Politie onderzoekt toedracht van gebeten pony's en schapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:25

ten eerste vind ik het heel erg voor de schapen, pony's en de eigenaren ervan. Sterkte voor hun.

Maar ik vind het ook vervelend voor de eigenaren van de honden, ook zij zullen hier vedriet van hebben. Vanuit het pers bericht weet je niet of de honden zijn losgebroken of slecht onder apél stonden. Ik kan me ook zo voortellen als die 2 honden gaan dat ze ook gaan. (de honden vonden het waarschijnlijk een geweldig spel)En door de adrenaline doorgaan. Het gebeurt vaker (helaas) het is het instinct van de hond. (wat ik niet goed keur maar wel de realiteit is.) Ik heb zelf een jachthond die het GG1 diploma behaald heeft maar nog steeds achter poezen aanrend omdat die weg rennen en dat vind ze geweldig. Het blijft een dier en natuurlijk als ik een poes zie lijn ik haar aan. Maar om nu te roepen dat honden altijd aangelijnd moeten zijn vind ik ik rond uit onzin. Dat is net zo erg als een paard 24/7 per dag in een stal te laten staan. Ook een hond heeft zijn behoeftes.

Ik vind het wel terecht dat de honden worden ingeslapen om herhaling te voorkomen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:26

Echt zo'n onzin dat als een hond bloed proef het einde zoek is... ;(

Spijtig voor beide partijen in dit geval..
Erg voor de schapen en pony's maar ook voor de honden.
En natuurlijk ook voor de beide eigenaren..

zo jammer dat het rottweilers zijn, worden ze weer slecht in het nieuws gezet..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:45

Eponastable schreef:
Eens ze bloed proeven is het te laat...
Ik heb het meegemaakt met een Rottweiler die een veulen in de knie heeft gebeten, en die daarna de paarden steeds trachtte te bijten, hij vond het zelf leuk om aan een dood paard dat opgehaald moest worden, van te knabbelen, die hond is ook afgemaakt geweest.

KLopt de hond bij ons had aan een kadaver( van een stier) gegeten op precies dezelfde plaats is ons schaap gebeten.
Maar ja hij leeft nog steeds en tot nu toe niet meer gedaan. Andesr zorg ik er persoonlijk wel voor denk ik

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:48

weer allemaal van die bullshit verhalen die ver uit de duim gezogen zijn
Honden zonder appel niet opgevoed bloed geproefd noem maar op
Wij hadden ook 2 BLOEDHONDEN puur alleen voor de waak opgevoed dus niet sociaal
Die honden lieten iedereen gerust in het cafe totdat het sluitingstijd was en dus hun bedtijd
Ook beschermde ze ons tegen opdringerige klanten ( bijten deden ze niet)
Die zijn op een avond uit de tuin gelaten ( zelfde nacht is er ingebroken bij ons in het cafe) we hebben alles afgezocht maar konden de honden nergens vinden
Volgende ochtend bleek dat ze ook zogenaamd schapen hadden doodgebeten uit valsigheid
Komt later het werkelijke verhaal van de politie en de dierenarts die ze een verdovingsspuit heeft geschoten dat de honden voor het hek naar de schapen hadden zitten kijken schapen zich zelf de nek om hebben gedraaid in de omheining eigenaren honden met stenen aan het bekogellen waren en de honden zodoende zo zwaar van het padje af raakte dat ze dus inderdaad een al dood schaap gebeten hebben
Bij andere mensen die een eindje terug woonde en aan het verbouwen waren waren de honden binnen geweest en hebben lekker een koekje zitten eten en lieten zich weer gewoon buiten zetten
Je weet dus helemaal niet wat er gebeurd is en ook rotweilers en andere zogenaamde bloedhonden bijten niet zomaar alleen als ze zich sterk bedreigd voelen

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:51

Hoe je het ook went of keert: je hebt roofdieren en je hebt prooidieren.
Beiden hebben instinct. Rennen als je merkt dat je opgevreten gaat worden en erachter aan als je denkt dat er wat te vreten valt.
Dat is de natuur. Heeft niks met onder appel staan of wat dan ook te maken.
Als de eigenaar niet in de buurt is is er ook geen appel.
Is de eigenaar wel in de buurt dan kan het instinct groter zijn dan de geestelijke beperking (genoemd appel)

