Pony's keren weer terug op Ponypark Slagharen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Escha

Re: Pony's keren weer terug op Ponypark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:29

Nu zal ik dus weer een keer met mijn moeder naar Slagharen moeten :D Ik moet en zal die show weer zien! Ik weet nog dat aan het einde van de show die cowboys de hulzen van de kogels in het publiek gooiden en alle kindertjes die probeerde te vangen. Is mij ook vaak gelukt :D

Over Collendoorn... Pff pennymeisjes, arme pony's :(:) Meer kan ik niet zeggen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:37

Escha schreef:
Nu zal ik dus weer een keer met mijn moeder naar Slagharen moeten :D Ik moet en zal die show weer zien! Ik weet nog dat aan het einde van de show die cowboys de hulzen van de kogels in het publiek gooiden en alle kindertjes die probeerde te vangen. Is mij ook vaak gelukt :D

Als klein meisje altijd heen gegaan, papa altijd er naast. Maar die wist wel van paarden af :j Die wist dat je niet zomaar kon blijven schoppen, in de mond trekken, of met een zweep erop los gaan wat je bij de meeste wel ziet. Teugels hingen ook altijd te los en m'n vader had het ponietje vast achter het bit aan de teugels.
En het is zo jammer dat de meeste ouders helemaal niks van die pony's snappen :n Die die kinderen van 6 jaar alleen met zo'n shetlander erop uit sturen en dat die kinderen vervolgens die pony's niet onder controle kunnen houden en dan inderdaad met een zweep blijven slaan of met die voeten blijven trappen in die buik.. Als dit gezien wordt dan vind ik dat ze op z'n minst een of andere officiele waarschuwing kunnen krijgen en nog een 2e keer en ze hebben voor de rest van de tijd geen pony meer. Misschien hard, maar dat is de enige manier om het op te lossen..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:49

leuk dat de cowboy's en de pony's terug keren.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:01

Leanee schreef:
Escha schreef:

Als klein meisje altijd heen gegaan, papa altijd er naast. Maar die wist wel van paarden af :j Die wist dat je niet zomaar kon blijven schoppen, in de mond trekken, of met een zweep erop los gaan wat je bij de meeste wel ziet. Teugels hingen ook altijd te los en m'n vader had het ponietje vast achter het bit aan de teugels.
En het is zo jammer dat de meeste ouders helemaal niks van die pony's snappen :n Die die kinderen van 6 jaar alleen met zo'n shetlander erop uit sturen en dat die kinderen vervolgens die pony's niet onder controle kunnen houden en dan inderdaad met een zweep blijven slaan of met die voeten blijven trappen in die buik.. Als dit gezien wordt dan vind ik dat ze op z'n minst een of andere officiele waarschuwing kunnen krijgen en nog een 2e keer en ze hebben voor de rest van de tijd geen pony meer. Misschien hard, maar dat is de enige manier om het op te lossen..

Ik heb het eigenlijk eerder over die kinderen rond de 12 jaar oud. Die de pony's laten steigeren door ze hard in de bek te trekken en zo hard mogelijk vooruit te schoppen. Met de zweep op de kont tikken totdat het beest een bokje geeft. 'Kijk hij kan een trucje' :n
Ik ben er in mijn jongere jaren ook met plezier heen geweest, maar kunstjes met de pony's uit halen.. nee, knetterhard en veel (eigenlijk alleen maar)galopperen nee.. Het is een dier geen machine.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:11

Ah zo :) Ja inderdaad.. Vind dat ook een beetje triest ja. Áls je er dan nog als 12 jarige heen gaat doe dan rustig aan met zo'n beestje.. Beetje stappen en een drafje en vooral veel tutten..
Ik kreeg van m'n vader echt op m'n sodemieter als ik een keer een trucje wou uithalen hoor (*pruillipje* "Maar dat doen de oudere meisjes ook." Kan me niks schelen zij me vader dan := )
Ik heb alleen 1 keer een sprongetje gedaan :') 2 emmers en een gladde tak. Pony sprong keurig met de voorbenen, ging stilstaan en stapte er met de achterbenen overheen. En trots dat ik was! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:12

super gaaf :D

de show lijkt me ook erg leuk :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:28

Ah jo, zo erg is collendoorn niet.

Die ponys zijn hartstikke slim (anders lopen ze daar niet meer) en laten echt niet over zich heen lopen.
Als ze worden geschopt of geslagen of hard in hun muil getrokken stoppen ze gewoon doodleuk met lopen (of gaan ze liggen :D ) Ze krijgen ontzettend veel lekkers en staan ze snachts heerlijk met zn alle in een grote ruimte met genoeg aan eten. Hoeveel paarden kunnen daar alleen maar van dromen? En worden dwangmatig met marteltuigen gereden?

