Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

Re: Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:45

laten we het niet over zijn verblijfplaats hebben. wij hebben er niets aan (alleen omdat we hem misschien, als je dat nog niet hebt (zoals ik), in levende lijve wil zien. gun die pony lekker zijn rust! als die dressuurstal openbaar wil maken dat ze Power op stal hebben mogen ze dat van mij doen maar zolang ze dat niet willen/mogen dan niet..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:46

Moderatoropmerking:
Speculeren over de mogelijke verblijfplaats is niet de bedoeling.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:47

sorry :o

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:57

het is zwaar k.lote voor die pony....klaar...dier heeft altijd keihard gewerkt en wordt gewoon schofterig voor 160.000 euries verkocht(bizar) en dit wist de fam van baalen, in de wandelgangen gingen de geruchten al langer dat PP slechte benen zou hebben...en nu komt er gewoon uit dat ze aan doping doen...dus de beerput staat open

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:01

Ania schreef:
De grote hamvraag blijft natuurlijk:

Waarom heeft de familie Fokker P&P niet zelf laten keuren?

Een pony van 160.000 euro is die 2 duizend voor een röntgenologische keuring wel waard lijkt me???

2 duizend voor een röntgenologische keuring :wow:

Nou weet niet wat die DA dan doet om een paard te keuren hoor :')

Maar vind t inderdaad ook vreemd dat ze niet zelf ook hebben gekeurd.. Paard kost nogal wat..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:01

Wat ik me dan afvraag...
er staat in de tekst 'toen de pony werd getraind en deelnam aan wedstrijden (in eigendom van Fam. Fokker) bleek Power and Paint chronisch kreupel...'
...hoe komt een pony die in de training al kreupelt nou op een wedstrijd terecht??? Is die blessure zo dat hij niet dagelijk kreupel is/ was, is hij stiekem nog behandeld, hebben mensen struisvogeltacktiek toegepast?
Sneu voor de ruiter, maar vooral voor de pony

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:02

De fam. Fokker heeft Power wel zelf laten keuren. Dat staat ook in de tekst.
De resultaten die op de foto's naar voren kwamen werden echter achter gehouden door de fam. Pasch.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:05

Cayenne schreef:
De fam. Fokker heeft Power wel zelf laten keuren. Dat staat ook in de tekst.
De resultaten die op de foto's naar voren kwamen werden echter achter gehouden door de fam. Pasch.

En hoe wil je dat doen dan?
De DA die het paard keurt, vertelt de opdrachtgeven(de fam. Fokker dus) wat zijn bevindingen zijn..
Hoe kan die familie Pasch daar nu tussen komen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:13

its all about the money :)ddd

om eerlijk te zijn ben ik benieuwd hoe de van Baalens zich hieruit gaan redden. en of dit voor hun nog gevolgen heeft

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:14

Noway dat ik een paard via de eigenaar zou laten keuren.
Nee, dat gebeurt door een DA naar MIJN keuze en in bijzijn van mezelf, betaald door me zelf.
Wat een puinhoop dit.
Van Baalen moet dit geweten hebben, de fam. Pasch, de fam. Krooswijk, wellicht Johann Hinnemann en de Fokkers hebben dom gehandeld, door de keuring niet in eigen hand te houden.
Daarbij vraag ik me af......
als dit bekend was in de 'wandelgangen', hoe komt het dat de Fokker's, die toch ook week in, week uit in dat kringetje mee draaiden daar niets van mee kregen?
Blijft het feit:
een geblesserd dier start je niet.
Tenminste niet als weldenkend mens.
Arme hengst.

cay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:21

De DA die het paard keurt, vertelt de opdrachtgeven(de fam. Fokker dus) wat zijn bevindingen zijn..

die hebben de dierenarts omgekocht. De fam fokker heeft het altijd heel goed kunnen vinden met mevr. pasch zij vertrouwden haar!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:21

Ik denk dat het allemaal wel wat gecompliceerder ligt dan wat hier in dit topic allemaal gespeculeerd wordt. Gelukkig hebben ze een goede advocaat. :)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:22

cay schreef:
die hebben de dierenarts omgekocht. De fam fokker heeft het altijd heel goed kunnen vinden met mevr. pasch zij vertrouwden haar!

