Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:23

Nou als hij nu ook al dekt en hij loopt wereldrecords dan is dat geen probleem. Het kan natuurlijk wel een probleem worden wanneer hij in een keer meer moet gaan dekken, maar wat dat betreft vertrouw ik op de deskundigheid van Edward en de rest.

Ik ben ook heeeel benieuwd naar de prijs en de voorwaarde, vooral dat laatste...

Ik vraag me ook af of dan zomaar iedere merrie gedekt mag worden door Totilas. Misschien willen ze het exclusief houden? (de voorwaarde dus) Als dit niet het geval is hoop ik ook dat er over een paar jaar geen 1000 den totilasjes zijn....Maar dat kan ik me ook niet voorstellen...(hoopt ook van niet zoals velen...)

amen

Re: Moorlands Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:25

anders krijg je het lingh effect, daar zie je ook dat de hele wereld er bij dekte...en dat zette ook geen zoden aan de dijk...

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:25

nou ik ben benieuwd wat het gaat kosten maar zou graag mijn merrie een Totilas veulentje geven!!

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:29

@jury: Ik ben het wel met je eens. Vond dat Totilas in Amsterdam ook minder door de proef liep. Heb wel alleen de kur gezien.
Toen dacht ik nog: nou ja, het kan niet altijd top zijn en we verwachten natuurlijk ook veel.
Maar ja, nu ik dit lees........

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:30

wat leuk zeg!
ik zou het niet erg vinden als er veel totilas nakomelingen rondlopen :D
je hebt ook nog een moederskant van het veulen en is er bij totilas al bewezen dat hij goede nakomelingen geeft dan?

ik heb niet veel verstand van het fokken hoor, maar ik denk ook wel dat de prijs ook lekker hoog zou liggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:32

pasdedeux schreef:
Een jazz x totilas zie ik wel zitten :wow: :$

Dan zul je zeker nog een paar jaar moeten wachten.. Eerst een Totilasmerrie en die vervolgens dekken met Jazz. Als Jazz tegen die tijd leeft..

algemeen/ Ongelovelijk trouwens hoeveel kippen zonder kop er rond lopen.. :=
/algemeen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 13:32

sigrid1182 schreef:
nou ik wil wel speculeren over dekgeld...
ik denk dat hij tussen de 1500-2000 euro gaat kosten...

Dat denk ik ook zeker wel maar het zou mij niets verbazen als het nog veel meer is.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:35

jeetje ik hoop dat ze hem beschikbaar stellen voor "passende"merrie's anders hebben we dadenlijk een invasie van kleine totilasjes!
Laatst bijgewerkt door knooopje op 01-02-10 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:35

oh leuk, ik wil ook wel een zwart veulentje :+)
Bij welke hengsthouder wordt ie straks aangeboden dan?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:37

Wuis schreef:
Ik hoop dat het bedrag hoog zal liggen, om te voorkomen dat iedereen Totilas lukraak maar op z'n merrie gaat zetten...

Ik denk dat hij alleen voor de betere merries geschikt zal zijn dus minimaal keur merries uit bewezen moederlijnen en fokfamilies, en niet een stamboek merrie uit wat voor sta dan ook.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:40

Ik denk alleen dat niet iedereen een Totilas kan rijden. Soms is het gewoon teveel paard voor de gemiddelde ruiter. Niet iedereen rijdt een wereldrekord met Totilas, dat kunnen maar weinig ruiters.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:40

hilden1971 schreef:
Wuis schreef:
Ik hoop dat het bedrag hoog zal liggen, om te voorkomen dat iedereen Totilas lukraak maar op z'n merrie gaat zetten...

Ik denk dat hij alleen voor de betere merries geschikt zal zijn dus minimaal keur merries uit bewezen moederlijnen en fokfamilies, en niet een stamboek merrie uit wat voor sta dan ook.

Dat denk ik ook ja. Het zijn slimme mensen en hebben hun hart bij de paarden en sport liggen. Dat hij nu beschikbaar komt, betekent niet dat hij voor iedereen beschikbaar komt. Niet geheel onverstondig. We weten ook nog helemaal niet hoe fokt. ;)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:41

Ik vind het eerlijk gezegd zonde, leuk voor al die mensen die een Totilas veulen willen maar ik dacht toch echt dat ze zouden wachten tot 2012.
Het is maar te hopen dat op langere termijn zijn sportieve prestaties op peil blijven en dat hoop ik echt voor Edward en Totilas!!
Een dekbeperking zou zeker niet verkeerd zijn!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:42

ik hoop voor de genen die er mee gaan dekken dat het niet net zo tegen gaat vallen als met Lingh..
Laatst bijgewerkt door newt op 01-02-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:43

Ik neem aan dat ze geen pony van 1,38 laten dekken door hem?
Weet het wel super veel zekker :P

Anoniem

jury schreef:
Als ie dan maar niet te veel hengst wordt.
Ik snap de druk, maar had denk ik gewacht tot na OS. Het geld heeft de eigenaar toch niet echt nodig, heb ik begrepen.

