Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CielitoLindo schreef:
Over het klonen zelf, ik vind het eng, what's next. Hitler?
) 
Anique_Vaandrig schreef:Bovendien hoeft er maar 1 gek te zijn die het in zijn hoofd haalt saddam of bin laden te klonen, maar dan zit je wel mooi.
SuperPepeijn"]
[quote="The_Lady_Of_Rage"]Wat geeft de mens het recht om genetica van dieren te veranderen? Niets, helemaal niets...
[/quote]zo kan je in oneindigheid doorgaan. wat geeft de mens recht om het vlees van dieren te eten bv.
[/quote]
Hm, er is een verschil. Wij zijn zoogdieren SP, en we zijn ook roofdieren. Dat kun je al zien aan de stand van de ogen: staan recht in het gezicht om te kunnen focussen op de prooi. Vluchtdieren hebben doorgaans de ogen opzij zitten zodat ze meer om zich heen kunnen zien en gevaar sneller zullen onderkennen.
Elk roofdier eet vlees, dat is een natuurlijk gegeven. Het woord "recht" is hier dus niet aan de orde. Het is alleen de manier waarop wij het doen, dat deugt niet: de bio industrie. Dat is namelijk geen natuurlijk gegeven.
en lady heeft mijn inziens gelijk. Ik vind ook niet dat mensen het recht hebben om zoiets te doen. Maar mensen eigenen zichzelf wel meer rechten toe. Ik ben ook geen voorstander van vivisectie, mensen hebben niet het recht om dieren daarvoor te gebruiken terwijl het voor eigen doeleinden is.
[quote="Mariska_28 schreef:Ik denk dat de techniek goed gebruikt kan worden om dieren (en planten) te ontwikkelen die beter bestand zijn tegen bijv. droogte of extreme koude. Met als ideaalbeeld dat straks Afrika groener en beter bewoonbaar is...

SuperPepeijn schreef:ik wil hier niet te lang over doorgaan, maar wij kunnen zeer zeker ook zonder vlees leven hoor. maar boeiend verhaal over de ogen
ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom de mens dit recht dan niet zou hebben. we zijn toch niet opzettelijk bezig alleen leed te veroorzaken maar vooruitgang te boeken. door die vooruitgang zouden ziekten waar nu bv geruimd voor moet worden geen kans krijgen, waar is dan het leed? als we de machine die het lichaam heet beter kunnen maken, waarom zouden we dit niet doen. de volgende stap in de evolutie, alleen de mens doet het nu en niet de natuur. en alleen omdat de mens het dit keer in de hand heeft, is er zoveel angst.
maar dat is acceptabel omdat wij onze handen in onschuld kunnen wassen.
Net zoals de mensen t.o.v. dieren. Heel tekenend jouw opmerking.
Desiree schreef:om beter te maken moet in geval van ruimen vernietigd worden. Vooral omwille van economie en niet omwille van welzijn.
Mariska_28 schreef:[ Kijk eens om je heen, alles is aangepast door ons door gericht te "fokken". Varkens zijn langer dan normaal (zijn wat ribben bij aan gefokt), melkkoeien geven veel meer melk dan dat zo ooit in het wild gegeven hebben (en om zoveel melk te kunnen geven moeten ze dierlijke eiwitten eten, en kunnen kalfjes niet eens meer bij de koe blijven anders drinken ze zich dood), kippen groeien in 6 weken naar gedrochten die zo dik zijn dat ze vanzelf dood gaan als je ze langer laat leven en ga zo maar door.... En dat mag allemaal wel?
[/quote]
Dimmalimm schreef:Als je renpaarden gaat klonen, wat is er dan nog leuk aan paardrijden als je ze amper hoeft te trainen, omdat ze alles al heel snel doorhebben?
Het leuke aan paardrijden is toch dat je elke keer met een probleem wordt geconfronteerd dat je moet oplossen? Als je een perfect paard hebt valt er niets op te lossen!
dom dom dom
Een mogelijke kloon van een heel goed renpaard moet echt gewoon alles nog leren hoor, en als je hem niet goed traint word hij echt niet goed.