Studenten zijn op zoek naar paarden met eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:54

Hopelijk heeft het onderzoek effect....

Ik kan 'helaas' niet meewerken want mijn ijslanders zijn geen eczemers. Maar voor de paarden en paardeneigenaren die er wel last van hebben hoop ik dat er eens een echt fijn middel wordt gevonden. (niet dat een zalf/gel heel snel de volledige oplossing is, maar toch)

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:31

Ik heb vorig jaar ook meegedaan met een onderzoek.
De pony mocht gewoon haar eczeemdeken ophouden.

Ze kreeg een poeder en olie.

Heb een maand het placebo en daarna het echte spul gegeven.
Kon niet echt verschil merken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:35

Ik heb met een van mijn paarden vorig jaar ook meegedaan. Het middel dat toen getest werd was Hippo-X-cema. Bij ons best goed resultaat overigens, had eerst de placebo, toen het echte middel en het paard is de zomer goed doorgekomen.

Is eigenlijk bekend welk middel nu getest wordt (Naam, merk??)

ilse86

Re: Studenten zijn op zoek naar paarden met eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:38

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten. Een van onze paarden heeft het ook bij haar staart vooral. Schuurt alles eraf in de zomer.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:19

Had er ook graag aan meegedaan. Maar helaas woon ik zuid-limburg. Heb er namelijk 2 thuis staan met flinke exzeem. En de buurman ook 2. Waarvan 1tje tot bloedens toe zich schuurt.

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:54

Ik zou ook eens zo graag willen dat er eindelijk echt iets op de markt komt wat daadwerkelijk helpt. Ik heb diverse eczeemers in de opvang gehad en heb nu nog een zwaar zomer eczeempony. Ik heb echt alles wat er bestaat uitprobeert. Behalve honderde euro`s lichter heeft nog geen enkel middeltje geholpen.Het enigste wat tot nu toe echt helpt is een eczeem deken. Op moment probeer ik weer iets nieuws uit Herbakult algen complex. Ik ben er nu al mee begonnen en weet natuurlijk pas meer vanaf mei,maar zonder deken durf ik de pony niet te laten lopen.
Groetjes Andrea

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:06

Ik heb voor mijn vorige paard ook alles geprobeerd. Dat arme paard kreeg appel azijn met knoflook van mij, omdat dat zou helpen. Not... En de arme schat vond het zo vies.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:01

Miepie1980 schreef:
Ik heb nog even een vraag. Betekend dit dat een exceempaardje kans heeft om 3 maanden zonder bescherming te komen doordat er een placebo verstrekt wordt.

Wat doe je met een paard wat daardoor zichzelf kapot krabt, die ga je toch niet zich tot bloedens toe los laten schuren omwille van een onderzoek?

En moeten de paarden zonder deken staan of met of maakt dit voor het onderzoek niet uit?

Dat is het eerste wat ik dacht....
je zult maar degene die een placebo krijgt zijn.
Misschien zoeken ze niet al te ernstige gevallen?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:41

ik denk dat ze wel 'ernstige' gevallen zoeken. dan kun je echt effect merken.

Bij een gevoelig paard, dus met veel last, is het effect denk ik beter aantoonbaar.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:48

nou nog steeds geen antwoord , en dat wil ik wel haha.

Zendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:00

Vorig jaar ook hippo x-cema gedaan en het ging heel goed .
Geen wondjes ,en een rustig paard , heel klein beetje schuren af en toe aan de staart maar dat mag absoluut geen naam hebben.
tevreden dus hier .

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:58

missgypsy schreef:
Gianna schreef:
ben benieuwd naar het antwoord maar ook zeker naar de resultaten, heb zelf gelukkig na 10 jaar een middel gevonden wat bij mijn haflinger werkt.

Mag ik misschien vragen wat bij jou het middel is dat werkt? Heb namelijk al bijna alles geprobeerd en meer dan een beetje verlichten doet het niet

Hoe het heet weet ik niet, mijn dierenarts maakt het namelijk. Het is blauw spul, wat je de eerste 2 weken elke dag insmeert en daarna om de dag en vervolgens werk je het bij wanneer het nodig is.
Ik weet niet waar je woont maar mijn dierenarts zit in wekerom (Dierenkliniek de Vijfsprong).

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:06

ik heb mail terug

dit kreeg ik

Bedankt voor uw reactie, fijn dat u deel wilt nemen aan het onderzoek!
Uw paard mag gedurende het onderzoek gewoon de deken blijven dragen, dat is geen probleem. Het is wel de bedoeling dat u geen andere middeltjes tegen staart en manen exceem gebruikt tijdens het onderzoek. Verder is het erg belangrijk dat uw paard iedere dag op dezelfde tijd het supplement toegedient krijgt.
Indien u definitief deel wilt nemen aan het onderzoek hoor ik dat graag en zal ik in de eerste week van maart weer contact met u opnemen om definitieve afspraken te maken.
Mocht u eerder nog vragen hebben hoor ik dat graag!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:30

Nou dan denk ik dat veel mensen wel mee willen doen aan het onderzoek.
Als het echt zo belangrijk is dat de supplementen om dezelfde tijd gegeven worden gaat het voor mij over, dat is gewoon niet haalbaar voor mij.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:38

voor mij wel

heb alleen nog wel gevraagd , wat als ze na 2 weken het geven en ze echt overal kapot is .

wil wel weten of ik dan wat kan smeren , of doen .