Hobbyhouder krijgt procesverbaal wegens natte ponystal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Re: Hobbyhouder krijgt procesverbaal wegens natte ponystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:44

Wat een eikel !! Die vent zou geen dieren mogen hebben.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:18

gootje12 schreef:

:n wat een aso-reacties hier zeg!

't is dus idd niet zoals het hoort, maar nogmaals; vind het erg knap als jullie weide's er wel droog bij liggen.
En natuurlijk hoor je dan wat droge stukjes te hebben en een droge inloopstal, maar enkel en alleen om dat het daar een blubberboel op de foto is kan je dit niet zomaar zó streng veroordelen, kom op zeg.

branie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:17

het is volgens mij zoals ik hier kan lezen ooke en bijkomstegheid van verschillende dingen en niet alleen om die natte zooi;)

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:26

JoyCiej007 schreef:
Tsja, het ziet er inderdaad alles behalve florisant en gezond uit. Maar in het bericht spreken ze over een stal, terwijl dit gewoon een open buitenstukje is, soort klein paddockje/weitje??

Alleen maar in de drek is natuurlijk echt niet goed en verdient ook aandacht van de DB, maar aan de andere kant is het met dit weer ook wel heel moeilijk paarden houden momenteel.
Wij hebben hier 4 shetten 24/7 buiten staan met een vrij grote inloopstal, wordt nu opgepot zodat het nog beetje 'warm' is en geen kale ondergrond. Op 2 kleine plekken in de wei bij de stal o.a. liggen tegels of beton, maar de rest van de wei is ook hier 1 grote natte drekbende hoor....

Ik dacht precies hetzelfde

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:27

branie1992 schreef:
het is volgens mij zoals ik hier kan lezen ooke en bijkomstegheid van verschillende dingen en niet alleen om die natte zooi;)

maar dat is toch geen reden om zo asociaal te reageren zoals sommigen hier doen?

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:08

JoyCiej007 schreef:
gootje12 schreef:

:n wat een aso-reacties hier zeg!

't is dus idd niet zoals het hoort, maar nogmaals; vind het erg knap als jullie weide's er wel droog bij liggen.
En natuurlijk hoor je dan wat droge stukjes te hebben en een droge inloopstal, maar enkel en alleen om dat het daar een blubberboel op de foto is kan je dit niet zomaar zó streng veroordelen, kom op zeg.

Mee eens ! ;)

Gamiani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:45

Vast weer zo'n verzamelaar die zn dieren niet goed schoon houd.
Vervelend, maar hij hoeft niet meteen in de gevangenis. In de gaten houden en boete zou ik zeggen...

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:50

Idd.. Ik denk wegens de omstandigheden van het weer, houd bijna niemand meer zn weilandje droog. Natuurlijk moet je dan zorgen voor droge stukken (bijv beton) En een inloopstal. Maar goed, Dit is NL en dan krijg je ook niet zomaar een vergunning voor een stal. Ik vindt dat een stal, schuurtje, overkapping, gewoon verplicht moet zijn.

Deze man verdiend een boete, inname van de dieren misschien. Maar gevangenis..nee

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:49

Tja, mijn paarden kunnen droog staan als ze willen.... maar ze liggen/staan/rollen blijkbaar liever in de modder.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:55

Ik vindt het moeilijk te oordelen. Zou liever een foto zien van de stallen en hokken zelf... Want nergens is het nu droog!
En over de honden. tegenwoordig hebben bijna alle gemiddelde honden overgewicht....

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:33

bijna nergens is het droog, idd,
een boete, hieervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:41

Ik vind het ook heel moeilijk om de stal droog te houden, ze eten het stro op...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:57

Bizzybijtje schreef:
Ik vind het ook heel moeilijk om de stal droog te houden, ze eten het stro op...

daarom staan ze bij mij op vlas

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:01

Tja die van ons hebben een heel groot stuk waar ze droog kunnen staan hellemaal bestraat en waar staan ze en zijn ze de hele dag aan het spelen in de natte modderige paddock.

genja