Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
whitje schreef:Ingewikkeld verhaal en sneu voor alle partijen...
wat ik me afvraag. Ze zijn opzoek geweest naar de aanstekers van het vuurwerk... stel ze hadden die wel gevonden hadden deze aansprakelijk gesteld geworden of niet?
Bloodymary schreef:Tja, dat is toch wat je dan moet proberen. Mijn paard staat in pension op een manege en daar komen elk jaar rond oudjaar diverse paarden staan van mensen die ze thuis hebben lopen, zodat ze geen last van het vuurwerk hebben.
s0173957 schreef:Bloodymary schreef:Tja, dat is toch wat je dan moet proberen. Mijn paard staat in pension op een manege en daar komen elk jaar rond oudjaar diverse paarden staan van mensen die ze thuis hebben lopen, zodat ze geen last van het vuurwerk hebben.
Dus wij moeten onze veulens, jaarlingen etc die in groep op de wei staan op pension zetten?
Nie zeveren è seg...
Ik zou me iig niet schuldig willen voelen over een overleden persoon..... s0173957 schreef:Dus het is onze fout dat we op 1 januari jongstleden meerdere vuurpijlen van vuurwerk in onze weide aantreoffen, waar 3 drachtige merries staan? Is dat echt dan onze verantwoordelijkheid? Zullen we dan ineens ook maar onze hele weide overdekken??
Onze weides zijn afgespannen met 3 draden met elektriciteit, zo'n 1m50 hoog. Die waar de merries instaan is nog tuindraad omheen ook. Maar je kan doen wat je wilt, als ze verdomme de vuurpijlen in de wei schieten...
De fout zit hier NIET bij de eigenaar, maar bij het ongelooflijk onverantwoorde gedrag van de vuurwerkafschieters.
Je kan toch nooit paarden die in de wei staan, veulens, jaarlingen, drachtige merries allemaal op een stal gaan zetten voor een maand omdat er enkele idioten maar blijven vuurwerk afsteken?
ilse86 schreef:Oud en nieuw is nou eenmaal een gelegenheid waarbij mensen vuurwerk afschieten. En er zijn nou eenmaal mensen die daarbij geen grenzen kennen. Ik vind dat je als eigenaar dan je dieren hoort te beschermen en binnen moet zetten. Dan weet je zeker dat ze niks overkomt.
s0173957 schreef:ilse86 schreef:Oud en nieuw is nou eenmaal een gelegenheid waarbij mensen vuurwerk afschieten. En er zijn nou eenmaal mensen die daarbij geen grenzen kennen. Ik vind dat je als eigenaar dan je dieren hoort te beschermen en binnen moet zetten. Dan weet je zeker dat ze niks overkomt.
Goed, probeer jij maar eens 4 veulens binnen te zetten die in een wei lopen met alleen een schuilstal. Ik wil het je gerust eens zien doen...
Dus als iemand jou paard in je eigen wei zo opjaagt dat hij door z'n omheining gaat, de weg oploopt en een ongeval veroorzaakt ben jij verantwoordelijk en niet diegene die je paard heeft opgejaagd?
Want dat is exact hetzelfde, exact!
s0173957 schreef:Dus als iemand jou paard in je eigen wei zo opjaagt dat hij door z'n omheining gaat, de weg oploopt en een ongeval veroorzaakt ben jij verantwoordelijk en niet diegene die je paard heeft opgejaagd?
Want dat is exact hetzelfde, exact!
s0173957 schreef:Voor de wet gezien oké, maar vind je dat zelf terecht?
slimmerik schreef:s0173957 schreef:Waar moet je ermee naartoe, dat is gewoon niet mogelijk.
Toch vind ik dat je niet meer dieren op de wei moet houden, dan dat je in de stal kunt herbergen.... Dat gebeurt bij veehouders ook, dus waarom niet bij paardenhouders?