Adelinde: ‘WB-finale is geen competitie tussen allerbesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Adelinde: ‘WB-finale is geen competitie tussen allerbesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:02

dat is ook zo!...ben het helemaal met je eens!...maar salinero had al even geen wedstrijd gelopen...PB wordt ziek...die kan niet mee naar, ik dacht frankfurt.....dan kan je toch salinero starten?..of kan dat niet op korte termijn geregeld worden....pas een paar maanden later gaat die naar wellington...het is ook maar een brainstorm hoor...maar dan vraag ik me gewoon af

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:04

Volgens mij tellen de punten die ze met Salinero zou hebben gereden dan op zich wel mee, maar mag ze hem dan toch niet starten in de WB-finale in verband met het te weinig starten met hem op WB-kwalificaties.
dus daar schiet ze dan ook niets mee op.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:05

hoevaak heeft ze dan met salinero dan gestart??..Lyon en Odense.. en ze moet er 2 starten dacht ik met hetzelfde paard en daarna heeft ie geen kwalificatie meer gelopen dacht...maar goed...ik baal er duidelijk van! :D
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 02-03-10 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:10

Ik heb geen idee, zit nu niet op m'n eigen pc dus kan het ook niet voor je nakijken :P
Maar ben ook wel benieuwd inderdaad.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:10

heb ff zitten snuffelen...en ik denk...dat ze er zelf helemaal niet zo'n groot belang aan hecht en echt voor het WK gaat of salinero heeft overspannen peesjes en hij wordt gespaard!(het echte betere roddelwerk is dit :+ :D )....hij loopt twee kwalificaties achter elkaar en daarna niets meer....ook niet als PB uitvalt door ziekte en ze al wist dat ze minder punten kreeg voor lyon(toch??...)

ik baal, baaal baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallll enorm er van!....ik ga de zaterdag met IB bij de kur met een bord zitten IK MIS ANKY!! :+ ..zit rij 1 dus het moet opvallen! :D

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:23

Haha dat houden we in de gaten ;)!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:28

als je salinero traint voor wellington en de wereldruiterspelen, kan ik me voorstellen dat Den Bosch dan niet past.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:44

tuurlijk er zal ook een goed reden achter zitten met een logische verklaring....en niet passen denk ik nou ook niet helemaal!...je rijd niet die kwalificaties voor niets!..zou ze morgen over de post een wildcard zou krijgen, start ze!

Michael: het is ook geen aanval op anky..ik vraag het me alleen af en ik baal er van dat ze er niet bij is en met mij vele andere!
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 02-03-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:47

aanval? zo zie ik niet, ik probeer alleen redenen te bedenken.

Ik denk dat iedereen uitkijkt naar Den Bosch!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:47

Michael1104 schreef:
aanval? zo zie ik niet, ik probeer alleen redenen te bedenken.

Ik denk dat iedereen uitkijkt naar Den Bosch!

gelukkig! :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:41

Ik zie niet in wat Den Bosch zou kunnen storen in de voorbereiding naar de WEG toe. Dat begint pas 27 september!!
Salinero loopt toch niet met een rollator?
Een wildcard is helemaal geen oplossing, want dan gaan anderen protesteren. En terecht. Die rijden stad en land af, en daar komt er ineens eentje de hoek om die er voor kiest om liever in Wellington voor veel geld mee te doen (begrijpelijk!) dan om kwallificatie's te rijden, en die zou dan ook nog gewoon een wildcard krijgen. Dan zou ik als concurrent ook gaan steigeren. Dat heeft met topsport weinig meer te maken dan.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:52

Ik vind ook dat Anky niet direct een wildcard hoeft te krijgen, alhoewel ik wel vind dat ze er zou moeten rijden, maar dan door een wijziging in de regels dat gewoon de beste 20 rijden en niet met een max. per land.
Ik vind het echter wel vreemd dat ze voor de dressuur wel minstens 2 kwalificatiewedstrijden moeten rijden om als titelverdediger mee te mogen doen aan de finale, terwijl dit voor het springen niet geldt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:57

Raiza schreef:
Ik vind ook dat Anky niet direct een wildcard hoeft te krijgen, alhoewel ik wel vind dat ze er zou moeten rijden, maar dan door een wijziging in de regels dat gewoon de beste 20 rijden en niet met een max. per land.
Ik vind het echter wel vreemd dat ze voor de dressuur wel minstens 2 kwalificatiewedstrijden moeten rijden om als titelverdediger mee te mogen doen aan de finale, terwijl dit voor het springen niet geldt.