Dieren die doden kunnen een gevaar zijn voor hun omgeving. Stel dat een kind gaat rennen dan kan dat ook als een lekker hapje worden gezien.
Dat is gewoon heel basic hoe het werkt. Eten of gegeten worden.
Dat is niet slecht of goed, dat is hoe het is.
Wij mensen verbinden daar allerlei conclusies en ervaringen uit het verleden aan en nemen dan een (hopelijk) weloverwogen besluit.
Of de (in dit geval) honden weer zouden gaan doden weten we niet. Het resultaat uit het verleden leert ons dat de kans groot is dat ze dit wel gaan doen.
Dus voor de veiligheid van mens en dier wordt er een besluit genomen wat onomkeerbaar is.
Maar zeg nu zelf, als jij oog in oog komt te staan met een dier dat hoger op de voedselketen staat dan jij dan zou je ook willen dat het ter plekke dood zou vallen toch :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:51

Tyke schreef:
Eponastable schreef:
Eens ze bloed proeven is het te laat...
Ik heb het meegemaakt met een Rottweiler die een veulen in de knie heeft gebeten, en die daarna de paarden steeds trachtte te bijten, hij vond het zelf leuk om aan een dood paard dat opgehaald moest worden, van te knabbelen, die hond is ook afgemaakt geweest.

KLopt de hond bij ons had aan een kadaver( van een stier) gegeten op precies dezelfde plaats is ons schaap gebeten.
Maar ja hij leeft nog steeds en tot nu toe niet meer gedaan. Andesr zorg ik er persoonlijk wel voor denk ik

HE?! Mensen, waar gaat dat heen! De hond van mijn vriend krijgt de ballen van zijn gecastreerde varkens te vreten en jaagt ook wel eens voor de gein achter de schaapjes aan. Is het leukste en liefste beest van de wereld en een echte kindervriend...

Een hond eet van een stiernkadavar waar gevaarlijke stoffen in zitten en daardoor jaagt hij achter een schaap aan...? Welja, absurd!

Waarom doodt een vos (bijna) alle kippen in een ren terwijl hij er maar een meeneemt? Omdat het continue gefladder van de kippen continu voor een impuls zorgt om weer te doden, en dat noemen we instinct. Helaas hebben honden daar ook last van. En wanneer je je hond dan niet onder appèl hebt, moet je hem vasthouden, klaar.

MelissaLOVES

Re: Politie onderzoekt toedracht van gebeten pony's en schapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:52

VRESELIJK!!
super zielig!!

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:54

BAH wat een K*T honden!!
ik hoop dat het goed komt met de pony's!!!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:54

tja zal dan van de hond afhangen misschien.

Maar ik vind het wel heel toevallig dat deze hond op dezelfde plaats is gaan bijten en happen en knauwen als dat hij dat bij het kadaver ook heeft gedaan.

Wij hebben zelf hier ook een jachthond en heeft ook bloed geproefd. En die doet het niet maar dat is soort van opvoeden. Dat heeft er ook mee te maken. Instinct.

@goldwing: ik vind het erg dat jullie honden vals beschuldigd zijn.

en ik zeg verder niets over de eigenaren want voor hun is dit ook erg genoeg dat het gebeurt is.
Bij onze buren die vond het ook heel erg voor ons. MAar hij dacht ook aan zijn kinderen en hun hond enz.

ktja ieder zijn eigen mening. Zal best dat het bullshit is wat ik schrijf maar zo denk ik erover in het geval bij ons.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:56

tja bij vossen tja die leven in het wild en moeten eten krijgen.
Honden horen eten te krijgen van de baas dan hoeven ze niet bij iemand anders in de wei te springen enz.

En ik zeg verder niets over karakter van die hond zal best goed wezen staat er los van vind ik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:56

Judith_VB schreef:
Hoe je het ook went of keert: je hebt roofdieren en je hebt prooidieren.
Beiden hebben instinct. Rennen als je merkt dat je opgevreten gaat worden en erachter aan als je denkt dat er wat te vreten valt.
Dat is de natuur. Heeft niks met onder appel staan of wat dan ook te maken.
Als de eigenaar niet in de buurt is is er ook geen appel.
Is de eigenaar wel in de buurt dan kan het instinct groter zijn dan de geestelijke beperking (genoemd appel)

Dieren die doden kunnen een gevaar zijn voor hun omgeving. Stel dat een kind gaat rennen dan kan dat ook als een lekker hapje worden gezien.
Dat is gewoon heel basic hoe het werkt. Eten of gegeten worden.
Dat is niet slecht of goed, dat is hoe het is.
Wij mensen verbinden daar allerlei conclusies en ervaringen uit het verleden aan en nemen dan een (hopelijk) weloverwogen besluit.
Of de (in dit geval) honden weer zouden gaan doden weten we niet. Het resultaat uit het verleden leert ons dat de kans groot is dat ze dit wel gaan doen.
Dus voor de veiligheid van mens en dier wordt er een besluit genomen wat onomkeerbaar is.
Maar zeg nu zelf, als jij oog in oog komt te staan met een dier dat hoger op de voedselketen staat dan jij dan zou je ook willen dat het ter plekke dood zou vallen toch :+

Sluit me bij jouw verhaal aan, hoewel ik wel denkt dat het onder appèl staan van belang is. Het vergt een hoop training, tijd, bloed, zweet en tranen, maar het kan wel. Wanneer je dat niet wilt, even goede vrienden, maar dan zorg ervoor dat de hond niet een persoon lastig valt en/of zijn eigendom schaadt....

