Paard gevonden in zeer rommelige achtertuin in Iddergem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mhak

Re: Paard gevonden in zeer rommelige achtertuin in Iddergem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:53

Ik kan hier zo misselijk van worden! En zo in en in verdrietig!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:54

ik vind de benaming 'zeer rommelige achtertuin' nog beleefd....het lijkt wel een vuilnisbelt.
Niet echt een goede plek om een dier te houden....ja,wilde ratten misschien.

Ik werd vanochtend ook even niet goed bij de openingspagina,van die liggende beblubberde paarden,geen fijn beeld op je nuchtere maag!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:07

Ja hoor!

Echt een prima plek om je paard in te houden. Tjonge jonge. Hoe dom en stom kunnen mensen zijn.

Paard in beslag nemen en nog een flinke geldboete of vast zetten opleggen! :(

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:39

tjah afschuwelijk

en ze moeten inderdaad beter controleren maar moeten ze er ook voor zorgen dat je een stal mag plaatsen of iets dergelijks
iets fatsoenlijks dan, mocht het er schandalig uitzien dan afbreken, en verbieden

maar je mag zelfs niet eens een container neer zetten!!!

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:49

Verschrikkelijk zeg!
Dat doe je je paard toch niet aan!!

En waarom word er pas zo laat actie ondernomen??

Zulke menen mogen echt nooit meer dieren houden!! :(

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:51

Dat ze zich niet schamen ¿

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:58

Och wat vreselijk voor die beesten. |(

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:07

Arme dier.. (()) weghalen daar per direct :j! Ze mogen wel eens vaker strenger optreden vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:07

Ik heb even gemeld bij de moderator of ze een waarschuwing willen plaatsen.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:13

Mindim schreef:
Ik heb even gemeld bij de moderator of ze een waarschuwing willen plaatsen.

Ja idd een waarschuwing is wel op zijn plaats, wat een afschuwelijke beelden. ;(
Die koe ook , vreselijk wat moet dat dier een pijn hebben :(

En mensen die zo met hun dieren omgaan moeten maar een verbod krijgen voor het houden van dieren,
een boete en paar jaar achter de tralies :Y)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:17

Idd een vreselijke foto op de site (bloedend paard in de modder....brr).
Hopelijk krijgt de nederlandse politiek dit ook te lezen en trekken ze er lering uit. (dat ze dit dus ook gaan hanteren).
WB geen schuilstallen mogen plaatsen:
Er is altijd een mogelijkheid voor een schuilstal. Als ie maar verplaatsbaar is dan kunnen ze er niet de wet op loslaten, dus voor degene die zeggen dat het niet mag.......zee-container (kan een probleen zijn als je niets hebt om te verplaatsen), stal op wielen, sleepstal.......genoeg mogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 09-12-09 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:17

Schandalig dat mensen zo met dieren omgaan. je zou ze hetzelf moeten laten ondergaan.

Als men verder kijkt kom je nog meer schokkende zaken tegen. Vreselijk hoe men met dieren
om kan gaan.

Grz Sabina

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:30

Oh wat een vreselijke foto's boven aan die site. Ik heb maar even kunnen kijken. Dat rund dan met het been overgebroken, mijn maag draaide er gewoon van. Verschrikkelijk. Mensen die dieren zoiets aandoen, zouden nooit en te nimmer meer 1 dier mogen houden.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:46

waarom kijk ik hier eigenlijk naar? Ik word keer op keer zo verdrietig hiervan....
Net wat al eerder genoemd is, dit soort mensen mag NOOIT meer dieren houden!!!!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:10

Anoniem schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit zo niet kan. :(

Citaat:
Tijdelijk kan dit nog op een weide, met weinig beschutting. Maar binnen enkele dagen gaat het FOD Dierenwelzijn ook strenger optreden tegen eigenaars, die hun dieren onbeschut op een weide laten lopen

Maar dat is best wel krom.. je mag hier nergens een schuilstal maken. Maar wel willen optreden tegen mensen die geen schuilstal hebben.. erg krom...

dat zei ik nu ook tegen mijn man, deze zegt moet je maar wat anders zoeken wat wel aan de voorwaarden doet.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:22

Hoe kan het dat er nu pas van die verhalen overal opduiken?? Nederland Vlaanderen, wat komt er morgen??

