Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:13

hengstveulen schreef:
Die ponys zijn uit de buitenbak ontsnapt. Weet dit door goede vrienden van mij, de eigenaresse is er geschokt!

Jeetje wat erg zeg! Ik kan wel zeggen dat de eigenaresse beter op had moeten letten of voor een betere omheining had moeten zorgen maar soms is dit gewoon niet te voorkomen. Mijn paard staat altijd samen met een ander paard in de bak en dat andere paard is ook al eens een keer door de draden heen gegaan. Opeens stonden ze beide in de tuin van de eigenaresse van de stal te grazen voor het raam :Y)
Nu is dit goed afgelopen, ze staan ook in een klein dorpje maar voor het zelfde geld waren ze wel de weg op gevlogen...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:13

Pff een ramp voor de eigenaar maar ook voor de machinist. Wie zijn schuld en wie gaat betalen is op dit moment niet belangrijk

loveSaros

Re: Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:15

Oe, wat erg zeg! Het zullen je paarden maar zijn, volgensmij schrik je je echt kapot.

Ik ben wel blij dat ik niet in die trein zat (reis vaak met het kampertreintje). Volgensmij is het echt verschrikkelijk om zoiets te zien/horen gebeuren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:16

Wie weet zijn de paarden in blinde paniek er vandoor gegaan.

Mijn merrie springt nooit, tot laatst dat ze zich dood schrok en over de 1.50m hoge bakrand heen sprong.
Tja, dat houd je echt niet tegen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:16

Ik heb het gehoord vanmiddag :oo
Ik zit 2 keer in de week in die trein, er zullen wel 2 paardjes minder in de weilanden staan als ik de volgende keer uit het raam kijk ;(

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:22

Ariebren schreef:
Het is verschrikkelijk voor de eigenaar.

Maar de eigenaar heeft niet aan zijn zorgplicht voldaan.
De Pony's hebben kunnen ontsnappen.

Met andere woorden, iedereen is weer vol medeleven over de twee pony's, maar iedereen vergeet wat wij voor een verantwoording hebben.

Zal je kind maar wezen wat zo eindigd.

ariebren: Als eigenaar ben je idd verantwoordelijk, daar heb je gelijk in. Maar voor hetzelfde geld zijn ze losgelaten door iemand (die dan middels rechtzaak aansprakelijk zal worden gesteld), of hebben ze net een nieuwe houten omheining en is de qualiteit van het hout niet goed (aansprakelijkheid bij houthandel zien te halen) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dus, voordat je gaat kijken wie er aansprakelijk is, moet je eerst het hele verhaal weten.
en als ik sommige van je posten lees, zou het jou ook zo kunnen overkomen, al denkt iedere paardeneigenaar dat ze het goed voor elkaar hebben........zoals je zelf in de posts aangeeft........het zijn slopers
En dat iedereen aan de paarden denkt hier in het topic............tja, het is een paardgerelateerd forum.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 22-01-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:28

voor deze kinderen van deze pony.s
veel sterkte.en niemand kan hier iets aan doen,
een ongeluk zit in een klein hoekje,
en ga nou niet zeuren over ze hadden dat moeten of zus moeten doen, triest Y;(

stalkoetsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:33

Hallo iedereen,
Hier een belangrijke melding die je allemaal moet lezen over de toedracht van het ongeluk van vrijdag 22-01-2010.
Er is geen een bericht bij waar de preciese waarheid in word vermelt,
Dus alstublieft stop met het overbrengen van andermans roddels, op zulke onechte onzin zit de familie niet te wachten,
Zo word het voor hun alleen maar moelijker,

Groetjes,
De buren van de familie.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:34

Ah bah,
wat gebeurd er de laatste tijd toch veel.
moet er niet aan denken

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:37

Verschrikkelijk, dat dieren zo aan hun eind moeten komen. En de arme eigenaren en treinmachinist. Je zou maar op 2 paarden afrijden als paarden/dierenliefhebber en weten dat je nooit meer optijd kunt stoppen ;(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:38

stalkoetsier schreef:
Hallo iedereen,
Hier een belangrijke melding die je allemaal moet lezen over de toedracht van het ongeluk van vrijdag 22-01-2010.
Dus alstublieft stop met het overbrengen van andermans roddels, op zulke onechte onzin zit de familie niet te wachten,

Groetjes,
De buren van de familie.

Weet u de precieze waarheid wel dan? Denk dat veel mensen dat waarderen ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:38

Pff, lees net op hyves dat een meisje in die trein zat, krijgt ze als reactie daarop: Wat een stom paard zeg.

%)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:39

Wat erg zeg, jeetje.. arme paarden.. :(:)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:42

stalkoetsier schreef:
Hallo iedereen,

Groetjes,
De buren van de familie.

Iets in die strekking wilde ik net gaan typen.

Zoals al meerde hier hebben gezegd kunnen er heel veel factoren zijn waarom een paard uit GOEDE omheining kan ontsnappen!! Als het werkelijk zo is dat de omheining niet goed was dan is het inderdaad de "schuld" van de eigenaar. Maar ja, is meer nieuws als bovenstaand? Nee!! Dus de conclusies die hier getrokken worden gaan nergens over en is vooral voor de betrokkenen heel kwetsend!!
Denk na voor je reacties plaatst!

