Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 16:54

Malibu schreef:
Citaat:
Anky koos er zelf voor om PB tijdens een aantal wedstrijden niet te starten terwijl hij wel fit was (en niet geblesseerd).

Dat is niet helemaal waar, ze is in Frankrijk gestart omdat die wedstrijd in eerste instantie ook voor WB punten geklasseerd was. Maar door te weinig deelname werden de punten niet gerekend voor de stand voor de WB finale. Anders had ze wel boven Imke gestaan ;)

Dat klopt, maar daarna had ze nog gelegenheid genoeg om een extra wedstrijd te rijden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:57

Frustratie totaal niet, want dan zou ik er mee inzitten :D
Maar een wildcard uitgeven aan iemand die niet de potten breekt vind ik onterecht. Dan hadden ze die moeten geven aan idd iemand als een Anky of bvb Jeanette Haazen die slachtoffer zijn van lid te zijn van een dergelijke sterke natie.

Die Braziliaanse is wel degelijk geklasseerd geraakt en heeft geen wildcard nodig gehad om zich te klasseren dus terecht in de finale. Snap daar je punt niet.

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:58

Janine1990 schreef:
Jammer dat de WC niet naar Anky gaat, maar Jeroen is ook een leuke combinatie.
Ik vind alleen dat een WC is voor iemand die het echt verdient en ook een kans heeft om te winnen of in ieder geval hoog te eindigen... Tsjah, laten we eerlijk zijn. Jeroen haalt de top 3 lang niet...

Dan verdient Jeannette toch ook een WC; zij heeft niet -zoals Anky- de mogelijkheden om op alle WB-wedstrijden te starten. Ondanks dat heeft zij het heel knap gedaan. Dus als de Jeroen de WC niet zou moeten krijgen (maar ik gun hem deze van harte, fijne ruiter) dan komt Jeannette toch zeker ook in aanmerking!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:59

devi786 schreef:
Top 3 is idd te hoog gegrepen ... maar dat geld toch ook voor andere combinaties ?
Bijv die Braziliaanse waar iedereen nu zo hoog mee oploopt ?
Jeroen behoort zeker tot de subtoppers ... dat heeft hij bewezen.
@ bulck >>> bespeur ik hier enige persoonlijke frustratie ??? Dat zou toch niet mee mogen tellen in je afweging ?

Je hebt zeker gelijk, maar ik doel hier even op de wildcard.
Als ik dit zo even lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wildcard_(sport)
Denk ik bij punt 1 aan Anky, evenals bij punt 2 en punt 3...
Punt 4 schaar ik dan even de Braziliaanse onder, ook al is die er op eigen krachten gekomen... Het is toch waanzinnig dat je op je 18e Grand Prix kunt meerijden, en op je 20e op eigen krachten even naar Nederland kunt komen, omdat je het goed hebt gedaan in eigen regionen. Dat vind ik bewonderenswaardig, en als er dan in je eigen land geen young riders (bijv.) zijn, zou ik het aan zo iemand geven. Maargoed, dit zullen natuurlijk lang niet alle punten zijn die de FEI op haar lijstje heeft staan.
Dat Jeroen in de subtop hoort, ben ik het helemaal met je eens. Ik doe het hem niet na, op dat niveau zal ik nooit komen gok ik zo...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:00

Yakkie schreef:
Janine1990 schreef:
Jammer dat de WC niet naar Anky gaat, maar Jeroen is ook een leuke combinatie.
Ik vind alleen dat een WC is voor iemand die het echt verdient en ook een kans heeft om te winnen of in ieder geval hoog te eindigen... Tsjah, laten we eerlijk zijn. Jeroen haalt de top 3 lang niet...

Dan verdient Jeannette toch ook een WC; zij heeft niet -zoals Anky- de mogelijkheden om op alle WB-wedstrijden te starten. Ondanks dat heeft zij het heel knap gedaan. Dus als de Jeroen de WC niet zou moeten krijgen (maar ik gun hem deze van harte, fijne ruiter) dan komt Jeannette toch zeker ook in aanmerking!

