Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannah_Menno schreef:Solvej schreef:terwijl je daarna gerust nog een aardig leven zou kunnen hebben???
Las in vorig topic dat het paard nooit meer pijnloos zou kunnen ademhalen.. Denk niet dat dat een fijn leven is.
vanitymay schreef:@ Solvje: ten eerste is het een paard en geen mens..tuurlijk is het de eigen keuze van die man en moet hij ook zeker zelf weten, maar hij hoeft nu niet te komen collecteren bij mij om die rekeningen te kunnen betalen..
ik heb meerdere paarden gehouden tot het bittere eind en weet nu heel goed wat dat inhoud en daar wordt je inderdaad harder van. Je raakt ze toch kwijt, vroeg of laat zul je afscheid moeten nemen van je dier. Doet net zo'n pijn als ze 16 zijn of 36, maakt geen zak uit..een paard heeft naast die emotionele waarde ook een financiele waarde en al het geld dat ik in die oudjes heb gestopt had ik ook in een gezond paard kunnen stoppen of in iets anders wat wel een kans heeft..Niets is hier blijvend...

Hannah_Menno schreef:Tjongejonge.. En straks nemen ze hem mee naar huis, krijgt dat arme dier allerlei infecties en sterft alsnog. Heeftie een lange lijdensweg moeten ondergaan. Ik snap niet waarom mensen een paard in leven houden als deze maar 2% kans heeft om te overleven. Geweldig als hij het red maar dit zou je niet eens moeten WILLEN voor je paard.. Zo'n leven..
Mossel schreef:Dan ben ik toch benieuwd waar jij dat gelezen hebt, er staat namelijk alleen dat z,n longen blijvende schaden hebben opgelopen en hij geen wedstrijden meer zou kunnen lopen. Er staat nergens iets over pijn
jesito schreef:Misschien denk ik wel heel cru en kan ik de eigenaren een beetje begrijpen en toch ook weer niet.
Waarom een dier dit lange herstel door laten maken met maar 2% overlevingskans.
Dat is echt bitter weinig.
Zeker gezien alle kwalendie hij erbij gekregen heeft.
Zeker om hem nu mee naar huis mee te nemen, dan is alles voor niks geweest.
Vanuit de zijlijn zeg ik dat dit dier met een diagnose als maar 2% overlevingskans beter ingeslapen had kunnen worden.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

orsini schreef:hmmm in dit geval zou het toch ook super zijn als de kliniek een duit in het zakje kan doen en niet voor alles laat betalen.....kosten zijn een stuk minder dan wat er voor gevraagd wordt...dat zou al mega veel schelen.
Hannah_Menno schreef:Las in vorig topic dat het paard nooit meer pijnloos zou kunnen ademhalen.. Denk niet dat dat een fijn leven is.
Hannah_Menno schreef:Mossel schreef:Dan ben ik toch benieuwd waar jij dat gelezen hebt, er staat namelijk alleen dat z,n longen blijvende schaden hebben opgelopen en hij geen wedstrijden meer zou kunnen lopen. Er staat nergens iets over pijn
Als de longen voor altijd beschadigd zijn lijkt het me nogal logisch dat ademhalen pijn zal doen.

wemkelover schreef:Hannah_Menno schreef:Als de longen voor altijd beschadigd zijn lijkt het me nogal logisch dat ademhalen pijn zal doen.
Een paard dat dampig is heeft toch ook beschadigde longen en hoeft daar geen pijn aan over te houden.