Ik neem eigenlijk aan dat dit laatste het geval is??? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik neem eigenlijk aan dat dit laatste het geval is??? orsini schreef:ik vraag me af of de persoon op het board nou word voortgetrokken door de teugels of niet? Zo lijkt het nl. Als dat zo is is het niet zo paardvriendelijk, lekker zwaar getrek in de mond. Moet je voorstellen wat een kracht er op dat bit komt te staan. Als hij via een borsttuig vastzit aan het paard en de teugels puur om te sturen zijn heb ik niets gezegd.Ik neem eigenlijk aan dat dit laatste het geval is???
Janine1990 schreef:liberty schreef:Ja, zo noem je het. Maar het verschil is dat de ruiter de pony stuurt en niet diegene die erachter hangt.
Jep, maar waarom is het paardvriendelijker volgens jou?

Jolliegirl schreef:omdat je als je er alleen achter zit én strengen beet hebt én teugels... en dat in die combitatie wel eens mis kan gaan qua druk
als er al iemand op eht paard zit, hoef jij alleen de strengen vast te houden en zit je het dier niet in de mond
Jolliegirl schreef:omdat je als je er alleen achter zit én strengen beet hebt én teugels... en dat in die combitatie wel eens mis kan gaan qua druk
als er al iemand op eht paard zit, hoef jij alleen de strengen vast te houden en zit je het dier niet in de mond
Janine1990 schreef:Jolliegirl schreef:omdat je als je er alleen achter zit én strengen beet hebt én teugels... en dat in die combitatie wel eens mis kan gaan qua druk
Lijkt me dat je als persoon met enige ervaring met mennen (zoals bericht mij doet vermoeden) toch wel weet wat te doen... Daarnaast las ik in het andere topic dat er werd gezegd dat wanneer je een beetje te veel aan de teugels komt, het paard stopt![]()
Kwestie van een juiste hoofd-handcoördinatie en zelfkennis...
Jolliegirl schreef:tsja..
toch blijf k eht linker vinden zonder iemand erop.
als er iemand opzit en je gaat zelf goed op je plaat, kan je tenminste loslaten.
de ruiter zal eht paard onder apél moeten hebben