Muildier gekloond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:47

Ja.. maar dan is de sport toch niet meer leuk.. als er in een wedstrijd 3 de sjiems rondlopen.. het mooie is nu juist dat het allemaal verschillende paarden zijn!! Het is toch zonde om dat weg te halen!?!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:21

Ja en wat denk je van die Saddam die laat zich dan ook 25x klonen...Ook leuk hey we hebben allemaal precies hetzelfde paard..Zo is er toch niks meer aan!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:02

SuperPepeijn schreef:
dus alles dat onnatuurlijk is gaat tegen jouw principes in HS? waarom is het eng, bang voor het onbekende?

nee niet alles wat onnatuurlijk is gaat tegen mijn principes in maar klonen vind ik wel erg ver gaan, en wie weet ben ik bang voor het onbekende so what?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:01

CielitoLindo schreef:

Over het klonen zelf, ik vind het eng, what's next. Hitler?

Ben ik het helemaal mee eens.

Kijk, dat je je nu zo ontwikkeld dat je geen berevelletjes meer draagt maar kleding, okee. Maar waarom zouden we in godsnaam gaan klonen? Dan wordt toch het hele leven saai? Scheve mond

Bovendien hoeft er maar 1 gek te zijn die het in zijn hoofd haalt saddam of bin laden te klonen, maar dan zit je wel mooi.

(hoewel, een kloon van Vaandrig zou niet gek zijn Tong uitsteken )

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:23

het gaat om het unieke. elk paard, elk beroemd paard vooral wordt door iedereen uniek genoemd, dat is hij ook. dat is de mooie diversiteit van alle leven.

op de duur gaan VEEL mensen hun paarden tot óver het uiterste drijven, omdat er toch nog een kloon klaarligt. je kan nu wel zeggen dat het zover niet zal komen maar zie eens hoe snel alles evolueert. ik ben er idd bang van.

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:14

Wat geeft de mens het recht om genetica van dieren te veranderen? Niets, helemaal niets...

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:15

Wat geeft de mens het recht om genetica van dieren te veranderen? Niets, helemaal niets...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 23:27

Anique_Vaandrig schreef:
Bovendien hoeft er maar 1 gek te zijn die het in zijn hoofd haalt saddam of bin laden te klonen, maar dan zit je wel mooi.

Jullie vergeten hier allemaal dat een mens of een dier niet alleen het resultaat is van zijn genen, maar ook door omstandigheden van buiten, situaties die iemand meemaakt, de opleiding en opvoeding die iemand heeft genoten. Een heleboel psychologen zouden in hun handen knijpen om een kloon van Hitler te kunnen bestuderen, en te kijken hoe hij het er vandaag af zou brengen. De kans is heel groot dat het een brave huisvader zou zijn, en een goed mens, i.p.v. de verbitterde dictator en massamoordenaar die wij kennen.

Neemt niet weg dat het eng is en eng blijft...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:35

The_Lady_Of_Rage schreef:
zo kan je in oneindigheid doorgaan. wat geeft de mens recht om het vlees van dieren te eten bv. Knipoog

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:25

Ik denk dat het een interessante ontwikkeling is. En het zal echt geen dagelijkse kost worden hoor, gekloonde paarden. Er zijn al koeien en schapen gekloond, maar nog steeds lopen er "gewoon" gefokte dieren rond. En waarom? Omdat de techniek veel ingewikkelder en duurder is dan je denk. Dit veulen heeft tonnen, zo niet miljoenen gekost.

Ik denk dat de techniek goed gebruikt kan worden om dieren (en planten) te ontwikkelen die beter bestand zijn tegen bijv. droogte of extreme koude. Met als ideaalbeeld dat straks Afrika groener en beter bewoonbaar is...

Het verhaal over gekloonde hitlers is kul, neem een 1 eiige 2-ling, dat zijn toch echt 2 individuen hoor, die soms heel erg van karakter kunnen verschillen... Een kloon is een eigen ik, een individu, net als een 2-ling. Ik ben trouwens benieuwd wanneer ze koeien met paarden gaan kruisen, lijkt me wel gaaf.. Knipoog

Hotelspage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:50

... en mischien kunnen we in de toekomst ook paarden klonen met van die gave spoilers die ze in de F1 ook hebben.... dan gaan we pas echt hard!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:58

Mariska_28 schreef:
Het verhaal over gekloonde hitlers is kul, neem een 1 eiige 2-ling, dat zijn toch echt 2 individuen hoor
precies, alsof alles wat een mens is, in zijn genen beschreven staat.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:09

