Ruitertjes van Manege Den Goubergh zijn opeens "dakloos"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:40

tsja dat is t leven van een ondernemer :-)
zakelijk denken anders kom je nergens!!!!
er gaat niemand dood en pony's krijgen nieuw huis ik zie t probleem niet zo..
en dat ene uurtje per week ken ook wel ergens anders..
met pension klanten hebben ze in principe huur contracten zal wel anders liggen die kun je niet zomaar buiten gooien
en die kinders kunnen makkelijk naar manege in wouwse plantage op nog geen 4 kilometer afstand is ook net nieuw
vind wel beetje raar zo dicht bij elkaar daar 2 hippische centrum hebben nu wouwse plantage en roosendaal
hoogerheide heeft ook leuke kinder manege maar snap de ouders ook wel die zitten met blerende boze kinders thuis hahahaha

luijs

Re: Ruitertjes van Manege Den Goubergh zijn opeens "dakloos"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:42

en de collega maneges zullen het heus niet erg vinden de ene zijn dood is een ander zijn brood!!!
(niet letterlijk maar toch)

kleintje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:08

De lessen stoppen per 27 februari. Het is onzin dat die datum is veranderd in 14 februari. De pensionklanten blijven gewoon waar ze zijn. De manege klanten zijn ingelicht op 1 februari. Net zoals de rest.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:23

Tja allemaal goed en wel om de naburige maneges hun klantenbestand aan te bieden en de paarden en pony's maar dat wil niet zeggen dat die maneges daar ook de plaats voor hebben. Daarbij zal je je moeten oriënteren of je wel dezelfde kwaliteit en/of gezelligheid vind op de andere maneges.

Wat de pensionklanten betreft. Nieuwe eigenaars zijn nieuwe prijzen en andere handelingen. Heb het meegemaakt met de manege van mijn instructeur toen die verkocht werd. In de maanden erna vertrokken alle pensionklanten naar andere plaatsen omdat ze niet meer tevreden waren of omdat de pensionprijs ineens de hoogte in schoot. Nieuwe eigenaren zijn niet altijd een verbetering voor de oude klanten.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:09

Ik had 2 weken geleden al in de wandelgangen gehoord dat het verkocht was.
Heb toen verder niks erover gevonden dus dacht dat het een roddel was.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:43

Misschien was geleidelijk aan overschakelen beter geweest inderdaad, maar als jij een manege koopt mag je ermee doen wat je wilt. Lullig voor de kiddo's, maar het is niet anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:46

imd schreef:
Misschien was geleidelijk aan overschakelen beter geweest inderdaad, maar als jij een manege koopt mag je ermee doen wat je wilt. Lullig voor de kiddo's, maar het is niet anders..

Hoe in godsnaam zou je dat kunnen doen? Die pony's en ruiters moeten toch in 1x weg.. En ze wisten al heel lang dat de manege te koop stond, dus ze hadden al veel langer rustig rond kunnen kijken naar een andere manege.

Edit; een tijd geleden is er met een andere manege zo'n soort "opruiming" geweest door de oude eigenaar, heel kinderachtig en triest dus, maar die pony's waren in 1 dag er opeens niet, en de stalruiters moesten in 1 week weg zijn. Dat noem ik pas triest voor de kinderen en de pensionklanten, maar ik vind dit eigenlijk nog kunnen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-10 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:48

Daar heb je dan ook weer een punt. Maar zoals ik al zei dat maakt allemaal niet uit, de nieuwe eigenaar mag doen wattie wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:49

Klopt, ik ben blij dat hun hem hebben gekocht. Dan word waarschijnlijk niet alles zo verwaarloost als de vorige keer toen ze dachten dat de manege verkocht was. En ik denk dat alle wedstrijden daar gewoon doorgaan :j dus dat is ook nog een voordeel voor de kring, zo'n toplocatie kunnen ze niet missen.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:27

beetje raar van de 'ex' manege houder. dat hij zo reageert tegenover alle lesklanten!
zo bouw je iig niet een goede naam op..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:09

xMarianne schreef:
beetje raar van de 'ex' manege houder. dat hij zo reageert tegenover alle lesklanten!