Trouwens, als er inderdaad sprake is van schade die verhaald wordt en er is geen verzekering die dekt, misschien een optie om een collecte onder de bokkers te openen. 100 x 1 euro is toch 100 euro.
Uiteraard mits ze wel voor goede omheining hebben gezorgd.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:45

Ariebren schreef:
Met andere woorden, iedereen is weer vol medeleven over de twee pony's, maar iedereen vergeet wat wij voor een verantwoording hebben.

Daarom heten zulke 'gebeurtenissen' ONGEVALLEN!!! Geen enkele paardeneigenaar wil op zo'n manier zijn geliefde paarden verliezen, afschuwelijk gewoon! En reken maar, al ben je nog zo voorzichtig dat het ons allemaal kan overkomen. Dus alsjeblieft zeg, een beetje menselijker kan geen kwaad! :(

Ik wens de eigenaar of eigenaren enorm veel sterkte om dit vreselijke verlies te verwerken! :(:)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:48

Ook ik woon in Kampen en vind het afschuwelijk ;(

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:49

jes_sira schreef:
stalkoetsier schreef:
Hallo iedereen,

Groetjes,
De buren van de familie.

Iets in die strekking wilde ik net gaan typen.

Zoals al meerde hier hebben gezegd kunnen er heel veel factoren zijn waarom een paard uit GOEDE omheining kan ontsnappen!! Als het werkelijk zo is dat de omheining niet goed was dan is het inderdaad de "schuld" van de eigenaar. Maar ja, is meer nieuws als bovenstaand? Nee!! Dus de conclusies die hier getrokken worden gaan nergens over en is vooral voor de betrokkenen heel kwetsend!!
Denk na voor je reacties plaatst!

Trouwens, als er inderdaad sprake is van schade die verhaald wordt en er is geen verzekering die dekt, misschien een optie om een collecte onder de bokkers te openen. 100 x 1 euro is toch 100 euro.
Uiteraard mits ze wel voor goede omheining hebben gezorgd.

Actie onder de bokkers vind ik nergens op slaan eigenlijk... Dr zijn genoeg mensen op bokt die financiele en emotionele problemen hebben. En daar wordt ook geen collecte bus geopend, daar is bokt ook niet voor. Tegenwoordig kan je je overal in Nederland voor vezekeren dus dan hoeft bokt niet als collecte bus te dienen. (vind ik)

Dat neemt niet weg dat dit verschrikkelijker is dan verschrikkelijk en ik de eigenaren sterkte wens.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:51

Dekloktikt: ik ben het met je eens.
Geld inzamelen heeft totaal geen zin. En inderdaad als je goed verzekerd bent hoeft het je ook geen cent te kosten.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:52

stalkoetsier schreef:
Actie onder de bokkers vind ik nergens op slaan eigenlijk... Dr zijn genoeg mensen op bokt die financiele en emotionele problemen hebben. En daar wordt ook geen collecte bus geopend, daar is bokt ook niet voor. Tegenwoordig kan je je overal in Nederland voor vezekeren dus dan hoeft bokt niet als collecte bus te dienen. (vind ik)

Dat neemt niet weg dat dit verschrikkelijker is dan verschrikkelijk en ik de eigenaren sterkte wens.
[/quote]

Dat ben ik ook wel met je eens, maar dat is in elk geval 100x beter dat die negatieve conclusies hierboven.
Ik zou trouwens wel doneren in dit geval.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:53

Klinkt lullig, maar dit wordt toch "gewoon" door je WA verzekering gedekt.
(waarvan ik vind dat iedereen die "gewoon" hoort te hebben)
Daarnaast vind ik het heel erg voor de eigenaren, en voor degene die in de trein zaten.

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:58

jes_sira schreef:

Ik zou bijna gunnen dat jouw mooie paarden zoiets zou overkomen!
't is dat ik het je paarden ook zou treffen. :(
slik, slik.

Wat iemand ook zegt, ik vind dat je dit soort dingen nooit aan iemand kan of mag toewensen ;( En ál helemaal niet aan het beestenspul ;)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:08

Overigens heel erg wat er gebeurd is :\ Triest... Ik zag al op het station dat er een aanrijding was, maar niet met een persoon (niet dat ze dat er altijd bij zetten) maar ik denk niet dat er nog meer gebeurd is.. := )
Laatst bijgewerkt door Winged op 28-01-10 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post verwijderd

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:19

Even allemaal tot 10 tellen voordat je een reactie post...Dit topic gaat helemaal de verkeerde kant op en dat kan niet de bedoeling zijn....!

Het is voor iedereen vreselijk. De financieele nasleep zal de eigenaren in kwestie nu waarschijnlijk een rotzorg zijn en dat is ook normaal.

De opmerking van Knooopje is puur cynisch (een cynische reactie op een beetje domme vraag... :o ) en echt niet oprecht gemeend...Gewoon even goed lezen en rustig blijven....

Jes-sira: Sorry, maar dat kan gewoon echt niet door de beugel...! :n

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:23

Heh bah je zal dit als eigenaar van de paarden maar te horen krijgen. Ontzettend veel sterkte aan de eigenaars gewenst.

En wat zijn sommige mensen weer lekker bezig zeg.
Paarden kunnen ook heel gemakkelijk uit een goed omheinde weide, paddock e.t.c. ontsnappen, pas nog ondervonden bij de buren van mijn vz-paard. Alles was prima omheind en de flink stroom erop, maar paardje raakte in paniek en ging gewoon dwars door het draad heen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:24

Arme beestjes. Het hoe en wat is momenteel niet zo belangrijk, dat het gebeurd is is vreselijk genoeg!