Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:citeer.
Een verplaatsbaare schuilmogelijkheid mag ALTIJD en overal neergezet worden.
Zioals bijv een trailer en er zijn tegenwoordig zelfs verplaatsbare "stallen" te krijgen!!
Dit mag dus niet ALTIJD,op mijn land mag geen eens een trailer staan v.d. gemeente.
gohya schreef:Ow dus had ik ze maar naar de slager moeten laten gaan dan?
Brainless schreef:@VanHuisUit
Een schutting wordt gezien als (gedeeltelijk) bouwwerk en mag alleen op/om het bouwblok neer gezet worden.
Je mag niet zomaar 1 of meerdere schuttingen in de wei zetten.
Zo ook met een trailer(caravan ed), ook al zitten er wielen onder.
Als er iemand klaagt (en ja er zijn genoeg mensen die het leuk vinden dit te melden) dan moet je hem weghalen.
@Raja
Verplaatsbare stallen mag niet zomaar!!
Je kan evt een tijdelijke vergunning aanvragen, maar dat is max voor 1 a 2 jaar.
Vroeger mocht het zonder problemen, als je hem (theoretisch) elk jaar een stukje zou verzetten was het geen probleem.
deze regels zijn allang aangepast en mag dus (zonder tijdelijke) vergunning niet meer.
Bij ons krijg je zo'n vergunning niet zomaar, alleen als je kan aantonen als je (op je bouwblok) met stallen bezig bent en daardoor tijdelijk een andere stal nodig hebt.
manic schreef:Op zich vind ik het wel opmerkelijk dat zodra een paard op bokt minder dan 4 uur per dag buiten staat, wegens gebrek aan voldoende land de eigenaar op bokt vrijwel direct wordt beschuldigd van dierenmishandeling en weet ik het wat...
...maar als iemand roept dat paarden zonder schuilstal buitenstaan roept iedereen "Ja maar dat is de schuld van de overheid want ik mag geen schuilstal bouwen".
In mijn beleving is het land waar je je paarden dan op neerpleurt net zo ongeschikt om een paard te houden als die pensionstal waar je paard (te) weinig naar buiten kan.
In het eerste geval hebben bokt leden geen enkel probleem om te roepen dat je dan maar geen paard mag nemen, maar in het tweede geval is het "beter dat hij de hele dag zonder schuilstal buiten staat dan de hele dag binnen".
Beetje apart, maar goed.
Denk overigens zelf ook dat paarden inderdaad meer moeite hebben met regen en kou dan extreme droge kou, maar ik vind ook dat een paard zich moet kunnen ontrekken aan weersomstandigheden als het even genoeg is al is het onder/naast een paar grote bomen of een stukje schutting.
Citaat:Een object is plaatsgebonden als het meer dan 31 dagen op dezelfde plaats staat. Indien een bouwwerk dus gedurende langere tijd op één plaats staat of groter is dan 30 vierkante meter, is een bouwvergunning noodzakelijk.
Brainless schreef:@Raja
Dit geldt officieel voor de provincie Gelderland.Citaat:Een object is plaatsgebonden als het meer dan 31 dagen op dezelfde plaats staat. Indien een bouwwerk dus gedurende langere tijd op één plaats staat of groter is dan 30 vierkante meter, is een bouwvergunning noodzakelijk.
Het is per gemeente of ze dit uitvoeren ja of nee.
Maar als iemand in de buurt klaagt zijn ze wel genoodzaakt er wat mee te doen.
superwoman schreef:Cowgirl schreef:mmm ik ben strafbaar maar ondertussen mag ik geen schuilhut bouwen.
Paarden op een andere lokatie zetten