Een kloon mag dan genetisch wel een kopie zijn van zijn vorige, voorlopig is het nog niet gezegd dat die kopie ook precies dezelfde eigenschappen echt ontwikkeld. Gelukkig zit er ook nog een stuk karaktervorming bij de opvoeding en de omstandigheden waaronder ze worden gehouden. Ook manier van trainen heeft bijvoorbeeld invloed op de prestaties van een paard. Tenslotte is een een-eiige tweeling ook niet exact gelijk in karakter etc. En een een-eiige tweeling is in principe ook een kloon.
Verder schijnt het zo te zijn, dat het dier veel sneller veroudert, omdat je cellen gebruikt die bijv. al 5 jaar oud zijn. Bij de geboorte is het veulen dan "technisch gezien" al 5 jaar oud.
Bovendien zal dit nooit een vervanging worden voor de fokkerij, want zoals eerder al opgemerkt, met fokkerij streef je naar verbetering, niet naar blijven op hetzelfde niveau. Dus moet je blijven kruisen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:17

SuperPepeijn"]
[quote="The_Lady_Of_Rage"]Wat geeft de mens het recht om genetica van dieren te veranderen? Niets, helemaal niets...
[/quote]zo kan je in oneindigheid doorgaan. wat geeft de mens recht om het vlees van dieren te eten bv. Knipoog
[/quote]

Hm, er is een verschil. Wij zijn zoogdieren SP, en we zijn ook roofdieren. Dat kun je al zien aan de stand van de ogen: staan recht in het gezicht om te kunnen focussen op de prooi. Vluchtdieren hebben doorgaans de ogen opzij zitten zodat ze meer om zich heen kunnen zien en gevaar sneller zullen onderkennen.
Elk roofdier eet vlees, dat is een natuurlijk gegeven. Het woord "recht" is hier dus niet aan de orde. Het is alleen de manier waarop wij het doen, dat deugt niet: de bio industrie. Dat is namelijk geen natuurlijk gegeven.

en lady heeft mijn inziens gelijk. Ik vind ook niet dat mensen het recht hebben om zoiets te doen. Maar mensen eigenen zichzelf wel meer rechten toe. Ik ben ook geen voorstander van vivisectie, mensen hebben niet het recht om dieren daarvoor te gebruiken terwijl het voor eigen doeleinden is.

[quote="Mariska_28 schreef:
Ik denk dat de techniek goed gebruikt kan worden om dieren (en planten) te ontwikkelen die beter bestand zijn tegen bijv. droogte of extreme koude. Met als ideaalbeeld dat straks Afrika groener en beter bewoonbaar is...
Knipoog

Jij en ik weten allebei mariska, dat deze doeleinden niet in het welzijn van dieren gebruikt zullen worden. Dat doen mensen niet. ZE zullen het TEGEN dieren gebruiken, voor economisch gewin. want zo gaat het altijd.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:43

ik wil hier niet te lang over doorgaan, maar wij kunnen zeer zeker ook zonder vlees leven hoor. maar boeiend verhaal over de ogen Knipoog

ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom de mens dit recht dan niet zou hebben. we zijn toch niet opzettelijk bezig alleen leed te veroorzaken maar vooruitgang te boeken. door die vooruitgang zouden ziekten waar nu bv geruimd voor moet worden geen kans krijgen, waar is dan het leed? als we de machine die het lichaam heet beter kunnen maken, waarom zouden we dit niet doen. de volgende stap in de evolutie, alleen de mens doet het nu en niet de natuur. en alleen omdat de mens het dit keer in de hand heeft, is er zoveel angst.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:42

SuperPepeijn schreef:
ik wil hier niet te lang over doorgaan, maar wij kunnen zeer zeker ook zonder vlees leven hoor. maar boeiend verhaal over de ogen Knipoog

ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom de mens dit recht dan niet zou hebben. we zijn toch niet opzettelijk bezig alleen leed te veroorzaken maar vooruitgang te boeken. door die vooruitgang zouden ziekten waar nu bv geruimd voor moet worden geen kans krijgen, waar is dan het leed? als we de machine die het lichaam heet beter kunnen maken, waarom zouden we dit niet doen. de volgende stap in de evolutie, alleen de mens doet het nu en niet de natuur. en alleen omdat de mens het dit keer in de hand heeft, is er zoveel angst.

om beter te maken moet in geval van ruimen vernietigd worden. Vooral omwille van economie en niet omwille van welzijn. Vooruitgang boeken schijnt bij de mens altijd gepaard te moeten gaan met leed, en dat leed schuiven ze af op een zwakkere, de dieren. Ik denk niet dat mensen hiertoe recht hebben. JA, ze hebben het omdat ze het zichzelf toegeeigend hebben.