Nou dan mogen ze ook per direct het papiertje van de DA afpakken!!

cay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:23

wat bedoel je met gecompliceerder?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:30

cay schreef:

Dus handelen zoals ik zeg.
De koper kiest de DA uit en die moet geen banden hebben met de verkoper EN de koper is aanwezig bij de keuring EN krijgt de eventuele foto's ter plekke, zodat een second opinion altijd mogelijk is.
De koper betaalt, dus de verkoper heeft geen recht op de foto's.
In de praktijk worden nogal eens paarden verkocht, die door de verkoper zijn laten keuren.
Daar lijkt het hier ook op.
Niet slim.
Laatst bijgewerkt door idje op 24-12-09 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:32

Wat een verhaal!
weet dat hij in een kliniek is geweest! en dat daar onderhandelingen vernomen worden.
ergens een verwegge vriendin van mij weet waar hij staat en heeft geconcludeerd via een dierenarts
dat hij in goedegezondheid is maar er niet meer uit ziet als een goede sport pony!
Maar alsnog vind ik het gruwelijk dat dit allemaal moet plaats vinden om een pony!
en hoop dat de zaak snel wordt op gelost!
familie fokker ken ik aardig goed en weet hoe ze zijn goed voor dr dieren.
En vindt het super jammer dat power and paint niet meer door fokker gereden kan worden,
het was een goede combinatie maar als de verkopers niet hebben vermelt dat hij iets mankeert zou ik het zo ook hebben opgelost! (zo lees ik het)
en weet ook dat dat rollkür traiect dat plaats gevonden niet zo bedoeld was voor de pony ken Coby en Marlies daar veel te goed voor! en met het lessen en met hun paarden doen ze dat ook niet zo!
het was een foutje! En uiteindelijk na een klein stap onderdeel hebben ze hem losser gemaakt omdat ze zelf ook al zagen dat ie te strak stond maarja als er dan net een foto word geschoten weetje dat, dat problemen op gaat leveren!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:45

Ik denk dat fam Fokker, gezien de prijsklasse van de pony, niet hebben gezegd: is goed joh, jullie regelen die keuring maar,we zien later wel wat het is geworden..... ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:58

ai, daar komt de vuile was buiten van bewust achterhouden van medische informatie en keuringsinformatie. Dat riekt inderdaad naar bedrog. Niet zo mooi als "het kringetje" om P&P daar ook aan mee heeft gewerkt door dingen te verzwijgen. Zou ook niet blij zijn als mijn instructrice me een paard aanprijst, waarvan achteraf blijkt dat ie niet gezond is en dat zij dat heeft geweten omdat die al jaren bij haar in de training staat... P&P stond toch altijd op stal bij van Balen, dus neem aan dat zij goed op de hoogte waren van zijn gezondheid...

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:07

Pascha, dat laten regelen door de verkoper, daar zou je nog wel eens raar van op kunnen kijken.
Dat gebeurt vaker dan je denkt want.....
Pony is beroemd.... mensen zijn bekend....
Zulke bekende mensen kunnen zich toch niet veroorloven om niet correct te handelen......
Die mensen zijn ZO sympathiek......

Tja, en dan word je dus TOCH belazerd.

Je zult de mensen de kost geven die op zo'n manier aan een duur, maar waardeloos dier komen.
Vaak wordt er uit schaamte over gezwegen, want "hoe hebben we toch zo stom kunnen zijn".
Triest hoor.
Laatst bijgewerkt door idje op 24-12-09 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:07

En zo moet het paard maar weer de dupe zijn..

Het oude vertrouwde 'mijn pony is de beste, de liefste en de allermooiste' is voor sommige mensen ook niet meer wat het geweest is.. Komt er dan geen greintje 'liefde' meer bij kijken?
Nee, beetje jammer, Nederland.. Alles om de sport, alles voor het geld, bah :r

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:14

gekvanfleur schreef:
its all about the money :)ddd

om eerlijk te zijn ben ik benieuwd hoe de van Baalens zich hieruit gaan redden. en of dit voor hun nog gevolgen heeft

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vond die hele bijzet-affaire al enorm slap, maar kennelijk werd dat gepikt. Hier zal ook wel weer een mooi verhaal voor zijn.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:19

Jeetje dit verklaart een hoop! Erg sneu dat power & paint hier allemaal de dupe van moet zijn..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:29

't is gewoon een arme stakker, die pony. Grof geld, hoge verwachtingen en dierenmishandeling gaan nog maar eens hand in hand..

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:37

heb te doen met de pony ondanks dat hij nu ook wel goed verzorgd wordt is dat zijn dank na zijn wel verdiende prestatie's? als je paard pijn heeft dan ga je er toch niet mee rijden zelf al geef je hem pijn stillers!! daar heb ik geen begrip voor. en zo smerig van die duitse als dat waar zou zijn!!!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 02:04

jeetje arme pony!Altijd hard werken en dan blijkt hij gewoon een blessure te hebben waar even zalf op gesmeerd wordt..en dan hup gewoon door rijden :(
Hopelijk heeft hij nu geen pijn