Nee joh, laat ze lekker. Daarnaast zijn alle grote pony's weg, en lopen er al jaren alleen maar shetjes waar je met ouder dan 10 toch niet echt meer leuk op kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:32

idd toydoll dat klopt helemaal :P

die pony's kennen geen zadels ze hoeven geen bitten meer in.
welk paard droomt daar niet van?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:33

takkie_muis schreef:

Vanaf vorig jaar ja := Daarvoor werd er gewoon keihard aan die mondjes getrokken.. Ik heb het zien gebeuren hoor.
Pony's die de mond kapot hadden, pony's die met takken geslagen werden :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:35

Leanee schreef:
takkie_muis schreef:

Vanaf vorig jaar ja := Daarvoor werd er gewoon keihard aan die mondjes getrokken.. Ik heb het zien gebeuren hoor.
Pony's die de mond kapot hadden, pony's die met takken geslagen werden :n

moet je nagaan vroeger verkochten ze bamboestokken als zweep. dan kan je beter een dun takje hebben.

en die pony's bokken schoppen en rennen er wel onder uit , maar dat is ieder opzich....

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:59

Toydoll schreef:

Die ponys zijn hartstikke slim (anders lopen ze daar niet meer) en laten echt niet over zich heen lopen.
Als ze worden geschopt of geslagen of hard in hun muil getrokken stoppen ze gewoon doodleuk met lopen (of gaan ze liggen :D ) Ze krijgen ontzettend veel lekkers en staan ze snachts heerlijk met zn alle in een grote ruimte met genoeg aan eten. Hoeveel paarden kunnen daar alleen maar van dromen? En worden dwangmatig met marteltuigen gereden?

Nee joh, laat ze lekker. Daarnaast zijn alle grote pony's weg, en lopen er al jaren alleen maar shetjes waar je met ouder dan 10 toch niet echt meer leuk op kan rijden.

@Toydoll. Ik ben het idd met je eens.
Het park is nog wel tot 12 jaar maar er rijden ook kinderen die ouder zijn dan 12 hierzouden ze wel op mogen letten want er zijn soms wel mensen van 15 jaar die op de shetjes galopperen en dat kan echt niet voor een week. Ik ben er een paar jaar geleden 2keer geweest super leuk en ze worden er ook goed verzorgd. Heb geen pony's gezien die het niet naar hun zin hadden.

X

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:56

aha, ik denk dat ik wel weet waarom ze dit hebben gedaan..Vorig jaar was een erg slecht jaar voor het park.. Dik in de verlies, misschien trekt dit publiek aan? ben benieuwd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:56

kim_hester schreef:
aha, ik denk dat ik wel weet waarom ze dit hebben gedaan..Vorig jaar was een erg slecht jaar voor het park.. Dik in de verlies, misschien trekt dit publiek aan? ben benieuwd.

Misschien dat veel bezoekers het gewoon mistten en ze daarom hebben besloten het weer terug te brengen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:09

Jegdsentiment op zekere hoogte. Ik liep er vroeger als rasechte penny te paraderen en iedereen die een shetje mee kreeg erop te wijzen dat je niet mag schoppen, niet in de mond mocht trekken en een pony niet mocht slaan want dat was zielig. :')
Hopelijk is er nu meer toezicht en zijn er strengere regels, want zoals het er vroeger aan toe ging (wij kwamen er elk jaar, tot mijn 12e jaar).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:22

Toydoll schreef:

Dan moet jij maar eens een bult filmpjes op youtube gaan bekijken; en maar hard galloperen, 'wedstrijdjes' doen, pony's naar voren meppen, hard in de mond trekken en schoppen, véels te grote kids op te kleine pony's, etc. etc.

Ik ben echt niet zo snel van het 'ah wat zielug' maar dit kan echt niet meer.......

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:21

Ah wat leuk! :D
Dit staat los van Collendoorn toch? :)
Idd, onder toezicht zou perfect zijn, anders... :n

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:22

JoyCiej007 schreef:
Toydoll schreef:

Dan moet jij maar eens een bult filmpjes op youtube gaan bekijken; en maar hard galloperen, 'wedstrijdjes' doen, pony's naar voren meppen, hard in de mond trekken en schoppen, véels te grote kids op te kleine pony's, etc. etc.

Ik ben echt niet zo snel van het 'ah wat zielug' maar dit kan echt niet meer.......

