Ik bedoel ik heb 3 honden lopen en heb bordjes op me hek dat er honden lopen plus een bordje verboden toegang.
Mijn honden mogen zo een persoon van mij best pakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kubarah schreef:Hallo Allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.. Het is echt vreselijk frustrerend dat je weinig kan doen om de dader achter slot en grendel te krijgen.
Van huisvredebreuk is pas sprake als de verdachte letsel veroorzaakt, iets kapot maakt of steelt. Daar is hier dus geen sprake van..
Bij mishandeling van de verdachte kan hij ook nog aangifte doen wegens mishandeling!! Dus je loopt het risico (bij het aanpakken van de verdachte) dat jij achter slot en gendel beland en de verdachte gewoon op vrije voeten wordt gesteld..
Jaja we wonen in Nederland.. We hebben meer regels om daders te beschermen dan om ze aan te pakken!!
Groeten Elsbeth
Kubarah schreef:Hallo Allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.. Het is echt vreselijk frustrerend dat je weinig kan doen om de dader achter slot en grendel te krijgen.
Van huisvredebreuk is pas sprake als de verdachte letsel veroorzaakt, iets kapot maakt of steelt. Daar is hier dus geen sprake van..
Bij mishandeling van de verdachte kan hij ook nog aangifte doen wegens mishandeling!! Dus je loopt het risico (bij het aanpakken van de verdachte) dat jij achter slot en gendel beland en de verdachte gewoon op vrije voeten wordt gesteld..
Jaja we wonen in Nederland.. We hebben meer regels om daders te beschermen dan om ze aan te pakken!!
Groeten Elsbeth
sighthound schreef:Snel "ruinen" die vent!
Als het aan de partij voor de dieren is, is het snel afgelopen en wordt dit strafbaar volgens mij.
Was er niet een partij, christelijk volgens mij, die hier op tegen was. Dit was heel recent nog in het nieuws.
love_nadesh schreef:Ik denk dat je zelf maar maat regelen moet nemen, deze man mag niet eens op jou erf komen daar kun je ook alleen al aangifte voor doen, triest dat ze er niks aan doen.
Dan zeg ik neem het in eigenhanden en een zweep vooral longeer zweep komt best hard aan hoor.![]()
Presto3 schreef:En nederland doet er nou ook niet echt veel aan om het te voorkomen want zo hard wordt je der toch niet voor gestraft