Belgische paardentrainer in de cel in Abu Dhabi

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MMeijer

Re: Belgische paardentrainer in de cel in Abu Dhabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:15

pff, ze mogen hier wel eens wat strenger zijn,
ze doen soms niets,
& daar pakken ze gelijk al iemand
op vanwege naar een vrouw kijken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:39

petraaken schreef:
Wat mij altijd verbaasd is dat ze ginder altijd zo verontwaardigd reageren op de westerlingen maar zodra ze hier willen wonen zich niet willen integreren en naar onze wetten willen leven. Hier de boel op stelten zetten maar wij mogen dan niet handelen omdat we dan racisten zijn. Maar owee als een buitenlander ginder iets voor heeft.

Maar dan moeten we aan dat probleem HIER iets doen. Dat wij onze wetten niet of belabberd naleven wil niet zeggen dat ze dat daar dan ook maar moeten doen!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:43

Myfairytale schreef:
Misschien is dan een vrouwelijke agente ook niet handig? Als je ze niet aan mag kijken/tegen ze praten. Verder vind ik het wel heel kort door de bocht hoor, de reacties van dat is nu eenmaal hun cultuur. Draai het om naar hier, hier worden ook rare dingen gedaan door buitenlanders. En wij moeten toch ook toleranter zijn?! Nee, voor slechts het aankijken vind ik dit echt een afschuwelijke situatie.

dat is ook mijn eerste idee? Wat gek dat het daar nog zo is dat vrouwen niet aangekeken mogen worden, maar wel al zo geëmancipeerd zijn dat ze politieagent kunnen worden???

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:44

zij schreef:
Myfairytale schreef:
Misschien is dan een vrouwelijke agente ook niet handig? Als je ze niet aan mag kijken/tegen ze praten. Verder vind ik het wel heel kort door de bocht hoor, de reacties van dat is nu eenmaal hun cultuur. Draai het om naar hier, hier worden ook rare dingen gedaan door buitenlanders. En wij moeten toch ook toleranter zijn?! Nee, voor slechts het aankijken vind ik dit echt een afschuwelijke situatie.

dat is ook mijn eerste idee? Wat gek dat het daar nog zo is dat vrouwen niet aangekeken mogen worden, maar wel al zo geëmancipeerd zijn dat ze politieagent kunnen worden???

Wie gaat anders de vrouwen opnemen. Iemand arresteren met je ogen dicht is moeilijk :+

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:00

lesilla schreef:
[

Wie gaat anders de vrouwen opnemen. Iemand arresteren met je ogen dicht is moeilijk :+[/quote]

Daarom klopt het verhaal ook niet. Voor duidelijkheid ze zijn zeker modern daar, dus dat verhaal dat hij haar alleen aankeek en ´iets´zei klopt niks van. Hij zal wel degelijk iets stoms gedaan hebben.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:10

Even rss-feeds doorlopen van de kranten in de UAE, niks over deze zaak te vinden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:15

Zesiram schreef:
Even rss-feeds doorlopen van de kranten in de UAE, niks over deze zaak te vinden.

Spijtig zou wat licht op de zaak gooien

en ik heb even getemd

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:17

Dit artikel dan weer wel toevallig :D

vrouwen in de politie in abu dhabi

Misschien dat dat voor sommige mensen die het land niet zo goed kennen, een andere kant kan laten zien.

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:36

Kijk, het bericht in het Nieuwsblad is niet helemaal correct. Er is meer aan de hand dan men laat uitschijnen. Voor zover ik het kon traceren, was er sprake van dronkenschap en het beledigen van een vrouwelijke agente in dienst. Daar kan men ook in België niet mee lachen, al wordt je er niet 10 dagen voor in de cel geplaatst. In Abu Dhabi weet je dat er een nultolerantie op alcohol is en moet je je daar ook naar gedragen. Al leef ik met Tom mee en hoop ik dat hij zondag vrijgelaten wordt. De gevangenissen daar zijn geen lachertje.

