janderegelaa schreef:Ik vind sportconditie en een mooi droog lichaam veel mooier. Vet kan iedereen kweken, mooie spieren niet.
Nou dat vet kweken lukte ons niet hoor!!
Ben het helemaal met je eens.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
peer2005 schreef:Dat sommige raspaarden zo vetgemest worden voorgesteld, wil dat ook zeggen dat desbetreffende rassen sowieso meer als showpaard worden gezien ( / gefokt?) ipv als gebruikspaard?
loriene schreef:Nou he he !!!!!
Ben vorig jaar op de hengstekeuring geweest,heb me dood geergerd aan die dikke overgevoerde welsh A hengsten.![]()
Sommigen konden niet eens normaal lopen !!
Zelf een welsh B merrie voor de keuring gehad,nou voor mij nooit weer.![]()
Dikker konden we ze niet krijgen!! Wel een 1ste premie maar niet naar de centrale want ze was niet dik genoeg. BAH.![]()
Sommigen zitten haast tegen het hoefbevangen aan.
Toch niet gezond.
AniekR schreef:loriene schreef:Nou he he !!!!!
Ben vorig jaar op de hengstekeuring geweest,heb me dood geergerd aan die dikke overgevoerde welsh A hengsten.![]()
Sommigen konden niet eens normaal lopen !!
Zelf een welsh B merrie voor de keuring gehad,nou voor mij nooit weer.![]()
Dikker konden we ze niet krijgen!! Wel een 1ste premie maar niet naar de centrale want ze was niet dik genoeg. BAH.![]()
Sommigen zitten haast tegen het hoefbevangen aan.
Toch niet gezond.
Was ze niet dik genoeg of had ze niet genoeg breedte en diepte/bot. Dat is namelijk totaal wat anders.
Verder worden pony's vaak vetgemest omdat mensen het verschil niet (willen) weten daartussen. En denken dat het dus beter is als ze de pony te vet voeren.
De jury zegt er al langer iets van, maar gaven nu ook duidelijk te kennen dat ze ook op den duur hardere maatregelen moeten nemen dat ookal is het een goede pony dat als ze zo vet zijn dat het écht niet meer door de beugel kan ze de pony toch echt niet op kop kunnen zetten.