Geen geld meer voor verder herstel van gespieste Amigo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:12

wow.... Dit zijn dingen waar je gewoon niets aan kan doen.
Er zullen weinig paardeneigenaren zijn die €20.000,- op hun spaarrekening hebben "voor het geval er iets gebeurd". Dat houdt met een paar duizend euro meestal wel op inderdaad.....

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:14

Solvej:
Zelfs in Nederland worden bepaalde operaties niet meer bij oudere mensen uitgevoerd, omdat het 'onrendabel' is.

Bovendien vind ik dat je mensen en dieren niet op deze manier kunt vergelijken.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:19

Wat geweldig dat iedereen meedenkt en inzameld voor Amigo.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:21

@ Solvje: ten eerste is het een paard en geen mens..tuurlijk is het de eigen keuze van die man en moet hij ook zeker zelf weten, maar hij hoeft nu niet te komen collecteren bij mij om die rekeningen te kunnen betalen..
ik heb meerdere paarden gehouden tot het bittere eind en weet nu heel goed wat dat inhoud en daar wordt je inderdaad harder van. Je raakt ze toch kwijt, vroeg of laat zul je afscheid moeten nemen van je dier. Doet net zo'n pijn als ze 16 zijn of 36, maakt geen zak uit..een paard heeft naast die emotionele waarde ook een financiele waarde en al het geld dat ik in die oudjes heb gestopt had ik ook in een gezond paard kunnen stoppen of in iets anders wat wel een kans heeft..Niets is hier blijvend...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:40

Hannah_Menno schreef:
Solvej schreef:
terwijl je daarna gerust nog een aardig leven zou kunnen hebben???

Las in vorig topic dat het paard nooit meer pijnloos zou kunnen ademhalen.. Denk niet dat dat een fijn leven is.

Dan ben ik toch benieuwd waar jij dat gelezen hebt, er staat namelijk alleen dat z,n longen blijvende schaden hebben opgelopen en hij geen wedstrijden meer zou kunnen lopen. Er staat nergens iets over pijn

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:50

vanitymay schreef:
@ Solvje: ten eerste is het een paard en geen mens..tuurlijk is het de eigen keuze van die man en moet hij ook zeker zelf weten, maar hij hoeft nu niet te komen collecteren bij mij om die rekeningen te kunnen betalen..
ik heb meerdere paarden gehouden tot het bittere eind en weet nu heel goed wat dat inhoud en daar wordt je inderdaad harder van. Je raakt ze toch kwijt, vroeg of laat zul je afscheid moeten nemen van je dier. Doet net zo'n pijn als ze 16 zijn of 36, maakt geen zak uit..een paard heeft naast die emotionele waarde ook een financiele waarde en al het geld dat ik in die oudjes heb gestopt had ik ook in een gezond paard kunnen stoppen of in iets anders wat wel een kans heeft..Niets is hier blijvend...

Ik ben het helemaal met je eens

corina21

Re: Geen geld meer voor verder herstel van gespieste Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:05

zo dat is erg voor die man.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:07

"De arabier had slechts 2% kans op overleving." En nu kost het een slordige 20.000 dollar en is het dier nog steeds niet opgeknapt, maar moet straks wel mee naar huis omdat de geldkraan leeg is. :n
Een ontzettende kwelling voor het dier en een dief van eigen portemonnee (ook naar jezelf moet je redelijk blijven). Denk dat men zich van te voren moet bedenken wat men gaat doen en wat men het dier aan doet. Als ik dat beestje zo zie kijken, is het alles behalve gelukkig met de situatie. Vreselijk om hem zo te zien. Leuk joh....zo'n martelgang tot aan de dood....een martelgang van maanden....
Goed bedoeld van die man, maar hij was beter voor zijn paard geweest als hij hem had laten gaan.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:15

Hannah_Menno schreef:
Tjongejonge.. En straks nemen ze hem mee naar huis, krijgt dat arme dier allerlei infecties en sterft alsnog. Heeftie een lange lijdensweg moeten ondergaan. Ik snap niet waarom mensen een paard in leven houden als deze maar 2% kans heeft om te overleven. Geweldig als hij het red maar dit zou je niet eens moeten WILLEN voor je paard.. Zo'n leven..

daar dacht ik ook al aan..

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:21

Ik vind het ook geweldig dat de eigenaar dit voor zijn paard heeft gedaan/doet,
maar ik dacht vanaf het begin al, waarom nog proberen te redden, het paardje heeft zóveel pijn en een fijn leven gehad..
Nu heeft hij nog steeds vreselijk veel pijn en als hij mee naar huis gaat is de kans natuurlijk nog groter dat hij het alsnog niet haalt.
Vreselijk voor het paard voor al de pijn die die dan onnodig geleden heeft, maar ook voor al het geld wat de eigenaren dan kwijt zijn...
Ik hoop zo dat hij het haalt, maar ik was er niet aan begonnen... :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:35

Mossel schreef:
Dan ben ik toch benieuwd waar jij dat gelezen hebt, er staat namelijk alleen dat z,n longen blijvende schaden hebben opgelopen en hij geen wedstrijden meer zou kunnen lopen. Er staat nergens iets over pijn