Voor het overige moet men oppassen met het maken van statements als dat de persoon in kwestie een blanco strafblad heeft en nooit eerder betrokken is geweest in enige problemen.

Dat kunnen zijn naasten getuigen, maar hoe weten anderen hoe het met het strafblad van derden zit ? Het lijkt mij dat de enige die daarover inlichtingen kan bezorgen, de ambassade is, die het strafblad kan bezorgen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:39

Zesiram schreef:
Dit artikel dan weer wel toevallig :D

vrouwen in de politie in abu dhabi

Misschien dat dat voor sommige mensen die het land niet zo goed kennen, een andere kant kan laten zien.

Ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen van daar he, zoals dit en dan weer andere dingen van mensen die ik ken die daar wonen.
Eigenlijk zouden we eens een boktmeeting daar moeten doen.

Verder zijn er nu al twee versies, moeilijk om te weten welke waarheid heeft.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:45

lesilla schreef:
Ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen van daar he, zoals dit en dan weer andere dingen van mensen die ik ken die daar wonen.
Eigenlijk zouden we eens een boktmeeting daar moeten doen.

Als de portemonnee het toelaat, gaan wij a.s. winter weer :D Dus als iemand daar een meeting van wil maken, prima. Ik heb mijn logeeradres al geregeld!

Het is er streng, dat is wel zo, ze hebben veel zwaardere straffen en ik zou ook echt niet in de cel willen komen daar. Maar als je je normaal gedraagt, gewoon de normale fatsoensnormen, dan kom je echt niet zomaar in de problemen. Arabieren beledigen, en zeker als man een vrouw beledigen, laat staan een politieagente, dat levert problemen op.
Maar eerlijk gezegd heb ik vrienden die in Frankrijk en Italië voor minder in de cel gezeten hebben, dus wat is streng.

Evengoed is het geen pretje om daar in het gevang te zitten denk ik. En daarom is het ook echt vervelend voor Tom en zijn familie. Maar het bericht is gewoon niet juist weergegeven. Dat de familie dat niet doet, kan ik me erg goed voorstellen, door de emoties. Maar van een krant mag je meer verwachten, vind ik.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:00

Sigrid72 schreef:
Kijk, het bericht in het Nieuwsblad is niet helemaal correct. Er is meer aan de hand dan men laat uitschijnen. Voor zover ik het kon traceren, was er sprake van dronkenschap en het beledigen van een vrouwelijke agente in dienst. Daar kan men ook in België niet mee lachen, al wordt je er niet 10 dagen voor in de cel geplaatst. In Abu Dhabi weet je dat er een nultolerantie op alcohol is en moet je je daar ook naar gedragen. Al leef ik met Tom mee en hoop ik dat hij zondag vrijgelaten wordt. De gevangenissen daar zijn geen lachertje.

Voor het overige moet men oppassen met het maken van statements als dat de persoon in kwestie een blanco strafblad heeft en nooit eerder betrokken is geweest in enige problemen.

Dat kunnen zijn naasten getuigen, maar hoe weten anderen hoe het met het strafblad van derden zit ? Het lijkt mij dat de enige die daarover inlichtingen kan bezorgen, de ambassade is, die het strafblad kan bezorgen.

Eens :o

Daarnaast een verschrikkelijk eenzijdig subjectief verhaal mbt Tom en zijn 'aanhangers'.

Is er een Belgie zoiets als verklaring van goed gedrag?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:01

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties zijn verwijderd, probeer het wel ontopic te houden hier :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:03

Ja je kan hier een verklaring krijgen van goed gedrag en zeden. Je kan dat papiertje afhalen bij de politie als je dat bedoelt

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:24

Het bewijs 'goed gedrag en zeden' is sinds 2009 afgeschaft en vervangen door een uittreksel uit het strafregister. Hierin staan niet enkel de criminele veroordelingen, maar ook de veroordelingen op bv. de verkeerswet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:38

Sigrid72 schreef:
Het bewijs 'goed gedrag en zeden' is sinds 2009 afgeschaft en vervangen door een uittreksel uit het strafregister. Hierin staan niet enkel de criminele veroordelingen, maar ook de veroordelingen op bv. de verkeerswet.

