Opnieuw paard doodgehongerd in Batenburgse horrorwei UPDATE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:00

Djilna schreef:
Dat de andere 3 niet per direct in beslag genomen worden is mij een heel groot raadsel :\

Inderdaad, vind het heel vreemd, dat ze zulke dieren nog zo lang kunnen laten lijden........

CoopersB

Re: Opnieuw paard doodgehongerd in Batenburgse horrorwei UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:03

Goh, dat ze de andere paarden ook maar in beslag hebben genomen......duurt even..... BELACHELIJK!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:11

CoopersB schreef:
Goh, dat ze de andere paarden ook maar in beslag hebben genomen......duurt even..... BELACHELIJK!

Het heeft inderdaad veel te lang geduurd. Stom dat er eerst 3(!) paarden moeten overlijden voordat er word ingegrepen :(
Hopelijk redden deze 3 het wel. Arme beestjes :(:)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:20

Gelukkig dat ze in beslag zijn genomen!

Maar hierbij is dit spreekwoord wel heel toepasselijk:

*Als het kalf verdronken is, demptmen de put!
of
*Als de paarden zijn verhongerd, vervolgt men de eigenaar(hoopik)!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:24

Sjonge jonge... wat een flater weer van de AID :n
Dit had al een aantal weken geleden moeten gebeuren en ook de eigenaar van de paarden had gearresteerd moeten worden.

In amerika hebben ze dit toch echt wel beter voor elkaar... :\
Hopelijk blijven de overige 3 wel leven en kunnen ze daarna een normaal bestaan krijgen.
Echt niet te geloven dat dit zo lang heeft moeten duren. En dan ook nog een waarschuwing geven na 2 dode paarden. Echt van de zotte... :x

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:27

Gelukkig dat die andere 3 nu ook in beslag zijn genomen. hopen dat het daar nu goed mee komt! wat raar dat die man nniet word opgepakt zeg! maar ja.. wat kunnen wij dr aan doen.. Gelukkig isi het voor de andere 3 met een sisser afgelopen...

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:32

Het is echt een schande, geen woorden voor...
Ondanks dat ze nu in beslag zijn genomen ben ik bang voor het leven van de andere drie....
Het zijn en blijven immers ambtenaren....

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:38

hippa schreef:
Het is echt een schande, geen woorden voor...
Ondanks dat ze nu in beslag zijn genomen ben ik bang voor het leven van de andere drie....
Het zijn en blijven immers ambtenaren....

Idd... Het zal me niet verbazen als ze terug worden gebracht en de eigenaar slechts een boete zou krijgen. Ik zou wel behoorlijk verontwaardigd zijn, maar verbaasd niet nee... Wel triest eigenlijk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:44

in 1 woord is dit gewoon triest! :( :( :(

DaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:46

Ophangen aan de hoogste boom, zonder pardon!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:52

Arme beesten, ik kijk ook altijd Animal Cops Houston, South Africa en er is nog 1 maar ik vind dat er in Amerika veel beter word gezorgd voor de dieren, Aid goed gedaan, dat ze nu toch de andere paarden weghalen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:53

Wat verschrikkelijk maar ook vreemd, ik dacht juist dat de andere paarden in redelijke conditie waren. Zelfs als de paarden ernstig verwaarloosd zijn (daar ga ik maar vanuit) vind ik het wel 'toevallig' dat die paarden allemaal zo kort na elkaar overlijden. Zou er niet nog iets anders (atypische myopathie bijvoorbeeld) aan de hand kunnen zijn? Die foto is erg naar, maar er is niet op te zien of het paard mager was, laat staan of het verhongerd is of door een andere oorzaak overleden is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 18:55

goeroe schreef:
Wat verschrikkelijk maar ook vreemd, ik dacht juist dat de andere paarden in redelijke conditie waren. Zelfs als de paarden ernstig verwaarloosd zijn (daar ga ik maar vanuit) vind ik het wel 'toevallig' dat die paarden allemaal zo kort na elkaar overlijden. Zou er niet nog iets anders (atypische myopathie bijvoorbeeld) aan de hand kunnen zijn? Die foto is erg naar, maar er is niet op te zien of het paard mager was, laat staan of het verhongerd is of door een andere oorzaak overleden is.

