Geen titels voor hippische sport bij NOC*NSF sportgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:18

jammer voor het dress team en voor edward
leuk intervieuw van imke met Sun die echt niet in de limo wilde
en edward zijn intervieuw over de legende Toot

tja,....
paardensport wrd zo ondergewaardeerd,

liever had Sven gewonnen ipv Epke
maar ook dat liep anders

blijf het een achterlijk systeem vinden,een kwestie van gunnen en
niet van kunnen

en de coach van het jaar,...pfff :r :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:18

Elja schreef:
Janine1990 schreef:
Het Marianne Vos weer sportvrouw van het jaar gewonnen?

:j

Okee... :\

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:29

ik vind het echt onterecht dat de paardensport altijd onder moet doen voor alle andere sporten op het sportgala, kijk wat Edward Gal + de dressuurploeg hebben gepresteerd, en Anky heeft 3x OS goud en nog veel meer titels en die heeft hem ook nog nooit gewonnen :(

ik zag in de krant vanmorgen staan dat Edward Gal blijkbaar een springruiter is.. :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:29

Het moet er inderdaad niet om gaan of de sport interessant is of niet. Een puntensysteem zoals door Anky wordt voorgesteld, lees ik hier, want ik heb er niets van gezien, lijkt me een eerlijke oplossing. Dan gaat het om de prestaties en niet om de mening van andere mensen.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:32

Ik denk dat Anky en Sjef een beetje de glazen hebben ingegooid voor de dressuur.

Alle sporters die daar zaten en mochten stemmen zijn eens met het beleid waarop het gaat. Van te voren hield Mart Smeets een toespraakje over hoe eerlijk het gaat blabla en daar was iedereen het in de zaal mee eens (anders zit je daar niet). Vervolgens zie je in het filmpje Imke zeggen dat Anky en Sjef uit principe niet aanwezig zijn.
Tsja.. en het stemmen gaat zeker eerlijk, maar zoals dat bij alle stemrondes gaat.. het gun-factor! En die was er nu niet bij onze dressuurruiters.. Waren Sjef en Anky er wel geweest, dan zouden ze denk ik als nog niet gewonnen hebben, maar wel meer stemmen denk ik ;)

mbkaatje

Re: Geen titels voor hippische sport bij NOC*NSF sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:34

Anders hadden ze evengoed niet gewonnen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:34

xMarianne schreef:
ik vind het echt onterecht dat de paardensport altijd onder moet doen voor alle andere sporten op het sportgala, kijk wat Edward Gal + de dressuurploeg hebben gepresteerd, en Anky heeft 3x OS goud en nog veel meer titels en die heeft hem ook nog nooit gewonnen :(

ik zag in de krant vanmorgen staan dat Edward Gal blijkbaar een springruiter is.. :=

Hmm, das nieuw voor me... :+

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:36

mbkaatje schreef:
Anders hadden ze evengoed niet gewonnen!

Dat zeg ik ook.. ze hadden niet gewonnen..
Maar de stemmen bij Edward Gal was gewoon sneu zo weinig.. en misschien waren dat dan wel wat meer geworden.. dan was t wat minder sneu...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:37

GeeskeP schreef:
Ik denk dat Anky en Sjef een beetje de glazen hebben ingegooid voor de dressuur.

Alle sporters die daar zaten en mochten stemmen zijn eens met het beleid waarop het gaat. Van te voren hield Mart Smeets een toespraakje over hoe eerlijk het gaat blabla en daar was iedereen het in de zaal mee eens (anders zit je daar niet). Vervolgens zie je in het filmpje Imke zeggen dat Anky en Sjef uit principe niet aanwezig zijn.
Tsja.. en het stemmen gaat zeker eerlijk, maar zoals dat bij alle stemrondes gaat.. het gun-factor! En die was er nu niet bij onze dressuurruiters.. Waren Sjef en Anky er wel geweest, dan zouden ze denk ik als nog niet gewonnen hebben, maar wel meer stemmen denk ik ;)

Lijkt me niet, dan zouden de zwemsters ook niet hebben gewonnen, vanwege dat wat Pieter van den Hoogeband heeft geschreven vorige week. Anky is zeker weten niet de enige die hier over nadenkt, maar wel iemand die behoorlijk openbaar maakt hoe ze over dingen denkt.
Daarnaast als je Pauw en Witteman hebt gezien, zul je zeggen: Goh, dat is een sportmens, waarbij het niet alleen om haar eigen gaat. Want ze maakte wel even duidelijk hoe belachelijk ze het vond dat Marianne Timmer enkele jaren geleden als Olympisch kampioene niet eens werd genomineerd!!

