Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luckystory
Berichten: 3471
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:10

Die tong van Parzival was een aanfluiting! Vandaar ook het rumoer in de hal.
Maar eigenlijk schrok ik er niet zo van. Ze was haar proef zelfs begonnen met een half doorgeslagen stang. Na een stukje stap deed hij dan z'n tong uit z'n mond en heeft de rest van de proef zo uitgelopen.
Van enkele 'correcties' van Jeroen Devroe ben ik trouwens ook geschrokken. We zaten net achter de C-jury en vlak voor onze neus (en die van de jury) trok hij Apollo even hardhandig bij de les. Zoiets moet toch niet kunnen?

Trouwens ook wel enkele mooie proeven gezien hoor oa van Jeanette Haazen.

En in de Intermediare was de winnares ook terecht!
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 27-12-09 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:21

Luckystory schreef:
Die tong van Parzival was een aanfluiting! Vandaar ook het rumoer in de hal.
Maar eigenlijk schrok ik er niet zo van. Ze was haar proef zelfs begonnen met een half doorgeslagen stang. Na een stukje stap deed hij dan z'n tong uit z'n mond en heeft de rest van de proef zo uitgelopen.
Van enkele 'correcties' van Jeroen Devroe ben ik trouwens ook geschrokken. We zaten net achter de C-jury en vlak voor onze neus (en die van de jury) trok hij Apollo even hardhandig bij de les. Zoiets moet toch niet kunnen?

Trouwens ook wel enkele mooie proeven gezien hoor oa van Jeanette Haazen.

En in de Intermedaire was de winnares ook terecht!

Zo te horen hebben de juryleden weer genoeg lesstof. :D

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:39

Luckystory schreef:
Die tong van Parzival was een aanfluiting! Vandaar ook het rumoer in de hal.
Maar eigenlijk schrok ik er niet zo van. Ze was haar proef zelfs begonnen met een half doorgeslagen stang. Na een stukje stap deed hij dan z'n tong uit z'n mond en heeft de rest van de proef zo uitgelopen.
Van enkele 'correcties' van Jeroen Devroe ben ik trouwens ook geschrokken. We zaten net achter de C-jury en vlak voor onze neus (en die van de jury) trok hij Apollo even hardhandig bij de les. Zoiets moet toch niet kunnen?

Trouwens ook wel enkele mooie proeven gezien hoor oa van Jeanette Haazen.

En in de Intermediare was de winnares ook terecht!


Niet geheel taktisch maar op het losrijterrein zou dit wel acceptabel zijn? Ik heb de proef niet gezien, kan er verder niet over oordelen, maar het is wel gedurfd!

Luckystory
Berichten: 3471
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:43

hopla schreef:
Zo te horen hebben de juryleden weer genoeg lesstof. :D


Waarmee je wilt zeggen??

Ik ging erheen als ontspanning, om fijn gereden dressuur te zien. Dat ik dan zulke dingen moet aanschouwen, verpesten mijn dag eerlijk gezegd wel een beetje. :o Adelinde had alleszins van mij veel meer respect gekregen als ze gestopt was ofzo om de tong van haar paard weer correct te doen. Maar dat ze nu minutenlang zo doorreed, was gewoon pijnlijk om te zien en absoluut geen reclame voor de dressuursport!

_Gabrielle_

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-08-09
Woonplaats: Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:45

Goed gedaan van Imke, wel jammer voor adelinde. Ze was zo goed op weg

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:48

@Luckystory,
het is niet echt fijn dat ze er mee door is gereden!
Maar ik denk dat ze ook vanuit een andere ooghoek heeft gekeken, want ze heeft nog niet heel veel WB punten en er zijn ook niet veel wedstrijden meer om nog meer punten te krijgen.

Luckystory
Berichten: 3471
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:50

Thomas schreef:
@Luckystory,
het is niet echt fijn dat ze er mee door is gereden!
Maar ik denk dat ze ook vanuit een andere ooghoek heeft gekeken, want ze heeft nog niet heel veel WB punten en er zijn ook niet veel wedstrijden meer om nog meer punten te krijgen.