Zeker! Maar zie bovenstaande even ;)

Als ik de lijst zo bekijk mag Patrik Kittel ook niet starten? Vind ik ook doodzonde, die vent kan gigantisch rijden en heeft zeker kans om hoog te eindigen!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:03

Cayenne schreef:
Dat klopt, maar daarna had ze nog gelegenheid genoeg om een extra wedstrijd te rijden.

Nee want dan is de blessure gekomen van PB, en dan kort geleden nog was die weer niet helemaal ok, dus kan je dan wel degelijk spreken van pech. Want als ze meedoet is ze altijd hoog geklasseerd, maar door omstandigheden buiten haar kracht dus net een paar punten tekort, om binnen haar land de selectie af te dwingen. Want dat mogen we niet vergeten, de strijd in Nl alleen al ligt tig malen hoger dan in de meeste andere landen door de aanwezigheid van talentvolle combinaties. En dat dan samen met haar status van verdiensten, had dat zeker een WC waardig geweest.

hangertje

Re: Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:14

Ik ben het met Bulck eens.
Leuk hoor, voor je Jeroen, maar Anky zou natuurlijk veel logischer zijn geweest.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:15

bulck schreef:
Frustratie totaal niet, want dan zou ik er mee inzitten :D
Maar een wildcard uitgeven aan iemand die niet de potten breekt vind ik onterecht. Dan hadden ze die moeten geven aan idd iemand als een Anky of bvb Jeanette Haazen die slachtoffer zijn van lid te zijn van een dergelijke sterke natie.

Die Braziliaanse is wel degelijk geklasseerd geraakt en heeft geen wildcard nodig gehad om zich te klasseren dus terecht in de finale. Snap daar je punt niet.

mijn punt ids dat ook die Braziliaanse geen potten gaat breken en ( watch my words) nog onder Jeroen gaat eindigen omdat zij geselecteerd is via de zuid Amerikaanse liga die niks voorstelt ....

Als we in jouw mening meegaan dan kunnen eigenlijk alle ruiters wel afhaken ... ( msn nog een paar Duitsers) want Nederland is op het moment ZO oppermachtig ....
Het is nog steeds een INTERNATIONAAL gebeuren toch ?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:23

Citaat:
een ritje trek-stamp-plukwerk

kwestie van ff geweldig te gaan overdrijven...
Volgens mij zit hier meer achter dan alleen niet akkoord zijn met de rijstijl, maar ja...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 17:27

bulck schreef:
Cayenne schreef:

Nee want dan is de blessure gekomen van PB, en dan kort geleden nog was die weer niet helemaal ok, dus kan je dan wel degelijk spreken van pech. Want als ze meedoet is ze altijd hoog geklasseerd, maar door omstandigheden buiten haar kracht dus net een paar punten tekort, om binnen haar land de selectie af te dwingen. Want dat mogen we niet vergeten, de strijd in Nl alleen al ligt tig malen hoger dan in de meeste andere landen door de aanwezigheid van talentvolle combinaties. En dat dan samen met haar status van verdiensten, had dat zeker een WC waardig geweest.

Eigen woorden van Anky:
Citaat:
Er was nog een mogelijkheid, die ik had kunnen aangrijpen: ik had Neumünster kunnen rijden en dan gelijk door naar Göteborg. Dan had ik op beide evenementen punten bij elkaar kunnen sprokkelen. Maar logistiek was dat voor paarden en familie ondoenlijk.

