Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:49

sasika schreef:
nou sorry ben hier vaak genoeg geweest, en echt een paarwaardig leven hebben ze niet... sorry maar ik wil er geen welles nietes spelletje van maken, maar nederland heeft geld genoeg en begin anders lekker niet aan een paard. als je ze zo moet stallen klopt er toch iets niet

Wat dacht je van vergunningen? :P In sommige gemeentes willen ze geen vergunningen leveren voor stallen, maar wel voor zeecontainers. Wat is er minder paardwaardig aan dan aan een stal??

Dat het in Den Haag wat anders ligt, snap ik... Maar zeecontainers verder zijn echt geen regelrechte ramp voor een paard hoor. :) Er is namelijk meer aan paardwaardigheid dan enkel de stalling. Of staan ze bij jou soms de hele dag in de stal? Dan snap ik het namelijk wel... ;)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:50

Sily schreef:
Ashley HEBBEN ze rotstraal?.

ik denk dat Ashley bedoeld, is dat iedereen zou moeten weten, zeker als je orthopedisch hoefsmid bent, je paard rotstraal kan krijgen als ze in zulke vieze omstandigheden staan :o

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:04

het is niet alleen de zeecontainer zelf, maar in een zeecontainer kun je ook normaal ondergrond leggen niet waar? of zijn daar ook vergunningen voor nodig... kunnen we niet normaal meer de paarden in een normaal bakje zetten? of is dit meer dan normaal en moeten we maar denken ag die paarden hebben het toch wel goed

*edit wat typfoutjes weggehaald

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:09

sasika schreef:
het is niet alleen de zeecontainer zelf, maar in een zeecontainer kun je ook normaal ondergrond leggen niet waar? of zijn daar ook vergunningen voor nodig... kunne we niet normaa meer de paarden in ene normaal bakje zetten? of is dit mee dan normaal en moeten we maar denken ag die paarden hebben het toch wel goed

Ik begrijp je berichtje niet helemaal (met name de eerste zin)

Een zeecontainer heeft geen fundering nodig volgens mij... :+ Dus geen onnodig puin in bruikbare grond...
Het nadeel van zeecontainers is dat je oppassen voor de bodem, die kan gaan rotten, zoals alles wat met vocht en lucht in aanraking komt op één punt. Als je dat goed houdt, is er weinig loos.

Als je tegen zeecontainers bent, hoop ik dat je hebt gehoord van studentenwoningen, die heb je tegenwoordig ook als woningen.

Zolang je als eigenaar een beetje zorg voor je paarden neemt, is een zeecontainer een prima onderkomen... :)

sasika

Re: Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:41

sorry typ dan toch te snel :P

ik bedoel hier mee normaal stro, vlas of iets dergelijks..

een normale geisoleerde container vind ik best, maar ja wie ben ik?

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:46

Wat een maf mens. De beesjes staan er niet lekker bij nee (beetje droger misschien), maar
ik zie dit liever dan een paard wat 23 uur per dag op stal staat, en daar word niks van gezegt.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:48

Is het zo'n grote moeite een fatsoenlijke hooiruif te plaatsen i.p.v. hooi in de modder te gooien zodat het weg kan waaien en vervuild?

Zeecontainers zijn niet mooi, maar dat ziet het paard niet. Het draagt wel bij aan de algemene indruk die het geheel maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:53

mazzeltje schreef:
en hoe komt daar dan elke keer weer een hond? Is dat dan weer een nieuwe???

Dit was ook mijn eerste reactie..
Laat ze eens een voorbeeld nemen aan the animal cops daar in de verenigde staten. Gelijk terechtzetten en opsluiten zulke lui. Maar vooral de rest van hun leven het rechtontnemen ooit nog eens een te mogen hebben.

