Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vlooike
Berichten: 198
Geregistreerd: 31-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:15


s0173957

Berichten: 5402
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:19

Op de website van Mechelen stond dat Parzival van 1994 is en daar had ik me op gebaseerd...
Salinero wordt trouwens al 16...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:22

Hijs van 1997 volgens Bokt... :? Ik herinner me ook dat hij nog niet zo oud is...
Op haar website staat hij zelfs als 11 jarige en die is geupdate in 2009 :?

Salinero wordt "al" 16? :=
De paarden zijn vroeg oud tegenwoordig :+ Zolang die mee kan, kan die mee. :) Verder is er ook nog Painted Black. Adelnde heeft een paar jonge toekomstige toppers op stal meen ik, ook Edward heeft jonge fijn presterende paarden... enz. Dus dat ze geen toekomstige paarden meer hebben valt ook wel mee. ;)

s0173957

Berichten: 5402
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:34

Ge moet nie zo rap in uw gat gebeten zijn, zoals wij hier zeggen (op de teentjes getrapt maw).
Kijk, binnen 3 jaar op de OS zijn de nu Nederlandse toppaarden, buiten Totilas en Parzival, te oud, dat moet je gewoon toegeven... en ik zie de toppers nu niet direct andere paarden klaar hebben, buiten dan HP met Tango mss...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:43

Ik ben niet in mijn gat gebeten maar gij hebt uw feiten niet volledig ;)

Anky: Painted Black is ook van 1997 (even oud als Parzival)
Edward heeft nog een volle zuster van Totilas (in 2001 geboren)
Adelinde heeft nog een aantal "jonge spruiten" op stal staan....

Bovendien heeft Nederland veel beloftevolle Young riders..... Die komen ook een keer op het hoogste niveau hoor.

De OS zijn trouwens al over 2 jaar... We zitten opt eind van 2009 eh.

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:49

Imke en Voice niet te vergeten. Hans Peter. Je hebt er maar 3 nodig. En dan nog Edward met Sister de jeu. En die Young riders zijn ook heel sterk aan het opkomen.
En zie jij belgie dan binnen 2 jaar plotst met wereld toppers staan?? :D dat zou wel hoogst waarschijnlijk zijn.
De enigste opkomende concurrenten zullen wel eens de scandinavische landen en Engeland kunnen worden. Maar België nee denk het niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:51

België heeft al zeker geen goede toekomstige toppers staan. We hebben nu 2 ruiters op dit niveau die degelijk presteren? Nee, ik denk het ook niet. België heeft nog een flinke weg te gaan.

Imke heeft idd ook nog jonge paarden... Nederland heeft veel goede ruiters en tja, Totilas en Sister kwamen ook "vanuit het niets" dus wie zegt dat er niet nog meer paarden "vanuit niets" zullen komen?

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:06

Ja en meestal is het in nederland ook zo dat de toppers idd vanuit het niets komen. In tegenstelling tot Belgie.

Ik hoop wel dat Jeroen devroe zich kan plaatsten, die verdient het wel. En die is ook op goede dreef met zijn nieuw paard.

Doerakje_

Berichten: 356
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:34

Weer goed gepresteerd van de nederlanders :D En ook van Isabell natuurlijk.

Wat betreft de OS van 2012: Dat is nog niet iets om je druk over te maken denk ik. In 2,5 jaar kan nog veel gebeuren. Totilas & Parzival zullen dan (als alles heel en gezond blijft ofcourse) ook nog naar alle waarschijnlijkheid goed presteren. Tel daar de jonge troeven van de huidige toppers, en een Lotje Schoots en Diederik van Silfhout oa bij op, en NL heeft een luxe probleem om te moeten kiezen uit al die combi's :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:35

tamoreliefje schreef:
Ja en meestal is het in nederland ook zo dat de toppers idd vanuit het niets komen. In tegenstelling tot Belgie.

Ik hoop wel dat Jeroen devroe zich kan plaatsten, die verdient het wel. En die is ook op goede dreef met zijn nieuw paard.

Apollo heeft lang niet de kwaliteiten an de huidige nederlandse paarden... Voorlopig geen enkel Belgisch paard vrees ik.

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:57

oke Apollo is zeker niet zo goed, maar vind hem persoonlijk beter dan pagannini. En daarmee kon ie wel naar spelen dus mss met wat geluk. En paard moet ook nog groeien dus het kan maar beter gaan. Maar dit zijn paarden waarmee je hoogstens middel maat mee meeloopt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:01

Klopt... En in die zin zal België nooit een topland worden tenzij er betere paarden en programma's komen om ruiter en paard individueel en als combinatie te ontwikkelen.... :)

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:06

IDD volledig akkoord........ Gewoon zonde, en ergens heb ik zo het gevoel dat ze niet willen ontwikkelen. Merk dat er velen nog met oude mentaliteit zitten, zonder vernieuwing, dus gewoon blijven stil staan in de tijd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:07

De ruiters willen wel maar die krijgen niet genoeg opties... Ze staan er alleen voor en dan werkt het gewoon niet. De bonden zetten zich niet genoeg in, niet voor dressuur... Dressuur is niet belangrijk in Belgenland, sowieso is paardrijden niet belangijk in België dus er is ook gewoon geen geld voor al die dingen..

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:10

Ja weet niet zo goed hoe het nu loopt in belgie, ben zelf om die redenen gestopt met rijden in belgie. Ik had niet de indruk dat er motivatie was. Lag mss ook aan de club waar ik bij zat ......
Het springen in Belgie is al geen haar beter. Ze hebben de paarden, maar verkopen ze gewoon. Zoals je zegt ze hebben er hier geen geld voor.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:19

Philippaerts verklaart in dit artikel waarom ze verkocht worden.. En ja hoor, net omdát er nergens geen steun komt, topsport is vaak ook meteen hun "kost" en ze moeten wel rondkomen.

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:29

Had dit nog niet gelezen , maar dat weet gans belgenland al paar jaar dat het zo schrijnend is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:35

Klopt... Laten we hopen dat deze nieuwe bondscoach meer veranderingen in gang zet dan enkel op gebied van het springen... :)

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:41

FloortjeS schreef:
Hoe ging Adelinde?
Op de foto's zie ik geen fijn beeld nml. Alleen maar een doorgeslagen stang. http://www.paardenfotograaf.be/proef.php?id=856

welnee,is adelinde niet :(:) adelinde heeft de stang er gewoon aan,niet doorgeslagen ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:42

Moet je effe verder kijken :) De eerste vos is idd niet Adelinde maar er staan ook foto's van Adelinde op met doorgeslagen stang.

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:46

ik vind van niet :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:48


CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:48

Kijk eens naar de foto's van de pirouette, daar zijn de teugels zelfs aardig los!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:49

Dat zijn dan ook meteen de enige foto's waarop ze los zijn ;) Bovendien betwijfel ik of ze los zijn, volgens mij volgen ze gewoon de buiging van de hals maar de copyright staat er door dus kan niet zien hoe het met de stang zit.

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:52

pharagirlke schreef:
Dan kijk je niet goed volgens mij := Stang staat op de "uitstap foto's" na altijd op 90°, zelfs met de mond open :?
http://www.paardenfotograaf.be/foto.php?id=93787
Dit is Adelinde trouwens.

ik vind nog steeds van niet hoor. en ik weet heus wie adelinde is,daar heb ik geen link bij nodig :+