Ja dat snapte ik ook wel.
We zaten ons nog af te vragen wat de mogelijkheden in zo'n situatie zouden zijn? De muziek blijft natuurlijk doorgaan.
Misschien heeft ze inderdaad de schade beperkt door gewoon door te rijden. Maar een applaus verdiende ze daar toch niet mee in mijn ogen. :o

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:54

Gewoon afgroeten, dan gaat de muziek ook uit.
Heb ik Edward Gal wel eens zien doen, toen Sisther helemaal crazy werd.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:56

Luckystory schreef:
hopla schreef:
Zo te horen hebben de juryleden weer genoeg lesstof. :D


Waarmee je wilt zeggen??

Ik ging erheen als ontspanning, om fijn gereden dressuur te zien. Dat ik dan zulke dingen moet aanschouwen, verpesten mijn dag eerlijk gezegd wel een beetje. :o Adelinde had alleszins van mij veel meer respect gekregen als ze gestopt was ofzo om de tong van haar paard weer correct te doen. Maar dat ze nu minutenlang zo doorreed, was gewoon pijnlijk om te zien en absoluut geen reclame voor de dressuursport!

Ik bedoel hiermee dat een jurylid moet beoordelen naar wat hij ziet en niet moet beoordelen naar wat voor status iemand heeft. De juryleden zouden van deze beoordeling lering moeten trekken.
Natuurlijk heel jammer voor Adelinde maar de starre aanleuning (stanggebruik) is mijn inziens al veel langer een probleem en ik denk dat het voor haar een hele goede les is. Weer met beide voeten op de grond en gaan verbeteren waar nodig.
Super prestatie voor Imke en ook voor Jeannet.

edit:Ik vind het wel bijzonder dat je nog dikke winst rijdt met een tong de gehele proef eruit.

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:01

Top van Imke!!!! En Nartan is ook weer helemaal terug +:)+

Hopelijk was dit probleem bij Adelinde maar eenmalig........

Kimberly1990
Berichten: 285
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:02

Het gaat nu vooral over Adelinde, maar hoe had Imke gereden..? Waren de punten terecht..? Was het een kippevelmoment toen ze haar kur reed..?

Luckystory
Berichten: 3471
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:05

Kimberly1990 schreef:
Het gaat nu vooral over Adelinde, maar hoe had Imke gereden..? Waren de punten terecht..? Was het een kippevelmoment toen ze haar kur reed..?


Nee, ik kreeg er geen kippenvel bij ;)
Het was 'netjes', meer niet.

De enige proef waar ik wel echt enthousiast bij kon worden was die van de winnares in de lichte tour. (Niet in de GP trouwens, want daar reed die ook mee. Maar daar kon ze niet echt volgen.)
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 27-12-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberly1990
Berichten: 285
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:09

Mja volgens mij is op dit moment ook iedereen een beetje aan het terug komen in het wedstrijdritme.. Kunnen dus niet meteen topproeven verwachten.. Isabell haar eerste wedstrijd, Sunrise heeft tijd rust gehad..... Iedereen heeft beetje met blessures gezeten enzo toch..?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:10

Sja wij zaten niet op de paarden, wij hebben de proeven niet gereden dus oordelen vanaf de zijlijn is gewoon heel heel moeilijk.
Ga zelf maar eens in hun schoenen staan ;)
Misschien had adelinde de hoop dat hij zijn tong zelf weer terug zou doen, dat gebeurd ook nog regelmatig bij paarden.
Die doorgeslagen stang is omdat de kinketting vrij los zit, als die strak zit is het een stuk zieliger als ie dan doorslaat.

Luckystory
Berichten: 3471
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:13

Tuurlijk, maar ik zat wel in dat publiek en je voelde gewoon aan de sfeer en het rumoer dat iedereen ontzet was bij dat beeld.
De paardensport ligt al genoeg onder vuur. Zo'n vertoning zou absoluut vermeden moeten worden. :o

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:15

Omdat het een publiek figuur is? Het blijft gewoon een dier wat iets fout kan doen.
Die van mij gooit ook wel eens de tong uit de mond, maar moet ik dan maar van iedereen weg blijven omdat het misschien kan shockeren :?

