Duitse paardenhandelaar moet zich voor rechter verantwoorden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daisjuh

Re: Duitse paardenhandelaar moet zich voor rechter verantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:03

ik had het toch eerst laten keuren

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:12

Blijft voor mij alleen nog de vraag waarom dat niet zou mogen, als ik een paard koop mag ik ook afdwingen op de prijs, en wie houdt mij tegen als het dier gelijk weer met dikke winst verkoop?

En wie bepaalt hoe die winst mag zijn?
Zou toch leuk worden dat wanneer ik een paard koop voor bijv. 10.000 euro, iemand langs komt en dat paard graag wil hebben, er 25.000 euro voor biedt en ik moet zeggen dat het wel van de zotte is omdat ik het maar voor 10.000 heb gekocht.... en andersom?
Als ik een paard heb gekocht voor 10.000 euro, en wil het verkopen moet dan de koper altijd 10.000 euro betalen ook als het paard minder waard lijkt te zijn? (bijv. veulen met gouden toekomst, blijkt minder goud te zijn dan verwacht)

En als ik een paard ergens neer zet ter bemiddeling, kan ik toch nooit controleren waar het paard dan blijft, wie het koopt en voor welk bedrag.
En als die bemiddelaar dat met een contract wil doen waar ik moet tekenen dat ik mijn mond moet houden over het bedrag, dan ben ik nog diegene die beslist om met zo'n bemiddelaar in zee te gaan.

maar mischien ben ik wel te naief....
en vermoed eerder dat een verkoper erachter is gekomen dat zijn/haar paard meer opgebracht heeft dan hij/zij heeft gekregen en dit niet eerlijk vind....

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:03

Ik ken het verhaal en dat is iets uitgebreider en ingewikkelder dan hier staat, er zijn ook meerder personen betrokken.
Het paard is overigens vooraf wel gekeurd....
De uitspraak zal binnekort wel komen en dan wordt er ook wel meer bekend en duidelijk.

Donilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:35

wel een beetje en appart verhaal.. ben trouwens wel benieuwd naar wat de rechter gaat zeggen, dit kan niet, of wel dan?????