Latijns Amerika voor het eerst vertegenwoordigd in WB-finale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:32

_Tamara schreef:
@ Rivano, ken je haar soms? :) Zo uit je berichten te lezen :)

De dressuurwereld is niet zo groot in Brazilie. (rij hier zelf ook wedstrijden.)
Haar jongere broer rijdt 3 klasses hoger dan mij, en zij & haar zus rijden weer 1 klasse hoger dan mijn instructeur waarbij ik meestal meega. Dus of ik nou zelf rij of wanneer mijn instructeur rijdt, ik kom de hele familie meestal wel tegen. En op de braziliaanse websites en in de tijdschriften staan altijd interviews en informatie updates en dergelijke van haar aangezien zij momenteel Brazilie´s beste dressuur amazone is. Dus vandaar dat ik makkelijk die percentages op kon lepelen en wat achtergrond informatie kan geven.

Wat me het meest van haar bijblijft zijn haar 3 kur´s:
Kur 1: Fantastisch, geweldige braziliaanse muziek waarin de naam van haar paard steeds geroepen werd met veel braziliaans trommelgeluid en voetbalfluitjes. Heel jong, hip en swingend.
Kur 2: Totaal andere muziek, beetje 'Katholieke Kerk meets techno´maar absoluut indrukwekkend en mooi op de maat van het paard. Ik was echt onder de indruk, heel vernieuwend.
Kur 3: Zeldzaam saaie en duffe en ouderwetse standaard klassieke muziek passend bij iemand van in de 50.... |(

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:25

weet iemand of er ergens beelden te zien zijn, van haar. Ben echt nieuwsgierig maar kan op youtube niks vinden :(:)

Sjaad

Re: Latijns Amerika voor het eerst vertegenwoordigd in WB-finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:31

Wat leuk! Ik hoop dat ze het goed gaat doen.
Deze combinaties zijn natuurlijk ook fantastisch voor het promoten van de Lusitano :D

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:37

Wauw wat een super gave combinatie! Die mag ik dus als ik het goed begrijp ook gaan bezichtigen tijdens indoor brabant! :D Echt heel knap dat ze nu al zo in de top mee rijdt!

Ik zou er ook wel graag beelden van zien ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:42

Rivano, wat leuk dat jij er meer over weet te vertellen! Nu maar hopen dat ze Kur2 gaat gebruiken als ze die mag rijden in DB :).

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 02:17

Videomateriaal heb ik zo snel ook niet weten te vinden, kom tot nu toe alleen overal foto´s tegen.

Er zal ongetwijfeld videomateriaal te vinden zijn van haar proef tijdens de olympische spelen. Maar dat is niet zo´n representatief voorbeeld. :o
Ze is ondertussen enorm vooruit gegaan, en tijdens de olympische Spelen was ze te onervaren om met de spanning om te gaan. Ik zag het op TV en het was gewoon een andere combinatie. Dingen die normaal goed gingen, gingen toen fout. Als je eigenlijk de underdog bent rij je gewoon 'in stilte' je proef en alles wat goed gaat is mooi meegenomen. Maar omdat ze de jongste deelneemster ooit was, waren alle camera´s op haar gericht, moest ze constant interviews geven, en wist ze dat ze in elk land eruit gelicht zou worden. Als 16jarige een beetje teveel. Erg zonde! Want normaal doet ze het veel beter, maar is natuurlijk begrijpelijk.
Zelf doe ik het al bijna in de spreekwoordelijke rijbroek als ik een gewone interclubwedstrijd moet rijden. :D

Dus ik ben ERG bang dat dit straks tijdens Indoor Brabant ook gebeurd. En ze niet presteert zoals ze gewoonlijk doet. Dan gaat iedereen denken hoe heeft ZIJ ooit die kwalificatie eis kunnen halen. Zal wel Brazilië zijn, etc. (En dan te bedenken dat de braziliaanse jury's en wedstrijdreglementen VEEL strenger zijn dan in Nederland!! Wat dat betreft is Nederland luilekkerland. Ik kom dus snel terug lieve KNHS!!)
(Grapje)

Maar goed, ik hoop echt dat ze de zenuwen onder controle heeft en een proef neerzet zoals ze dat hier ook doet. DAN zien jullie echt een prachtige combinatie!!

En aangezien jullie eerder weten wat voor een kur ze doet :P , PLEASE vertel me snel! Of is het ergens live te volgen?

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:26

ik had laatst haar site gezien met foto's van hun paarden enzo, maar kan die site nergens meer vinden??? weet iemand die site? (van hun trainingsstal, etc.)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:39

Palhaço schreef:
ik had laatst haar site gezien met foto's van hun paarden enzo, maar kan die site nergens meer vinden??? weet iemand die site? (van hun trainingsstal, etc.)

U roept, wij draaien.... :D
http://www.rocasdovouga.com.br/index.htm

Voor degene die niet willen zoeken maar gericht willen kijken, hier een Portugese legenda:
Ga naar Atletas internacionais, en dan heb je de fotogallery van de 2 zussen en hun broertje.
(De vader van het paard van Pedro is "onze" dekhengst, ze hebben trouwens meer afstammelingen van de Haras waar Kees staat.)

Als je klikt op ANIMAIS, dan heb je de fotos van een aantal van hun paarden. (klik op GARANHOES voor SAMBA, en op FOTOS, en dan zie je meer Luiza en Samba.
Kik op Riopele en je hebt het paard van haar zus. Die kwamen net een 1 of 2% procent te kort voor de Olympische Spelen.
Klik in dezelfde sectie op Dressage Team voor de overige dressuurpaarden. (Voraz is het paard van Pedro.)

Wil je nog meer mooie paarden zien, dan: EXPORTAÇÕES, en hou de muis op elke naam, dan zie je een foto.