Ow echt, wist ik niet eens. Nog niks van gehoord waar bokt goed voor is :j

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:32

Moet er niet aan denken om in zo'n land in de gevangenis te zitten.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:46

hopen dat hij snel weer vrij komt en niet weer zoiets doet.....

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:48

Succes voor iedereen die hier mee te maken heeft !!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:44

Afschuwelijk, in zulke landen wil je echt niet vastzitten!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:51

Met een slok op een politie agent beledigen is in veel landen vragen om problemen.
ik hoop dat het overmorgen allemaal meezit en Tom weer snel naar huis mag.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:54

Zesiram schreef:
Het is werkelijk onzin dat je een vrouw niet zou mogen aankijken, echt pertinente onzin.
Mijn man is bij ons laatste bezoek ( mijn schoonouders wonen al jaren in de regio, mijn man heeft er tien jaar gewoond en ik ben er zelf ook verschillende keren geweest ) meerdere keren bij de douane door een vrouwelijke agent geholpen.......denk toch echt dat je die dan wel in de ogen moet kijken, we zijn echt niet opgepakt. Zo kan ik nog legio voorbeelden bedenken.....vrouwen zijn juist heel vrij.

Inderdaad, wij waren er ook en het is gewoon onzin wat ze schrijven dat je geen vrouw mag aankijken!
Alcohol staat voor hun gelijk met drugs en daar zijn ze zeer streng op, ik veronderstel dat je dan in een dronken buik ook zaken zegt tegen een politieagent die je beter niet zegt.

Ik denk trouwens dat het helemaal niet goed is dat ze nu verkondigen in de kranten dat het allemaal onzin is en dat je geen vrouwen mag aankijken enz. Ik denk dat ze veel beter respect tonen en zich excuseren als ze snel vrij willen komen.

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:50

Ik ga niet over Tom of zijn voorval hier iets neerschrijven, maar wil wel wat anders meegeven:
- de gevangenis in Abu Dhabi heeft heel veel klachten voor schending van de mensenrechten.

Een voorbeeldje van daar:
Een man werd aangeklaagd voor rape in the first degree, deze man heeft 7 JAAR uitstel van zijn proces gekregen.
Elke week kwam iemand die man daar vertellen dat zijn proces volgende week ging voorkomen

Dus als je dan weet dat Toms proces al 3 x is uitgesteld.... (en zelfs voor belachelijke redenen) dan kan je alleen maar voor hem hopen dat het snel voorbij is. Wie wil nu in zo'n onwetendheid leven.

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:12

hopen dat tom zondag vrij man kan zijn,en weer snel zijn broer kan gaan helpen.

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:58

Rawaat schreef:
Ik ga niet over Tom of zijn voorval hier iets neerschrijven, maar wil wel wat anders meegeven:
- de gevangenis in Abu Dhabi heeft heel veel klachten voor schending van de mensenrechten.

Een voorbeeldje van daar:
Een man werd aangeklaagd voor rape in the first degree, deze man heeft 7 JAAR uitstel van zijn proces gekregen.
Elke week kwam iemand die man daar vertellen dat zijn proces volgende week ging voorkomen

Dus als je dan weet dat Toms proces al 3 x is uitgesteld.... (en zelfs voor belachelijke redenen) dan kan je alleen maar voor hem hopen dat het snel voorbij is. Wie wil nu in zo'n onwetendheid leven.

Ik hoop dat het allemaal snel voorbij is, die jongens hebben al die jaren zo hard gewerkt om hun prachtig traningscenter uit de grond te stampen. Spijtig dit allemaal...

Janna