Ik snap het probleem niet hoor, als jij een stal of ander bedrijf koopt hoef je toch niet dezelfde activiteiten te willen gaan doen? Als die mens geen manege wil is dat zijn goed recht, het zijn de klanten van de oude eigenaar, niet van de nieuwe. Ik denk nou niet dat er ruiters zijn die de accomodatie links laten liggen omdat er geen lessen meer gegeven worden. Als ze de boel idd maar onderhouden!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:29

Urielle schreef:
xMarianne schreef:

Ik snap het probleem niet hoor, als jij een stal of ander bedrijf koopt hoef je toch niet dezelfde activiteiten te willen gaan doen? Als die mens geen manege wil is dat zijn goed recht, het zijn de klanten van de oude eigenaar, niet van de nieuwe. Ik denk nou niet dat er ruiters zijn die de accomodatie links laten liggen omdat er geen lessen meer gegeven worden. Als ze de boel idd maar onderhouden!

ik maak er ook geen probleem van dat hij met de manege stopt? (misschien zie je dat wel zo) maar ik vind het gewoon raar dat de 'ex' manegehouder zo doet tegen de 'ex' lesklanten. ze hebben we erg korte tijd om een nieuwe manege te vinden...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:58

Iedereen mag blij zijn dat de locatie bewaard blijft voor de paardensport...heb de afgelopen jaren de nodige maneges zien veranderen in privéstallen, meubelhallen, transportbedrijven.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:01

xMarianne schreef:
ik maak er ook geen probleem van dat hij met de manege stopt? (misschien zie je dat wel zo) maar ik vind het gewoon raar dat de 'ex' manegehouder zo doet tegen de 'ex' lesklanten. ze hebben we erg korte tijd om een nieuwe manege te vinden...

Het heeft best heel lang te koop gestaan dus ik denk dat hij blij is dat hij snel van de toko afkan :o

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:31

Jeetje daar schrik ik wel van. Ik heb vroeger altijd op manege den goubergh gereden. Nu ben ik er al jaren weg, maar dan toch... Ik wist al dat de manege al tijden te koop stond, maar voor zover ik de berichtgeving begrijp is de termijn waarop de manegeruitertjes moeten stoppen met rijden wel erg kort.
Ik ga straks maar even mijn moeder bellen of we deze zaterdag nog even naar mijn favoriete manegepony gaan kijken, voordat ie straks weg is (wie weet waarheen?). Het liefst zou ik die hier bij mijn andere paard hebben, maarja: ik ben een student en 1 paard is wel genoeg, bovendien, wat moet ik met een paardje van 1,20m? |(

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:35

Urielle schreef:
xMarianne schreef:

Het heeft best heel lang te koop gestaan dus ik denk dat hij blij is dat hij snel van de toko afkan :o

dat wist ik dan niet, dat hij te koop stond!

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:35

Dit lijkt wel erg veel op wat er 2 jaar geleden bij de Keytenburg is gegaan,
daar moesten we ook binnen 2 weken weg zijn,
veel manegeklanten zijn toen naar den Goubergh gegaan,
kunnen ze weer een andere manege gaan zoeken
vind het wel erg sneu voor die kinderen!

maar het was wel een keer te verwachten,
het is zo'n toplocatie en er worden al zoveel wedstrijd georganiseerd
dat ik het al vreemd vond dat ze er nog steeds manege lessen gaven
ben benieuwd hoe het gaat worden!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:37

Het was inderdaad al te verwachten. Het was altijd al te merken dat den goubergh de manege 'er maar een beetje bij' had als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb het idee dat er pas de laatste paar jaren meer wordt georganiseerd voor de manegeruitertjes buiten de lessen om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:54

Ik vind het echt jammer dat die manegeklanten wegmoeten.
Lijkt me dat de nieuwe eigenaar er ook een flinke inkomstenbron mee mist.
In de krant stond dat Manege de Vijfsprong al 70 (?!) aanmeldingen had gehad voor manegelessen.