Als het nu ging om iets wat niet voorkomen kon worden. Maar alles wat ik tot nu toe heb gezien en gelezen over deze mevrouw KAN gewoon verholpen worden.
Ze kan ervoor kiezen om een laag wit zand te storten, zodat de paarden wel gewoon droog kunnen staan al is het maar voor de winter. En dat de grond te hard is om te straten is NU wel wat voor te zeggen, maar dit speelt al langer.
En hoe ze nu weer aan een hond komt... Heeft die vrouw dan echt geen gevoel in haar donder?
Zo'n arm beest in die vrieskou.. Geen enkele hond zou nu buiten zonder fatsoenlijke beschutting mogen blijven. Geen enkele hond (hier in NL) is hier goed tegen bestendig.

geen enkel goed woord voor over. ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:55

Maar...hoe is het nu met die twee pony's die er nog stonden? Die hond is weggehaald, maar staan die pony's nu nog steeds in de bagger?

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 02:23

Vind het ook geen prettige foto's om naar te kijken. Een zeecontainer..tja, tot daar aan toe. Paard zal niet echt het verschil merken of ie in een luxe stal staat of in een container. Zolang het droog is! Het is inderdaad prettig om je paarden lekker 24/7 buiten te kunnen laten staan, maar tot over de kogel in de blub 24/7??? Nee, dat kan echt niet. Het lijkt zowiezo een miezerig stukje grond waar ze op staan. Ze zou inderdaad op zijn minst wit zand kunnen storten zodat ze in elk geval niet zo diep in die natte zooi hoeven te staan. Of het wettelijk ok is laat ik in het midden. Maar paardvriendelijk? Zeer zeker niet!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 08:04

Het wordt hoog tijd dat in Den Haag geld wordt vrijgemaakt voor een professionele Dierenbescherming met de daarbij behorende wetten, zodat tijdig kan worden ingegrepen, voordat alles uit de hand loopt.

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 10:48

Winnie_Smit schreef:
Is het zo'n grote moeite een fatsoenlijke hooiruif te plaatsen i.p.v. hooi in de modder te gooien zodat het weg kan waaien en vervuild?

Zeecontainers zijn niet mooi, maar dat ziet het paard niet. Het draagt wel bij aan de algemene indruk die het geheel maakt.

Als je de foto's bekijkt zie je ook dat er 'ruiven' zijn !
De buurtbewoners gooien het hooi elke keer in de modder , om de dieren te 'helpen'.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:29

Die mevrouw mag haar paarden niet meer zo houden, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maaaaarrr.... de buurtbewoners maken er een hele heksenjacht van. Eerst was de boodschap, we gaan instanties inschakelen zodat de beestjes geholpen/gered worden. Nu zitten er instanties bovenop en gaan ze geweld gebruiken door iemand op te sluiten, hooi te voeren, op andermans terrein komen en noem het allemaal maar. Wat er volgens hen bereikt moest worden was hulp voor de dieren, wanneer deze er nu bovenop zitten...laat het dan, je hebt je taak gedaan, je bent voor de dieren opgekomen en de rest ligt nu bij de instanties.
Krijg een beetje het idee dat een aantal van die buurtbewoner behoorlijk mediag**l zijn, proberen koste wat het kost met hun kop in beeld of met naam in krant te verschijnen...

Kortom, ik vind dat de dieren er idd niet zo bij horen te staan, maar dat de buurtbewoners hun handen er nu vanaf moeten trekken.

@Dinobanani: Rotstraal ontstaat ook zeker door amoniakzuren die de hoeven in trekken, die zul je in al die prachtige stallen waar al die prachtige gepoetste paardjes 23-7 staan opgesloten eerder tegenkomen dan in de bagger...

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:27

Janine1990 schreef:
sasika schreef:
Hier moet ik wel om lachen! kom op in nederland kan zulke stallingen echt niet meer!!