Wanneer je het andere topic leest en daar de foto's bekijkt, weet je dat het geen atypische myopathie kan zijn.

furora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:56

Zo triest en wat reageren de instanties hier in Nederland toch altijd lekker vlot. Ook de AID en de betrokken ambtenaren moeten zich heel diep schamen. Wat ik me afvraag is wie betaald nu de opvang en verzorging ? En wat gebeurd er met de paarden als ze weer wat zijn opgeknapt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:01

Aan de tanden te zien was het een ouwetje, maar dan nog...
Goed dat de andere 3 zijn opgehaald, hopen dat zij het redden en de rest van hun leven nog wat kwaliteit van leven mogen hebben.

ellenstuart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:02

Persoonlijk denk ik dat het probleem vooral wormen is.. Ik had ook niet verwacht dat dit paard zo slecht was, hoewel ze wel heel erg mager waren hoor, alleen vergeleken met de eerste twee veel minder erg, maar dat was dan ook wel heel extreem ! Ze waren wel alert, maakten verder geen zieke indruk. Maar onderschat de invloed van het weer niet; daar op die open vlakte, met regen en kou, geen schuil gelegenheid en dan in die conditie....

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:02

Dit is echt te gek voor woorden. Zoiets laat je toch niet gebeuren..
Misschien willen ze zo min mogelijk dieren bij de AID hebben? Dat ze de helft van die arme beesten gewoon dood laten gaan.. echt schandalig.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:05

Cayenne schreef:
Wanneer je het andere topic leest en daar de foto's bekijkt, weet je dat het geen atypische myopathie kan zijn.

Ik heb dat andere topic niet van voor tot achter gelezen, maar ik kan me slechts één foto herinneren maar die was van (veel) eerder dit jaar? Na wat googlen kwam ik nog wel een andere foto tegen bij een artikel over deze paarden, maar of dat een foto van de betreffende paarden is weet ik niet. De paarden op die foto lijken in elk geval niet bijzonder mager.

Daarbij noemde ik atypische myopathie ook maar als een voorbeeld. Ik vind het gewoon bijzonder toevallig dat de paarden zo vlak na elkaar sterven. Daarnaast snap ik niet dat de andere paarden ondanks alle (media)aandacht zo verslechteren. Als het puur een kwestie van gebrek aan voeding zou zijn is dat toch relatief gemakkelijk op te lossen? In dat geval begrijp ik dus niet waarom er nu weer een paard dood is.

ellenstuart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:14

goeroe schreef:
Cayenne schreef:

Ik heb dat andere topic niet van voor tot achter gelezen, maar ik kan me slechts één foto herinneren maar die was van (veel) eerder dit jaar? Na wat googlen kwam ik nog wel een andere foto tegen bij een artikel over deze paarden, maar of dat een foto van de betreffende paarden is weet ik niet. De paarden op die foto lijken in elk geval niet bijzonder mager.

Daarbij noemde ik atypische myopathie ook maar als een voorbeeld. Ik vind het gewoon bijzonder toevallig dat de paarden zo vlak na elkaar sterven. Daarnaast snap ik niet dat de andere paarden ondanks alle (media)aandacht zo verslechteren. Als het puur een kwestie van gebrek aan voeding zou zijn is dat toch relatief gemakkelijk op te lossen? In dat geval begrijp ik dus niet waarom er nu weer een paard dood is.

Dat valt ook niet te snappen, vandaar dat de AID ze nu in beslag heeft genomen !

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:23

Honeybee schreef:
Ik blijf het toch raar vinden.
Ik kijk regelmatig animal planet en zie dan bijvoorbeeld animal cops en vele andere programma's. Als je dan ziet wat er gebeurt in Amerika, wanneer je niet goed voor je dieren zorgt.
Soms vind ik de actie's die ze ondernemen ietwat overtrokken, maar goed, in vergelijking met Nederland.. heb ik het gevoel dat hier helemaal NIETS gebeurt. :n

Ik wou soms echt wel dat nederland net zo streng was als in Amerika.
Dat is nog eens goed beleid.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:24

Likemaaike schreef:
Arme beesten, ik kijk ook altijd Animal Cops Houston, South Africa en er is nog 1 maar ik vind dat er in Amerika veel beter word gezorgd voor de dieren, Aid goed gedaan, dat ze nu toch de andere paarden weghalen.

Tja, ik zet mijn vraagtekens bij of er in de vs nou echt beter voor dieren wordt gezorgd. Ik denk dat de gemiddelde nederlander beter is voor zijn dieren dan de gemiddelde amerikaan, maar goed dat is een mening die ik heb opgebouwd door er te wonen.
En op die programma´s gaan ze natuurlijk niet hun eigen blunders laten zien hey!

