Haagse eigenaresse van verwaarloosde paarden voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:21

xTweetyx schreef:
ik vind het belachelijk,
je ziet toch hoe die paarden in de blubber lopen, en als dat mens zegt dat ze top verzorgt worden.

nouw belachelijk.
en nederland is zowiezo gek want dieren sex is nog steeds neit verboden maar je bent toch gek als je dat doet:O

ik meen toch echt dat het sinds kort verboden is hoor :o
correct me if im wrong :o

maar belachelijk is het wel :)

* gaat gelijk even bij haar paardjes kijken :(:) *

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:13

Ik begrijp niet, dat er nog paarden in die toestand staan.
Afpakken die hap en dat tuig achter de tralies.
Heb hier geen woorden voor.
:(

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:25

En wat zegt ze dan 'ik ben zelf orthopedisch hoefsmit' haha ga toch opnieuw leren 8)7 ik met geen verstand van hoeven of iets die weet zelfs dat die paarden beste mok zullen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:33

Ik hoop dat de in beslaggenomen paarden goed verzorgd worden, dat ze niet ergens in een loods staan te staan....

Verder is het eindelijk zo ver dat ze maatregelen gaan nemen...

Ik wil wel eens weten hoe het er nu uitziet na de regen van de afgelopen dagen...

dravergekkie

Re: Haagse eigenaresse van verwaarloosde paarden voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:45

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:01

Twee weken tegen paarden verwaarloser
vandaag 16:43

DEN HAAG - Tegen de Haagse vrouw die verdacht wordt van het verwaarlozen van twee paarden is vandaag twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf geëist. Ook krijgt de vrouw :( :( misschien :( :( een verbod op het houden van dieren.

Wanneer de politierechter zo'n verbod oplegt, mag de vrouw niet zomaar nieuwe dieren nemen. Eerst moeten de omstandigheden waarin de dieren terecht zouden komen worden gekeurd door de dierenbescherming. Volgens Xandra Asselbergs van de Haagse dierenbescherming is deze eis belangrijk, omdat het een nogal ingewikkelde zaak is. De artikelen waar de rechter zijn uitspraak op moet baseren, artikel 37 en 38 van de dierenwelzijnswet, geven geen precieze omstandigheden aan, waarin dieren gehouden mogen worden.

De dieren stonden jarenlang een modderig weilandje naast het spoor aan de Loolaan aan zonder gras en met nauwelijks beschutting.

Uitspraak

Normaal doet de politierechter meteen uitspraak, maar bij deze ingewikkelde zaak heeft de rechter extra tijd nodig. De uitspraak is nu op 16 maart.

Ja schuif het maar weer op. oppakken en wegbrengen dat mens en snel. Is ze nou helemaal gek geworden. :(

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:19

nou in dat artikel staat dat die paarden jarenlang in de modder staan, ha alsof heel het jaar door modder ligt, daz dus niet realistisch daar er in zomer en lente niet zoveel modder is, enkel als het veel regent zitten die in de modder he!
en ook las ik dat de paarden dikwijls wandelingen doen (wat wel fijn is, want sommige paarden kunnen of mogen nooit wandelen-daar sommig mensen dat niet durven!)
ook krijgen die paarden blijkbaar wel hooi en water, en hebben ze kans te bewegen of te schuilen (want er is een stal)
modder op zich is ook niet slecht, zolang et niet constant is...
die vrouw zit er al jaren, dus nu blaast iedereen de boel gewoon op volgens mij,
de paarden zien er opt eerste zicht wel nog gezond uit hoor!
kan natuurlijk beter als ze niet zo in de modder moeten lopen,
maar denk is allemaal na...zijn jullie paarden zo ideaal en perfect gestald en met weides en netjes paardvriendelijk afgespannen en alles derop en deraan?
kgeloof et niet hoor!
Mijnes heeft een redelijk luxe leven en nog ben ik niet tevreden over alles....
kzeg niet dat ik vind dat die vrouw perfect bezig is, die modder kan in principe niet (constant) maar verder van de rest...
ze staan ni in hun eigen stront he, en zolang de hoeven regelmatig gedaan zijn en op tijd ontwormt....
van dat katte-ding is dan wel heel erg....

