Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[/quote]Mootje82 schreef:Ik begrijp de hele discussie niet!
Sjef is juist TEGEN deze uitgebreide dopinglijst, dus waarom maakt ie de sport nu weer kapot??
Volgens mij gaat het vooral om lichtere medicatie die Sjef enz wel geoorloofd vinden, maar juist GEEN buut enz.
En wat is er nou ruiterbelnag aan om je paard bijvoorbeeld voor mok te behandelen en als dit genezen is gewoon te starten??
Paard heeft liever deze zalf dan dikke einschuss benen.
tagger schreef:Daar gaan we weer... Ik heb de indruk dat Anky door bepaalde mensen al in de hoek wordt geplaatst, op het moment dat ze haar mond open doet. Dat ze bewondering heeft voor het doorzettingsvermogen van haar partner en trainer is toch niet zo vreemd? Je hoeft het niet eens te zijn met z'n methode, om welke reden dan ook, maar je zult toch moeten toegeven dat hij er zeer succesvol mee is. Dat je in je eigen manier van paardrijden of paardensport niets met deze methode kunt of wilt is niet zo vreemd. Je moet denk ik over zeer veel ruitergevoel en talent beschikken, om bij Sjef Jansen te kunnen trainen.
Maar daar ging het hier niet over. Het ging over een lijst van toegestane middelen bij sportpaarden.
palo2 schreef:Ik denk dat zonder Sjef de dressuurwereld niet op zo'n hoog niveau zou zijn!
Citaat:Hij steekt zijn mening niet onder stoelen of banken en dat vindt niet iedereen even prettig.
Huertecilla schreef:palo2 schreef:Ik denk dat zonder Sjef de dressuurwereld niet op zo'n hoog niveau zou zijn!
Kijk, daar gaat weer en zijstap. Als je daar op ingaat, ga je off-topic. Ondertussen blijft er een discutable subjectieve mening over ´hoog niveau´ als feit staan.
Huertecilla schreef:palo2 schreef:Ik denk dat zonder Sjef de dressuurwereld niet op zo'n hoog niveau zou zijn!
Kijk, daar gaat weer en zijstap. Als je daar op ingaat, ga je off-topic. Ondertussen blijft er een discutable subjectieve mening over ´hoog niveau´ als feit staan.Citaat:Hij steekt zijn mening niet onder stoelen of banken en dat vindt niet iedereen even prettig.
Em als er tegenwind komt wordt het recht op vrije meningsuiting ter discussie gesteld door Anky![]()
Mijn mening is dat de Hollandse School de geschiedenis in hoort te gaan als een doodlopende weg. Een leerschool die een overgang naar 21ste eeuwse bio-ethiek in de ruiterij heeft door doen breken.
Die mening niet onder stoelen of banken steken vindt niet iedereen even leuk en leidt op Bokt tot haatdragende persoonlijk aanvallen....
Anky heeft een column. Dat geeft haar de bevoorrechte positie dat zij haar persoonlijke mening kan ventileren vanaf de kansel.
Mensen zonder column kunnen een reactie sturen die dan door de redactie niet geplaatst wordt, of op een forum als Bokt hun mening geven.
zipje71 schreef:Ga de vraag in dit topic ook maar stellen. Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten
Huertecilla schreef:zipje71 schreef:Ga de vraag in dit topic ook maar stellen. Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten
Anky kan ook mailen of ze hier welkom is voor les over gedragsleer en trainen volgens ´je krijgt wat je beloont´
zipje71 schreef:Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten
Huertecilla schreef:zipje71 schreef:Ga de vraag in dit topic ook maar stellen. Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten
Anky kan ook mailen of ze hier welkom is voor les over gedragsleer en trainen volgens ´je krijgt wat je beloont´
Huertecilla schreef:zipje71 schreef:Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten
Jep, informatief.
http://www.youtube.com/watch?v=bEpw5-zQq4U
Huertecilla schreef:zipje71 schreef:Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten
Jep, informatief.
http://www.youtube.com/watch?v=bEpw5-zQq4U
Bramasole schreef:Ik bewonder Sjef zijn vechtlust ook, ook al sta ik niet altijd achter het onderwerp.
Huertecilla schreef:Ik vind het een stuk minder dat hij kritikasters actief probeert te onderdrukken.