Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eponastable schreef:Eens ze bloed proeven is het te laat...
Ik heb het meegemaakt met een Rottweiler die een veulen in de knie heeft gebeten, en die daarna de paarden steeds trachtte te bijten, hij vond het zelf leuk om aan een dood paard dat opgehaald moest worden, van te knabbelen, die hond is ook afgemaakt geweest.
Tyke schreef:Eponastable schreef:Eens ze bloed proeven is het te laat...
Ik heb het meegemaakt met een Rottweiler die een veulen in de knie heeft gebeten, en die daarna de paarden steeds trachtte te bijten, hij vond het zelf leuk om aan een dood paard dat opgehaald moest worden, van te knabbelen, die hond is ook afgemaakt geweest.
KLopt de hond bij ons had aan een kadaver( van een stier) gegeten op precies dezelfde plaats is ons schaap gebeten.
Maar ja hij leeft nog steeds en tot nu toe niet meer gedaan. Andesr zorg ik er persoonlijk wel voor denk ik
Judith_VB schreef:Hoe je het ook went of keert: je hebt roofdieren en je hebt prooidieren.
Beiden hebben instinct. Rennen als je merkt dat je opgevreten gaat worden en erachter aan als je denkt dat er wat te vreten valt.
Dat is de natuur. Heeft niks met onder appel staan of wat dan ook te maken.
Als de eigenaar niet in de buurt is is er ook geen appel.
Is de eigenaar wel in de buurt dan kan het instinct groter zijn dan de geestelijke beperking (genoemd appel)
Dieren die doden kunnen een gevaar zijn voor hun omgeving. Stel dat een kind gaat rennen dan kan dat ook als een lekker hapje worden gezien.
Dat is gewoon heel basic hoe het werkt. Eten of gegeten worden.
Dat is niet slecht of goed, dat is hoe het is.
Wij mensen verbinden daar allerlei conclusies en ervaringen uit het verleden aan en nemen dan een (hopelijk) weloverwogen besluit.
Of de (in dit geval) honden weer zouden gaan doden weten we niet. Het resultaat uit het verleden leert ons dat de kans groot is dat ze dit wel gaan doen.
Dus voor de veiligheid van mens en dier wordt er een besluit genomen wat onomkeerbaar is.
Maar zeg nu zelf, als jij oog in oog komt te staan met een dier dat hoger op de voedselketen staat dan jij dan zou je ook willen dat het ter plekke dood zou vallen toch
Tyke schreef:tja bij vossen tja die leven in het wild en moeten eten krijgen.
Honden horen eten te krijgen van de baas dan hoeven ze niet bij iemand anders in de wei te springen enz.
En ik zeg verder niets over karakter van die hond zal best goed wezen staat er los van vind ik.
Tyke schreef:tja zal dan van de hond afhangen misschien.
Maar ik vind het wel heel toevallig dat deze hond op dezelfde plaats is gaan bijten en happen en knauwen als dat hij dat bij het kadaver ook heeft gedaan.
Wij hebben zelf hier ook een jachthond en heeft ook bloed geproefd. En die doet het niet maar dat is soort van opvoeden. Dat heeft er ook mee te maken. Instinct.
@goldwing: ik vind het erg dat jullie honden vals beschuldigd zijn.
en ik zeg verder niets over de eigenaren want voor hun is dit ook erg genoeg dat het gebeurt is.
Bij onze buren die vond het ook heel erg voor ons. MAar hij dacht ook aan zijn kinderen en hun hond enz.
ktja ieder zijn eigen mening. Zal best dat het bullshit is wat ik schrijf maar zo denk ik erover in het geval bij ons.
Eponastable schreef:@ Adil: hangt af van hond tot hond volgens mij, die Rottweiler had ook al mensen gebeten, ik was er helemaal kapot van want eerst had hij het veulen gebeten, volgens mij misschien een zelfverdediging omdat het veulen hem liet schrikken maar dan aan dat kadaver staan eten vind ik niet lekker zijn.
Als mens moest je geen plotse bewegingen doen of hij had je vast. En een hond opsluiten in zo'n kooitje is ook niet diervriendelijk.
Tyke schreef:tja het is instinct. Maar een goed opgevoede hond blijft op zijn eigen erf.
Blijft hij niet op het erf leg hem vast.

Tyke schreef:Maar oke blijf het voor baasje ook erg vinden want vind ook deels wel erg dat de honden afgemaakt zijn maar ja ik kan het ook heeeeel goed begrijpen. Instinct is instinct.
Tyke schreef:Wij hebben een hond gehad die ook vals was (jachthond) Tijdens jagen ging het aardig maar anders liep hij ook overal heen Geukkig nooit wat kwaad aangericht.
Alleen wanneer je bijv. iets had weggegooid van frietvet in de mestput en hij at eraan moest je niet in de buurt komen.
Uiteindelijk heeft hij mijn vriendin plots uit het niets gebeten toen ze hem dag ging zeggen. en volgende dag is hij toch afgemaakt.
Een keer dan gebeurt het mogelijk nog een keer maar dan met een klein kind. of wat dan ook.
Tyke schreef:Tja meningen zullen verdeeld blijven hierover maar goed.
Kuggur schreef:Ik weet niet wat de nederlandse wet in deze zegt, maar hier ben ik als schapeneigenaar bevoegd iedere hond die op mijn land achter mijn schapen aanzit zonder pardon af te schieten.
Kuggur schreef:Ik weet niet wat de nederlandse wet in deze zegt, maar hier ben ik als schapeneigenaar bevoegd iedere hond die op mijn land achter mijn schapen aanzit zonder pardon af te schieten.