Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xEline schreef:Nou ik vind toch wel dat paarden in de rensport vaak neer storten! dus ik denk dat dit er toch wel iets mee heb te maken.
ninajojo schreef:Stomme rotsport...
Die paarden rennen zich dus letterlijk dood! Naar mijn idee is dit voor geen enkel paard een plezierige sport...
xEline schreef:Nou ik vind toch wel dat paarden in de rensport vaak neer storten! dus ik denk dat dit er toch wel iets mee heb te maken.
Die paarden rennen zich dus letterlijk dood! Naar mijn idee is dit voor geen enkel paard een plezierige sport...
Janine1990 schreef:xEline schreef:Nou ik vind toch wel dat paarden in de rensport vaak neer storten! dus ik denk dat dit er toch wel iets mee heb te maken.
Onzin![]()
Het gebeurt vaak bij mensen en dieren. Zo is het leven helaas...
Mensen kunnen echter vertellen of ze zich slecht voelen.
Een slagaderlijke bloeding, gescheurde aorta, daar kan je tegen proberen te vechten, maar daar zijn geen garanties voor.
Heeft niets te maken met de sport... Dat is echt grote onzin.
kyrkelover schreef:xEline schreef:Nou ik vind toch wel dat paarden in de rensport vaak neer storten! dus ik denk dat dit er toch wel iets mee heb te maken.
Dit komt ook door de vooroordelen die er hier in Nederland heersen.
Kijk er moeten 10 dressuurpaarden dood neervallen en dan wordt het misschien niet meer verzwegen, valt er 1 renpaard neer komt het in het nieuws.
En hier moet je echt rekening mee houden.
xEline schreef:Ik vraag het ook niet voor niets aan kyrkelover waarom het bij dressuur paarden word verzwegen omdat ik dat andere ook heb gelezen dat betekent niet dat ik zeg dan het word verzwegen.
En ik heb me er zeker wel op verdiept. en gescheurde aorta komt meestal omdat er in een korte tijd te veel bloed door de aorta stroomt
Janine1990 schreef:xEline schreef:Ik vraag het ook niet voor niets aan kyrkelover waarom het bij dressuur paarden word verzwegen omdat ik dat andere ook heb gelezen dat betekent niet dat ik zeg dan het word verzwegen.
En ik heb me er zeker wel op verdiept. en gescheurde aorta komt meestal omdat er in een korte tijd te veel bloed door de aorta stroomt
Dan zou je weten dat het door een gevoelige plek in het vat komt... Op een gegeven moment heb je dan een doorbraak... Teveel bloed? Mijn god, dan zouden we allemaal op moeten passen als we gaan sporten, of 's ochtends ons verslapen en uit bed schieten...
xEline schreef:Nou in dat geval zal het dus zijn dat het paard zijn hele leven al een hogebloed druk had en dus een verzwakte vaatwand en dus meer kans dat er een aneurysma ontstaat. Is dus meer een combinatie.
xEline schreef:Dat heb ik ook gedaan, en ik wilde er nog bij zetten dat ik het net tegen kwam op internet. maar we zullen we dus niet achter komen hoe het komt uiteinderlijk zonder een onderzoek bij dat paardje. ( maar daarbij blijf ik de rensport maar niks vinden)