Wellington: Anky van Grunsven wint de Kür op Muziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:29

Gaaf voor Anky en zeker ook voor Christa! +:)+

Mooie foto`s van die drie beentjes zo.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:40

clarence schreef:
Niezzz schreef:
Dat met een hand rijden is toch vooral een duits kunstje?

Super gedaan van Anky

Steffen is oorspronkelijk Duits. Volgens mij is het ook geen kunstje, maar om te laten zien dat je je paard met je zit rijdt en niet met je handen. Ten minste, dat was vroeger zo, misschien dat het nu als kunstje wordt gezien.

Sven Rothenberger deed het ook altijd, en dat was jaren terug. Meestal de laatste AC lijn voor de groet, met z'n hoed in de hand.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:47

Thomas schreef:
Wat is bij alle wedstrijden Amanda?
Je vraag Is dit bij alle wedstrijden? Snap het niet :P

[edit] Leuke foto trouwens in de beginpost. *D

Het mogen rijden met 1 hand tijdens de proef. En dan hiervoor extra punten krijgen. Vroeg me af of dat alleen voor die specifieke concours was, of voor alle wedstrijden?

Janine1990

Re: Wellington: Anky van Grunsven wint de Kür op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:49

Dat is alleen bij de kür, waarbij je wordt beoordeeld op het technische gedeelte en op het creatieve gedeelte (choreografie e.d.)

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:07

Jeetje, aardig prijzengeld!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:30

top dat ze gewonnen heeft, leuk om te lezen dat sali ook nog in de top mee kan!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:17

Michael1104 schreef:

Waarom niet? Hij loopt niet minder als wanneer dan ooit hoor. Ik vind hem zelfs beter geworden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:22

Wat grappig dat met 1 hand rijden. Dat heb ik eigenlijk al een tijdje niet gezien. Meen me wel te herinneren dat ik het eerder gezien heb maar toen eigenlijk nooit nagedacht over het waarom. :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:53

hopla schreef:
Michael1104 schreef:

Waarom niet? Hij loopt niet minder als wanneer dan ooit hoor. Ik vind hem zelfs beter geworden.

ik vind hem ook beter dan ooit maar er zijn genoeg mensen die hem hadden afgeschreven,

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:06

Dat gemier over rijden met één hand.... Het is een moeilijkheidsgraad en je kunt er extra punten mee verdienen. Wees blij dat er nog ruiters/amazones zijn die dit kunnen en in staat zijn om een paard correct met één hand door een oefening te rijden, in plaats van alles bekhangend te moeten doen. Voor mij is het kunnen rijden met één hand (mits correct uitgevoerd) een teken van samenspel, harmonie en gehoorzaamheid/overgave van het paard aan de ruiter. Kunnen velen een puntje aan zuigen!

Heeft ook niets met show oid te maken.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:52

Barmat schreef:
Dat gemier over rijden met één hand.... Het is een moeilijkheidsgraad en je kunt er extra punten mee verdienen. Wees blij dat er nog ruiters/amazones zijn die dit kunnen en in staat zijn om een paard correct met één hand door een oefening te rijden, in plaats van alles bekhangend te moeten doen. Voor mij is het kunnen rijden met één hand (mits correct uitgevoerd) een teken van samenspel, harmonie en gehoorzaamheid/overgave van het paard aan de ruiter. Kunnen velen een puntje aan zuigen!

BRAVO... hehe ik zat me al te ergere...Jij haalt me de woorde uit de mond. Bovendien is het gewoon een 'makkelijk' in de kur in te bouwen oefening. Je hoeft het niet van te voren te beslissen je kan het ter plekke veranderen. Daarnaast kan het hogere punten opleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:31

Goed gedaan van Anky. Ik zie haar aan het einde wederom niet groeten? Of zie ik dat nou verkeerd. Zie haar weer alleen met haar arm zwaaien naar de mensen. :')

Sali staat trouwens wel 2x heel netjes stil!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:53

apple01 schreef:
Barmat schreef:

BRAVO... hehe ik zat me al te ergere...Jij haalt me de woorde uit de mond. Bovendien is het gewoon een 'makkelijk' in de kur in te bouwen oefening. Je hoeft het niet van te voren te beslissen je kan het ter plekke veranderen. Daarnaast kan het hogere punten opleveren.

Ik zie geen reacties waaruit blijkt dat mensen niet blij zijn met het rijden met één hand :?

Ik ga even het filmpje checken, het is mij ook nooit eerder opgevallen dat iemand een onderdeel met één hand rijdt. Grappig zeg! En toppie van Anky dat ze de kür gewonnen heeft! *D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:38

Goed gedaan van Anky. Ze begon een beetje twijfelend, maar daarna werd het snel beter. Er zit veel meer rust in het paard, dat vind ik persoonlijk mooi om naar te kijken. Mooier dan het hectische. Hopenlijk kan ze zo nog veel met hem winnen en in ieder geval in Kentucky hoge ogen gooien. Wel slechte filmpjes op You Tube trouwens. En waar kun je GP terug kijken van iedereen dan? ;)

itsmyangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:16

ZooZo netjes gepresteerd :D
Van harte gefeliciteerd *D

lautje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:46

Super goed gedaan van Anky :D
Vond het een erg mooie proef om te zien, en die foto is ook erg leuk met die beentjes :D