Je hebt alsnog gelijk dat ondanks training instinct de overhand kan nemen, maar door intensief te trainen maak je die kans wel behoorlijk veel kleiner...!

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:57

Verschrikkelijk dat de schapen en pony's zo zijn toegetakeld. Toch begroot het mij ook dat de honden worden/zijn afgemaakt.
Als de eigenaar goed op ze gepast had, was het niet gebeurd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:58

Tyke schreef:
tja bij vossen tja die leven in het wild en moeten eten krijgen.
Honden horen eten te krijgen van de baas dan hoeven ze niet bij iemand anders in de wei te springen enz.

En ik zeg verder niets over karakter van die hond zal best goed wezen staat er los van vind ik.

Je kunt de natuur niet uit een dier slaan....Er lopen katten op stal die genoeg te eten krijgen en toch jagen. Vaak eten ze het wild wat ze gevangen hebben ook helemaal niet op. Maar jagen zit in het beestje.

De voorbeeld van de vos was een voorbeeld van hoe sterk een instinct kan zijn. De vos hoeft maar een kip te hebben, echter door het continue gefladder van de kippen krijgt hij continu nieuwe prikkels en blijft doden, ondanks het feit dat hij het niet meer nodig heeft. Hij heeft zijn kip immers al.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:59

@ Adil: hangt af van hond tot hond volgens mij, die Rottweiler had ook al mensen gebeten, ik was er helemaal kapot van want eerst had hij het veulen gebeten, volgens mij misschien een zelfverdediging omdat het veulen hem liet schrikken maar dan aan dat kadaver staan eten vind ik niet lekker zijn.
Als mens moest je geen plotse bewegingen doen of hij had je vast. En een hond opsluiten in zo'n kooitje is ook niet diervriendelijk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:01

Tyke schreef:
tja zal dan van de hond afhangen misschien.

Maar ik vind het wel heel toevallig dat deze hond op dezelfde plaats is gaan bijten en happen en knauwen als dat hij dat bij het kadaver ook heeft gedaan.

Wij hebben zelf hier ook een jachthond en heeft ook bloed geproefd. En die doet het niet maar dat is soort van opvoeden. Dat heeft er ook mee te maken. Instinct.

@goldwing: ik vind het erg dat jullie honden vals beschuldigd zijn.

en ik zeg verder niets over de eigenaren want voor hun is dit ook erg genoeg dat het gebeurt is.
Bij onze buren die vond het ook heel erg voor ons. MAar hij dacht ook aan zijn kinderen en hun hond enz.

ktja ieder zijn eigen mening. Zal best dat het bullshit is wat ik schrijf maar zo denk ik erover in het geval bij ons.

Kortom, het gaat niet om bloedproeven, maar om instincten die gevolgd worden. Instincten die je er niet uit kan slaan, maar die je mogelijk kunt onderdrukken door te trainen, of de hond niet eens een kans geven door hem vast te houden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:02

Eponastable schreef:
@ Adil: hangt af van hond tot hond volgens mij, die Rottweiler had ook al mensen gebeten, ik was er helemaal kapot van want eerst had hij het veulen gebeten, volgens mij misschien een zelfverdediging omdat het veulen hem liet schrikken maar dan aan dat kadaver staan eten vind ik niet lekker zijn.
Als mens moest je geen plotse bewegingen doen of hij had je vast. En een hond opsluiten in zo'n kooitje is ook niet diervriendelijk.

Nee, zo'n hond mag van mij een spuitje hebben, dat ben ik absoluut met je eens. Maar is het de hond, is het de opvoeding...?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:04

Ja opvoeding zal het ook zijn volgens mij ;)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:05

tja het is instinct. Maar een goed opgevoede hond blijft op zijn eigen erf.

Blijft hij niet op het erf leg hem vast.
Maar oke blijf het voor baasje ook erg vinden want vind ook deels wel erg dat de honden afgemaakt zijn maar ja ik kan het ook heeeeel goed begrijpen. Instinct is instinct.

Wij hebben een hond gehad die ook vals was (jachthond) Tijdens jagen ging het aardig maar anders liep hij ook overal heen Geukkig nooit wat kwaad aangericht.
Alleen wanneer je bijv. iets had weggegooid van frietvet in de mestput en hij at eraan moest je niet in de buurt komen.
Uiteindelijk heeft hij mijn vriendin plots uit het niets gebeten toen ze hem dag ging zeggen. en volgende dag is hij toch afgemaakt.
Een keer dan gebeurt het mogelijk nog een keer maar dan met een klein kind. of wat dan ook.