Zeecontainers? Ik zie ze nog genoeg hoor... Niets mis mee...

is inderdaad niks mis mee, ideaal.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:48

Hoewel het een klein stuk is waar de paarden op staan, hebben ze qua ruimte het beter dan menig paard in een stal die slechts enkele uren eruit mag. ..

zoals ik al eerder zei, het is een heksenjacht geworden.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:57

nogmaals, voor de mensen die mijn stukje tekst nog steeds niet begrijpen, de zeecontainers is niet het probleem, maar hoe de paarden daarbij gehouden worden, dus de ondergrond enz.

sorry maar ik zou mijn paard niet laten verpieteren in zo''n blubberzooitje.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:02

Het verschijnsel heksenjachten zie je helaas wel vaker in Nederland momenteel. Het is een eenvoudige manier voor kortzichtige mensen om zichzelf op een voetstuk te plaatsen ten koste van anderen. NB vaak onlosmakelijk hieraan verbonden het zgn 'recht in eigen hand nemen'. Eng vind ik het.
Laatst bijgewerkt door peer2005 op 06-01-10 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:07

In mijn ogen zou iemand, waar al dieren bij in beslag zijn genomen, bij recidive, het recht ontnomen moeten worden ooit nog dieren te mogen houden.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:12

Citaat:
De buurt, die ervan overtuigd is dat de Haagse clandestien op het terrein staat, ontstak daarop in woede en probeerde de vrouw op te sluiten in een ijskoude en verzakte zeecontainer, waar gewoonlijk haar paarden slapen.

Dit is toch te gek voor woorden.

Citaat:
De dierenliefhebbers bedachten zich geen moment en knipten alle sloten open.

Dit is ook te gek voor woorden

Citaat:
De Haagse is niet bereikbaar voor commentaar. Haar voordeurbel en telefoon heeft ze laten afsluiten, omdat ze naar eigen zeggen wordt bedreigd.

Deze buurtbewoners zouden nog wel eens een aangifte aan hun broek kunnen krijgen. De locatie op een volkstuintjescomplex is voor geen enkel paard ideaal, maar deze bedreigingen kunnen echt niet.
Als je geen aquarium hebt dan moet je geen vissen houden en dat telt voor iedereen op dat volkstuinencomplex. Een volkstuintje is geen wei met gezelschap van soortgenoten.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:47

Pssst.... niet verder verklappen hoor...want dan worden er hier toch een paar boos die daar ook een paard hebben staan :

Het huren van een volkstuintje is per definitie niet bedoeld om paarden in te stallen.(bij geen enkele gemeente)
Dus zeer waarschijnlijk staat iedereen daar ilegaal.

Stap dus als boze buurtbewoners naar de gemeente en doe daar je zegje ipv. iemand in een zee container op te sluiten.
Die zal zeker wat gaan doen, mede gezien de enorme wachtlijst van mensen die een volkstuintje willen waar het voor bedoeld is.... bijv. hun eigen groente kweken.

Gevolg is dat de gemeente in gaat grijpen... en die heeft in dit geval niets met dierenrechten die toch niet bestaan te maken.
Zo omzeil je die ongrijpbare kant dus mooi.

Iedereen die daar een paard op een volkstuintje heeft staan MOET dan een andere plek zoeken.
Dus deze dame, waartegen nu de nmm. onbeschofte hetze gevoerd wordt... EN alle andere die daar hun paard in een moestuintje zetten, al dan niet in zeecontainer of ander houten bouwsel, al dan niet betegelt of als zandbak aangelegd.... gewoon wegwezen... allemaal.... probleem opgelost.

Gevolg daarvan is ook dat die "buurtbewoners" dit soort trieste zaken niet meer tegen komt, geen acties zoals dit meer hoeft te ondernemen en fijn een stukje grond hebben om er piepers en bonen in te poten....daar waar het voor bedoeld was EN is !
Moeten ze natuurlijk nog wel even inschrijven en netjes in de wachtrij aansluiten.....

