Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jolanda10 schreef:Moon schreef:Sorry, maar wat is nou weer een slag in het pijpje ?
Rypke is ooit tijdens een dekking van een merrie 'beschadigd' hierdoor heeft hij een kromming in zijn penis gekregen. Hij dekt(e) daardoor ook alleen natuurlijk, KI was niet mogelijk om die reden.
Cayenne schreef:en toch blijf ik het vreemd vinden
Ik ken verschillende goedgekeurde Friese dekhengsten en die moeten ieder jaar gecontroleerd worden op sperma e.d
Is dat met Rypke dan niet gebeurd? en als dat wel gedaan is, waarom is het niet aan het licht gekomen
jannie86 schreef:Rypke is ooit tijdens een dekking van een merrie 'beschadigd' hierdoor heeft hij een kromming in zijn penis gekregen. Hij dekt(e) daardoor ook alleen natuurlijk, KI was niet mogelijk om die reden.
Niezel schreef:Het 'sneue' gedeelte gaat een beetje aan mij voorbij.
JoyCiej007 schreef:nee tuurlijk, komop dat doe je niet zomaar zonder reden, en het feit dat hij éerst de onvruchtbare Rypke liet springen en daarna een andere, jonge hengst het karwei liet afmaken, is toch uit af te leiden dat hij wel degelijk wist waar hij mee bezig was, en zelfs al bezig was het een beetje voor zijn idee 'te verdoezelen'?
Nibbit schreef:Ik vraag me af wat er met het papier gebeurd van de paarden die door een andere hengst dan Rypke zijn gedekt, zouden ze dat dan aanpassen naar "onbekend"?
Clubgenootje heeft een oudere Rypke, die moet ook getest worden
Ilzas schreef:Ik vind het heel bijzonder dat ie eerst die Rypke liet springen. Why, echt why? Voor de fun van de hengst ofzo? Het is toch belastend voor de merrie?