Springen en dressuur zijn niet te vergelijken, dus geldt dat ook voor de regels. Springen is inmiddels al een echte wereld sport geworden, waar uit tientallen landen topruiters komen, terwijl dressuur nog steeds een sport is die alleen tussen Nederland en Duitsland uitgevochten wordt. Als de dressuur net zo breed wordt als de springsport, dan zullen die regels ook wel aangepast worden aan de dan ontstane situatie. Dit is de uiteindelijk ranking van de europese kwallificatie's. Zoals je ziet zouden daar 5 Nederlanders, 1 Zweed en 1 Duitse uit naar voren komen.

1 Edward GAL NED
2 Adelinde CORNELISSEN NED
3 Imke SCHELLEKENS-BARTELS NED
4 Anky VAN GRUNSVEN NED
5 Isabell WERTH GER
6 Patrik KITTEL SWE
7 Jeannette HAAZEN NED

Kijk je bijvoorbeeld naar de World Rankings, dan krijg je een eerlijker beeld, daar de World Cup door vele ruiters niet gereden wordt omdat ze simpelweg er niet tussen kunnen komen. Van de wereld top 10, zijn er 8 combinatie's uit Nederland en Duitsland afkomstig.

1 GAL, Edward MOORLANDS TOTILAS NED 2669
2 CORNELISSEN, Adelinde JERICH PARZIVAL NED 2345
3 WERTH, Isabell SATCHMO 78 GER 2233
4 VAN GRUNSVEN, Anky SALINERO NED 2202
5 BECHTOLSHEIMER, Laura MISTRAL HOJRIS GBR 2147
6 PETERS, Steffen RAVEL USA 2129
7 VAN GRUNSVEN, Anky IPS PAINTED BLACK NED 2009
8 SCHELLEKENS-BARTELS, Imke HUNTER DOUGLAS SUNRISE NED 1983
9 WERTH, Isabell WARUM NICHT FRH GER 1880
10 RATH, Matthias Alexander STERNTALER-UNICEF GER 1875

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:46

Het zou op zich niet raar zijn om de nummer vier van de lijst een wildcard voor de wereldbekerfinale in haar eigen land te geven. Alle andere ruiters die in aanmerking willen komen hebben minder punten dan haar gehaald, dus die kunnen daar weinig op tegen hebben. Daarnaast is het wel zo dat veel mensen wel voor Anky komen kijken (zeker, hier in Nederland, waar de finale is) en niet voor Pietje Puk, die als "veldvulling" mee doet.

Dit lijkt me nu typisch een situatie waar de wildcards juist voor bedoeld zijn.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:55

MarcelDufour schreef:
Ik zie niet in wat Den Bosch zou kunnen storen in de voorbereiding naar de WEG toe. Dat begint pas 27 september!!
Salinero loopt toch niet met een rollator?
.

je zou het toch haast gaan denken >;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:58

Karl66 schreef:
Het zou op zich niet raar zijn om de nummer vier van de lijst een wildcard voor de wereldbekerfinale in haar eigen land te geven. Alle andere ruiters die in aanmerking willen komen hebben minder punten dan haar gehaald, dus die kunnen daar weinig op tegen hebben. Daarnaast is het wel zo dat veel mensen wel voor Anky komen kijken (zeker, hier in Nederland, waar de finale is) en niet voor Pietje Puk, die als "veldvulling" mee doet.

Dit lijkt me nu typisch een situatie waar de wildcards juist voor bedoeld zijn.

dat lijkt mij dus ook!.....de strijd kan er alleen maar beter op worden, in LAs Vegas kregen we toch ook amerikanen waar we nog nog nooit van hadden gehoord!....

wildcard 2009:
Toegekende Wild Cards:
14. Leslie Morse Kingson (USA)
15. Jan Ebeling Rafalca (USA)

uitslag:
http://events.scg-nl.nl/2009/lasvegas/r ... 22-act.htm

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:03

Toen een aantal jaren geleden 48 van de top 50 dressuurruiters uit Duitsland kwamen hoorde je hier nooit iemand over in Nederland. ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:21

je mist heel het punt....het gaat er om, waarom anky er niet voor heeft gezorgd dat ze genoeg heb!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:00

Jasmijn76 schreef:
je mist heel het punt....het gaat er om, waarom anky er niet voor heeft gezorgd dat ze genoeg heb!