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:26

weet je wat ik gewoon niet begrijp?
die paarden staan daar nog onder erbarmelijke omstandigheden............
waarom zijn die dieren niet allang in beslag genomen?
het is te zot voor woorden dat dit anno 2010 nog steeds kan!!!!!!!!!!!!!!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:38

2heavenly schreef:
nou in dat artikel staat dat die paarden jarenlang in de modder staan, ha alsof heel het jaar door modder ligt, daz dus niet realistisch daar er in zomer en lente niet zoveel modder is, enkel als het veel regent zitten die in de modder he!
en ook las ik dat de paarden dikwijls wandelingen doen (wat wel fijn is, want sommige paarden kunnen of mogen nooit wandelen-daar sommig mensen dat niet durven!)
ook krijgen die paarden blijkbaar wel hooi en water, en hebben ze kans te bewegen of te schuilen (want er is een stal)
die vrouw zit er al jaren, dus nu blaast iedereen de boel gewoon op volgens mij,
maar denk is allemaal na...zijn jullie paarden zo ideaal en perfect gestald en met weides en netjes paardvriendelijk afgespannen en alles derop en deraan?
kgeloof et niet hoor!
kzeg niet dat ik vind dat die vrouw perfect bezig is, die modder kan in principe niet (constant) maar verder van de rest...
ze staan ni in hun eigen stront he, en zolang de hoeven regelmatig gedaan zijn en op tijd ontwormt....

Sorry hoor, maar wie het voor haar opneemt tikt echt niet lekker Heb je de foto's gezien? Heb je enig idee waar het over gaat? Of roep je nu maar wat. Ik heb filmpjes van die dieren gezien, echt misselijkmakend. Konden niet eens bij het hek komen door de blubber en zooi. Dieren staan enkel diep in hun eigen rotzooi te draaien en de eigenaar dumpt daar gewoon het eten overheen. Zijn vel over been en dat is echt al heel langgaande.......

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:53

ik heb het filmpje grondig bekeken,
ze hebben stal krijgen hooi
zien der NIET vel over been uit
zitten niet tot aan de knieen in de drek
ik zie geen stont liggen
én als je politie de stal ziet ingaan zakt die NIX weg in modder
dit wil zeggen dat het daar droog is
dus.....
blaas es almaal de boel niet extreem op en kijk naar jezelf!
paarden achter prikkeldraad mag in principe ook niet.....
als je het per se goed wil doen tenminste....
chocobroodje schreef:
2heavenly schreef:
kgeloof et niet hoor!

Sorry hoor, maar wie het voor haar opneemt tikt echt niet lekker Heb je de foto's gezien? Heb je enig idee waar het over gaat? Of roep je nu maar wat. Ik heb filmpjes van die dieren gezien, echt misselijkmakend. Konden niet eens bij het hek komen door de blubber en zooi. Dieren staan enkel diep in hun eigen rotzooi te draaien en de eigenaar dumpt daar gewoon het eten overheen. Zijn vel over been en dat is echt al heel langgaande.......

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:56

Zoals ik ook al in mijn pb schreef op reactie van jou (beetje jammer dat het in pb moet, een goed discussie is voor iedereen leerzaam) staat er schrikdraad voor het prikkeldraad. Bovendien wat heeft dat met deze zaak te maken? Ik zal eens zoeken naar 1 van de filmpjes, daar valt het absoluut niet mee.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:00

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:04

Niet tot aan de knieeen in de drek? Dan weet je echt niet waar het over gaat. Dat staan de paarden daar namelijk wel. Op een stukje ten grote van een postzegel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:05

nou Heaven........... ik ben geen watje met paarden.......

