Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcelDufour schreef:Jezus! Je zal maar een stal met wedstrijdpaarden hebben die zo via-via besmet raken. Dan komen ze ineens al je dressuur- of springpaarden afmaken! Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen trekken. Stel me net voor dat ze hier op stal komen en vertellen dat ze alle 13 geruimd moeten worden! Moet er niet aan denken. Ineens begrijp ik die veehouders bij wie dit ook gebeurd is. Die geven ook om hun dieren zoals ik om mn paarden geef!
MarcelDufour schreef:Jezus! Je zal maar een stal met wedstrijdpaarden hebben die zo via-via besmet raken. Dan komen ze ineens al je dressuur- of springpaarden afmaken! Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen trekken. Stel me net voor dat ze hier op stal komen en vertellen dat ze alle 13 geruimd moeten worden! Moet er niet aan denken. Ineens begrijp ik die veehouders bij wie dit ook gebeurd is. Die geven ook om hun dieren zoals ik om mn paarden geef!
DL_ schreef:sportpaarden/javi's, die ziekte kijkt echt niet naar het type paard. Feit is gewoon dat je met zulke dingen op moet letten, altijd dat medelijden met die arme paarden.. Voorlichting
heb je veel meer aan, leer die roemeniers maar hoe ze voor de dieren moeten zorgen ipv alles gelijk hierheen te halen
tienus63 schreef:Prisca schreef:Mhh zijn dit die paarden die 'gered' moesten worden?.
Fijn zeg hopelijk gaan mensen nu meer nadenken als ze paarden gaan 'redden' uit andere landen. Ben meer voor het probleem daar op te lossen. We hebben al genoeg paarden in nederland.
*zelfde geldt voor mij betreffende andere dieren.
Met al het bovenstaande eens!!!
Wanderers schreef:Heb ik nu info gemist, of worden mijn bange vermoedens waarheid?
Zijn nu -- na de varkens (varkenspest), de koeien (gekke koeienziekte), de schapen (mond- en klauwzeer), het pluimvee (vogelgriep), de geiten (Q-koorts) en al die anderen dieren die per ongeluk op 'besmette' bedrijven leefden --, zijn nu dan de paarden 'aan de beurt' om in aantal fors geminderd te worden dmv. 'ruimingen' ??!!
Emotioneel gezien heb je gelijk, financieel gezien betekent dat bijna het bankroet van een wedstrijdstal.Citaat:Of het nou spring en dressuur paarden zijn, of gewoon mijn stinkie, of onze paarden op stal. Het is allemaal erg.
MarcelDufour schreef:Emotioneel gezien heb je gelijk, financieel gezien betekent dat bijna het bankroet van een wedstrijdstal.Citaat:Of het nou spring en dressuur paarden zijn, of gewoon mijn stinkie, of onze paarden op stal. Het is allemaal erg.
DL_ schreef:Wie die beesten naar NL heeft gehaald doet er niet toe. Wijs ik naar jullie met een beschuldigend vingertje? Zeg ik dat dit jullie schuld is? volgens mij niet nl. Prima dat jullie ze laten controleren, hartstikke leuk en vooral blijven doen. De pest is alleen dat je steeds meer mensen op het idee brengt om zielige paarden te halen waarbij niet iedereen even goed oplet.
Snap niet dat jullie je meteen zo aangesproken voelen.