Djilna schreef:Dat de andere 3 niet per direct in beslag genomen worden is mij een heel groot raadsel
Inderdaad, vind het heel vreemd, dat ze zulke dieren nog zo lang kunnen laten lijden........
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

hippa schreef:Het is echt een schande, geen woorden voor...
Ondanks dat ze nu in beslag zijn genomen ben ik bang voor het leven van de andere drie....
Het zijn en blijven immers ambtenaren....
goeroe schreef:Wat verschrikkelijk maar ook vreemd, ik dacht juist dat de andere paarden in redelijke conditie waren. Zelfs als de paarden ernstig verwaarloosd zijn (daar ga ik maar vanuit) vind ik het wel 'toevallig' dat die paarden allemaal zo kort na elkaar overlijden. Zou er niet nog iets anders (atypische myopathie bijvoorbeeld) aan de hand kunnen zijn? Die foto is erg naar, maar er is niet op te zien of het paard mager was, laat staan of het verhongerd is of door een andere oorzaak overleden is.
Cayenne schreef:Wanneer je het andere topic leest en daar de foto's bekijkt, weet je dat het geen atypische myopathie kan zijn.
goeroe schreef:Cayenne schreef:Wanneer je het andere topic leest en daar de foto's bekijkt, weet je dat het geen atypische myopathie kan zijn.
Ik heb dat andere topic niet van voor tot achter gelezen, maar ik kan me slechts één foto herinneren maar die was van (veel) eerder dit jaar? Na wat googlen kwam ik nog wel een andere foto tegen bij een artikel over deze paarden, maar of dat een foto van de betreffende paarden is weet ik niet. De paarden op die foto lijken in elk geval niet bijzonder mager.
Daarbij noemde ik atypische myopathie ook maar als een voorbeeld. Ik vind het gewoon bijzonder toevallig dat de paarden zo vlak na elkaar sterven. Daarnaast snap ik niet dat de andere paarden ondanks alle (media)aandacht zo verslechteren. Als het puur een kwestie van gebrek aan voeding zou zijn is dat toch relatief gemakkelijk op te lossen? In dat geval begrijp ik dus niet waarom er nu weer een paard dood is.
Honeybee schreef:Ik blijf het toch raar vinden.
Ik kijk regelmatig animal planet en zie dan bijvoorbeeld animal cops en vele andere programma's. Als je dan ziet wat er gebeurt in Amerika, wanneer je niet goed voor je dieren zorgt.
Soms vind ik de actie's die ze ondernemen ietwat overtrokken, maar goed, in vergelijking met Nederland.. heb ik het gevoel dat hier helemaal NIETS gebeurt.

Likemaaike schreef:Arme beesten, ik kijk ook altijd Animal Cops Houston, South Africa en er is nog 1 maar ik vind dat er in Amerika veel beter word gezorgd voor de dieren, Aid goed gedaan, dat ze nu toch de andere paarden weghalen.
LecyTinker schreef:Tja, ik zet mijn vraagtekens bij of er in de vs nou echt beter voor dieren wordt gezorgd. Ik denk dat de gemiddelde nederlander beter is voor zijn dieren dan de gemiddelde amerikaan, maar goed dat is een mening die ik heb opgebouwd door er te wonen.
En op die programma´s gaan ze natuurlijk niet hun eigen blunders laten zien hey!
Nederland zou wat meer moeten investering in preventie en niet in dit soort nazorg. Is het wou zo moeilijk om dit soort dingen te voorkomen?
ellenstuart schreef:Dat valt ook niet te snappen, vandaar dat de AID ze nu in beslag heeft genomen !

goeroe schreef:ellenstuart schreef:Dat valt ook niet te snappen, vandaar dat de AID ze nu in beslag heeft genomen !
Maar als ik het goed begrepen heb ben jij toch ook verbaasd dat dit paard overleden is? Een paar dagen geleden schreef je immers nog dat je verwachtte dat de andere paarden wel zouden vermageren maar "Ze zullen er alleen niet meteen dood aan gaan". Blijkbaar wel dus. Een paar dagen geleden leek het nog wel goed te kunnen komen, maar nu is er ineens toch weer een paard overleden en een ander is er ernstig aan toe. Vandaar dat ik me hardop afvraag of er niet nog iets anders aan de hand was/is. Ik ben verder niet op de hoogte, dus ik deed maar een wilde gok. Een ernstige wormbesmetting klinkt waarschijnlijker, maar het blijft toevallig dat er binnen een paar dagen 3 paarden doodgaan. Overigens wil ik hiermee absoluut niet zeggen dat het minder erg is als ze door bijvoorbeeld wormen (in plaats van honger) gestorven zijn, maar het verhaal roept bij mij gewoon vraagtekens op.