Tielenaar aangehouden voor verwaarlozen paarden en pony's

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojak

Berichten: 71
Geregistreerd: 22-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:51

Rianneke schreef:
Maar wat ik me afvraag... Ze hebben nu dus weer een verwaaloost veulen in beslag genomen. Stond datzelfde veulen er vorige week ook al? En hebben ze die over het hoofd gezien? Of is die eigenaar gewoon zo slecht bezig dat vorige week de rest nog in redelijke staat was en nu ook al slecht is?


Het veulen was er maandag ook, AID had van een afstand in het donker beoordeelt. Dat kan dus niet!!Het veulen heeft een hele dikke vacht en kwam niet in de buurt dus daar zijn flinke woorden over geweest. De AID heeft maandag flink geblunderd.

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:57

kojak schreef:
Rianneke schreef:
Maar wat ik me afvraag... Ze hebben nu dus weer een verwaaloost veulen in beslag genomen. Stond datzelfde veulen er vorige week ook al? En hebben ze die over het hoofd gezien? Of is die eigenaar gewoon zo slecht bezig dat vorige week de rest nog in redelijke staat was en nu ook al slecht is?


Het veulen was er maandag ook, AID had van een afstand in het donker beoordeelt. Dat kan dus niet!!Het veulen heeft een hele dikke vacht en kwam niet in de buurt dus daar zijn flinke woorden over geweest. De AID heeft maandag flink geblunderd.


Hoi heb je een PB verzonden heb je die gehad ?

groeten,

henk

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:58

kojak schreef:
Rianneke schreef:
Maar wat ik me afvraag... Ze hebben nu dus weer een verwaaloost veulen in beslag genomen. Stond datzelfde veulen er vorige week ook al? En hebben ze die over het hoofd gezien? Of is die eigenaar gewoon zo slecht bezig dat vorige week de rest nog in redelijke staat was en nu ook al slecht is?


Het veulen was er maandag ook, AID had van een afstand in het donker beoordeelt. Dat kan dus niet!!Het veulen heeft een hele dikke vacht en kwam niet in de buurt dus daar zijn flinke woorden over geweest. De AID heeft maandag flink geblunderd.

Dat is dan idd een flinke blunder geweest!
Maar zit jij bij de db dan kojak?

kojak

Berichten: 71
Geregistreerd: 22-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:50

@Rianneke, klopt.

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:57

Moderatoropmerking:
Ik heb een paar off-topic reacties verwijderd.
Ook wil ik er even op wijzen dat het verstrekken van privé-gegevens van anderen niet toegestaan is.

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:02

Vaak zijn er twee instanties betrekken bij een inbeslagname de landelijke inspectiedienst dierenbescherming en de algemene inspectiedienst. dit heb ik eigenlijk nooit goed begrepen. de AID zijn er toch voor de landbouwdieren zoals paarden en de dierenbescherming voor de huisdieren kun jij daar misschien een antwoord op geven @kojak

groeten,

henk

kojak

Berichten: 71
Geregistreerd: 22-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:53

De AID is er voor de bedrijfsmatige dieren, als een handelaar zijn brood alleen verdiend met handelen en een bedrijfsnummer heeft valt hij onder de AID, is het als "extra" naast een gewone baan valt hij officieel niet onder de AID. Hobbyfokkers horen dus bij de LID.
De LID en afdelingsinspecteurs van de DB zijn er ook voor paarden/schapen e.d. welke bijv. als hobby gehouden worden.
In sommige gevallen is niet meteen duidelijk of het hobby of bedrijfsmatig is en dan kan het zijn dan AID en LID erbij betrokken zijn.

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:02

dank voor je antwoord, het is dus vaak zo dat er geen duidelijke taakverdeling is tussen de AID en de LID denk dat dat wat beter geregeld zou kunnen worden in verband met dit soort mishandelingen waarbij "haast" is geboden.

henk

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:04

Diep triest zulke mensen, ik vind dat ze de straffen daarvoor veel erger moeten maken. Al helemaal als ze handelaren zijn dan lijkt mij het een goede actie om meteen hun een handelsverbod op paarden/ dieren op te leggen. Helaas gebeurd dat niet.

kojak

Berichten: 71
Geregistreerd: 22-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:45

henktennapel schreef:
dank voor je antwoord, het is dus vaak zo dat er geen duidelijke taakverdeling is tussen de AID en de LID denk dat dat wat beter geregeld zou kunnen worden in verband met dit soort mishandelingen waarbij "haast" is geboden.

henk


Dat klopt! Als er een melding binnenkomt bij de AID kijken ze eerst in hun bestand of het betreffende adres een bedrijfsnummer heeft, is dat niet het geval dan gaat de melding naar de LID. Bij ons is het zo dat als er een spoedmelding binnenkomt het mij eigenlijk niet zo kan schelen wie er komt als er maar meteen iemand komt! AID had deze zaak dan ook afgesloten en doorgespeeld naar de LID, op aandringen van diverse kanten is er donderdagavond zowel AID als LID geweest.

kojak

Berichten: 71
Geregistreerd: 22-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:47

Wamhorse schreef:
Diep triest zulke mensen, ik vind dat ze de straffen daarvoor veel erger moeten maken. Al helemaal als ze handelaren zijn dan lijkt mij het een goede actie om meteen hun een handelsverbod op paarden/ dieren op te leggen. Helaas gebeurd dat niet.


Eens moet de eerste keer zijn zal ik maar zeggen. Ik hoop dan ook dat deze zaak een voorbeeld gaat worden vwb zwaar straffen van dierenmishandeling, wij zullen er in iedergeval voor knokken!

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:06

kojak schreef:
Wamhorse schreef:
Diep triest zulke mensen, ik vind dat ze de straffen daarvoor veel erger moeten maken. Al helemaal als ze handelaren zijn dan lijkt mij het een goede actie om meteen hun een handelsverbod op paarden/ dieren op te leggen. Helaas gebeurd dat niet.


Eens moet de eerste keer zijn zal ik maar zeggen. Ik hoop dan ook dat deze zaak een voorbeeld gaat worden vwb zwaar straffen van dierenmishandeling, wij zullen er in iedergeval voor knokken!


hoop ik ook maar het is enkel een zaak van prioriteit, helaas..............