"De dunste pony die ik ooit heb gezien"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

edith2

Re: "De dunste pony die ik ooit heb gezien"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:05

Waarom heeft iedereen het over dun?? Dat klopt toch niet. Uitgemergeld, onderonderondergewicht, mager, vel over been. Die omschrijving past beter maar dun, echt niet!!

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:07

Arm ding..

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:11

Goeiegod wat een scharminkel...jeetje..

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:12

imposantje schreef:
Goeiegod wat een scharminkel...jeetje..

wow..... arm ding |(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:14

Volgens mij is deze nog magerder?
Deze heb ik gekocht via marktplaats,zou een klein beetje mager zijn.

Afbeelding

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:18

Die is inderdaad ook niet op zijn goede gewicht. Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen zo met hun dier om gaan. Onbegrijpelijk. Dan zie ik liever een iets te dikke knol.

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:19

oe gohya... jeetje ,..wat is hij dun!is hij dat nu nog of is hij inmiddels al aangekomen?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:23

gohya schreef:
Volgens mij is deze nog magerder?
Deze heb ik gekocht via marktplaats,zou een klein beetje mager zijn.

http://i46.tinypic.com/wqzz1i.jpg

Oeehh.. hoe gaat 't nu? ;(

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:24

xGaab schreef:
Die is inderdaad ook niet op zijn goede gewicht. Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen zo met hun dier om gaan. Onbegrijpelijk. Dan zie ik liever een iets te dikke knol.

Nou je moet er niet te hard over oordelen. Misschien is het paard wel ziek geweest of iets in die trant waardoor hij veel kilo's is afgevallen?

Kijk in het bericht staat dan wel dat het paard is gevonden omdat ie vast zat aan t hek.. Dek eraf, diertje blijkt graatmager.. Misschien is daar wel en rede voor dat ie ooit zoveel kilo kwijt is geweest?
Je weet het niet..

Maar aangezien het zo'n nieuwsbericht is van een dierenbescherming, zal t waarschijnlijk wel verwaarlozing zijn.. Maar nog weten we het hele verhaal niet :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:27

Ze is er helemaal bovenop gekomen en is nu een prachtig paardje geworden.Ik schrok me dood toen ik haar zag,ze was meer dood dan levend!Ze wist niet eens wat eten was,heb ze weer moeten leren.In ons eigen land zijn ook erg veel van zulke paardjes,de meeste staan helaas "verstopt".

"MaaikeMo" deze pony was in ieder geval niet ziek.
Kreeg gewoon geen tot weinig eten.

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:28

gohya schreef:
Ze is er helemaal bovenop gekomen en is nu een prachtig paardje geworden.Ik schrok me dood toen ik haar zag,ze was meer dood dan levend!Ze wist niet eens wat eten was,heb ze weer moeten leren.In ons eigen land zijn ook erg veel van zulke paardjes,de meeste staan helaas "verstopt".

"MaaikeMo" deze pony was in ieder geval niet ziek.
Kreeg gewoon geen tot weinig eten.

fijn om te horen dat ze nu een prachtpaardje is!
heb je geen foto van hoe ze er nu uitziet dan?

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:33

MaaikeMo schreef:
Nou je moet er niet te hard over oordelen. Misschien is het paard wel ziek geweest of iets in die trant waardoor hij veel kilo's is afgevallen?

Ik heb het in dit geval over mishandeling. Als een paard ziek is en zo mager, maar de eigenaar doet er alles aan wat hij kan zeg ik er niks van. Maar volgens de verhalen die ik zo las ging het hier waarschijnlijk om mishandeling. Daar ben ik zwaar tegen. Ik had het niet over het paard van Gohja, maar over het paard van de begintekst.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:35

Jazeker heb ik die.
Bijna elk paardje is weer goed te krijgen met de juiste zorg en voeding.Ook dat paardje waar dit topic over gaat,die mag zo naar me toe komen.
Afbeelding

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:37

gohya schreef:
Jazeker heb ik die.
Bijna elk paardje is weer goed te krijgen met de juiste zorg en voeding.Ook dat paardje waar dit topic over gaat,die mag zo naar me toe komen.
Afbeelding
"

wow..die is echt mooi opgeknapt zeg!! super gedaan!

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:39

Het paard is echt op geknapt! Ziet er echt heel mooi uit!

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:40

hij lijkt nu trouwens ook bveel donkerder?!?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:43

MaaikeMo schreef:

Zit idd wel wat in. Bij ons was één van de Friezen behoorlijk ziek geweest en is toen heel wat afgevallen. Je wilt niet weten wat daar allemaal aan voer ingepropt is, maar dikker worden ho maar. Op het moment gaat het best weer goed met haar en zet ze weer langzaam iets aan, maar 't blijft een schraal geval...

In dit geval, dat het via een dierenbescherming naar buiten komt zal het idd wel om verwaarlozing gaan. Ik denk dat je ergens ook wel het verschil kunt zien tussen een goed verzorgt maar schraal en/of ziek paard of een echt verwaarloost dier, hoe de omgeving, andere paarden en hoefverzorging eruit zien bv...

Gelukkig zijn er ook nog mensen als bv gohya, mán wat is die opgeknapt zeg! Verschil in kleur, is dat misschien slechte zomervacht, goede wintervacht?

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:45

Pluizebolpum schreef:
Verschil in kleur, is dat misschien slechte zomervacht, goede wintervacht?

ja dat zou natuurlijk kunnen,maar leek wel even echt een ander dier. kun je nagaan wat goede verzorging kan doen voor een dier!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:58

Ze is officieel een zwarte pony,ze was donkerbruin toen ik haar kocht.Op de 2de foto begint ze net een wintervacht te vormen.
Maar afgelopen zomer was haar vacht ook weer gewoon pik zwart.Ik weet niet waarom ze zo bruin was geworden bij de vorige eigenaars.De tijd die tussen de 2 foto's inzit is 3maanden ongeveer.

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:59

gohya schreef:
Ze is officieel een zwarte pony,ze was donkerbruin toen ik haar kocht.Op de 2de foto begint ze net een wintervacht te vormen.
Maar afgelopen zomer was haar vacht ook weer gewoon pik zwart.Ik weet niet waarom ze zo bruin was geworden bij de vorige eigenaars.De tijd die tussen de 2 foto's inzit is 3maanden ongeveer.

tja,.. zal dan toch met de verwaarlozing of slecht voedsel te maken hebben gehad denk ik

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 01:18

Ah gosh, wat is die tinker mager!

Het lijkt misschien wat minder mager op de foto, maar bedenk wel dat er een dikke wintervacht op zit. Haal die wintervacht weg en dan valt die echt wel onder 1 van de ergste gevallen. Die wintervacht verbergt zo veel.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 02:01

Idd, ik denk dat je je nog meer kapot schrikt als dat beessie in zijn zomervacht had gezeten. Mijn hemel. |(

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 02:53

Och jeetje. Arm beest. Denk meer dat ze echt wisten wat er aan de hand was als je een deken over zet maar niet voered!!!

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:37

Arm beest :(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:40

Hope dat deze opknapt