Het kon dus nog wel degelijk, maar ze heeft de keuze gemaakt het niet te doen.
Er waren dus wel meerdere mogelijkheden :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:43

en in neumunster had ze edward en adelinde moeten verslaan... kortom mission impossible.

ik had ook wel betere (en misschien wel meer logische) combinaties kunnen bedenken voor de wildcard maar goed.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:19

Echt super voor Jeroen!
Dan heb ik toch nog een landgenoot om voor te gaan supporteren :D

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:46

Super voor Jeroen!
m'n nicht is leerlinge van hem ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:00

Mensen, denk eens aan het gezegde: Meedoen is belangrijker dan winnen! We hebben net de winterspelen achter de rug, hoeveel deelnemers waren er daar wel niet die totaal niet in aanmerking kwamen voor een podiumplaats, maar wel gewoon mee mochten doen?

Soms is het niet de vraag of je het meer verdiend hebt dan een ander, maar gewoon een kans krijgen om op een dergelijk groot evenement mee te mogen doen. Dat geldt in dit geval voor de Belg, en niet voor Anky. En wie weet, zorgt hij wel voor een enorme verrassing. Ik vind het prima dat Jeroen mee mag doen, en wens hem veel succes~! En nee, ik ben geen Belg!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:02

Michael1104 schreef:
en in neumunster had ze edward en adelinde moeten verslaan... kortom mission impossible.

Ik vraag me ook af of Anky wel zo gebrand was op die wildcard hoor, precies met deze reden :j

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:14

en de andere 2 wildcards?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:16

Die gaan toch naar de andere leagues?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:27

ja, naar nathalie wittgenstein en een hongaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 19:27

Van die hongaar had ik trouwens nog nooit gehoord.
Leuk dat Nathalie ook heen mag!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:45

niet om het een of ander...harstikke leuk voor de mensen met een wildcard!...maar de mensen die de wildcards uitdelen missen hier wel een stukje spanning die er zo had kunnen zijn..want wanneer heeft salinero voor het laatst direct tegen Totilas opgenomen in een kwalificatie wedstrijd???...Salinero heeft gelopen in Lyon en ??..potsie ben ik het weer kwijtzoek het zo even op..maar goed....daar was Totilas niet bij en ik zit daar als dressuurprikker toch echt wel op te wachten..niet omdat anky, anky is maar omdat Salinero Salinero is!..en dat is nog steeds 1 van de beste paarden die we in nederland rijk zijn....

kijk cayenne ;-)..ik kan wel lekker onder een steen liggen(incl. bakkie thee en een koekje erbij)..maar ik weet wel wat spannend is!;-)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 19:46

Maar Jasmijn *tilt steen op en kijkt eronder :D ;) * Anky was sowieso al niet van plan om de WB-finale met Salinero te starten. Dat was dan toch wel Painted Black geweest.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:49

Cayenne schreef:
Maar Jasmijn *tilt steen op en kijkt eronder :D ;) * Anky was sowieso al niet van plan om de WB-finale met Salinero te starten. Dat was dan toch wel Painted Black geweest.

_O- jasmijn die onder haar steen ligt kijk je verdrietig aan en vind het opeens helemaal niet meer erg dat anky niet komt en waarom PB in godsnaam???..had dat ff gemist

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:51

Leuk voor Jeroen en Apollo!! Ik vind dat die man goed kan rijden en dat het er altijd zeer vriendelijk uitziet!! :D
Ik vind dus dat hij het verdiend heeft!! ;) :D

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:59

Ik ga toch ook wel mee met Bulck, de rijstijl van JDV is niet bepaald vriendelijk te noemen :n . Als we dat dan als voorbeeld van de Belgische dressuursport moeten sturen is dat wel erg jammer. Het is inderdaad spijtig dat de nieuwe generatie nog niet klaarstaat, ik ben benieuwd hoe zij het ervan af gaan brengen als het hun beurt is.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:18

Ik ga toch ook mee met Bulck en Biepje, ben ook absoluut geen fan van zijn rijstijl en zal dat ook nooit worden. Ik hoop dat de nieuwe generatie snel klaarstaat en de fakkel overneemt.