Is dat extra blits gekleurde setje eigenlijk wel nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Is dat extra blits gekleurde setje eigenlijk wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:59

eerst met de mods overleggen denk ik, en met Bart.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:00

Caira schreef:
Ik stem voor een BOKT voor BROOKE. Net als we een aantal jaren terug gedaan hebben voor Azie. Dat was rond dezelfde tijd en ik denk dat het het WIJ gevoel van bokt een behoorlijke boost kan geven. Tijd om weer eens te laten zien wat WIJ samen kunnen.

Jammergenoeg waren er toen een heleboel redenen waarom zoiets niet meer kon/mocht, echt heel jammer, want het werkte super inderdaad!

Ik vind alleen de titel en het eind van dit voorpaginabericht een beetje jammer, ik ben setjesfreak, ja, maar heeft dat iets te maken met of ik goede doelen steun? Nee! Alsof het een óf óf situatie moet zijn, het een met het ander te maken heeft. Het geeft mij het gevoel dat er bedoeld wordt: in plaats van nog meer onnodige luxe voor je paard te kopen kan je beter dat geld naar Brooke overmaken. En die ondertoon voelt niet lekker :n Wat iemand met zijn geld doet bepaald ie helemaal zelf, meesten hebben er hard genoeg voor gewerkt. Het waarde-oordeel wat ik hier tussen de regels doorlees vind ik eigenlijk niet zo geschikt voor een nieuwsbericht. Prima dat Bokt hier aandacht voor vraagt, maar deze 'vergelijking' slaat in mijn ogen de plank een beetje mis :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:13

Wij zijn al jaren donateur van Brooke en doen naast een jaarlijkse contributie ook een jaarlijkse lijfrenteschenking. Onze paarden zijn zo moddervet als je ze vergelijkt met de dieren die bij Brooke langskomen.

Een super organisatie!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:19

De eigenaar van de stal is morgen jarig en geeft morgen een groot feest, ze willen geen cadeaus omdat ze alles al hebben wat hun hartje begeerd, maar zetten een grote doos neer en daar kunnen alle mensen die komen wat in doneren voor brooke hospital.
(zijn dik 100/150 man die komen).
Met de uitnodiging hebben ze ook een foldertje verstuurd voor informatie over brooke.

toch een leuk idee dacht ik, en ben heel benieuwd hoeveel er opgehaald word! :)
Idd een super organisatie!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:35

Ook ik ben donateur van Brooke, is ook het enige goede doel waar ik ooit geld aan zal overmaken :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:43

Cassidy schreef:
Ik verstuur al jaren geen kerstkaarten meer, ipv kaarten/postzegels enz gaat er al jaren een gift naar Brooke.

Dit vindt ik wel een heel goed idee. Die ga ik misschien ook wel invoeren. Ik krijg ieder jaar een grotere afkeer tegen die kerstkaartjes!

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:47

Wij zijn ook lid van Brooke. Nu je het toch hebt over kerstkaarten, wij hebben vorig jaar een briefje bij onze kerstkaarten gedaan van Brooke Hospital. Aan alle (zo'n 50) mensen die wij normaal een kerstkaart sturen hebben wij dit erbij gedaan. :j Echt verschrikkelijk hoe die dieren eruit zien. Laatst hadden we ook weer een nieuwsfolder gekregen. Ik kon er écht niet naar kijken, verschrikkelijk!! :(:)

Echt goede ideeën komen hier voorbij! Vooral doen!! :D

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:48

Cisss schreef:
Wij zijn ook lid van Brooke. Nu je het toch hebt over kerstkaarten, wij hebben vorig jaar een briefje bij onze kerstkaarten gedaan van Brooke Hospital. Aan alle (zo'n 50) mensen die wij normaal een kerstkaart sturen hebben wij dit erbij gedaan. :j Echt verschrikkelijk hoe die dieren eruit zien. Laatst hadden we ook weer een nieuwsfolder gekregen. Ik kon er écht niet naar kijken, verschrikkelijk!! :(:)

Echt goede ideeën komen hier voorbij! Vooral doen!! :D

Wat heb je er precies bijgedaan??

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:48

Je kunt 't ook combineren. Ik stuur kerstkaarten van organisaties (bijv. dierenbescherming / wakker dier) om mensen bewust te maken én doneer aan Brooke. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:53

Mensen bewust maken doe ik in andere vorm dan door kerstkaartjes.

Vaak is het toch een kwestie van: jij hebt mij vorig jaar niets gestuurd, dus krijg jij er van mij dit jaar geen. Vervolgens alleen een naam, en verder niets.

Ik heb familie in Amerika en Canada zitten, en zij sturen nieuwsbrieven. Dan weet je iig wat er daar het afgelopen jaar is gebeurt.
Ik heb 365 dagen in het jaar de tijd om een brief te schrijven, een mail te sturen, of in de telefoon te klimmen. Waarom moet dat perse met kerst?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:00

Caira schreef:
eerst met de mods overleggen denk ik, en met Bart.

Lijkt me een goed idee ja ;)
Lijkt me wel erg leuk om daar een actie voor te organiseren!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:29

zouden ze daar inderdaad niet blij zijn met paarden spullen..? ik heb nog een hoop liggen wat niet echt de moeite is om te verkopen maar wel allemaal in hele goede staat...? Als dat mogelijk is : Im in

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:29

Ik ben al lid van brooke
en geef iedere maand 10 euro en met kerst meestal 20 euro :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:34

Gelijk met mijn kerstpakket kreeg ik een folder van brooke. Nou mijn kerststemming was gelijk verdwenen. Vandaar dat ik kort geleden heb geregeld dat brooke maandelijks €15,- krijgt.