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:22

Urielle schreef:
horseyfries schreef:
En bij Peter Spahn is de score van Jan Peeters opvallend, de andere juryleden waren duidelijk enthousiaster over een Fries in de baan.... Jammer dat een Nederlandse jury hen zo omlaag punt!


Dan heeft Jan Peeters imo correct gejureerd. Niet vanwege een Fries, maar omdat Cas vrijwel de hele proef enorm kort in de hals liep. Geen prettige proef om naar te kijken en jij kent Peter vast beter dan ik :+ maar ik kan me niet voorstellen dat hij zelf heel blij was met zijn proef. Overigens reed hij hem niet zo zeer zelf kort in de hals als dat het paard zichzelf enorm opkrulde, bijna tegen zijn eigen boeg op. Zonde zonde zonde.

Overigens vond ik de jurering in het algemeen ook niet echt te volgen. Patrik Kittel liet Scandic de hele proef te laag ingesteld lopen en kreeg de hengst niet weer omhoog. Jeroen Devroe liet zelf een fijn stuk rijwerk zien, maar Apollo bleef zo stijf in het spronggewricht dat hij achteraan bijna slofte.
Jeanette heeft prima gereden, jammer dat Nartan weer een keer schrok maar fijn dat het deze keer bij een keer bleef. Dit keer geen storingen in de wissels, heel netjes.
Imke liet ook zien de goede lijn weer gevonden te hebben met een nette kur en iets behoudend rijden.
Isabell had fijne stukken maar had met name veel balansfoutjes.


Dat hij dan de jurering in het technische gedeelte alleen lager had, had misschien nog verklaarbaar geweest, maar het aristieke gedeelte was ook al zo laag door Peeters beoordeeld! Bovendien was ik er gisteren en toen was de Duitse jury degene die de mensen achter de loodlijn het ergst afstrafte dus vind ik het wel frappant dat hij nu Peter meer punten geeft dan Nederlands jurylid Peeters.

Jammer van Patrick Kittel, gisteren had hij Scandic juist heel mooi ingesteld, viel me nog op.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:23

macke schreef:
Imke gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jammer voor Peter vind hem zeer aardig en goed rijden en ja Cas wil weleens kort worden in de hals bij spanning. Waarom startte Mike niet ??


Randon had verkeerd gereageerd op een koelgel.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:24

hopla schreef:
Ik bedoel hiermee dat een jurylid moet beoordelen naar wat hij ziet en niet moet beoordelen naar wat voor status iemand heeft. De juryleden zouden van deze beoordeling lering moeten trekken.
Natuurlijk heel jammer voor Adelinde maar de starre aanleuning (stanggebruik) is mijn inziens al veel langer een probleem en ik denk dat het voor haar een hele goede les is. Weer met beide voeten op de grond en gaan verbeteren waar nodig.
Super prestatie voor Imke en ook voor Jeannet.

edit:Ik vind het wel bijzonder dat je nog dikke winst rijdt met een tong de gehele proef eruit.


Ik denk dat je bij het beoefenen van een sport als deze, waarbij je te maken hebt met een levend organisme, je als basis als ruiter toch wel met beide benen op de grond moet staan. Anders kan je nooit zo'n prestatie neerzetten.
Het ene paard is anders dan het andere, en Parcival is niet de makkelijkste.
Ik denk dat Adelinde vaak genoeg te horen krijgt dat haar stanggebruik anders moet, als wij dat hier op bokt zien, zien haar trainers het toch ook wel lijkt me? :+

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:24

Luckystory schreef:
hopla schreef:
Zo te horen hebben de juryleden weer genoeg lesstof. :D


Waarmee je wilt zeggen??

Ik ging erheen als ontspanning, om fijn gereden dressuur te zien. Dat ik dan zulke dingen moet aanschouwen, verpesten mijn dag eerlijk gezegd wel een beetje. :o Adelinde had alleszins van mij veel meer respect gekregen als ze gestopt was ofzo om de tong van haar paard weer correct te doen. Maar dat ze nu minutenlang zo doorreed, was gewoon pijnlijk om te zien en absoluut geen reclame voor de dressuursport!


