Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:51

het zou wel zonde zijn om haar te laten stoppen als ze nu in de trainingen al hele beste tijden loopt... Maar we zullen het vanzelf zien! Ik vind het wel een heel erg mooi paard!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:56

Wat een paard zeg! Echt, om kippevel van te krijgen.
Stoppen op haar hoogtepunt...verstandige beslissing van de eigenaren. :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:06

Het kan natuurlijk ook zijn dat Zenyatta zelf niet wil stoppen.
Er zijn paarden die doodongelukkig worden als ze niet meer mogen werken.
Dat hoor je we vaker.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:12

belachelijk dat ze een paard zo hard en zo vaak slaan in het filmpje!!..
daar zou de dieren bescherming eens achteraan moeten gaan.. |(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:25

winia4ever schreef:

Wellicht is het een idee om eerst informatie over iets in te winnen alvorens zo'n dergelijke uitpsraak te plaatsen.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:32

waarom zou dat slaan goed wezen? daar is geen uitleg voor nodig! dat is onodig om je paard zo te rossen met een zweep! overal wordt het afgekeurd en dan mag je het wel met de rensport?..Omdat hij zo hard mogelijk moet lopen! hij het paard niet reageerd op 1 tik! moet je je paard beter africhten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:34

winia4ever schreef:
waarom zou dat slaan goed wezen? daar is geen uitleg voor nodig! dat is onodig om je paard zo te rossen met een zweep! overal wordt het afgekeurd en dan mag je het wel met de rensport?..Omdat hij zo hard mogelijk moet lopen! hij het paard niet reageerd op 1 tik! moet je je paard beter africhten

De paarden worden helemaal niet geslagen. Als je je in zou lezen, weet je dat daar zware regels voor zijn en de zwepen alleen maar gezwaaid worden. Wanneer een paard toch wordt geslagen, wordt de combinatie uitgesloten geloof ik.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:36

winia4ever, voor zover ik weet worden jocky's die hun paard idd zo zouden slaan, zwaar bestraft. Wat wel wordt gedaan, is met de zweep heen en weer zwiepen lángs het paard om het zo op te jutten. Da's iets heel anderd dan het af te rossen. :)
(kyrkelover, correct me if I'm wrong)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:38

Ze mogen idd met het slaan geen grote bewegingen maken. Tevens zijn het zwepen met een zeer soepel uiteinde, wat alleen stimulerend werkt en geen pijn doet. Nee hoor, het is niet zieliger dan een pennyzweepje met roze lusje aan het uiteinde...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:44

winia4ever schreef:

als je dat andere topic helemaal had gelezen dan had je daar al een uitleg hierover tegen zijn gekomen, dan had je niet zo'n opmerking hier geplaatst....

Mariska16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:03

Ik zou het geweldig vinden als Zenyatta terug kwam, maar die kans daarop is niet heel groot. Eigenaren Jerry en Ann Moss hebben in een ander artikel aangegeven dat ze Zenyatta dit jaar nog een paar keer wilde laten trainen op de baan om rustig af te bouwen en haar vervolgens idd als dekmerrie te gaan gebruiken.

naafiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:31

zeker een prachtig mooi paard zeg
mooie race !

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:33

Prachtige merrie, ik denk dat de kans dat ze niet terug komt groot is.
Maar we mogen blijven dromen, toch?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:14

Zenyatta :wow: geweldig!!!! echt een super paard
ik ben benieuwd!

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:43

Ik vind het zo'n geweldig dier.
Ben benieuwd of ze haar terug laten keren.
Ze heeft al zoveel bereikt alleen door te doen waar haar hard lag ( RENNEN )