Mijn broertje is met kerst jarig, hij hoefde niks. Maar een geit voor afrika zag hij wel zitten :j Nu is er via oxfam novib dus een geit onderweg naar iemand die hem kan gebruiken in ontwikkelings landen, als verjaardagscadeau van mijn broer.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:35

Wij doen met onze stal elk jaar een actie waarmee we brooke hospital steunen, zo hebben we in augustus mee gedaan aan de haarsse prutrace en hebben daarmee iets van 500 euro opgehaald.
Dit deden we voor het 2e jaar en blijven we als het goed is nog heel lang doen.
We hebben van brooke hospital toen shirtjes gehad en met deze shirtjes ook in de krant gestaan, zo hopen wij natuurlijk nog meer aandacht te vestigen op dit goede doel :)
Super dat er ook aan deze paardjes wordt gedacht.

Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:38

randie schreef:
zouden ze daar inderdaad niet blij zijn met paarden spullen..? ik heb nog een hoop liggen wat niet echt de moeite is om te verkopen maar wel allemaal in hele goede staat...? Als dat mogelijk is : Im in

Dat vroeg ik mij ook al af. Heb nog behoorlijk wat spul ongebruikt liggen en kan er prima zonder.
Donateur ben ik ook al jaren.

DafneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:16

Ik heb ook nog veel spul, wat ik niet verkoop, omdat het niet echt de moeite waard is. Maar het zou daar nog wel naar toe kunnen!! :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:37

Cassidy schreef:
Ik verstuur al jaren geen kerstkaarten meer, ipv kaarten/postzegels enz gaat er al jaren een gift naar Brooke.

hier ook zo...

en via onderschrift kan menzien wat ik nog meer probeer te ondernemen voor brooke...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:39

Fitch schreef:
Ik doneer al tijden aan Brooke... Vind dat ze geweldig werk doen, echt structurele oplossingen vinden met lokale mensen. Helaas heb ik zelf ook ezels/paarden in dergelijke staat gezien in India, Turkije, Iran... India nog 't meest.

Deze foto is trouwens zielig, maar in dat blaadje van Brooke wat ik steeds krijg staan echt GRUWELIJKE foto's! Van paarden die in elkaar zijn gezakt voor de koets, belachelijke diepe schuurwonden... Een paard met een gat dwars door zijn nek heen... ;( Maar dan staat er ook wel vaak iets positiefs in, zoals de eerste demonstratie voor dierenrechten in Pakistan. (:)

Dus Bokkers, als je 't kan missen, doneer dan aan Brooke! :)

inderdaad....

of kijk op de site in mijn onderschrift , om meer te doen voor brooke zoals paardrijden voor brooke.. :)

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:50

Ik heb een tijdje geleden hier op bokt mijn overtollige paardenspullen te koop gezet en de opbrengst daarvan was voor Brooke Hospital for Animals. Ik ben daar al jaren donateur van en probeer elk jaar iets extra's voor hun te doen. Er zijn heel veel initiatieven denkbaar om wat extra's in te zamelen voor dit fantastische doel, bv. geld inzamelen in plaats van verjaardagskadootjes, geld i.p.v. jubileumgeschenken, geld besparen door geen kerstkaarten te sturen, minder op vakantie te gaan, enz...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:52

Ik heb de week voor kerst mijn maandelijkse donatie aan brooke verdubbeld!

Het lijkt mij ook super om namens bokt iets te organiseren om geld in te zamelen voor brooke!

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:11

wij doneren elk jaar een vast bedrag naar brooke, maar wat ik me nou altijd al afvraag hoe spreek je brooke uit :o ?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:15

Ik ben gestopt met Brooke. Nadat ik mijn paard had af moeten laten maken heb ik de slachtopbrengst aan Brooke gegeven. Toen ontving ik meerder malen per jaar een acceptgiro. Ik wilde best 1x per jaar wat geven maar om dan meerdere maken de acceptgiro te ontvangen vond ik een te agressieve benadering. Helaas kon men de verzending niet naar 1x per jaar veranderen. Toen ben ik maar gestopt.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:28

Cassidy schreef:
Doe dat ook al jaren. Vind dat overigens ook het meest ultieme excuus om aan al dat geschrijf en postzegels plakken te ontkomen :D . Stort daarnaast ook iedere 3 maand automatisch een bepaald bedrag - net als aan een beperkt aantal andere 'goede doelen'.
Koop nooit setjes, maar vind het wel stoer (maar ook een béétje fout :+ )om te zeggen 'dat ik mijn geld ergens anders aan uitgeef'.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:46

ik doneer maandelijks :j Ben ook diverse keren bij verschilende vestigingen langsgeweest,
Vind het ook werkelijk een superorganisatie.

Ik heb een poos 'Brooke's Hospital; beter dan een setje!' als onderschrift gehad, laat dat nu net eigenlijk hier ook de titel van zijn :+ ( kreeg zelfs toendertijd een pb van ee nbokker uit het setjestopic die me hypocriet vond :7 )

ik ben er ook voor om een grote boktdonatie te doen!