Het spijt me dat ik het punt heb gemist, ik wist niet dat ik niet meer op het oorspronkelijke bericht mocht reageren. ;)
Anky heeft mij niet verteld waarom ze daar niet voor gezorgd heeft, dus ik kan er niks zinnigs over zeggen.

Zoals Adelinde het stelt is het een te simpele voorstelling van zaken. Als er een onbeperkt aantal deelnemers per land mochten gaan dan hadden ruiters uit andere landen dan Nederland geprobeerd meer punten te bemachtigen, nu hoefden ze dat niet te doen omdat ze wisten dat ze onder deze regels toch al geplaatst waren. De lijst had er dan misschien anders uit gezien.

Dit is en blijft een lastig punt met sporten waarin een paar landen uitblinken. Voor de toekomst van de sport is het toch beter om zoveel mogelijk verschillende landen te laten meedoen, het heet uiteindelijk World Cup en niet Holland Cup. Zo vind ik het persoonlijk heel leuk om Luiza met Samba aan de start te zien in Den Bosch. En wat betreft de beste ruiters die tegen elkaar zouden moeten uitkomen bij de Exquis World Dressage Masters gaat het op "uitnodiging" dat vind ik nog veel vreemder.

Verder kunnen Nederlandse toppers altijd nog emigreren als het systeem ze niet bevalt en voor een ander land starten, dat is een aantal Duitsers erg goed bevallen geloof ik. :+

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:49

Adelinde en Edward zijn gewoon beter, dat Imke onverwacht gewonnen heeft, kan Anky weinig aan doen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:44

Help! Zie door al die world cups, wereldruiterspelen en wereldbekers het echte wereldkampioenschap niet meer....

Welke van al deze wereld-wedstrijden is wèl helemaal open? Waar er geen limiet per land geldt, geen uitnodiging nodig is, of andere beperkende eisen zijn?
Of is de FEI ranglijst daarvoor? Wat ook niet helemaal zuiver is, want ruiters die meer wedstrijden rijden verdienen automatisch meer punten voor de FEI ranglijst. Dus iemand die hogere scores behaald kan toch lager eindigen.

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 06:46

eigenlijk snap ik niet waarom iedereen het zo erg vind dat anky niet mee doet. Wees blij. Tis eindelijk tijd voor anderen. Anky heeft al genoeg gedaan en gewonnen. En ja nu krijg ik wss heel bokt over me heen. Haha

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 08:23

Jasmijn76 schreef:
dat lijkt mij dus ook!.....de strijd kan er alleen maar beter op worden, in LAs Vegas kregen we toch ook amerikanen waar we nog nog nooit van hadden gehoord!....

wildcard 2009:
Toegekende Wild Cards:
14. Leslie Morse Kingston (USA)

uitslag:

Nog nooit van gehoord hebben? :=
Onder welke steen heb jij gezeten? :=
Ze hebben ook een aantal keer hier op bokt gestaan.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:51

Cayenne schreef:
Jasmijn76 schreef:

wildcard 2009:
Toegekende Wild Cards:
14. Leslie Morse Kingston (USA)

uitslag:

Nog nooit van gehoord hebben? :=
Onder welke steen heb jij gezeten? :=
Ze hebben ook een aantal keer hier op bokt gestaan.

Jasmijn zat samen met mij onder dezelfde steen. Gezellig kopje koffie, koekje er bij. Want ook ik had echt nog nooit van die twee gehoord.

willieby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:09

Het is juist helemaal niet verkeerd dat alle landen op deze manier een kans krijgen om mee te doen. Dit zorgt er voor dat de minder sterke landen zich kunnen optrekken aan het niveau van Nederland en Duitsland. Hierdoor blijft het niveau in zowel de breedte als de hoogte stijgen. Dat houdt de sport spannend. Anders blijft het in de toekomst altijd maar een tweestrijd en da wordt op den duur ook saai!