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:04

Aan het slaan zitten zeer veel beperkingen:
Hieronder de regels wat betreft het gedrag tijdens de ren in Nederland, hoe het in Amerika is weet ik niet maar aan dit reglement kun je wel al heeel goed zien dat er ontzettend veel regels zijn:
I :Hinderlijk, overmatig, dan wel ondoelmatig gebruik van de karwats is verboden. Vanaf 400m voor de finisch mag het paard niet meer dan vier maal gekarwatseerd worden. Het 400 meter punt is door middel van een duidelijke markering aan de binnenzijde van de baan aangegeven.
II: Tijdens de ren moet de karwats zodanig worden gehouden, dat andere deelnemers daarvan geen hinder kunnen ondervinden.
IIÏ: Bij meevoeren van de karwats mag deze niet in zijwaartse richting worden gehouden c.q. gehanteerd. Alleen onderhands karwatseren is toegestaan. Bij gebruik van de karwats mag de arm niet boven schouderhoogte uitkomen.
Wanneer door foutief hanteren c.q. houden van de karwats nadeel ontstaat voor een andere deelnemer en de rijden opzet of grove nalatigheid kan worden verweten, zal het paard worden uitgeschakeld en de rijder bestraft.
Wanneer door foutief hanteren c.q. houden van de karwats nadeel ontstaat voor een andere deelnemer en de rijden geen opzet of grove nalatigheid kan worden verweten, zal het paard worden teruggesteld achter het paard dat de hinder heeft ondervonden en kan de rijder worden bestraft.
IV: een rijstokje mag uitsluitend worden gebruikt voor een correctie aan de hals van het paard. Elke andere vorm van gebruik is verboden.
Voor het rijstokje gelden verder dezelfde regels als bij een karwats.( je moet met een rijstokje rijden als je nog niet genoeg overwinningen hebt behaald, je een 2 jarige engels volbloed rijdt of een 3 jarige arabier)
V: schreeuwen tijdens de ren is verboden.
VI: Wanneer in een ren een paard buiten de baan geraakt zal het worden uitgesloten. Wanneer het buiten de baan geraken moet worden geweten aan schuld of grove nalatigheid zal de rijder worden bestraft. Het voortzetten van een ren met een paard dat buiten de baan is geraakt is strafbaar.
VII Het Comité zal de combinatie, die tijdens een ren een andere combinatie hindert, terugstellen of uitschakelen en de rijder bestraffen. De teruggestelde combinatie zal in de volgorde van aankomst worden geplaatst achter de gehinderde combinatie. Ingeval de gehinderde combinatie is ingehouden, gevallen of uitgeschakeld als gevolg van het hinderen zal het paard van de combinatie, die de hinder heeft veroorzaakt, worden uitgeschakeld.
VIII: Het is een rijder verboden op welke wijze dan ook:
a:gevaarlijk te rijden
b:te veranderen van spoor zonder voldoende voorsprong te hennem
c:een opening te forceren
d: onvoldoende afstand te houden van een voorliggende combinatie, waardoor deze hiervan hinder ondervindt.
e:zich tegenover een andere deelnemer of zijn paard onbehoorlijk te gedragen.
IX: a. Tot 100 meter na de start is iedere rijder verplicht zijn spoor te houden gelijk aan de positie van de startboxnummers.
b. Na de laatste bocht bij het ingaan van de laatste rechte lijn zijn de rijders, die zich aan het hoofd bevinden - dat wil zeggen geen ander paard in rechte lijn voor zich hebbend- en zij die gedurende de laatste rechte lijn aan het hoofd komen, verplicht om - wat ook hun voorsprong is- hun richting in rechte lijn evenwijdig aan de reling te houden, teneinde het voorbijgaan van de rijders, die hen volgen niet te hinderen. Dit voorbijgaan kan zowel buitenom als binnendoor, mits voldoende ruimte aanwezig is, geschieden.
Natuurlijk zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer regels.
Maar dit gaat alleen over het gedrag tijdens de ren.
Sorry als er typfouten in zitten maar het is nogal een lap tekst om over te typen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:06

Wat denken jullie trouwens? Zou R.A. winnen of Zenyatta?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:07

Steefjes schreef:
Ik vind het zo'n geweldig dier.
Ben benieuwd of ze haar terug laten keren.
Ze heeft al zoveel bereikt alleen door te doen waar haar hard lag ( RENNEN )

Bedoel je niet waar haar hart lag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:12

ben zeer benieuwd, zenyatta is zo'n gaaf paard :D

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:53

de BC classic is toch de perfecte manier om een ongeslagen carriere af te sluiten?!
Je ziet wel dat ze het met plezier doet en dat ze ervan geniet. maar ik denk niet dat ze nog terug gaat komen... Ze is nu zoveel waard, en ze is natuurlijk ook al 6.

Citaat:
Wat denken jullie trouwens? Zou R.A. winnen of Zenyatta?

Ik denk dat Zenyatta zou winnen :j

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:38

Leuk om terug te zien mike smit was ook altijd bij jockeys te zien op animal planet, ik dacht al dat Zenyatta mij bekent voorkwam. Echt ongelofelijk hoe ze het elke keer voor elkaar krijgen ;)

Mariska16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:57

Als je je afvraagt of Rachel Alexandra of Zenyatta zou winnen dan zou ik wel gaan voor Zenyatta, maar het ligt ook een beetje aan de race. Voor Zenyatta is het veel voordeliger als het een race is met meerdere paarden omdat ze altijd het grootste deel van de race achteraan loopt en pas op het laatste moment de leiding overneemt.

Mariska16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:10

Misschien blijft Zenyatta ook wel in training om af te wachten of ze paard van het jaar wordt. Als ze geen paard van het jaar wordt gaan ze haar misschien wel weer laten racen om het in het jaar 2010 nog een keer te proberen. Ookal is dit waarschijnlijk wel wat ver gezocht.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:57

Ik ben niet gek op de rensport, maar hiervoor maak ik graag een uitzondering :). Wát een merrie, ik heb met tranen in mijn ogen naar beide filmpjes zitten kijken. Zéér indrukwekkend :j.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:49

Wat een prachtig paard ! Geen perfecter paard dan een Volbloed in mijn ogen. *D

@Winia4ever : informeer je of ga in de penny lezen vooraleer zulke uitspraken te plaatsen. :Z