maar dit gaat me zeker te ver! En ik ben blij dat het aangepakt word!

bolerotjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:43

eindelijk, ALLES apakken van dat stuk gedrocht, en dan hetzelfde bij haar gaan doen! om de week een plakje brood ofzo? en der in der eigen poep laten slapen dan piept ze wel anders

en@ heaven heb jij je paarden ook zo lopen ofzo.( omdat je vind dat t onzin is). en dat ze niet mager zijn

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:08

2heavenly schreef:
kgeloof et niet hoor!

sorry maar deze paarden staan ook nog eens altijd in hun eigen mest. Vind je dat echt normaal? Onder het mom van natuurlijk paardenhouden.... In de natuur staat een paard niet in zijn eigen stront. Dit loopt al zo lang. Ik ben erg blij met de veroordeling van deze dame. Hierdoor krijg ik weer een beetje vertrouwen in het Nederlands recht. Maar in de cel zit ze nog niet want het is voorwaardelijk. En ja. 7 maanden per jaar hebben mijn paarden het perfecte paardenleven. Helaas is Nederland naar mijn mening niet geschikt, althans niet in mijn omgeving, om paarden in de winter buiten te houden. Niet wanneer de bodem het niet toelaat of de paarden niet eens de kans krijgen zich warm te houden door beweging omdat de ruimte het niet toelaat. Dag en nacht buiten OK maar niet op een goor blubberpaddockje wat de naam paddock eigenlijk niet dragen mag.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:17

http://www.davidrietveld.nl/pivot/entry.php?id=486
dit las ik net na even te hebben gegoogled. Ik denk dat Q de voor haar zwaarste straf heeft gekregen als inderdaad haar pleegkind is weggenomen zoals ze hier schrijft.
Zolang ze geen dieren meer houdt is het wat mij betreft ook nu wel klaar. Ik hoop alleen niet dat ze haar zoon ook een week met een open botbreuk laat lopen zoals haar kat.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:16

Ik snap het verband niet goed tussen de pleegzoon en de paarden??
Heel erg als dit inderdaad gebeurd is met haar pleegzoon maar dat rechtvaardigd nog steeds niet dat die dieren daar verwaarloosd in de drek staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:07

Wat een raar wijf is het toch!! 8)7

Rendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:08

Niet voor het een of 't ander, maar het valt me op dat er in de randstad vreselijk veel paarden op veeeel te kleine oppervlaktes gehouden worden...een shire in een "kippenhok" wat met strotouwtjes aan elkaar hangt en waar hij zijn hoofd niet normaal kan houden omdat hij dan zijn hoofd stoot...zelfs in volkstuintjes zie je op elke vierkante meter een paard. Is het niet bekend dat die beesten ruimte nodig hebben, en als je nou de centen niet hebt om goed voor zo'n dier te zorgen, begin er dan niet aan! En bedenk wel, dat als je zo'n stal kent met dit soort wantoestanden en je huurt er dan ook nog een paard of doet er een lesje, dat je dan automatisch dit in stand houdt! :(

Rendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:18

Ik wordt altijd zo moe van die "paardenliefhebbers"..of ze hebben hun paard in een super de luxe stal met toeters en bellen, en komen (als ze tijd hebben) 1x per week een uurtje rijden (of laten dat iemand anders doen, kan je nog steeds zeggen dat je een paard hebt!) en duiken vervolgens in de kantine, of ze houden zooooo vreselijk veel van hun paard dat ze het dier in donkere (ex) varkensstallen parkeren, met vaak in de winter en geen daglicht, en minimale verzorging, zodat ze aan het eind van de week tot hun knieën in de stront staan en knettergek worden. Fijn zoals Nederland met zijn paarden omgaat!
We moesten ons allemaal diep schamen! :(
En voor diegenen onder ons die dit allemaal tamelijk normaal vinden; ga zelf es een week in die rotzooi staan en liggen, kijken hoe fijn je het vindt!