Vraagje (misschien wel foute vraag aan een man). Mannen zijn sterker dan vrouwen. Hebben ze dan ook het recht om zich alles van vrouwen toe te eigenen zoals mensen dat met dieren doen? Ik hoop dat je nu je rechtvaardigheidsgevoel laat spreken.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:31

evolutie door de natuur gaat ook gepaard met leed Knipoog maar dat is acceptabel omdat wij onze handen in onschuld kunnen wassen.

volgens mij kunnen we elkaar niet overtuigen, maar zoals ik al eerder zei, evolutie is niet te stoppen, alleen maar tijdelijk tegen te houden.

wat betreft het laatste: ik vind dat vrouwen gewoon lekker achter het aanrecht moeten blijven Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:44

evolutie is ontwikkeling in gang gezet door de natuur. Meestal d.m.v. mutaties die zich vaak aanpassen aan de omgeving.
De wetenschap is iets van mensen, door mensen op gang gebracht, en niet door de natuur. Je moet niet zeggen in dit geval dat de evolutie niet te stoppen is (dat klopt, daar heeft de mens weinig zeggenschap over). Je zou in deze beter kunnen zeggen "de mens laat zich niet stoppen".

Dus jij vindt het wel gemakkelijk, een vrouwtje achter de aanrecht? en wat zou zij daarvan vinden? O, dat komt jou niet uit wat zij vindt he. Lekker egoistisch maar ja, zo zijn mannen door de eeuwen heen altijd geweest. Knipoog Net zoals de mensen t.o.v. dieren. Heel tekenend jouw opmerking. Haha!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:20

Desiree schreef:
om beter te maken moet in geval van ruimen vernietigd worden. Vooral omwille van economie en niet omwille van welzijn.

Enig idee waarom die dieren daar zaten?? Om "geconsumeerd" te worden. Doden is doden, ongeacht de achterliggende gedachte (ruimen of consumeren). Sorry voor het off-topic gaan maar moest even..

Ik vind (nog steeds) dat er geen verschil is in het gericht fokken en het genetisch manipuleren. Kijk eens om je heen, alles is aangepast door ons door gericht te "fokken". Varkens zijn langer dan normaal (zijn wat ribben bij aan gefokt), melkkoeien geven veel meer melk dan dat zo ooit in het wild gegeven hebben (en om zoveel melk te kunnen geven moeten ze dierlijke eiwitten eten, en kunnen kalfjes niet eens meer bij de koe blijven anders drinken ze zich dood), kippen groeien in 6 weken naar gedrochten die zo dik zijn dat ze vanzelf dood gaan als je ze langer laat leven en ga zo maar door.... En dat mag allemaal wel?

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:52

Die wetenschappers denken dat ze voor god kunnen spelen Boos! ,als ze nou eens iets nuttig deden met al dat geld dat ze voor het klonen gebruiken Frusty
nee..ik vind het maar niets Misselijk

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:59

Mariska_28 schreef:
[ Kijk eens om je heen, alles is aangepast door ons door gericht te "fokken". Varkens zijn langer dan normaal (zijn wat ribben bij aan gefokt), melkkoeien geven veel meer melk dan dat zo ooit in het wild gegeven hebben (en om zoveel melk te kunnen geven moeten ze dierlijke eiwitten eten, en kunnen kalfjes niet eens meer bij de koe blijven anders drinken ze zich dood), kippen groeien in 6 weken naar gedrochten die zo dik zijn dat ze vanzelf dood gaan als je ze langer laat leven en ga zo maar door.... En dat mag allemaal wel?
[/quote]

Wat denk jij hoe ik daar over denk? 3 x raden...............

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:40

Desiree schreef:
...maar ja, zo zijn mannen door de eeuwen heen altijd geweest. Knipoog Net zoals de mensen t.o.v. dieren. Heel tekenend jouw opmerking. Haha!
net zoals de jouwe Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:52

Ik ben me van geen kwaad bewust hoor. Lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:00

Dimmalimm schreef:
Als je renpaarden gaat klonen, wat is er dan nog leuk aan paardrijden als je ze amper hoeft te trainen, omdat ze alles al heel snel doorhebben?
Het leuke aan paardrijden is toch dat je elke keer met een probleem wordt geconfronteerd dat je moet oplossen? Als je een perfect paard hebt valt er niets op te lossen!
dom dom dom

Ze klonen zijn training toch niet mee Verward Een mogelijke kloon van een heel goed renpaard moet echt gewoon alles nog leren hoor, en als je hem niet goed traint word hij echt niet goed.

Ik vind dat klonen niet zo'n probleem. Je kan er heel veel mee, en ik zie het best voor me dat je je eigen paard zou willen klonen mocht deze dood gaan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:03

Mariska_28 schreef:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer ze koeien met paarden gaan kruisen, lijkt me wel gaaf.. Knipoog

Maris, dit heet toch gewoon een Tinker? Whahahahahaha Tong uitsteken