Precies!
Ik ben er ook een aantal keer geweest (Collendoorn):
pony's leren steigeren, crossen, achterstevoren, springen over takken, etc etc.
Ik doel trouwens zeker niet op iedereen daar hoor maar kijk idd eens op youtube.

Dikgedrukte: dit is dus echt zeker niet zo ;)
Geloof mij er lopen echt wel iets grotere pony's rond; en op kleinere pony's
rijden de groteren ook gewoon hoor.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:26

JoyCiej007 schreef:
Toydoll schreef:

De laatste keer dat ik ging was ik 14 en ik schrok me serieus rot hoe sommige meiden met die shetjes om gingen := Ik ging nog liever alleen rond stappen dan in een groepje met van die rot kinderen galopperen en trucjes uithalen. Vreselijk! Ik voelde me serieus schuldig voor al die andere pony's. En als je nu op youtube kijkt :n schandalig, zelfs nog erger! Gelukkig hebben ze geen bitjes meer, dat is al echt een vooruitgang!

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:58

Ik voel me nu echt oud worden. Ik weet nog dat ik in de winter op de shetties van het ponypark reed bij een vriendinnetje. De shetties kon je winters meenemen naar huis voor niks en dan gingen ze richting zomer weer terug.... Oef... das echt heeeeell lang geleden....;-)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:26

Er lopen inderdaad ook wat groter uitgevallen 'shetten' rond, en daarbij; een veels te lang kind op een te kleine shetter is helaas meer regel dan uitzondering vaak.

Dus het feit dat er toevallig nog 'alleen maar kleine pony's lopen' wil nog niet zeggen dat de grotere kids daar niet opkruipen.....
Hier op bokt zie je toch ook nog genoeg véels te lange meiden op te kleine shetjes rijden? Dat gebeurd daar net zo, totaal geen controle.

Bitloos gaan rijden is al een stap in de goede richting, maar ook zonder bit kun je grof met zo'n dier om gaan....

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:25

Wij gaan met ons gezin dit jaar weer naar Slagharen. Weer twee weken op de camping. Kids zie je de hele dag niet. Lekker rustig. Die show verheug ik me op.

derre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:50

ik ga elk jaar naar ponypark collendoorn
dit jaar ga ik ook heen
bij veel mensen kun je idd zien dat ze helemaal geen verstand hebben vanponys
wij gaan altijd met veel plezier heen
alleen vind ik dat de medewerkers van collendoorn wel wat strenger mogen zijn voor de mensen die wel gaan galoperen en draven want dat mag er helemaal niet
gelukkig hebben de ponys nu wel halsters om zonder bit

xPonyFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:06

Volgens mij blijft Ponyparkcity gewoon zoals het is hoor?
Maar als dat niet zo is, wat gebeurd er dan met ppc?

Xx

Conni3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 02:39

Er komen op attractiepark slagharen wel weer een soort westernshows, maar die zijn niet te vergelijken met de shows die er tot ong. 10 jaar terug waren ;)
Maar als iemand een soort gelijke show wil zien, hou dan http://www.wildwestshows.nl in de gaten.
Het merendeel van de acteurs zijn afkomstig van de vroegere show op slagharen...

In principe blijft ponyparkcity zoals het is, alleen proberen ze steeds meer te verbeteren op het gebied van controles, een hardere aanpak voor degene die de pony's "aftuigen" enz enz....
Ik zelf heb er nooit commentaar op gehad,maar moet wel zeggen dat ze de laatste jaren een hoop goede aanpassingen hebben gedaan zoals verschillende drinkplaatsen op het park,geen bitjes meer,er is al een hoop controle meer over het hele park t.a.v hoe de mensen de pony's behandelen,als ze het te bont maken word de pony gewoon ingenomen,als de pony's warm/nat naar stal worden gebracht krijgen ze gelijk een waarschuwing en ze blijven niet waarschuwen ;) op de grote van de "kinderen" word ook veel meer gelet,als je te groot bent kan je een wandelpony mee krijgen (allemaal heel erg kleine shetjes die al in de groep lopen voor het volgende jaar en zo een beetje kunnen wennen) en ik heb echt nog nooit gezien dat meiden die te groot of te zwaar zijn voor de grotere shets op zo'n klein hummeltje gaan zitten en mochten ze het toch doen (en ook voor degene die de pony's laten stijgeren en bokken en alleen maar kunnen galoperen) een soort van zwarte lijst maken en geen pony meer geven is mijn idee.
Het zijn toch bijna altijd dezelfde mensen die terug komen...

Een knuffelweitje voor de bejaarde pony's is wel een erg leuk idee.

Groetjes