Ik denk dat er uiteraard verschrikkelijke dingen gebeuren en dit is 1 van die voorbeelden. Ik probeer er niet al te veel over te lezen en kijk ook helemaal niet die foto´s.Ben al zo overdreven bezorgd over mijn eigen dieren dat er maar geen scheet mis mag zitten bij mijn schatten, als ik die dingen zie dan durf ik al helemaal niets meer over te laten aan anderen. Ik weet dat het gebeurd en hoop dat het de mensen die niet goed voor hun dieren zorgen even met de neus op de feiten drukt. Dieren zijn er om voor te zorgen en van te houden en al het andere komt op een tweede plaats. Kan je dat niet dan moet je geen dieren houden. Neem je later zo een tamakotja (of hoe je het schrijft).
Nederland zou wat meer moeten investering in preventie en niet in dit soort nazorg. Is het wou zo moeilijk om dit soort dingen te voorkomen?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:28

LecyTinker schreef:
Tja, ik zet mijn vraagtekens bij of er in de vs nou echt beter voor dieren wordt gezorgd. Ik denk dat de gemiddelde nederlander beter is voor zijn dieren dan de gemiddelde amerikaan, maar goed dat is een mening die ik heb opgebouwd door er te wonen.
En op die programma´s gaan ze natuurlijk niet hun eigen blunders laten zien hey!

Nederland zou wat meer moeten investering in preventie en niet in dit soort nazorg. Is het wou zo moeilijk om dit soort dingen te voorkomen?

Ik denk idd niet dat er in amerika beter voor dieren gezorgd word, maar dat de actie die legaal ondernomen kán worden beter is dan die hier in nederland. Amerika draaft in veel andere dingen gewoon te ver door, zoals dat je mensen voor niks kan aanklagen en het dan ook nog wint ook...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:29

ellenstuart schreef:
Dat valt ook niet te snappen, vandaar dat de AID ze nu in beslag heeft genomen !

Maar als ik het goed begrepen heb ben jij toch ook verbaasd dat dit paard overleden is? Een paar dagen geleden schreef je immers nog dat je verwachtte dat de andere paarden wel zouden vermageren maar "Ze zullen er alleen niet meteen dood aan gaan". Blijkbaar wel dus. Een paar dagen geleden leek het nog wel goed te kunnen komen, maar nu is er ineens toch weer een paard overleden en een ander is er ernstig aan toe. Vandaar dat ik me hardop afvraag of er niet nog iets anders aan de hand was/is. Ik ben verder niet op de hoogte, dus ik deed maar een wilde gok. Een ernstige wormbesmetting klinkt waarschijnlijker, maar het blijft toevallig dat er binnen een paar dagen 3 paarden doodgaan. Overigens wil ik hiermee absoluut niet zeggen dat het minder erg is als ze door bijvoorbeeld wormen (in plaats van honger) gestorven zijn, maar het verhaal roept bij mij gewoon vraagtekens op.

rock20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:30

Dit is echt mega triest!!
Echt mega zellig!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:36

goeroe schreef:
ellenstuart schreef:

Maar als ik het goed begrepen heb ben jij toch ook verbaasd dat dit paard overleden is? Een paar dagen geleden schreef je immers nog dat je verwachtte dat de andere paarden wel zouden vermageren maar "Ze zullen er alleen niet meteen dood aan gaan". Blijkbaar wel dus. Een paar dagen geleden leek het nog wel goed te kunnen komen, maar nu is er ineens toch weer een paard overleden en een ander is er ernstig aan toe. Vandaar dat ik me hardop afvraag of er niet nog iets anders aan de hand was/is. Ik ben verder niet op de hoogte, dus ik deed maar een wilde gok. Een ernstige wormbesmetting klinkt waarschijnlijker, maar het blijft toevallig dat er binnen een paar dagen 3 paarden doodgaan. Overigens wil ik hiermee absoluut niet zeggen dat het minder erg is als ze door bijvoorbeeld wormen (in plaats van honger) gestorven zijn, maar het verhaal roept bij mij gewoon vraagtekens op.

Zou heel goed kunnen, maar het is natuurklijk wel zo dat als je een sterk ondervoed paard hebt en je het gaat voeren het als nog dood kan gaan. Het lichaam kan zo een roofbouw hebben gepleegd dat het gewoon niet meer te redden is. Het is alleen wel appart dat ze allemaal tegelijk dood aan het gaan zijn. Uiteraard kan het wat te maken hebben met de weersomstandigheden, maar er zal idd wel meer aan de hand zijn dan alleen geen eten, maar dat maakt de situatie niet minder erg. Als je ziet dat je dieren sterk aan het vermageren zijn dan kan je een DA bellen of de dierenbescherming om ze over te dragen. Er is geheel geen gegronde reden om je dieren te laten sterven. Dus wat het ook precies gaat worden, het is gewoon verwaarlozing!