Lijkt me niet dat ze de pensionklanten ook wegsturen, wat moeten hun met 80 stallen die nu helemaal vol staan á +/-€450 stallingsgeld per maand.
Ik weet wel dat den Goubergh 4.5 miljoen moest opbrengen en dat het niet te onderhouden is aan alleen het stallingsgeld, dat er meerdere inkomsten bij moesten komen.
Hoop dat de 'gewone' wedstrijden er wel blijven, niet dat er alleen maar nationale/internationale wedstrijden gehouden worden.
En de dressuurwedstrijden er blijven, aangezien VD Pluym helemaal springen is.
En hoop ook voor de stalmedewerkers dat hun er mogen blijven, bij die vorige 'verkoop' die niet doorging werd er een medewerker die er al heel veel jaar alles begeleidt en daar intern woont van 1 op andere dag op straat gezet. Gelukkig mocht hij toen met zijn gezin weer terugkomen.

En laat de zomerdagen doorgaan!!!! :D

Die vorige verkoop was redelijk een lachertje, wat daar allemaal is gebeurd toen _O- := (eigenlijk niet grappig :o)

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:11

tja was al lang bekend dat het verkocht zou worden en dat iedereen dan zo moet stoppen met rijden is wel wat zonde maar ze wisten al wel dat het verkocht zou worden dus hadden ze al een beetje rond kunnen kijken naar een andere manege ik bedoel als ik even denk kan ik zo al 5 manege's in en rond roosendaal op noemen omdat ik er zelf woon. Mijn vriendin wist het nog niet dus die heeft het hier gelezen. ze baalde wel flink want ze reed er al lang. die moeder had nog niets gezegd.

maar een tijdje terug hoorde ik ook dat iemand het had gekocht en de boel plat wou gooien en er een evenementen terrein van wilde maken ofso. maar of dat waar is weet ik niet zeker.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:12

Mooi, dat fam vd Pluym Den Goubergh gekocht heeft.
Jammer voor de lesklanten, maar super voor wedstrijdruiters. Er zijn maar weinig accomodaties van zo'n topniveau!

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:12

cmatthijssen schreef:
ja dat is zeker kort!!

gisteren bij ons op de manege 2 kinderen gehad die van den goubergh af kwamen, dus ik heb goed geluisterd:P

heb er zelf ook 7/8 jaar gereden dus was wel ff het luisteren waard.
mijn nichtje rijd daar nu nog, en die had net een nieuwe kaart gekocht, die moeten nu maar hopen dat ze hun geld terug kunnen krijgen!!

Even offtopic, op welke dag heb je altijd gereden :)?

Ik heb ook 9 jaar op de Goubergh gereden en daardoor 2 buurmeisjes aangestoken, die zijn nu dus ook helemaal geshockeerd dat ze bijna zowat per direct moeten stoppen. Maar ik hoorde van mijn buurman dat de lesgeefster er mee bezig was de kinderen van zaterdag mee te nemen naar een manege in Ruchpen.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:22

Ilsje_007 schreef:
Jeetje daar schrik ik wel van. Ik heb vroeger altijd op manege den goubergh gereden. Nu ben ik er al jaren weg, maar dan toch... Ik wist al dat de manege al tijden te koop stond, maar voor zover ik de berichtgeving begrijp is de termijn waarop de manegeruitertjes moeten stoppen met rijden wel erg kort.
Ik ga straks maar even mijn moeder bellen of we deze zaterdag nog even naar mijn favoriete manegepony gaan kijken, voordat ie straks weg is (wie weet waarheen?). Het liefst zou ik die hier bij mijn andere paard hebben, maarja: ik ben een student en 1 paard is wel genoeg, bovendien, wat moet ik met een paardje van 1,20m? |(

Wie was jouw favoriete paardje als ik vragen mag? Vroeger had je Gypsy, vicky, quinta, bella, Odin, lady, bruno, appie...
Maar dat is zeker al 15 jaar geleden :oo

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:38

VICKY!!! haha ik ken ze ook allemaal nog! Ronald, Queen, Cocasco ooowwat een mooie tijd ;)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:53

Gerlin schreef:
VICKY!!! haha ik ken ze ook allemaal nog! Ronald, Queen, Cocasco ooowwat een mooie tijd ;)

Idd die ook nog! Dan hebben we misschien rond de zelfde tyd daar gereden? Ik reed altyd op zaterdag bij Ilse.