Hopelijk volgen een hoop gemeentes, stalhouders, pensionhouders enz jullie voorbeeld.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urko schreef:beetje kort door de bocht, je kunt tal van sanarios bedenken waarbij een paard verschiet. Overal liggen namelijk sloten (met of zonder water, meeste staan droog) en paarden kunnen altijd verschieten, ook in de bak en daar heb je ook kans op botbreuken bij mens en dier. Verder over dat mileu, wat denk je van de mens? Die gooit denk ik meer rotzooi in de grond dan dat beetje paardenmest, paardenmest is overigs binnen een week compleet van de straat af terwijl plastic, banenschillen etc JAREN blijft liggen.

Janine1990 schreef:daantjuhhh; Er zijn plenty mogelijkheden om er op uit te trekken met je paard, zonder te hoeven afstappen. Met een andere ruiter erbij die zonder krukje er op kan, iemand op de fiets ernaast...

belgikske schreef:Ik vindt het zeer kort door de bocht.
Gaat de gemeente ook regeltjes op zetten voor konijntjes?
Die poepen ook overal.
Als je de kans hebt om het op te ruimen zou ik het ook doen,in de woonwijk maar in het buitengebied of op de rijweg ruimt de natuur alles zelf wel op.
Ik zou liever hebben dat de gemeentes meer tegen de bedrijven,en mensen wat doen die afval dumpen op straat en in het bos.
Dit aval wordt bewust neergegooit.plastic.blik.glas.
In de woonwijk waar we rijden schuiven we het in de goot maar we rijden dan in groep op de rijweg haast nooit op het fietpad.

.

YankeeBoy schreef:Ik snap ook niet waarom er zoveel ruiters zijn die niet even de moeite kunnen nemen om af te stappen, ff de berm in schuiven & weer verder rijden.
previr schreef:YankeeBoy schreef:Ik snap ook niet waarom er zoveel ruiters zijn die niet even de moeite kunnen nemen om af te stappen, ff de berm in schuiven & weer verder rijden.
ja vooral als je op jonge dieren zit waar je niet ff weer op kan stappen of even de hoop in de berm kan schuiven. dat die mensen dat gevaar niet opzoeken snap ik ook niet

Passionato schreef:Janine1990 schreef:Beetje over een kam geschoren hoor, Passionato
Ik kom uit Groningen provincie, maar ze hebben hier nog NOOIT gehoord van ruiterpaden e.d.
Ja sorry... ik denk altijd maar dat ze in het Hoge Noorden etc nog genoeg ruimte hebben... maar daar zal het vast hetzelfde gaan als hier
Nederland is echt één pot nat. larixfire schreef:Als je genoeg ruiterpaden zou hebben zou je dit gezeur allemaal niet hebben. Maar er is in de gemeente albrandswaard niks... helemaal niks aan ruiterpaden !!!!! En er zijn 4 pensionstallen en dan nog eens de paarden die particulier aan huis staan.

Sansje schreef:larixfire schreef:Als je genoeg ruiterpaden zou hebben zou je dit gezeur allemaal niet hebben. Maar er is in de gemeente albrandswaard niks... helemaal niks aan ruiterpaden !!!!! En er zijn 4 pensionstallen en dan nog eens de paarden die particulier aan huis staan.
Onzin... dat is wijzen naar een ander om onder je eigen verantwoordelijkheid uit te komen... Jij hebt een paard, jouw paard mest... dan ben jij ervoor verantwoordelijk dat die mest van de weg afgehaald wordt... zo werkt het mijn inziens als paardeneigenaar. En al zouden er ruiterpaden zijn, dan zouden die in het natuurgebied komen en is de weg naar dit pad toe nog steeds iets wat schoon gehouden moet worden... Het gaat hier om de dijken en de wijken... niet om de grasbermen langs de oude maas...
. Er kunnen genoeg ruiterpaden gemaakt worden en dan hoef je in princiepe niet eens de wijken in.