Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannah_Menno schreef:Airborn schreef:Hannah_menno, het gaat er daarom om dat er niet is overlegt over het doneren van de extra organen. Tis wel een deel van je kind wat eruit word gehaalt.
Dan nóg snap ik het probleem niet.. (Maar dat zal wel iets persoonlijks zijn)
Er is aangegeven dat het hart gebruikt mag worden, waarom dan niet de rest van de organen?Zouden ze nog veel andere mensen 't leven mee redden. Klinkt cru maar 't kind heeft het niet meer nodig.
Janine1990 schreef:Waarom de manegehouder niet de schuld geven?
Mensen zijn zo makkelijk tegenwoordig... Ze hebben geen idee wie ze waarvoor aansprakelijk kunnen stellen![]()
Ik geef de vader geen ongelijk!
Als jullie buurkindje van 5 jaar gewond raakt door iets op jullie eigen terrein. Dan voel je je toch ook banketstaaf? Dan geef je daar toch ook een reactie op? Dan ga je niet je mond houden en denken: Zie maar hoe het loopt... Het is niet mijn kind...
arlette1234 schreef:wat verschrikkelijk![]()
glukkig hebben wij op de manege geen stapmolen
je ziet er komen ongelukken vann
xx
Daantje1981 schreef:Janine1990 schreef:Waarom de manegehouder niet de schuld geven?
Mensen zijn zo makkelijk tegenwoordig... Ze hebben geen idee wie ze waarvoor aansprakelijk kunnen stellen![]()
Ik geef de vader geen ongelijk!
Als jullie buurkindje van 5 jaar gewond raakt door iets op jullie eigen terrein. Dan voel je je toch ook banketstaaf? Dan geef je daar toch ook een reactie op? Dan ga je niet je mond houden en denken: Zie maar hoe het loopt... Het is niet mijn kind...
Klinkt misschien qru, maar een kind van 5 heeft niks op mijn terrein te zoeken. En dat kind waarschijnlijk ook niet in een stapmolen...
manie schreef:Ik snap die manegehouder heel goed dat hij geen excuus aanbiedt, hij heeft immers niks fout gedaan.
De ouders zijn verantwoordelijk voor hun kind en daarmee klaar.
Ze kunnen de 'schuld' niet bij een ander neerleggen (al zouden ze heel graag willen...)
Dat orgaandonatie verhaal is ronduit vaag en ik geloof het ook nog niet zo 1,2,3 gezien de vreemde redenatie wijze van de ouders
shera schreef:Een kind van die leeftijd hou je als ouders niet altijd meer in de gaten hoor. Mijn eigen dochter is vorig jaar ook op de manege van het stro gevallen. Stom stommer stomst, maar zoiets gebeurt. Kinderen zijn onberekenbaar.
Maar goed, die discussie is destijds uigebreid gevoerd
Horseware schreef:Wij hebben ook een stapmolen. Als daar een kind in komt en daardoor komt te overlijden zou ik de ouders uiteraard laten weten dat ik het vreselijk vind, maar ik zou echt mijn excuses niet aanbieden. Waarom zou ik? Ik heb toch niets verkeerd gedaan?
Zelfde geldt hier voor de manege vind ik.
Neemt natuurlijk niet weg dat het heel tragisch is en dat ik de ouders heel veel sterkte wens met het verlies van hun kind.
Adil18 schreef:Janine1990 schreef:Dan vrees ik dat je beter naar een ander land kunt verhuizen. Zo is de Nederlandse wet nu eenmaal....
Ik kan op deze situatie geen enkele risico-aansprakelijkheid voor de ouder bedenken...
Dus de manegehouder moet het kind van een ander in de gaten houden?
Hannah_Menno schreef:Airborn schreef:Hannah_menno, het gaat er daarom om dat er niet is overlegt over het doneren van de extra organen. Tis wel een deel van je kind wat eruit word gehaalt.
Dan nóg snap ik het probleem niet.. (Maar dat zal wel iets persoonlijks zijn)
Er is aangegeven dat het hart gebruikt mag worden, waarom dan niet de rest van de organen?Zouden ze nog veel andere mensen 't leven mee redden. Klinkt cru maar 't kind heeft het niet meer nodig.
Munnie schreef:Als ik het verhaal zo lees inclusief de andere denk ik bij me eigen echt van die ouders willen nu alleen nog maar geld trekken.
Omdat deze zaak niet echt standaard is kunnen ze het proberen. Maar om nou te zeggen wij willen geld omdat er geen excuus is geweest vind ik zelf een beetje raar eigenlijk.
Het is natuurlijk vreselijk voor ouders en staleigenaar maar om er nu zoveel tijd later zo een drama van te maken vind ik een beetje raar het is al erg zat dat je kind er niet meer is dus sluit het af. Waarom nou de hele tijd geld blijven eisen?
Janine1990 schreef:Munnie schreef:Als ik het verhaal zo lees inclusief de andere denk ik bij me eigen echt van die ouders willen nu alleen nog maar geld trekken.
Omdat deze zaak niet echt standaard is kunnen ze het proberen. Maar om nou te zeggen wij willen geld omdat er geen excuus is geweest vind ik zelf een beetje raar eigenlijk.
Het is natuurlijk vreselijk voor ouders en staleigenaar maar om er nu zoveel tijd later zo een drama van te maken vind ik een beetje raar het is al erg zat dat je kind er niet meer is dus sluit het af. Waarom nou de hele tijd geld blijven eisen?
Je bent je kind kwijt, die krijg je nooit meer terug... Ik geef die ouders groot gelijk...
In Amerika kan je al geld trekken omdat je overgewicht hebt...![]()
In Nederland kan je bijna al je boetes laten kwijtschelden, wanneer je een mooie brief stuurt. Kwestie van een beetje kennis van zaken...
Munnie schreef:Ja maar dat is toch echt een piep reden om te zeggen ja hij zei geen sorry dus ik wil geld...
Neem aan dat de staleigenaar dit niet heeft gewild en hij er ook echt wel mee heeft gezeten. Dus laat die man ook met rust ondertussen en zet je eroverheen.
Vind het een beetje geld trekken over de rug van je overleden zoontje.