Bodyprotector ook voor internationale menners verplicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:50

Heb alle berichtjes ff snel snel doorgelezen en ik snap niet zo goed dat sommige van jullie dit "overdreven" vinden en niet snappen waarom dit juist zo goed is.
Als je door wat voor fout dan ook tegen een paal knalt (en nou niet zeggen dat je dan maar beter moet sturen, want het gebeurt wel eens) of je paard/pony het water niet in wilt (bijv onze pony jaren terug tijdens de indoor in Nijkerk, pony verwachte geen waterbak in een rijhal en dacht: hoooooooooooow hier ga ik niet in en sprong opzij) en je maakt dus ineens een bocht terwijl je rechtdoor denkt te gaan, en je knalt als menner zijnde met je zij (ribben) op de schuine kant van je bokkussen, ik denk dat je dan heeeel erg blij bent met een bp (want mijn pa z'n zijkant was bont en blauw en hij kon zo goed als niks meer na deze actie)! En zoiezo, als je omgaat door wat voor reden dan ook, dan kun je een hele hoop narigheid voorkomen met zo'n ding. Ik heb 1x een bp aangehad bij Melanie Becker achterop vorig seizoen en vond het 3x niks! Maar ook al vond ik het niks, je voelt je toch een soort van veiliger! Je hebt wel is dat je uit de wagen hangt en je rakelings langs een paal of boom gaat in volle vaart en denkt: ow me rug!! Dan is het wel mis, maar met een bp is het een stuk "fijner" mocht je die paal of boom toch raken.

Dus mensen.... allemaal succes met 't passen en kopen van dat dure apparaat!

hihi wel een lange reactie he :=

macke

Re: Bodyprotector ook voor internationale menners verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:12

In de rensport zijn bp's verplicht, deze zijn alleen beter van vorm dan de lompe bp die ruiters aan moeten.Als je met 50km valt en er komen nog wat paarden over je heen heb je in ieder geval bescherming!! Snap eigenlijk waarom in de ruitersport deze zware en bijna niet in te bewegen harnassen goedgekeurd zijn. Je valt als een baksteen naar beneden en als ik die dikke randen zie moet ik er niet aan denken wat er allemaal kan breken. Het lijkt net alsof je op de stoeprand valt. En wil je echt beschermen tegen een paard op je lichaam dan zal je een cocon moeten dragen, want de zijkanten zijn open en je wordt als een sandwich geplet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:38

ladylay schreef:
Leer liever goed vallen van je paard, goede balans en evenwicht.

Het gaat om ongelukken, dat valt niet te leren, en het went nooit denk ik.
Wil je dan ook goed leren hoe je het beste je wagen van ca 250 kg over je heen moet krijgen( want daar gaat het hierbij om volgens mij ), :(:) lijkt mij toch niet fijn hoor, dan ben je je bodyprotector denk ik ineens heel dankbaar.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:44

Nogmaals je nek en onderrug zijn onbeschermd en het is in et leven nou eenmaal zo dat je iedere dag risico loopt
Met het oversteken loop je meer risico dan op een normale wedstrijd...
Mensen moeten vrije keus hebben of ze dit wel of niet willen.
Waarom is het in de springsport nog niet verplicht er vallen jaarlijks meer mensen van hun paard dan van de wagen.
Voordat de helmplicht er was reden wij al met gewoon eigen keuze en inzicht dat het veiliger is, waarom alles verplicht stellen en bv in de vaardigheid een stuk charme van een aanspanning weghalen door daar ook de helm in te voeren

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:57

macke schreef:
In de rensport zijn bp's verplicht, deze zijn alleen beter van vorm dan de lompe bp die ruiters aan moeten.Als je met 50km valt en er komen nog wat paarden over je heen heb je in ieder geval bescherming!! Snap eigenlijk waarom in de ruitersport deze zware en bijna niet in te bewegen harnassen goedgekeurd zijn. Je valt als een baksteen naar beneden en als ik die dikke randen zie moet ik er niet aan denken wat er allemaal kan breken. Het lijkt net alsof je op de stoeprand valt. En wil je echt beschermen tegen een paard op je lichaam dan zal je een cocon moeten dragen, want de zijkanten zijn open en je wordt als een sandwich geplet.

dat vind ik dus ook, voor motorrijders hebben ze ook mooie dunne en ook die zorgen ervoor dat de kans dat je bijv je rug breekt minimaal is... dan word je er niet zo door beperkt...

bolhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:17

Het wordt nog mooier, komend seizoen alle 1,2en 3 klasse menners een helm op tijdens de vaardigheid!!!!!!!
Dit wordt een mooi gezicht, de groom zit in de helft van de wendingen op de verkeerde plaats misschien wel op een presentatie rijtuig met de helm op.