Paarden wereldwijd de dupe van de economische crisis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:25

Kennelijk zijn er nu ook mensen die hun paard 'te vondeling' zetten. Wat denk je dat er vanmorgen bij ons in de wei stond????
Een donkerbruine ruin, aan zijn tanden te zien circa twintig!!!! Politie, dierenarts (geen chip |( ); niemand mist een paard....
Ik zit al lang in de paarden maar dit heb ik nog noooooit meegemaakt of gehoord!!
Hij is erg lief dus hij blijft eerst gewoon bij ons...Stond vanmorgen in de box of hij nooit anders gedaan had :D
Dus....weet iemand van de Bokkers van wie hij kan zijn: graag bericht!!

nowylover

Re: Paarden wereldwijd de dupe van de economische crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:09

Ik moet er niet aan denken om mijn oudje weg te doen de eningste plek waar ze heen zou gaan is de slacht en dat wil ik dus echt neit. Ze is op het moment 34jaar maar nog druk genoeg. Wel moet ze bij gevoert worden anders word ze te dun. Maar haar gaan verwaarlozen om haar leeftijd nooit niet. Ik zou best een nieuwe pony mogen maar dan zou ze weg meoten en dat doe ik niet dan maar neit rijden. Ze blijft tot ze zelf sterft of tot dat we haar in moeten laten slapen.

Ik snap echt neit hoe mensen het in hun hoofd halen hun paard/pony ergens anders bij iemand in de wei te zetten en er vandoor gaan zodat ze er van af zijn. Of gwn zwaar te gaan verwaarlozen

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:22

ik vind het ook allemaal wel heel negatief hier.. wat als jij geen geld hebt en je paard staat daar te verkommeren.. kan jij niets aan doen, en in Amerika kunnen ze nu eenmaal niet naar de slacht en hebben ze ook geen sociale zekerheid om hen bij te springen.. alsof het hier zoveel beter gaat.. hier worden dagelijks magnifieke, jonge paarden afgedankt en naar de slacht gereden terwijl ze wel weer zitten door te fokken.. alsof dat diervriendelijk is? Hier weet alleen niemand iets van..

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:21

Nou, adoratie, als je geen geld hebt, kun/moet je ook geen paard aanschaffen! En als je weet dat je geen geld hebt en toch een paard aanschaft op de een of andere manier, kun je er wel degelijk wat aan doen al je paard daar staat te 'verkommeren'!!!!!!! Het is overal wel bekend dat de paardensport een dure sport is! Of je nu in Amerika woont of in Nederland......

gracita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:49

Jeetje... hoe verzin je het... gewoon op straat dumpen?? tuurlijk... dat doe je toch met uitgerangeerde (huis)dieren >;)
Wat een sukkels zeg... als je geen geld hebt om je paard een goede oude dag te geven, laat 'm dan op z'n minst niet lijden...
Niet dat ik voor 'onnodig' inslapen / naar de slacht brengen ben (dus alleen omdat ie oud is), maar tis beter dan een paard verwaarlozen door 'm op straat te dumpen...

Waarom kunnen ze in Amerika eigenlijk niet naar de slacht dan??
Maar goed, al zou dat zo zijn, nog steeds geen excuus...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:57

Gebeurt niet alleen met paarden, ook met honden en paarden en andere kleine huisdieren. De asiels hier zitten propvol.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:26

gracita schreef:
Jeetje... hoe verzin je het... gewoon op straat dumpen?? tuurlijk... dat doe je toch met uitgerangeerde (huis)dieren >;)
Wat een sukkels zeg... als je geen geld hebt om je paard een goede oude dag te geven, laat 'm dan op z'n minst niet lijden...
Niet dat ik voor 'onnodig' inslapen / naar de slacht brengen ben (dus alleen omdat ie oud is), maar tis beter dan een paard verwaarlozen door 'm op straat te dumpen...

Waarom kunnen ze in Amerika eigenlijk niet naar de slacht dan??
Maar goed, al zou dat zo zijn, nog steeds geen excuus...