Ze zijn toch maar door de knieen gegaan voor dit goudmijntje. De OS is nog ver weg en in de tussentijd kan er nog zoveel gebeuren dat ze het misschien verstandiger hebben gevonden om nu vast dit nieuws de wereld in te slingeren.

Lilliputter

Geen verrassend nieuws, maar ben toch benieuwd hoeveel mensen de hengst zullen kiezen om de naam in plaats van de aanvullende kwaliteiten.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:44

Ik hoop dat er goede merries voor uitgezocht worden en daar voorwaarden aan gesteld worden..

Het was te verwachten dat ze terug zouden komen op hun beslissing..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:45

Lilliputter schreef:
Geen verrassend nieuws, maar ben toch benieuwd hoeveel mensen de hengst zullen kiezen om de naam in plaats van de aanvullende kwaliteiten.

Ik denk dat iedereen er voor wordt aangezien dat het een puur commerciele, of emotionele keuze is. Hij zou bijvoorbeeld bij mijn Contango x Chronos X Mozart heel mooi aansluiten, maar ik zou toch voor penny uitgemaakt worden ben ik bang :D :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:46

Mooi dat hij voor nakomelingen gaat zorgen, maar ik hoop van harte dat de prijs dermate hoog is dat niet iedere huis tuin en keuken fokker er op los gaat dekken, ik hoop echt dat men die zn merrie erdoor laat dekken wel goed overweegt en goed naar de afstammelingen kijkt en of ze ook een goede merrie gebruiken

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:47

Inderdaad dekbeperking en hopelijk zorgen ze voor hele goede voorwaarden voor de merries.....,dat niet jan en alleman kan gaan insemineren met Totilas.....
Anders kan ik nu ook wel vast gaan sparen voor rietjes........en dat doe ik niet want ik heb niet de juiste merrie...... En zie je volgend jaar alleen maar totilas totilas totilas veulens......das niet goed voor de fokkerij.
Dus conclusie: mensen moeten eerst maar eens goed kijken naar hun eigen merrie of het wel past en hoe de veulens van die merrie zijn om te zien hoe ze fokt......
Laatst bijgewerkt door Freedom007 op 01-02-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:48

oOoKellyoOo schreef:
Mooi dat hij voor nakomelingen gaat zorgen, maar ik hoop van harte dat de prijs dermate hoog is dat niet iedere huis tuin en keuken fokker er op los gaat dekken, ik hoop echt dat men die zn merrie erdoor laat dekken wel goed overweegt en goed naar de afstammelingen kijkt en of ze ook een goede merrie gebruiken

Dat is een totaal verkeerde gedachtengang. Iemand die een hoog bedrag wil neerleggen, hoeft niet ook over de juiste merrie + enig fokkersinzicht te beschikken. In tegen deel zou ik bijna zeggen.

Lilliputter

Re: Moorlands Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:49

Inderdaad. Daar is geen feit op na te trekken.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:52

Adriana schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd zonde, leuk voor al die mensen die een Totilas veulen willen maar ik dacht toch echt dat ze zouden wachten tot 2012.
Het is maar te hopen dat op langere termijn zijn sportieve prestaties op peil blijven en dat hoop ik echt voor Edward en Totilas!!
Een dekbeperking zou zeker niet verkeerd zijn!

Zo zie je maar er is niets veranderlijks dan een mens. Wanneer dit zich doorzet kan het wel eens zo zijn dat Edward in 2012 op de OS een heel ander paard berijd. Men gaat uiteindelijk toch voor de centjes.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:54

sarabande schreef:
oOoKellyoOo schreef:

Dat is een totaal verkeerde gedachtengang. Iemand die een hoog bedrag wil neerleggen, hoeft niet ook over de juiste merrie + enig fokkersinzicht te beschikken. In tegen deel zou ik bijna zeggen.

Daarom zal de eigenaar van Totilas in goed overleg met derden bekijken of die aangeboden merries wel goed genoeg zijn en geschikt zijn voor een dekking met Totilas.