Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
petraaken schreef:Wat mij altijd verbaasd is dat ze ginder altijd zo verontwaardigd reageren op de westerlingen maar zodra ze hier willen wonen zich niet willen integreren en naar onze wetten willen leven. Hier de boel op stelten zetten maar wij mogen dan niet handelen omdat we dan racisten zijn. Maar owee als een buitenlander ginder iets voor heeft.
Myfairytale schreef:Misschien is dan een vrouwelijke agente ook niet handig? Als je ze niet aan mag kijken/tegen ze praten. Verder vind ik het wel heel kort door de bocht hoor, de reacties van dat is nu eenmaal hun cultuur. Draai het om naar hier, hier worden ook rare dingen gedaan door buitenlanders. En wij moeten toch ook toleranter zijn?! Nee, voor slechts het aankijken vind ik dit echt een afschuwelijke situatie.
zij schreef:Myfairytale schreef:Misschien is dan een vrouwelijke agente ook niet handig? Als je ze niet aan mag kijken/tegen ze praten. Verder vind ik het wel heel kort door de bocht hoor, de reacties van dat is nu eenmaal hun cultuur. Draai het om naar hier, hier worden ook rare dingen gedaan door buitenlanders. En wij moeten toch ook toleranter zijn?! Nee, voor slechts het aankijken vind ik dit echt een afschuwelijke situatie.
dat is ook mijn eerste idee? Wat gek dat het daar nog zo is dat vrouwen niet aangekeken mogen worden, maar wel al zo geëmancipeerd zijn dat ze politieagent kunnen worden???
lesilla schreef:[
dat is ook mijn eerste idee? Wat gek dat het daar nog zo is dat vrouwen niet aangekeken mogen worden, maar wel al zo geëmancipeerd zijn dat ze politieagent kunnen worden???
Zesiram schreef:Dit artikel dan weer wel toevallig![]()
vrouwen in de politie in abu dhabi
Misschien dat dat voor sommige mensen die het land niet zo goed kennen, een andere kant kan laten zien.
lesilla schreef:Ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen van daar he, zoals dit en dan weer andere dingen van mensen die ik ken die daar wonen.
Eigenlijk zouden we eens een boktmeeting daar moeten doen.
Sigrid72 schreef:Kijk, het bericht in het Nieuwsblad is niet helemaal correct. Er is meer aan de hand dan men laat uitschijnen. Voor zover ik het kon traceren, was er sprake van dronkenschap en het beledigen van een vrouwelijke agente in dienst. Daar kan men ook in België niet mee lachen, al wordt je er niet 10 dagen voor in de cel geplaatst. In Abu Dhabi weet je dat er een nultolerantie op alcohol is en moet je je daar ook naar gedragen. Al leef ik met Tom mee en hoop ik dat hij zondag vrijgelaten wordt. De gevangenissen daar zijn geen lachertje.
Voor het overige moet men oppassen met het maken van statements als dat de persoon in kwestie een blanco strafblad heeft en nooit eerder betrokken is geweest in enige problemen.
Dat kunnen zijn naasten getuigen, maar hoe weten anderen hoe het met het strafblad van derden zit ? Het lijkt mij dat de enige die daarover inlichtingen kan bezorgen, de ambassade is, die het strafblad kan bezorgen.
Sigrid72 schreef:Het bewijs 'goed gedrag en zeden' is sinds 2009 afgeschaft en vervangen door een uittreksel uit het strafregister. Hierin staan niet enkel de criminele veroordelingen, maar ook de veroordelingen op bv. de verkeerswet.
Zesiram schreef:Het is werkelijk onzin dat je een vrouw niet zou mogen aankijken, echt pertinente onzin.
Mijn man is bij ons laatste bezoek ( mijn schoonouders wonen al jaren in de regio, mijn man heeft er tien jaar gewoond en ik ben er zelf ook verschillende keren geweest ) meerdere keren bij de douane door een vrouwelijke agent geholpen.......denk toch echt dat je die dan wel in de ogen moet kijken, we zijn echt niet opgepakt. Zo kan ik nog legio voorbeelden bedenken.....vrouwen zijn juist heel vrij.
Rawaat schreef:Ik ga niet over Tom of zijn voorval hier iets neerschrijven, maar wil wel wat anders meegeven:
- de gevangenis in Abu Dhabi heeft heel veel klachten voor schending van de mensenrechten.
Een voorbeeldje van daar:
Een man werd aangeklaagd voor rape in the first degree, deze man heeft 7 JAAR uitstel van zijn proces gekregen.
Elke week kwam iemand die man daar vertellen dat zijn proces volgende week ging voorkomen
Dus als je dan weet dat Toms proces al 3 x is uitgesteld.... (en zelfs voor belachelijke redenen) dan kan je alleen maar voor hem hopen dat het snel voorbij is. Wie wil nu in zo'n onwetendheid leven.