Friese hengstenhouder heeft spijt van spermafraude

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen74

Re: Friese hengstenhouder heeft spijt van spermafraude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:24

Al eerder gezegd maar mag herhaald worden.
Alleen maar verliezers.....

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:09

jeetje ik sta versteld

ergens vind ik het ook sneu voor die man, en hij betaald het toch terug?

erg triest verhaal

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:21

Ik hoorde het verhaal al viavia op stal, wij wonen er dichtbij.. Erg sneu, maarja ook eigen schuld!

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:24

Het 'sneue' gedeelte gaat een beetje aan mij voorbij.
Andere merries laten dekken door een volkomen onbekende hengst die iig geen Rypke was.
Ik durf er geld op te zetten dat deze zogenaamde sneue man wél zo slim is geweest om zijn eigen merries door een correcte hengst te laten dekken....

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:43

echt stom stommer stomst van Annema
ze naam naar de kl**te,
vertrouwen kwijt,
en heel sneu voor de merriehouders

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:54

jolanda10 schreef:
Moon schreef:
Sorry, maar wat is nou weer een slag in het pijpje ? :oo

Rypke is ooit tijdens een dekking van een merrie 'beschadigd' hierdoor heeft hij een kromming in zijn penis gekregen. Hij dekt(e) daardoor ook alleen natuurlijk, KI was niet mogelijk om die reden.

daarvoor dekte hij ook al natuurlijk, altijd gedaan

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:56

Geldgewin,ZUIVER geldgewin!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:32

dit stuk stond ook in de Leeuwarden Courant, maar dit stuk is vertaald, want wat Annema zei stond in het fries.
erg zonde, dat dit moet gebeuren, weer zon enorme klap voor het stamboek!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:42

Ik heb dit stuk ook al in de Leeuwarden Courrant gelezen.
Denk niet dat meneer Annema zoveel geld uit Rypke kon halen, hij dekte de laatste paar jaren niet zo heel veel meer met hem.

Wel jammer dat er nu eigenaren van een Rypke veulen zijn die geen Rypke veulen hebben maar van een ongekeurde hengst.
Deze beestjes leveren volgens mij ook niks meer op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:47

en toch blijf ik het vreemd vinden :=
Ik ken verschillende goedgekeurde Friese dekhengsten en die moeten ieder jaar gecontroleerd worden op sperma e.d
Is dat met Rypke dan niet gebeurd? en als dat wel gedaan is, waarom is het niet aan het licht gekomen :?

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:56

Cayenne schreef:
Ik ken verschillende goedgekeurde Friese dekhengsten en die moeten ieder jaar gecontroleerd worden op sperma e.d
Is dat met Rypke dan niet gebeurd? en als dat wel gedaan is, waarom is het niet aan het licht gekomen :?

Tsja dat vind ik ook erg raar, hoe kon dit zomaar gebeuren zonder dat het KFPS iets in de gaten had als de hengst al 2 jaar onvruchtbaar is.
Daar moet toch ook ergens een alarmbel zijn afgegaan.
Als ze weten dat een hengst onvruchtbaar is, is het toch erg vreemd dat er wel veulens worden aangemeld.

Echt een man van de oude stempel maar door deze actie heeft hij erg veel kapot gemaakt zeg maar gewoon een levenswerk.
Erg sneu vind ik dat, ook voor de gedupeerde natuurlijk.

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:03

Dit is de stomste actie ooit van een hengstenhouder.....dat komt ten alle tijden uit!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:05

Ik gok erop dat het KFPS dit nooit geweten heeft, dat hij onvruchtbaar was..... Anders kunnen er idd nooit veulens aangemeld worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:08

Lante schreef:
. KI wilde hij niet, dat vond hij maar niks, die moderne onzin. Dan kwamen er ook teveel van één hengst en dat kon ook nooit gezond zijn.

Daar heeft de beste meneer dan wel weer een punt :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:09

jannie86 schreef:
Rypke is ooit tijdens een dekking van een merrie 'beschadigd' hierdoor heeft hij een kromming in zijn penis gekregen. Hij dekt(e) daardoor ook alleen natuurlijk, KI was niet mogelijk om die reden.

daarvoor dekte hij ook al natuurlijk, altijd gedaan[/quote]

Volgens het bericht wilde hij niet op de fantoom, hebben meer hengsten last van

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:10

Cayenne schreef:

ook zulke oude hengsten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:53

Niezel schreef:
Het 'sneue' gedeelte gaat een beetje aan mij voorbij.

