FEI wil paarden verplicht op evenemententerrein stallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:01

MarcelDufour schreef:
Omdat nu de ruiters voor de Grote Prijs massaal thuis aan het barreren slaan. Dit is een hele goeie regel van de FEI.
Zo wordt het mishandelen van paarden wel heel erg in de kaart gespeeld. Bijna een uitnodiging tot!

Het zou me zeer verbazen als ze tijdens een wedstrijd nog gaan barreren, dat doen ze gewoon thuis in de voorbereidende training.
Op het terrein stallen geeft wel meer toezicht op wie er allemaal om zo'n paard heen lopen en potentieel ook op doping. Alleen verwacht ik dat iedereen zijn eigen voer zal geven, met alle "normale" poedertjes, korreltjes en druppeltjes, wie zegt dat daar wat "fouts" tussenzit? Of moet dan iedereen zijn hele voergebeuren laten testen?
En als ze dit verplicht stellen met inderdaad van die waardeloze boxen, dan zullen er vast een heel aantal mensen niet meer willen starten.

Mallodie

Re: FEI wil paarden verplicht op evenemententerrein stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:14

Voor en nadelen dus!
mishandeling/drugs wordt terug gedrongen, paard heeft een 'fatsoenlijk' onderkomen. Ik kan me ook voorstellen dat andere paarden de hele nacht in de camion aan de kant van de weg staan. Nadelen zijn natuurlijk de prijs, als je 3 paarden hebt dan kost een wedstrijd al ineens wat meer!

Je paard wordt 's nachts ook echt wel goed bewaakt! Vorig jaar ging ik om 4u 's ochtends het paard voeren zoda hij tgen 9u alles verteerd had voor de cross. En plots gaat er een lichtje aan en werd me in het frans gevraagd wat ik kwam doen, naar welk paard ik ging, mijn naam, uur + handtekening van mij! Alles werd netjes bijgehouden. En dat geeft wel een goed gevoel! Ook door de dag mochten enkel mensen met een bandje binnen en paard mag niet buiten zonder nummer op (daar kon je zelfs voor gediskwalificeerd worden als je zonder nummer buiten ging).

Ik stem voor... mits de prijs daalt. 30 euro is al beter vind ik.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:16

opzich helemaal geen slecht idee hoor.
máár! dan mogen ze de prijs wel even flink aanpassen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:17

Ik las laatst ergens dat die boxen qua huur iets van 70 euro per week kosten (+ iets voor het opbouwen/afbreken).

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:25

Biertabje schreef:
maar de FEI behoort toch alleen tot de internationale wedstrijden?! In Nederland en Belgie heb ik tot nu toe altijd meegemaakt dat de paarden iid de stallen niet mocht verlaten! ik dacht dat het altijd al zo geregeld was?! je betaald flink bedrag om te mogen starten, maar daarvoor staan de paarden ook 3/4 dagen op het terrein. maar misschien is het bij andere takken van de sport wel anders?! (ik heb het over springen)

het is een quarantaine gebied. de paarden mogen er niet uit!!

precies bij het springen op internationale wedstrijden is dit al jaren zo!
ik weet niet hoe het in het buitenland zit,maar in nederland is het al jaren verplicht dat je paard op het terrein verblijft tijdens het evenement,dit ivm met ziektes,het heeft dus niks te maken met de manier van trainen,zodat ze dat in de gaten kunnen houden!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:29

MarcelDufour
jij hebt wel een hele slechte smaak over gehouden aan je carriere!
niet alle ruiters doen dit en ook zeker niet alle paarden laten zich een balkt voor de benen smijten.....