Drachtigheidstest moet dracht al na 38 dagen bevestigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cecille

Re: Drachtigheidstest moet dracht al na 38 dagen bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:55

nou ik ben het met je eens dat deze test wel zal uitmaken om te gebruiken als je halverwegen niet meer zeker bent of je merrië nog drachtig is en is toch een stuk vriendelijker denk ik. Vind het voor dat een goede zaak en voor de kleinetjes. Maar waar ik hem dan voor zou gebruiken kan ook met de oudere test

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:58

Neonlight schreef:
Ik vind het zeker een toevoeging voor de fokkers. Er zijn genoeg kleine paarden die niet gescand kunnen worden omdat er in de omtrek geen DA is die eraan begint. Ook zijn er merries die absoluut niet te scannen zijn, ook niet met sedatie. Zo eentje hebben wij gehad, die stond te persen tijdens het scannen en heeft zo 2 keer een vrucht verloren juist door het scannen. Tweelingdracht is bij bepaalde rassen ook dusdanig nihil dat dat risico makkelijk te nemen is. Er zijn niet alleen maar KWPN-fokkers op de wereld he. ;)

Mee eens.

Tis supply and demand he..Als er nou niemand was die aan zoiets nut had, werden ze vast niet meer verkocht of gemaakt meer. En al helemaal niet verbetered. Beetje open minded wezen he, mensen ;)

Trouwens wij hebben een succesvolle tweeling stel op stal staan :j Moeders en kids alle drie hartstikke gezond :j Een van de beebs is wat kleiner maar net zo sterk!

EDIT: Super gave foto!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 08:25

Mijn shetlandmerrie is gescant en heeft daar buikvliesontsteking aan over gehouden en in het vervolg laat ik geen shet meer scannen dus voor mij zou dit een uitkomst kunnen zijn en ik denk voor meerdere met kleine merrie's.
Scannen op 2lingdracht tsja dat kan dan niet maar goed dat neem ik dan maar op de koop toe.

pilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:02

ik heb ook een drachtige pony de vader is fulnahos dicky en de opa hillin jack the lad!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:10

pilsje schreef:
ik heb ook een drachtige pony de vader is fulnahos dicky en de opa hillin jack the lad!

So gefeliciteerd! Wat een ontzettend nuttige post met veel inhoudelijke inbreng zeg!

Ik denk verder dat deze test met name gebruikt gaat worden bij de kleinere rassen bij nader inzien.
Meeste grotere rassen worden gewoon gescand.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:14

Zulke testen vind ik alleen maar goed, er zijn er genoeg die om bepaalde redenen hun merrie niet willen laten scannen en dan is dit echt een uitkomst. (bijv. door teveel stress, te klein en verwerpen)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:27

Marlis schreef:
Zulke testen vind ik alleen maar goed, er zijn er genoeg die om bepaalde redenen hun merrie niet willen laten scannen en dan is dit echt een uitkomst. (bijv. door teveel stress, te klein en verwerpen)

ben ik mee eens!!!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:04

Scannen bij de dierenarts lijkt mij toch beter!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:21

Tammy_lover_ schreef:
Scannen bij de dierenarts lijkt mij toch beter!

En wat als je geen 'toegang' hebt tot een dierenarts?
Ik heb verschillende familieleden over de wereld in verschillende landen die 'iets' met paarden te doen hebben ... bij 3 ervan komt hun DA op bezoek via een Cessna (vliegtuig!), overduidelijk dat hij niet iedere dag kan komen op de tijdschema's van de fokmerries maar moet een collectieve onderzoek doen ... handig dan als je ondertussen kan weten of merrie wel of niet drachtig is.
:D Bij een familielid wordt de diepvriessperma ook ingevlogen = door de postman! :D