Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

stoffel schreef:[***] schreef:Leuk, maar ik denk dat weer alleen de bekende hier kans op maken, voor de gewone mensen met leuke jonge paarden zal het wel niet haalbaar zijn.
lijkt mij logisch dat een gewone ruiter met een leuk paard niet op kan tegen een prof met een topper
stoffel schreef:Het gaat om de kwaliteit van de paarden en dan is leuk niet goed genoeg. En ben je het er niet mee eens niemand verplicht je om mee te doen

Pauline schreef:Weer een kleuterklas die citotoets moet doen. Wat je in de ring ziet lopen is dan weer geen enkele afspiegeling van wat er in de bak achter het huis gebeurd (ik bedoel niet persé de toppaarden topruiters overigens).
Ik vind dit dus helemaal niet leuk maar erg treurig, het zoveelste gebeuren waarbij (te) jonge paarden commercieel worden ingezet.
Rytm schreef:Pauline schreef:Weer een kleuterklas die citotoets moet doen. Wat je in de ring ziet lopen is dan weer geen enkele afspiegeling van wat er in de bak achter het huis gebeurd (ik bedoel niet persé de toppaarden topruiters overigens).
Ik vind dit dus helemaal niet leuk maar erg treurig, het zoveelste gebeuren waarbij (te) jonge paarden commercieel worden ingezet.
Vind ik niet. Ik vind het juist heel fijn dat ik met jonge paarden een proef kan rijden waarin ik mijn paard correct en ontspannen kan rijden. Niet dat je door te trekken en te duwen op de letter uitkomt en daardoor een puntje hoger krijgt dan je tegenstander.
Hier in Belgie zijn deze wedstrijden al lang en heb er dus ook al veel gezien en het geeft zeker wel een afspiegeling van de training thuis! Als ze thuis niet los door hun lijf lopen met de juiste aanspanning en balans doen ze dat in de proef ook niet.
xx_Irisje schreef:Rytm schreef:
Vind ik niet. Ik vind het juist heel fijn dat ik met jonge paarden een proef kan rijden waarin ik mijn paard correct en ontspannen kan rijden. Niet dat je door te trekken en te duwen op de letter uitkomt en daardoor een puntje hoger krijgt dan je tegenstander.
Hier in Belgie zijn deze wedstrijden al lang en heb er dus ook al veel gezien en het geeft zeker wel een afspiegeling van de training thuis! Als ze thuis niet los door hun lijf lopen met de juiste aanspanning en balans doen ze dat in de proef ook niet.
Hier kan ik me helemaal in vinden!
Hoe meer geduw en getrek aan zo;n jong beest hoe meer dat afgestraft zal worden, gaat er meer om dat dat jonge beest goed door de proef geloodst word.
Waarom denk je trouwens dat profs vaak bovenaan staan?
Zelfs als ze hetzelfde kwaliteit paard hebben als een amateur, zijn ze veel handiger in het opleiden en voorbereiden dat een paard beter uit de verf komt..

) terug bij de gemiddelde amateur.

. Pauline schreef:Weer een kleuterklas die citotoets moet doen. Wat je in de ring ziet lopen is dan weer geen enkele afspiegeling van wat er in de bak achter het huis gebeurd (ik bedoel niet persé de toppaarden topruiters overigens).

Imitador schreef:Als dat zou betekenen dat er speciale proeven komen, die de jonge paarden minder belasten en zorgen voor een degelijke opbouw van de training (dus niet even overdreven gezegd met 4 jaar het Z in gejaagd), is het helemaal mooi. Goed intiatief in ieder geval.
Het zou inderdaad jammer zijn als door dit wedstrijden mensen met een jong paard zich gedwongen voelen om al te presteren omdat iemand anders met een 4 jarige ook al zoveel kan, bijvoorbeeld.