Dronken boer bestuurt paard en vrachtauto tegelijkertijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:24

Wat een bizar verhaal, maar na mijn eigen ervaringen met het verkeer in Polen moet ik zeggen dat ik niet eens zó raar sta te kijken.

Prachtig paard overigens (het lijkt wel een tweelingbroer van die van mij) en inderdaad enorm braaf zoals hij daar staat, ik zou hem zo gaan halen :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:25

niet te geloven wat mensen bedenken,....
en inderdaad BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAf, MEGA braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf paard,..
(misschien doet ie dit vaker en kende ie het al van vorige keren? :D)

Miska

Dit geloof je toch bijna niet... :oo :=

Ik vind het wel een heel stoer paard! :j

Maar wat een verstand, sommige boeren zijn ook gewoon echt dom. :')

dennisje

newmom schreef:
oh wat een sukkel!!
stiekem moet ik er ook wel heeeeeeeeeel erg hard om lachen..
hoe verzin je t?

ik had even het zelfde ja moest er ook hard om lachen wist even neit wat ik me erbij voor moest stellen.
maar gelukkig het paard heeft niks anders had ik niet gelachen.
en het beestje blijft er ook zo braaf bij staan ongelooflijk de meeste knallen ervandoor.

respect voor het paardje :(:)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:26

Geen bomproef paard, maar een boerproef paard!!! _O-

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:27

ach vind het wel een goed idee :+
wederhelft hier heeft een transportbedrijf, zou ik een van mijn paarden niet op de loonlijst kunnen zetten als "personeel", kan mooi z'n onderhoud van betaald worden ;)

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:28

spekkiejnfu schreef:
Héle rare mensen zijn er toch op deze wereld :') Moet er stiekem ook wel een beetje om lachen, maar puur om deze creativiteit. Dat hij vervolgens het paard mishandeld vind ik fout, heel fout!

Hihi, stiekem heb ik hetzelfde.

Anoniem

Re: Dronken boer bestuurt paard en vrachtauto tegelijkertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:32

Die is blijven steken in de tijd dat de auto nog niet uitgevonden was :+
Maar wel zonde voor het beestje.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:35

Zo hey, wat is dat een braaf dier! Het paard heeft ook alleen maar een halster om, en mennen met een halster lijkt mij nog vrij ingewikkeld, vooral als je ook nog een vrachtwagen moet besturen. := Stiekem moet ik er om lachen, maar ik snap niet hoe die man dat in z'n hoofd heeft gehaald! Gelukkig is er met het paard niks mis. :)

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:39

Jeetje wat een braaf paard. Beetje jammer dat zo'n paard dan zo'n lomp baasje heeft :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:40

ik moest toch best wel hard lachen toen ik die link alleen al zag staan...
hoe verzin je t en moet zeggen dat paard staat er wel heel erg braaf bij

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:48

Rare actie!
Knap en braaf paard om in zn 1tje die vrachtwagen voort te slepen..

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:50

iedereen roept trouwens wel hoe een braaf dier t wel niet is.. incl ik..
maar er schiet me net iets te binnen... wie weet hoe lang t dier al zo staat, ik bedoel, de boer zelf zal vast die foto wel niet hebben gemaakt

t zou niet meer dan normaal zijn als wanneer een paar ton op kant slaat t dier 6 meter de lucht in springt en weg probeert te komen wat niet lukt omdat t dier met een gedeelte ketting om de as van de trekker zit... dus wie weet wat ie heeft geprobeerd vóórdat de foto werd gemaakt..

als ik t zo redeneer vind ik t toch wel heeel erg sneu voor t dier..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:53

Jeetje, dat het paard die vrachtwagen kon trekken! :oo
Hoe heeft die man nou kunnen denken dat dit een goede oplossing was.....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:54

newmom schreef:
iedereen roept trouwens wel hoe een braaf dier t wel niet is.. incl ik..
maar er schiet me net iets te binnen... wie weet hoe lang t dier al zo staat, ik bedoel, de boer zelf zal vast die foto wel niet hebben gemaakt

t zou niet meer dan normaal zijn als wanneer een paar ton op kant slaat t dier 6 meter de lucht in springt en weg probeert te komen wat niet lukt omdat t dier met een gedeelte ketting om de as van de trekker zit... dus wie weet wat ie heeft geprobeerd vóórdat de foto werd gemaakt..

als ik t zo redeneer vind ik t toch wel heeel erg sneu voor t dier..