Als de longen voor altijd beschadigd zijn lijkt het me nogal logisch dat ademhalen pijn zal doen. ;)

iris_arts95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:38

Ik vind het geweldig om te zien hoe veel mensen voor hun paard over hebben ! ;)
Misschien een inzamelings actie om hun te helpen met hun schuld?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:01

Wat heftig, maar ik kan best begrijpen dat het ooit ophoudt met je geld... :\
Wel onwijs sneu voor het dier wat er nu 'de lúl' door is, ookal probeert de eigenaar het nog zo goed, en ik snap het ook wel... :(:)

Er zullen wel reddingsacties oid op gang komen, denk ik zomaar eens.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:04

jesito schreef:
Misschien denk ik wel heel cru en kan ik de eigenaren een beetje begrijpen en toch ook weer niet.
Waarom een dier dit lange herstel door laten maken met maar 2% overlevingskans.
Dat is echt bitter weinig.
Zeker gezien alle kwalendie hij erbij gekregen heeft.
Zeker om hem nu mee naar huis mee te nemen, dan is alles voor niks geweest.
Vanuit de zijlijn zeg ik dat dit dier met een diagnose als maar 2% overlevingskans beter ingeslapen had kunnen worden.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Ik dacht dit ook gelijk....
Het arme beest heeft nu een tijd met pijn gestaan. Ik had hem dit bespaard en hem naar de groene weides begeleid. wat voor een leven heeft dit paard nu?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:10

hmmm in dit geval zou het toch ook super zijn als de kliniek een duit in het zakje kan doen en niet voor alles laat betalen.....kosten zijn een stuk minder dan wat er voor gevraagd wordt...dat zou al mega veel schelen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:32

orsini schreef:
hmmm in dit geval zou het toch ook super zijn als de kliniek een duit in het zakje kan doen en niet voor alles laat betalen.....kosten zijn een stuk minder dan wat er voor gevraagd wordt...dat zou al mega veel schelen.

Hier sluit ik mij geheel bij aan. Die kunnen toch ook een deel 'sponsoren'?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:36

Hannah_Menno schreef:
Las in vorig topic dat het paard nooit meer pijnloos zou kunnen ademhalen.. Denk niet dat dat een fijn leven is.

En daarom, opgeteld bij de 2% overlevingskans, vind ik het niet fair dat de eigenaren het paard toch hebben laten overleven. Dan zou je imo, juist uit liefde voor je paard, moeten kiezen om hem uit zijn lijden te verlossen.

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:14

Dit is meer dan triest!De baasjes deden zo erg hun best om dit paardje er boven op te krijgen!
Ik had dat arme beestje allang in laten slapen.

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:34

aah wat zielig ;(

Maar als hij nu naar huis gaat dan overlijdt hij zo weer en dan was het helemaal voor niks die 10.000 al hij het nou zo bekijkt is het handiger om het nog even te laten staan.

Hopelijk komt het goed

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:38

Hannah_Menno schreef:
Mossel schreef:

Als de longen voor altijd beschadigd zijn lijkt het me nogal logisch dat ademhalen pijn zal doen. ;)

Een paard dat dampig is heeft toch ook beschadigde longen en hoeft daar geen pijn aan over te houden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:01

Respect voor de eigenaren, niet gekeken naar het feit of het nu reeèl is of niet. Maar hij geeft in ieder geval om z´n paardje.

Echter verwacht ik van zo´n universiteit ook wel wat medewerking. Wat eerder gezegd is, voor hun is het nu echt een project en ze hebben al ontzettend veel meer verdiend als wat ze in eerste instantie aangaven.
Een beetje tegemoet komen aan de eigenaar lijkt me niet meer dan eerlijk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:13

Als je A zegt moet je ook B zeggen, dit is niet eerlijk :n .. Neehoor als je het doet moet je er vol voor gaan.. dat is de keerzijde, maar wel de logische..

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:35

hm.. weet niet of ik dit wel eerlijk vind... als ik (met hoeveel geld dan ook) voor zo'n keuze zou staan... zou ik hem toch echt een spuitje hebben laten geven.. dit paardje zal denk ik nooit meer volledig herstellen en kunnen functioneren als "paard". ik vind het persoonlijk echt een beetje te ver gaan !! ;)

maargoed... nu is het al zo ver... ik hoop dat hij opknapt en dat het beestje op zijn minst lekker zijn leventje kan slijten op een weide als maatje.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:47

[quote="iris_arts95"]Ik vind het geweldig om te zien hoe veel mensen voor hun paard over hebben ! ;)
quote]

Ik heb meer respect voor de eigenaar als hij het dier had laten inslapen voor alle behandelingen...
2% is heel weinig de kans dat je de 27 miljoen wint is groter. Eigenaar heeft waarschijnlijk het allerbeste met het dier voor, maar als je gaat behandelen weet je dat het niet bij $1000 blijft en ook niet bij 5000....

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:54

wemkelover schreef:
Hannah_Menno schreef:

Een paard dat dampig is heeft toch ook beschadigde longen en hoeft daar geen pijn aan over te houden.

Pijnperceptie in de longen zelf is naar mijn weten bijna afwezig. Het zijn vooral de vliezen om de longen heen die erg gevoelig zijn en als die ook blijvend beschadigd zijn zou hij wel erg veel pijn hebben denk ik.