Omdat het in de VS verboden is om paarden te slachten. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:13

lovelietje schreef:
Nou, adoratie, als je geen geld hebt, kun/moet je ook geen paard aanschaffen! En als je weet dat je geen geld hebt en toch een paard aanschaft op de een of andere manier, kun je er wel degelijk wat aan doen al je paard daar staat te 'verkommeren'!!!!!!! Het is overal wel bekend dat de paardensport een dure sport is! Of je nu in Amerika woont of in Nederland......

je kan ook jarenlang wel het geld hebben........... maar dan gebeurd er ineens iets, en dan heb je het geld niet meer.......

vergeet niet dat als je in Amerika ziek word, je gewoon geen inkomen hebt he!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:15

KiWiKo schreef:
lovelietje schreef:

je kan ook jarenlang wel het geld hebben........... maar dan gebeurd er ineens iets, en dan heb je het geld niet meer.......

vergeet niet dat als je in Amerika ziek word, je gewoon geen inkomen hebt he!

Wat doen die mensen in zo'n geval met hun kinderen dan? Of denken ze daar ook niet bij na op het moment dat ze daar aan beginnen en mag je ze rustig op straat schoppen of euthenaseren als je ze niet meer kunt onderhouden? ;)
Op het moment dat je aan kinderen (wil) begint / beginnen, verplicht je jezelf toch daarvoor te zorgen, no matter what?
In mijn ogen is dat niet anders als je aan dieren begint.
Ik heb dan ook bewust geen kinderen maar voor mijn beesten geldt hetzelfde.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:23

dan heb je het dus ernstig zwaar ja!! het is niet helemaal zonder enige reden dat het in Amerika op zn reet ligt......

Daarnaast vind ik wel de vergelijking huisdieren en kinderen iets scheef gaan :)

ik heb een kind en een paard.......... en als ik moet kiezen gaat het paard eruit hoor :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:02

En als je nou in plaats daarvan 2 kinderen zou hebben?
Koos je dan ook?
Ik vind dat dat niet uit zou moeten maken.
Je kiest er in beide gevallen bewust voor, bent derhalve verantwoordelijk. Altijd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:05

nee als je twee kinderen hebt en een paard dan kies je altijd voor de twee kinderen :) :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:10

Ik bedoelde natuurlijk als je 2 kinderen had en geen paard en je komt in financiële nood. ;) Kies je dan ook tussen hen beiden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:13

met kinderen heb je niks te kiezen........ met kinderen overleef je.......

paarden en kinderen zijn niet te vergelijken op geen enkele manier.......

Kinderen mag je niet verkopen, kinderen mag je niet doden........
paarden kan je verkopen of doden .........

daarnaast is er een grotere markt voor paarden dan voor kinderen.........

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:17

Precies! En zie daar 1 van de grootste oorzaken van veel dierenleed. ;)

Voor mij maakt het dus niet uit. Want waarom?
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 24-02-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:18

Dan heb je gewoon niet de juiste kanalen hoor Kim, kinderen brengen meer op hoor.

Maar even zonder dollen, als je geen kinderen hebt zijn paarden voor veel mensen een goede 2e.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:25

kind kopen!!! ik heb echt een heule leuke 11 jarige in de verkoop.......... niet lastig in gedrag.... gezond, met de nodige papieren......

Is nu bekwaam gevonden voor het vwo........

tegen elk aannemelijk bod......

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:26

blond? das wel een vereiste he, de blonde kosten extra

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:28

yep blond met haren tot op haar bil!!

Rendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:33

Hoeveel van die oudjes zien we niet terug op de diverse verkoop sites? En alles onder het mom van " ik hou zoveel van hem, en ik gun hem nog een mooie oude dag...bla bla bla...." Nee, ze hebben de mooiste jaren van dat dier gehad, en nu moet er een ander komen (een jonkie, natuurlijk!) en nou mag een ander er voor gaan zorgen! Oftewel, voor de dierenarts rekeningen opdraaien en toekijken hoe zo'n dier nog ouder wordt...
Zouden deze mensen hun honden/katten ed ook op zo'n manier wegzetten?
Mijn merrie was 22 en is van de een op de andere dag flink kreupel geworden. Arthrose, heeft trouwens vrijwel elk paard na zijn 10de levensjaar, maar ze was niet meer happy. Ik heb haar weer een winter die aan haar botten knaagt bespaart, en ze is ingeslapen. Een mooie dood voor een dier waar ik zielsveel om gaf, maar je moet realistisch zijn, ook met dit soort beslissingen. En daar ontbreekt het nogal eens aan.... :(