Eigenlijk zouden ze iemand die een paard of ander dier wil aanschaffen eerst moeten screenen, net als dat je een pleeg- of adoptiekind in huis krijgt.. Zouden de mensen die hun dieren zo behandelen, hun kinderen ook zo behandelen?? En is er dan bij zulke mensen weinig sociale controle van buren etc.. Als ik hier een paard zo zou houden, denk dat het 1 dag goed gaat en dan heb ik de DB al op de stoep.
Het kan dan wel over Vlaanderen gaan, maar we zijn toch 1 EU?? Er zouden overal dezelfde regels moeten gelden, belachelijk gewoon weer dit..
Laten ze het paard in beslag nemen in afwachting op de wei met schuilgelegenheid.. En dan de eigenaar per dag een flink bedrag laten betalen, en als het niet binnen de gestelde termijn is een fikse boete er overheen..

Zooitje weer |(

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:40

Carolinef schreef:
Mindim schreef:
Misschien toch even vermelden dat je bij het aanklikken van de foto's een afschuwelijk beeld gaat zien van een ander paard. Ik werd er beroerd van. Vergeleken bij dat paard heeft het paard uit het bovenstaande bericht het nog redelijk en die heeft het al belabberd..

ja ik schrok ook van de foto met het paard in prikkeldraad, daar word ik zo moedeloos van, monsters, al die lui die het paard en elk ander dier zijn waarde niet laat houden :(

Ja, idd. Ik was hier ook niet zo op voorbereid... Hij springt ook over op andere foto's die niet echt leuk zijn op een nuchtere maag. We moeten onze ogen niet sluiten voor zulk leed, maar ik wil wel even worden voorbereid op zulke foto's.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:05

waar gaat het heen met deze wereld..

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:06

Jeetje, ongelooflijk..mijn maag draait hier van om. |(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:12

Vond de foto's op de banner van de site ook even heftig vanmorgen.

Verder vind ik het ongehoord dat iemand een paard zo kan huisvesten. Aan de foto's te zien is dit niet van een aantal dagen, hij staat er zo al langer bij.

easterimage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:40

dit kan toch niet.... begrijp echt helemaal niet hoe mensen zoiets kunnen doen (maar denk ook even aan al die konijnen die in kleine hokjes, vol op de wind in achtertuinen gehouden worden).

Begrijp me niet verkeerd hoor, sommige mensen (bv mensen met een paardenstofzuiger..) slaan ook door de andere kant op. paarden moeten gewoon een paardwaardig bestaan kunnen hebben.. paar uurtjes vrij lopen, voldoende ruwvoer, schoon en droog onderkomen, andere paarden om hen heen... zoiets. ze hoeven echt niet in een blinkende stal met solaria en andere foefjes, maar het moet toch wel aan een aantal basisvoorwaarden voldoen. dit vind ik echt buitenmaats.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:08

:oo wat een heftige foto's staan er op de site....

Maar nee, dit kán toch niet?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:41

nou het paard ziet er meer dood dan levend uit.. >;)

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:43

Mensen ook af en toe...... _-:(

Ik snap niet waar ze het ooit vandaan halen om een ander levend wezen zo te behandelen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:16

En met relatief weinig middelen was er ook nog wel wat van te maken geweest; rotzooi opruimen, paar palen met schokdraad en een aantal kiepers zand. Er staat zelfs een ´schuilstal´ bij!

Ik denk dat veel mensen onder andere door de crissis niet meer voor de dieren kan zorgen, en verkopen wil ook niet echt de laatste tijd. Doodzonde.

De Banner vind ik ook erg heftig, ik had hem al eerder gezien, maar schrik er elke keer weer van.