Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:26

Gatverdamme. Echt naar om te lezen. Het lijkt me ook ongelooflijk zwaar voor de ouders en familie om dit te verwerken.
Paarden blijven dieren, je zult altijd op de hoede moeten zijn. Dit meisje heeft gewoon vette pech gehad...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:34

ik vind dat zo makkelijk gezegt ' nooit achter een pony'
hoevaak die je het zelf niet, al dan niet bij je eigen pony, er kan altijd iets gebeuren waardoor hij of zij slaat, en toch betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik achter mn ponys sta of loop, al dan niet met hand op de kont.

ken niemand in mn paardenomgeving die ik dit nooit zie doen.

verkeerde plek en verkeerd tijdstip, meer kan ik niet zeggen,dit kan altijd gebeuren. geloof niet dat dit gericht was om te doden,paard weet waar hij slaat maar als jij op dat moment net beweegt komt de klap anders aan. een paard weet heus niet he een dertien jarige, die moet ik daar en zo hard trappen om te doden.

als paard normaal braaf is zie ik niet waarom het weg zou moeten, is dit veel voorkomend gedrag dan is het logisch dat het weg moet, maar dan hadden ze al eerder moeten ingrijpen.

ik vind het heel erg voor alle nabestaande en kenissen, ze had nog een heel leven voor dr.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:35

Wow wat erg zeg!!
In Nederland zeggen ze wel heel vaak "nooit achter een paard/pony langs lopen"
Maar misschien wordt dat in Zwitserland wel bijna nooit gezegt en wist het meisje niet eens dat die pony's ook wel eens naar mensen trappen?

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:36

jeeetje vreselijk! :\
Wat mij betreft heeft de pony inderdaad niks misdaan, maar dat neemt niet weg dat het echt verschrikkelijk is.

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:37

verschrikkelijk ! zoiets wil ik echt nooit meemaken :=

xJasmijn

Re: Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:39

Verschrikkelijk!
De pony zal vast naar de slacht gaan......

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:39

Wat erg!
Ik denk dat die ouders nooit meer een paard kunnen zien..

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:41

beetje een kortzichtig berichtje als ik eerlijk ben. heel zwart wit. Een pony die zomaar slaat, tja, wat is er met die pony gebeurt vraag ik mij dan af. Eerder domme pech.

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:52

Arme mensen. Die mensen van de manege zullen ook zel niet weten wat te doen. Niet normaal gewoon.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:55

marieminime schreef:
hoevaak die je het zelf niet, al dan niet bij je eigen pony, er kan altijd iets gebeuren waardoor hij of zij slaat, en toch betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik achter mn ponys sta of loop, al dan niet met hand op de kont.

verkeerde plek en verkeerd tijdstip, meer kan ik niet zeggen,dit kan altijd gebeuren. geloof niet dat dit gericht was om te doden,paard weet waar hij slaat maar als jij op dat moment net beweegt komt de klap anders aan. een paard weet heus niet he een dertien jarige, die moet ik daar en zo hard trappen om te doden.

als paard normaal braaf is zie ik niet waarom het weg zou moeten, is dit veel voorkomend gedrag dan is het logisch dat het weg moet, maar dan hadden ze al eerder moeten ingrijpen.

ik vind het heel erg voor alle nabestaande en kenissen, ze had nog een heel leven voor dr.

AMEN _/-\o_ helemaal mee eens.als ik er zo is overna denk, ista zelf ook geregeld achter mijn paard. ik vertrouw hem dan wel goed, maarja je ziet maar weer als die 1x probeerd kan het gelijk (goed) gericht zijn. vreselijk. helaas gebeuren dit soort dingen vaker |(

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:59

Heel erg sneu. En idd iedereen staat wel eens achter een paard. Dat voorkom je toch niet.. Sterkte voor familie en nabestaande... Meisje had nog een heel leven voor zich :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:02

marieminime schreef:

Ik ga er vanuit dat een manegepony een braaf dier is, en niet gemeen. Zo'n dier krijgt namelijk te maken met mensen die geen verstand en gevoel voor paarden hebben (onder andere), wat er mis gaat in de communicatie tussen mens en dier is dat de mens een verkeerd signaal afgeeft... Waarschijnlijk is dat hier ook gebeurd...
Nogmaals, niemands schuld, het is gewoon erg ongelukkig gelopen.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:04

Ik vind dit gespeculeer zeer onrespectvol en berichten met 'dom' al helemaal niet kunnen. Het bericht zegt absoluut níks over de situatie, dus het is niet aan ons om daar naar te gissen. Heel veel sterkte aan de nabestaanden...

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:05

mieneke12 schreef:
Verschrikkelijk!
De pony zal vast naar de slacht gaan......

