Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MysticTinker schreef:Het feit dat die man al elke keer met een stok de wei in gaat roept bij mij al vraagtekens op.. Ik heb zo het idee dat ze dat paard gewoon totaal verkeerd hebben opgevoed. Een paard wordt niet vanzelf zo aggressief. Als jij een paard zijn hele leven lang met stokken bewerkt dan kun je er zeker van zijn dat die op een gegeven moment uitflipt..
Prisca schreef:Lisann__ schreef:Toch vreemd. Paarden vallen niet zomaar aan..
Maar wel een misselijk verhaal zeg..
Mhh heb ALTIJD geleerd NOOIT een hengst de rug toe te keren.
Ik deed een kleine hackney hengst en daarbij deed dat dat 1x en nooit meer. Hij sprong gelijk tegen mij aan kan je zeggen dat die ijzers niet fijn voelt.
Ik heb toch altijd mijn twijfels bij dit soort verhalen uit Amerika.....
Cayenne schreef:Wie zegt dat dit paard zijn hele leven lang met stokken is bewerkt?![]()
Er zit een verschil tussen een stok meenemen om een paard op afstand te houden zoals in dit geval, of een stok meenemen om er mee te slaan.
MysticTinker schreef:Cayenne schreef:Wie zegt dat dit paard zijn hele leven lang met stokken is bewerkt?![]()
Er zit een verschil tussen een stok meenemen om een paard op afstand te houden zoals in dit geval, of een stok meenemen om er mee te slaan.
Staat toch in de tekst? Paard zou 'ontzettend gemeen' zijn en daarom hadden ze altijd een stok nodig.. Die zullen ze dan ook zeker hebben gebruikt, anders vertelden ze niet dat ze stokken moesten meenemen.
Paard zag de eigenaar duidelijk als een bedreiging, anders zou hij hem niet zo aanvallen.
Prisca schreef:Lisann__ schreef:Toch vreemd. Paarden vallen niet zomaar aan..
Maar wel een misselijk verhaal zeg..
Mhh heb ALTIJD geleerd NOOIT een hengst de rug toe te keren.
Ik deed een kleine hackney hengst en daarbij deed dat dat 1x en nooit meer. Hij sprong gelijk tegen mij aan kan je zeggen dat die ijzers niet fijn voelt.
Ik heb toch altijd mijn twijfels bij dit soort verhalen uit Amerika.....
Lisann__ schreef:Ik heb geleerd om NOOIT een paard de rug toe te keren. Merrie,hengst of ruin.
Maar ik heb nog nooit gezien/gehoord dat een paard vanuit het niets iemand iets aan doet.
Ik snap dat als een paard bang is, of zich bedrijgt voelt hij gaat verdedigen.
Of dat hij bijt omdat hij gewent is om uit de hand te eten.
Maar bewust iemand zonder reden te trappen etc.. Nee, kan het mij niet voorstellen.
Als het paard gewoon echt niet goed in zijn hoofd was. Dan is het goed dat hij is overleden.
Maar dan vind ik ook bij mensen. Ik vind moorden zonder reden ook met de dood bestraft moet worden.
Ayasha schreef:Ik heb ook wel eens een zweep mee als ik merk dat de dame niet in een goeie bui is, gebruikt heb ik ze echter nog niet dus jouw conclusie is voorbarig.
Paarden niet gestoord geboren? Paarden kunnen net als elk ander dier gestoord geboren worden. Dat een paard niet "zomaar aanvalt" is ook al zo iets... Er zijn wel paarden die dat doen.
Sisco4life schreef:Apart verhaal. Zo'n dier wordt niet zo gestoord geboren
MysticTinker schreef:Ayasha schreef:Ik heb ook wel eens een zweep mee als ik merk dat de dame niet in een goeie bui is, gebruikt heb ik ze echter nog niet dus jouw conclusie is voorbarig.
Paarden niet gestoord geboren? Paarden kunnen net als elk ander dier gestoord geboren worden. Dat een paard niet "zomaar aanvalt" is ook al zo iets... Er zijn wel paarden die dat doen.
Maar dit paard deed niet 'zomaar' iemand de wei uit jagen.. Dit paard bleef doorgaan en wilde de man echt afmaken. Daar moet een andere reden voor zijn dan gewoon dominantie. Als dat paard van het begin af aan al mensen had geprobeerd te vermoorden dan wat hij nooit zo oud geworden, dan was ie al lang afgemaakt. Zoals ik het lees is dit paard langzaamaan aggressiever geworden, en dat ligt dus altijd bij de opvoeding.
En inderdaad, door te castreren hadden ook al de grootste problemen kunnen worden opgelost.
Sisco4life schreef:2. waarom is hij hengst, neem aan dat er met een gestoord paard niet gefokt wordt.