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:59

ik zeg: goh, eindelijk is wat nederlanders die echt iets durven te doen ipv afwachten op een instantie diet toch niets kan.
en dat het dan toevallig een paar wat opgedirkte hagenezen zijn? ach, ze durven tenminste.

die paarden en honden moeten gewoon weg uit die rotzooi, klaar.
wanneer gaan we met ze allen naar den Haag om eens flink te zeuren om een goede wetgeving?
dit gaat nergens over. zo hou je geen paarden.
soms snap ik bokt niet helemaal, doe je niets wordt je afgemaakt, doe je wel wat is het wer niet goed.

wel vind ik iemand proberen op te sluiten te ver gaan. met een beetje pech kan je je dan voor de rechter verantwoorden.
dat ze die hond weghalen vind ik alleen maar prima. dit is geen plek om dieren te houden, doe het dan ook niet.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:28

gekvanfleur schreef:
wanneer gaan we met ze allen naar den Haag om eens flink te zeuren om een goede wetgeving?

IEDEREEN maakt dit punt, de mensen die boos zijn, de mensen die wat nuanceren. Bij gebrek aan wetgeving zijn dingen niet helder. De belangenverenigingen zoals bijv. de sectorraad paard is door LNV gevraagd om met een welzijnsplan te komen. Zolang er geen welzijnsplan is en geen heldere regelgeving zal het inderdaad nooit goed zijn.
Paarden in een box op stal is niet goed, zij zijn onzichtbaar, en paarden in de modder is niet goed, zij zijn wel zichtbaar maar hebben wel soortgenootje waar ze mee kunnen groomen.
Welzijn wordt door iedereen iets anders ingevuld.
Wat er in deze situatie echt niet kan is dat er mensen worden bedreigd en er een volksgericht is ontstaan. Instanties zijn bezig deze situatie te toetsen aan de nu bestaande wet. Er is nog geen regelgeving en dat wordt wel tijd.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:44

Joanna74 schreef:
Als je de foto's bekijkt zie je ook dat er 'ruiven' zijn !
De buurtbewoners gooien het hooi elke keer in de modder , om de dieren te 'helpen'.

Mag ik vragen hoe je dit weet ?
Heb je dat met eigen ogen gezien ?

Ik zou het schandalig vinden als men bewust zo handeld en dan media aandacht gaat vragen om je doel maar te bereiken.
Want als ik dit zo allemaal lees incl. alle voorgaande lijntjes zie ik een aantal mensen die al behoorlijk lang de pik op haar hebben ....
Wie zegt me na dit evt. genieperige gedrag dat ze bijv. die modderpoel niet ook zelf hebben veroorzaakt door er een waterslang van de buren neer te leggen ?
Enkel met het doel voor hunzelf bruikbare plaatjes te verkrijgen om hun doel te bereiken omdat men blijkbaar een hekel heeft aan deze vrouw ?
Ik vraag me dat nu werkelijk af als ik je reactie lees.

Na wat ik allemaal gelezen heb komen de "buurtbewoners" bij mij iig. steeds ongeloofwaardiger over.... en belsist niet betrouwbaar waar het info betreft.
Deze dame moet en zal daar weg...dat is wat ze willen bereiken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:48

De modder is niet door de buren aangelegd hoor ;) Dat ligt er al jaaarrreeen.

Verder vind ik dat dit al veel te lang aan het rommelen is. Uitslag lijkt mij simpel. Dieren in beslag nemen. Mw. de Kok geen dieren meer laten houden.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:10

Ik wil niet veel zeggen, maar het weer is een van de dingen waar ik me bijna dagelijks hobbymatig mee bezighoud.
Als ik de afgelopen zomer bekijk dan kan daar geen modder zijn geweest....tenzij je kunstmatig de boel nat maakt...
Toch wordt hier door die zelfde "boze buurtbewoners" geschreven dat het daar het hele jaar door een modderpoel is.... dat vind IK dan wel vreemd hoor.