Vertel mij eens, wat is er eerlijk aan stemmen, als je niet eens weet wat de gedachten achter de verschillende sporten zijn?
Wat is er eerlijk aan stemmen, als slechts een handjevol sporters mogen stemmen?
Is dat dan de mening van het publiek?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:39

xMarianne schreef:

Hahaha, dat zegt maar weer hoeveel interesse de journalisten hebben in de paardensport :o

Welke krant was dat?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:40

aangezien sven mijn neef is, kan ik niet echt partij kiezen,
maar de verhalen dat sven arrogant etc. is klopt wel een beetje :o eerlijk gezegd,
hij kijkt amper naar zijn familie om en vind zichzelf heel wat aan het worden,
ik vind dat epke het wel verdiend heeft,!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:41

weten jullie waar je het terug kunt zien?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:43

Ik heb een idee!!! :)* In de "algemene" sport wordt het niks met paarden - het publiek ziet immers geen bloed, zweet en tranen.
Maar wij hier op bokt weten 't allemaal wel en aangezien dit forum inmiddels bekend en groot genoeg is in het paardenwereldje.. waarom komt er dan geen bokt-trofee voor de paardenman/vrouw van het jaar, gekozen door ons bokkers?

Er wordt een lijst opgesteld van personen die zich in de verschillende disciplines van de sport onderscheiden hebben: dressuur, springen, mennen, natural horsemanship en instructeurs/coaches die vernieuwende dingen ingebracht hebben. Van die namenlijst wordt een poll gemaakt en stemmen maar..!

Er is vast wel een crea-bea/kunstenaar te vinden die een mooi trofeetje kan maken van het bokt-logo en aan het eind van het seizoen of bij een belangrijk paarden-event wordt de prijs uitgereikt aan hem/haar die de meeste stemmen kreeg. Mooi PR-stuntje voor bokt, veel foto's en een feestje en wat extra waardering voor de sporters e.a.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:44

MelisXFeikje schreef:
maar de verhalen dat sven arrogant etc. is klopt wel een beetje :o eerlijk gezegd,

Ik vind niet dat jij dit en publique mag neerzetten.
Privé en werk (van Sven) mag best gescheiden worden gehouden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:45

MelisXFeikje schreef:

Jij kan het weten dan. Ik vind 'm op zich best arrogant, maar wat schaatsen betreft kan hij dat ook wel zijn omdat hij gewoon heel goed is. Voor de rest zou ik het natuurlijk niet weten en maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. :+

GeeskeP

Uitzendinggemist.nl

janine1990: Ik vind deze manier van stemmen wel eerlijk gaan. Want de sporters weten wat het is. Als je het Nederlandse publiek laat stemmen, dan wint de leukste en de knapste waarschijnlijk.
Maar goed, ik heb Anky niet gehoord met haar puntensysteem, misschien is dat een betere optie, ik weet het niet.

Janine1990

Jannepauli schreef:
Ik heb een idee!!! :)* In de "algemene" sport wordt het niks met paarden - het publiek ziet immers geen bloed, zweet en tranen.
Maar wij hier op bokt weten 't allemaal wel en aangezien dit forum inmiddels bekend en groot genoeg is in het paardenwereldje.. waarom komt er dan geen bokt-trofee voor de paardenman/vrouw van het jaar, gekozen door ons bokkers?

Er wordt een lijst opgesteld van personen die zich in de verschillende disciplines van de sport onderscheiden hebben: dressuur, springen, mennen, natural horsemanship en instructeurs/coaches die vernieuwende dingen ingebracht hebben. Van die namenlijst wordt een poll gemaakt en stemmen maar..!

