Anky: "Grote verbazing over de levendige handel in paarden"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Anky: "Grote verbazing over de levendige handel in paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:56

Als niemand nog geld uit zou geven, lag ALLES nu op z'n gat, dus het is maar goed dat er ook nog rijke mensen zijn :Y)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:59

er is handel in de onderklasse.......... grohooote handel in de onderklasse en handel in de bovenklasse........

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:05

Vraag me af of er wat wordt verdiend aan de onderklasse, als het gaat om gebruikspaarden, niet om slachtpaarden.. Al zullen die ook nooit hun levensverbruik er uit halen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:06

de vraag is groot.......... mensen willen allemaal een salinero van 500 euro :D

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:10

bij de aankoop mag het niks kosten, dat het onderhoud veel duurder is wordt vergeten, en als de goedkoop dan toch een miskoop is moet hij maar voor veel geld gecorrigeerd worden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:12

nee hoor, als goedkoop duurkoop blijkt, dan open je gewoon een topic op bokt dat je in de zeik bent genomen :D

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:27

smeetjoew schreef:
Volgens mij is er ook helemaal geen crisis in de handel van de bovenlaag van de paarden. Maar de paarden in de middenklasse, m.a.w de gewone diertjes, krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt. En daar ligt de markt op z'n gat. Maar de rijken blijven wel geld houden (en uitgeven).

Btw, een onwijs gave foto van Nelson! Echt een topplaat!

Wat denk je van al dat jonge spul, de stallen staan vol, de eerste veulens worden alweer geboren. Als je geld hebt, en dat hoeft niet eens zoveel te zijn als Onassis, kun je goede zaken doen momenteel.

Daarnaast ben ik er zeker van dat de druk van sponsoren etc groot is en dat wellicht betere paarden eerder sneller verkocht worden als voorheen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:35

Ze zeggen wel dat nu de tijd is om grote investeringen te doen (mits je financiële situatie het toelaat, natuurlijk), dus voor de 'gewone man' die een 'gewoon paard' wil, is het wel een gunstige tijd om te kopen. Voor de verkopers is het natuurlijk veel minder goed zaken doen, omdat het aanbod op dit moment waarschijnlijk erg groot is en de prijzen daardoor zakken.
In de topsport zit dat zo te lezen wel anders, aangezien er voor een Totilas of een Okidoki nog steeds enorme bedragen geboden worden. Maar dan heb je het natuurlijk wèl over het beste van het beste aan paarden, hè? Je kunt als topsporter inderdaad maar beter zorgen dat je wat zeggenschap hebt over je paarden, zoals Anky en nu ook Adelinde, want je ziet hoe snel het kan gaan zoals met de verkoop van Tomboy en Eric van der Vleuten...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:15

Stukje Papendal was wel leuk :)
Toevallig heb ik haar gezien en heel even gesproken!

Ze heeft het weer top beschreven :D

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:58

bolerotjee schreef:
leuk stukje!

@tamorliefje: sorry hoor Maar elk paard(levend wezen) is even veel waard, Voor de een is het niks en voor de andere is het goud!.
als ik naar een paard kijk dat hoog in de sport loopt denk ik verwend rot paard, maar als ik dan naar een pony die in de wei staat te grazen in een kudde met een dik wintervachtje denk ik wat een schatje! Dat is bij iedereen verschillend, En als die Rommel er niet geweest was waren er heel veel kinderen die hun dromen/hobby's etc niet uit konden voeren door gebrek aan geld

Volledig mee eens dat ieder paarden leven evenveel waard is, ieder paard is niet meer dan de slachtprijs waard, op het einde van de rit ;) , Grof ja , realistisch ja.
Heb zelf thuis ook één lopen waar ik niets meer mee kan volgens sommigen, fysiek gezien correct , emotioneel incorrect.
Mijn eerste paard was ook zo een Rommel paard, door onkunde , ziet er leuk uit en dat wordt het. Maar het is gewoon doodzonde voor die beesten. Als die vroeg op laat niet als goed worden beschouwd , worden ze in het circuit gesmeten van ..............

Maar het is gewoon een feit dat veel te veel slechte paarden zijn.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:01

mairead schreef:
Ze zeggen wel dat nu de tijd is om grote investeringen te doen (mits je financiële situatie het toelaat, natuurlijk), dus voor de 'gewone man' die een 'gewoon paard' wil, is het wel een gunstige tijd om te kopen. Voor de verkopers is het natuurlijk veel minder goed zaken doen, omdat het aanbod op dit moment waarschijnlijk erg groot is en de prijzen daardoor zakken.
In de topsport zit dat zo te lezen wel anders, aangezien er voor een Totilas of een Okidoki nog steeds enorme bedragen geboden worden. Maar dan heb je het natuurlijk wèl over het beste van het beste aan paarden, hè? Je kunt als topsporter inderdaad maar beter zorgen dat je wat zeggenschap hebt over je paarden, zoals Anky en nu ook Adelinde, want je ziet hoe snel het kan gaan zoals met de verkoop van Tomboy en Eric van der Vleuten...

Maar ja wat versta je onder gewoon paard????
De betere paarden blijven gewoon duur.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:58

nou kom maar met de miljoenen :+ _O- _O- wij hebben een TOPPER staan een TCN Partout X Donnerhall met gangen om te smullen :~ ze wordt nu langzaam zadelmak gemaakt en beleerd en verwachten wij veel van haar in de sport straks als ze klaar is ;)
maar als ze een miljoen voor haar bieden krijgen ze er nog een grote strik om ook :+
wat een bedragen zeg gaan er rondt in die wereld *D
maar ik krijg ze niet verkocht voor zulke bedragen hoor!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:53

De markt ligt al járen onderuit.... de paardenhandel zit al jaren in een crisis.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:41

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners als 'leuk stukje' verwijderd. Graag meer inhoudelijk posten :)

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:49

Kaja schreef:
De markt ligt al járen onderuit.... de paardenhandel zit al jaren in een crisis.

Ja de handel ligt al een hele tijd strak

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:08

KiWiKo schreef:
tuurlijk heeft de vraag naar basispaarden invloed :)

je ziet nu ook de grootste miskleunen gewoon in de baan verschijnen.........

het onderste segment in de branche draait overuren met slachtpaarden :D

Euh...wat bedoel je met basispaarden?

Paarden voor de basiswedstrijd sport of Gelderse Paarden (die hebben een poosje Basispaard geheten bij het KWPN)

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:08

haha, de emotionele waarde is nog groter om ze niet te verkopen.

Ze is verdorie bang van haar paarden :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:10

florrtje schreef:

Waar is de emotionele waarde als je je gezin niet meer kunt voorzien van hun primaire levensbehoeften?????

Volgens mij ga ik maar niet in op de tweede zin, dan draait dit weer uit op een heerlijk reltopic...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:55

florrtje schreef:

ik ga er wel op in............. en uit welke betrouwbare bron heb jij dat?

maureen58

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:04

leuk stuk :o