Tja meningen zullen verdeeld blijven hierover maar goed.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:07

Tyke schreef dit verhaal alleen maar om voor eens duidelijk te maken dat in alle gevallen de hond de schuldige is zogenaamd maar in 9 van de 10 gevallen zijn de eigenaren van de gebeten beesten de schuldige want die reageren agressief tegen dit soort honden en dan lok je een aanval uit
En als ze eenmaal van het padje raken door de agressie tegen ze dan houd niets een roofdier tegen als dat ze alleen zichzelf willen verdedigen
Maar het zijn dus gewoon echt bullshit verhalen die reacties van eens bloed geproefd altijd doden eens op een zekere plaats gebeten altijd op de zelfde plaats bijten ( als een hond dat doet laat hem dan maar even nakijken want dan heeft hij waarschijnlijk een hersen tumor )
Honden worden niet vals geboren ze worden vals gemaakt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:12

Tyke schreef:
tja het is instinct. Maar een goed opgevoede hond blijft op zijn eigen erf.

Blijft hij niet op het erf leg hem vast.

Ik zei dus precies hetzelfde ;) :j

Tyke schreef:
Maar oke blijf het voor baasje ook erg vinden want vind ook deels wel erg dat de honden afgemaakt zijn maar ja ik kan het ook heeeeel goed begrijpen. Instinct is instinct.

Ik heb geen medelijden met de eigenaar, die had verantwoording moeten nemen voor zijn honden. Voor de honden vind ik het wel sneu. Ik vrees dat twee honden hier bij mij in de buurt ook zo gaan eindigen. Die lopen regelmatig te zwerven over straat...Landweggetjes waar men 100 mag en die worden helaas ook gereden...Hoe gevaarlijk ook. Die honden gaan een keer aangereden worden. Dat gaat niet altijd goed. En de honden kunnen er eigenlijk niks aan doen, de eigenaren wel...

Tyke schreef:
Wij hebben een hond gehad die ook vals was (jachthond) Tijdens jagen ging het aardig maar anders liep hij ook overal heen Geukkig nooit wat kwaad aangericht.
Alleen wanneer je bijv. iets had weggegooid van frietvet in de mestput en hij at eraan moest je niet in de buurt komen.
Uiteindelijk heeft hij mijn vriendin plots uit het niets gebeten toen ze hem dag ging zeggen. en volgende dag is hij toch afgemaakt.
Een keer dan gebeurt het mogelijk nog een keer maar dan met een klein kind. of wat dan ook.

Ieder zijn eigen keus. Je weet soms niet wat er in een hond speelt, ongeacht opvoeding. Zelfs de bestopgevoede hond kan een slippertje maken, om welke reden dan ook...Misschien omdat hij/zij zich op een of andere manier bedreigd voelde...? Een goed voorbeeldje is de politiehond die een reporter in het gezicht grijpt....:

Tyke schreef:
Tja meningen zullen verdeeld blijven hierover maar goed.

Jep, dat denk ik ook ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:23

Ik weet niet wat de nederlandse wet in deze zegt, maar hier ben ik als schapeneigenaar bevoegd iedere hond die op mijn land achter mijn schapen aanzit zonder pardon af te schieten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:24

Kuggur schreef:
Ik weet niet wat de nederlandse wet in deze zegt, maar hier ben ik als schapeneigenaar bevoegd iedere hond die op mijn land achter mijn schapen aanzit zonder pardon af te schieten.

Daar zijn inderdaad regels voor. Als ik het goed heb mogen namelijk de jagers zwervende honden op hun jachtgebied ook afschieten....Ga eens kijken...!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:25

Kuggur schreef:

Ik vrees dat de schapenhouders het hier in Nederland een stuk minder hebben wat dat betreft... Iedere diereneigenaar is hier namelijk aansprakelijk voor de schade toegebracht aan derden door het dier.... Dus je hebt als schapenhouder (bijv.) gewoon pech als je schaap dood is en je mag blij zijn als je 100 euro krijgt...
Schapen leven meestal niet in jaaggebied :Y)

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:26

Tja mensen zouden zich eerst eens moeten verdiepen in het gedrag van de hond!
De reporter kwam natuurlijk ook wel dominand over bij de herder!
Wat hij overigens zelf niet eens in de gaten had.

De meeste hondenbezitters verdiepen hier zich totaal niet in!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:32

Sneu voor de honden zeg ..

Natuurlijk ook voor de schapen en paarden, maar dat je een dier nou dood gaat maken omdat het z'n instinct volgt vind ik wel heel sneu o.o