Nou ik hoop het niet. Dan zal namelijk elk paard naar de slacht moeten. Elk paard trapt nl wel eens.
En deze was dus goed raak helaas. :(:)

Heel erg natuurlijk, maar ik zie geen reden om dat paardje naar de slacht te brengen.

En wie op bokt heeft nog nooit achter een pony gestaan?
Tijdens poetsen loop ik heel vaak achter Suus langs.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:06

afgelopen jaar, was er ook een topic over een meisje wat zwaargewond was na trap van een pony
Heel bokt aan speculeren en zeggen, waarom gaat ze dan ook achter een pony staan ed.
Bleek dat het verhaal heel anders was gegaan, en dat de moeder hier uitleg over gegeven had
Ze liep achter een andere pony naar de bak, pony voor haar blijft plots staan, haalt uit naar de pony die het meisje vasthad en raakt het meisje

Niemand is erbij geweest, niemand weet hoe het gegaan is, en met al dat gespeculeer en "wijze" raad, schieten wij en hun niks mee op

sterkte voor alle nabestaanden

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:12

Gissen en speculeren heeft idd geen nut, hoe , wat en waardoor of waarom gebeurd is doet er niet toe, het is verschrikkelijk voor de nabestaanden.....

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:16

wat vreselijk!
manegepony's blijfen ook dieren, hoe lang ze ook op manege's lopen.

maar het is en blijft natuurlijk heel erg voor de nabestaanden en het meisje zelf.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:17

Wat een triest ongeluk. Als ze op het bovenbeen was geraakt, was ze er met een stevige blauwe plek vanaf gekomen....

De pony kan inderdaad het beste verplaatst worden. Blijft in de ogen van de manegebezoekers altijd de pony die......

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:21

slimmerik schreef:
Wat een triest ongeluk. Als ze op het bovenbeen was geraakt, was ze er met een stevige blauwe plek vanaf gekomen....

De pony kan inderdaad het beste verplaatst worden. Blijft in de ogen van de manegebezoekers altijd de pony die......

Dat is waar, is voor dat paardje ook sneu.
Die heeft vast niet de bedoeling zo gehad.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:24

chocobroodje schreef:
Nooit achter een pony gaan staan :n Ik vind het heel erg, maar ben wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

volgens mij leer je op een manege als eerste nooit achter een pony gaan staan maargoed. het is enblijft een dier.

wel sneu en sterke voor de nabestaanden.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:26

Wat een verschrikkelijk ongeluk zeg !
Veel sterkte voor de nabestaanden

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:26

ah wat erg sterkte voor nabestaande,
ben benieuwd wat met de pony gaat gebeuren,zal het zaker niet met opzet gedaan hebben.

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:33

Heel erg voor de nabestaanden !
Het is inderdaad gewoon pech .
Dat meidje vroeg hier ook niet om , netzoals de pony in kwestie ook echt niet de bedoeling zou hebben gehad het meisje te doden .

Sterkte aan alle nabestaanden . Vreselijk

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:38

Lynn_Nikita schreef:
afgelopen jaar, was er ook een topic over een meisje wat zwaargewond was na trap van een pony
Heel bokt aan speculeren en zeggen, waarom gaat ze dan ook achter een pony staan ed.
Bleek dat het verhaal heel anders was gegaan, en dat de moeder hier uitleg over gegeven had
Ze liep achter een andere pony naar de bak, pony voor haar blijft plots staan, haalt uit naar de pony die het meisje vasthad en raakt het meisje

Niemand is erbij geweest, niemand weet hoe het gegaan is, en met al dat gespeculeer en "wijze" raad, schieten wij en hun niks mee op

sterkte voor alle nabestaanden

Hier ga ik in mee.. Je weet niet wat de situatie geweest is en het zal inderdaad misschien iets soortgelijks geweest zijn of samenloop van omstandigheden..

Hoe dan ook, het is een verschrikkelijk ongeluk! En ik wil inderdaad niet weten hoe de ouders van dit kind zich zullen voelen, is het ergste wat je als ouder kan overkomen.. echt erg.. Wens ze heel veel sterkte

En uitspraken als dat het 'dom' is om achter een paard langs te lopen, vind ik hier niet echt opschieten en daarbij denk ik dat iedereen dit doet.. Ik sta altijd achter mijn pony of loop erachter langs..
Hoe was of knip je zijn staart dan? Hier kun je eindeloze discussies over voeren, maar helpt hier niks..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:39

Aaah gossie wat vreselijk zeg!!
De nachtmerrie van elke ouder, maar ook van elke manege!

T maakt niet uit dat het een manege pony is, elk kind moet geleerd worden dat ze NOOIT achter een paard of pony moeten staan, en achter langs lopen met een boog, ook oudere mensen.
Ook al is het een manege paard/pony, het is en blijft een dier!!!