Het is in ieder geval sneu voor het dier. Ook nu. Maar ik vind het toch braaf omdat bv mijn pony echt nog steeds had staan flippen, proberen wegspringen of op de plaats aan het trappelen was. En dan overdrijf ik absoluut niet. Niet dat het wat zou uithalen of hij ver zou komen overigens. Net als bij dit paardje.

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:56

Pff wat een verhaal :P. En wat een braaf paard zoals hij daar staat. Wel heel fout dat de man het paard er de schuld van gaf, arm beest :(:).

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:56

je zult maar in een keer zo'n boertje over de autobaan zien lopen :D
maar wel een braaf paard gelukkig heeft die niks

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:02

Dit is nu een voorbeeld van het verschil tussen jullie paarden, die allemaal opgefokt zijn door verkeerde fokkeuze, en een gewoon paard wat gebruikt wordt als trekpaard.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:03

Ik wil even benadrukken dat dit soort dingen in die oostblok landen heel normaal lijken te zijn. Ik ben meerdere malen in hongarije op vakantie geweest en daar gaan ze s' avonds in het donker dronken naar huis met paardje of ezeltje voor de wagen zonder licht, buiten de bebouwde kom. Waar de automobilist vaak maar met 1 koplamp ongeveer 100 km per uur rijd. Tegen die tijd dat de wagen wordt gezien is de wagen plus paardje of ezel hartstikke dood.

En zo heb ik nog veel meer voorbeelden, paard ligt doodziek in de berm , eigenaar op de fiets naar de dierenarts( op ongeveer 25 km afstand) om medicijnen te halen, eigenaar terug, paard dood.

Ze gaan daar nu eenmaal over het algemeen anders om met paarden, hoe sneu het ook af en toe is. Het paard ziet er inderdaad rustig uit op de foto, zo zal hij niet hebben gereageerd toen de vrachtwagen omsloeg, ook hebben ze daar veel rustigere paarden(minder bloederige) en die zijn echt alles gewend(over het algemeen). Verder is zo'n wagen niet zo heel zwaar op een vlakke weg, het is net het voertuig in beweging krijgen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:03

Ariebren schreef:
Dit is nu een voorbeeld van het verschil tussen jullie paarden, die allemaal opgefokt zijn door verkeerde fokkeuze, en een gewoon paard wat gebruikt wordt als trekpaard.

wat vind jij verkeerde fokkeuze ???
ja, tuurlijk, de boeren hier in de buurt laten ook allemaal hun trekker en vrachtwagen door hun paard trekken.. zeer normaal :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:03

Misschien kun je die opmerking even toelichten Ariebren :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:08

Ariebren schreef:

Verkeerde fokkeuze.. Neem je jezelf nu werkelijk serieus? :') En de 100 andere invloeden op het temperament van een paard? Dit is een koudbloed, heeft van nature al minder temperament. Maakt de kans groter dat hij rustiger blijft in situaties waar andere paarden paniek krijgen. Een beetje logisch nadenken en je zult zien dat je reactie nergens op slaat.

edit: Wat een mislukte steek onder water zeg. Waarvan die frustratie? (zegt de eigenaresse van een papierloze welshkruising, dus geeneens kwestie van persoonlijk opvatten)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:14

haha ik vond het wel grappig om te lezen, je moet het maar verzinnen ;) over het paard, trekken en braafheid: hoe het paard gereageerd heeft zullen we wel niet te weten komen, over het algemeen zijn dat soort paardjes daar over het algemeen braverbraves en bomproefer als de meeste paarden hier. Qua gewicht en trekkracht, de aanzet zal zwaar zijn, maar als het eenmaal rolt.. Onze paarden hebben een paar jaar geleden ook nog een trekker met volle mestkar uit de modder getrokken ;)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:14

arm beestje.. dat ie nog zo blijft staan he.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:34

Ariebren schreef:
Dit is nu een voorbeeld van het verschil tussen jullie paarden, die allemaal opgefokt zijn door verkeerde fokkeuze, en een gewoon paard wat gebruikt wordt als [ras].
Dussss.. :')

Maar inderdaad, dat dat dier zo lief blijft staan.. :(:)
Ik zou hem zo mee naar huis willen nemen.