Er is vast wel een crea-bea/kunstenaar te vinden die een mooi trofeetje kan maken van het bokt-logo en aan het eind van het seizoen of bij een belangrijk paarden-event wordt de prijs uitgereikt aan hem/haar die de meeste stemmen kreeg. Mooi PR-stuntje voor bokt, veel foto's en een feestje en wat extra waardering voor de sporters e.a.

Dat is nou een leuk idee!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:46

Ben dus niet de enige die dat vind := Ik denk dat je neef het veel meer kan waarderen om het van jou persoonlijk te horen (in de vorm van een grapje of wat dan ook) dan hier op een openbaar forum. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:47

GeeskeP schreef:
Uitzendinggemist.nl

janine1990: Ik vind deze manier van stemmen wel eerlijk gaan. Want de sporters weten wat het is. Als je het Nederlandse publiek laat stemmen, dan wint de leukste en de knapste waarschijnlijk.
Maar goed, ik heb Anky niet gehoord met haar puntensysteem, misschien is dat een betere optie, ik weet het niet.

Daarom heb je ook heel wat andere manieren van beoordelen. Neem nu de Oscars, enig idee hoe dit wordt beoordeeld?

Wat is hier eerlijk aan? Wat weet een schaatser nu van paardrijden? Wat weet een wielrenner nu van turnen? Wat weet een ruiter nu van zwemmen???????

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:48

MelisXFeikje schreef:

Hij is ook wel heel wat, moet ik zeggen. Hij doet het knap, en het vergt heel wat van je om sporter te zijn. Je moet de pers maar kunnen negeren. Misschien is het wel onzekerheid, ik ken een meisje die heel arrogant overkomt, maar stiekem gewoon doodsbang is.
Wie zijn wij om daarover te oordelen, maar het beestje krijgt op die manier wel een naam, en dat maakt de stemming niet meer eerlijk.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:51

Janine1990 schreef:
GeeskeP schreef:
Uitzendinggemist.nl

Daarom heb je ook heel wat andere manieren van beoordelen. Neem nu de Oscars, enig idee hoe dit wordt beoordeeld?

Wat is hier eerlijk aan? Wat weet een schaatser nu van paardrijden? Wat weet een wielrenner nu van turnen? Wat weet een ruiter nu van zwemmen???????

Geen idee hoe de Oscars gaan.. daar kijk ik nooit naar :o

Het gaat ook niet om de sport zelf, maar om de behaalde prestaties.. En ik denk dat een sporter daar meer naar kijkt dan het publiek. Jij en ik misschien wel en wij zullen 1x een smsje sturen. Maar je hebt ook de echte fans van een Epke of Sven omdat ze zo'n leuk koppie hebben..En die sturen wel 100 smsjes.. en dat zou helemaal niet eerlijk gaan dan..

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:55

erg jammer. Het komt ook op mij over dat de hippische sport minder gewardeerd word.

prachtig filmpje van Toot en edward.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:56

GeeskeP schreef:
Geen idee hoe de Oscars gaan.. daar kijk ik nooit naar :o

Het gaat ook niet om de sport zelf, maar om de behaalde prestaties.. En ik denk dat een sporter daar meer naar kijkt dan het publiek. Jij en ik misschien wel en wij zullen 1x een smsje sturen. Maar je hebt ook de echte fans van een Epke of Sven omdat ze zo'n leuk koppie hebben..En die sturen wel 100 smsjes.. en dat zou helemaal niet eerlijk gaan dan..

Waarom heb je het steeds over smsjes?

De Oscars worden uitgereikt door een jury, daar komen echt geen smsjes aan te pas hoor...
En sporters kijken misschien wel naar prestaties, maar denk je dat een wielrenner zegt: "Ja, paardrijden, dat is een sport!"
Ik denk dat je dan redelijk bedrogen uitkomt, ieder vind zijn eigen sport het meest waard. Eigen is goud waard he?
Je waardeert datgene waar je hart ligt het meest, een andere sport zal je een worst wezen. Zo zie ik het.

Ik snap nogmaals niet hoe je toch bij die smsjes komt...

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:59

Ik kan op uitzending gemist het sportgala niet vinden...

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:00

Jij had t over het publiek laten stemmen.. hoe wou je dat anders doen?