Ik vind het ook vooral een schandaal.
Merriehouders die een heel jaar hebben gezocht naar de beste combi voor hun merrie, zitten nu met jong grut dat ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
Daarnaast is het nu nog een hot item en de echte Friezenfokkers zullen het jaartal vast in hun hoofd gegrift hebben staan vanaf nu dat tot datum zusenzo de echte Rypkes zijn en erna niet meer, maar het zorgt ook dat de 'echte' van voor die datum in diskrediet raken, want die gaan ook op twijfel stuiten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 02:46

JoyCiej007 schreef:
nee tuurlijk, komop dat doe je niet zomaar zonder reden, en het feit dat hij éerst de onvruchtbare Rypke liet springen en daarna een andere, jonge hengst het karwei liet afmaken, is toch uit af te leiden dat hij wel degelijk wist waar hij mee bezig was, en zelfs al bezig was het een beetje voor zijn idee 'te verdoezelen'?

Ik vind het heel bijzonder dat ie eerst die Rypke liet springen. Why, echt why? Voor de fun van de hengst ofzo? Het is toch belastend voor de merrie?
Of zou hij Rypke hebben laten springen voor het oog van de eigenaren van de merrie en later een andere hengst?

Dat ie KI onzin vond omdat er dan teveel van hetzelfde komen, kan ik nog inkomen.

Ook vind ik het verwonderlijk dat het stamboek niet wist dat ie onvruchtbaar was, word zoiets niet gecontroleerd dan?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:17

tsss, het zal je eigen merrie maar wezen die je naar daar gebracht hebt hoor, ik zou er niet kunnen mee lachen. :n

erg domme actie van die man.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:22

Ik vraag me af wat er met het papier gebeurd van de paarden die door een andere hengst dan Rypke zijn gedekt, zouden ze dat dan aanpassen naar "onbekend"?
Clubgenootje heeft een oudere Rypke, die moet ook getest worden

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:03

Nibbit schreef:
Ik vraag me af wat er met het papier gebeurd van de paarden die door een andere hengst dan Rypke zijn gedekt, zouden ze dat dan aanpassen naar "onbekend"?
Clubgenootje heeft een oudere Rypke, die moet ook getest worden

Ze weten welke hengsten die man nog meer heeft lopen.
Alleen zijn deze niet goedgekeurd.
De veulens worden dus niet in het stamboek geregistreerd maar in het zgn ''hulpstamboek''.
Neem aan dat er wel een naam wordt vermeld, maar dan met opmerking dat dit geen ggk hengst is??

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:42

Ilzas schreef:
Ik vind het heel bijzonder dat ie eerst die Rypke liet springen. Why, echt why? Voor de fun van de hengst ofzo? Het is toch belastend voor de merrie?

Mannelijke trots, schat ik zo. Zou me niet verbazen als onze boer zich vereenzelvigde met zijn hengst. Een onvruchtbare hengst mag er niet meer op. Dus "zijn" Rypke mocht geen merries meer aanraken. Hij zal wel gedacht hebben.. stel dat MIJ dat zou overkomen.. ben ik geen echte MAN meer.. Arme, arme Rypke.. Dus hij wou Rypke toch nog zijn "plezier" gunnen, zijn "mannelijkheid". En om ervoor te zorgen dat de merriehouders niets merkten dacht ie, gauw nog even een ander erop voor wat zwemmende zaadcellen.

Je moet echt een vent zijn om zo te denken. _O- Och arme. :(:) Als er niet zoveel mensen gedupeerd door waren geraakt, was het heel komisch geweest.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:48

Ergens vind ik het feit dat hij de kaarten nu zo open op tafel legt en geen domme "jeee, hoe kan dat nou zijn geweest, ik weet echt nergens van hoor"-spelletjes gaat spelen wel in zijn voordeel. Niet dat dat het goedpraat, wat terug te draaien is helemaal niets....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:59

triest als zoiets gebeurd....

het tijdperk rijpke krijgt nu een nare nasmaak....

Vind het erg dom van anema, en natuurlijk moet hij geroyeerd worden. Deze dingen kunnen niet en er zijn mensen voor minder geroyeerd....Het stamboek kan niet anders lijkt mij.

Als Anema respect voor zijn dekhengst had gehad, dan had hij hem 2 jaar terug een waardig afscheid gegund..

Zoiets flik je niet....en dat het nu met dna uitkomt....ok....maar mensen zo bedonderen...hoe kun je dekgeld aannemen van mensen hun recht in de ogen aankijken...echt ik heb hier geen goed woord voor!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:01

vind dat hij gelijk geroyeerd moet worden

hij wist wat hij deed -:(-