je zal het maar hebben zeg. betaal je voor een ggk hengst en dan krijg je er een van een hengst die niet ggk is

krijg je als t ware een veulen die niks waard is. dat zou balen zijn. hoe zijn ze hier trouwens achter gekomen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NatasjavE schreef:Volgens mij gebeurt DNA controle niet systematisch hoor. Bij mijn veulen destijds(2000) hebben ze geen DNA vergeleken.
Bij mijn huidige paard dan weer wel.
Debbie schreef:Hij staat bij ons om de hoek..
Zijn er vroeger wel geweest met merrie's van eilanders.
Die 'kennis' van ons (wiens veulen dus niet van rypke blijkt te zijn) is ook zo woedend.. Hij stond amper voor zichzelf in.![]()
Hij laat zijn merrie al jaren dekken door Rypke en vertrouwde de eigenaar daarvan ook volkomen..
Hij voelt zich dus gewoon enorm genaaid! Denk dat alle merrie houders zich nu zo voelen..
Volgens mij had Rypke een aantal jaren toch ook zijn piemel gebroken tijdens een dekking?
Zoiets staat mij nog bij.. Misschien dat het daarna de verkeerde kant op is gegaan?
Bonnelover schreef:Ik heb ook een Rypke, ruin van 2001. En moet eigenlijk zeggen dat ik nu nog meer twijfel. Heb altijd al zoiets van, is dit wel een Rypke. Hij lijkt helemaal niet op z'n vader. Maar dat zal wel toeval zijn, hij lijkt vast meer op z'n mama. Wel allemaal heel vervelend voor de mensen die hier mee te maken hebben.
badtothebone schreef:Debbie schreef:Hij staat bij ons om de hoek..
Zijn er vroeger wel geweest met merrie's van eilanders.
Die 'kennis' van ons (wiens veulen dus niet van rypke blijkt te zijn) is ook zo woedend.. Hij stond amper voor zichzelf in.![]()
Hij laat zijn merrie al jaren dekken door Rypke en vertrouwde de eigenaar daarvan ook volkomen..
Hij voelt zich dus gewoon enorm genaaid! Denk dat alle merrie houders zich nu zo voelen..
Volgens mij had Rypke een aantal jaren toch ook zijn piemel gebroken tijdens een dekking?
Zoiets staat mij nog bij.. Misschien dat het daarna de verkeerde kant op is gegaan?
Gebroken zal wel niet, maar als ze een zeer piemeltje gehad hebben, durven ze soms niet zo goed meer te dekken.
Lante schreef:Hij dekte met een Rypke zoon heb ik begrepen, dus als je paard een 'Rypke-hoofd' heeft zegt dat nog niks natuurlijk... Ik wil geen paniek zaaien, maar ik zou zorgen dat ik (wat janny zegt) een DNA onderzoek kreeg op kosten van de eigenaar en eventueel een schadevergoeding als het niet een Rypke blijkt te zijn. Ik hoop dat iedereen rechtsbijstand heeft (alleen kan Annema dan wel inpakken, die is meteen failliet vrees ik). Erg sneu voor die man, maar wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.
Ik zou niet kunnen leven met de onzekerheid dat ik de afstamming van mijn paard niet zeker weet.