Maar weet je zeker dat hij de tong OVER het bit had? Of had hij zijn tong uit de mond maar nog wel onder het bit?

Luckystory
Berichten: 3471
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:39

horseyfries schreef:
Maar weet je zeker dat hij de tong OVER het bit had? Of had hij zijn tong uit de mond maar nog wel onder het bit?


Tuurlijk weet ik niks zeker. Ik weet alleen dat het niet om aan te zien was. :o

youngster schreef:
Omdat het een publiek figuur is? Het blijft gewoon een dier wat iets fout kan doen.
Die van mij gooit ook wel eens de tong uit de mond, maar moet ik dan maar van iedereen weg blijven omdat het misschien kan shockeren :?


Maar zou jij dan nog zolang blijven doorrijden? En passant nog enkel pirouettes en series vragen, beetje piaffe en passage etc... Terwijl je aanleuning van geen kanten klopt?

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:46

Luckystory, je zegt dat Adelinde van jou meer respect had gekregen als ze gestopt was om de tong weer goed te doen.
Maar je weet niet eens of de tong wel over het bit zat?

Als hij de tong gewoon uitstak zou ik niet weten waarom ze niet door zou rijden en toch nog proberen plaatsingspunten te halen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:50

Luckystory schreef:
En passant nog enkel pirouettes en series vragen, beetje piaffe en passage etc... Terwijl je aanleuning van geen kanten klopt?

Daarom heet het misschien ook een kur cq. wedstrijd..? En dat laatste lijkt mij wel weer een tikkie overdreven. Lekker rijdt het niet, maar aanleuning klopt van geen kanten is sterk overdreven. Zeker als je zelf ook nog eens toegeeft dat je niet eens precies weet wat het probleem was..

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:10

Jammer van Adelinde, maar de tong zat duidelijk echt vast geklemd tussen de bitten denk ik. Want van zodra ze stil stond en lange teugel gaf, stak Parzival zijn tong meteen terug. Ik denk dat ze meer respect had gekregen als ze in haar proef even los gegeven had zodat die tong terug juist kon ipv zo door rijden. Het was echt heel jammer, want eigenlijk liet Parzival heel mooie dingen zien. Ranking in de kür klopt wel ongeveer met wat ik heb gezien.

In de inter had ik liever Johan zien winnen, al heeft Claudia het uiteraard ook goed gedaan, maar ik had die 2 dus gewisseld :)

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:14

Citaat:
Halverwege de Kür van Adelinde Cornelissen stak een oud kwaaltje van Parzival ineens de kop weer op. In de begintijd van zijn carrière wilde deze zoon van Jazz regelmatig de tong buiten boord steken, maar Cornelissen leek dat probleem volledig onder controle te hebben, tot vandaag in Mechelen. Halverweg de rit, in de uitgestrekte stap, schoot de tong buitenboord en wat Cornelissen ook probeerde, het lukte haar niet om Parzival te motiveren de tong terug te trekken. Tot dat moment zag de Kür van dit Drentse duo er zeer goed uit. "Als jury kun je niets doen dan voor ieder onderdeel dat getoond wordt minimaal een punt minder te geven dan je normaal gegeven zou hebben. Ook aan het einde van de proef wanneer harmonie en ontspanning in punten uitgedrukt dienen te worden is de waardering duidelijk lager", aldus juryvoorzitter Jan Peeters. Ondanks het feit dat het mooie beeld danig verstoord werd door de uitstekende tong leek Parzival er weinig hinder van te ondervinden, want het paard bleef zijn werk goed doen. "Dit is echt balen. Vroeger had Parzival er ook last van en dan floepte de tong heel gemakkelijk naar buiten, om ook weer heel snel naar binnen te schieten. Nu lukte het niet om de tong binnenboord te krijgen en dat is echt balen!", aldus Cornelissen.


Dat vermeld de KNHS.