Anky van Grunsven: 'bewondering voor vechtlust van Sjef'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje82

Re: Anky van Grunsven: 'bewondering voor vechtlust van Sjef'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:23

Ik begrijp de hele discussie niet!
Sjef is juist TEGEN deze uitgebreide dopinglijst, dus waarom maakt ie de sport nu weer kapot??
Volgens mij gaat het vooral om lichtere medicatie die Sjef enz wel geoorloofd vinden, maar juist GEEN buut enz.

En wat is er nou ruiterbelnag aan om je paard bijvoorbeeld voor mok te behandelen en als dit genezen is gewoon te starten??
Paard heeft liever deze zalf dan dikke einschuss benen.

positivo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 06:36

Bovendien!!!.....wie heeft er belang bij als je paard verdooft is!!! Je witl je paard toch zo fel mogenlijk hebben op een wedstrijd??.een half verdooft paard presteerd niet. Altans, niet als hij verdooft is met de middelen die gebruikt worden voor scheren en vervoer, zeg maar de gebruiks verdovingen. Verdovingen die je nodig hebt om je paard uptodate te brengen. En ook dat is belangrijk, maar wie vond dat ook al weer????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 07:26

geweldig weer dit :)

ik snap heel goed wat Anky schrijft, en ik snap ook wat Sjef bedoeld.

en wat een aantal mensen hier roepen snap ik niks van, maargoed dat zal aan mijn kennisniveau liggen :)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:19

Geloof me Janine, daar gaat HC van zijn lang zal ze leven geen antwoord opgeven. We moeten er maar vanuit gaan dat zijn paarden zelf een zadel op hun rug gooien en staan te trappellen van ongeduld om hun baas incl.boodschappentrolley door het dorp te zeulen ;)[/quote]

Wil u beweren dat u paard dat alles wel doet, voor uw genot?[/quote]

Nee FS en dat doe ik ook niet in bovenstaande, door u aangehaalde, quote.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:43

Mootje82 schreef:
Ik begrijp de hele discussie niet!
Sjef is juist TEGEN deze uitgebreide dopinglijst, dus waarom maakt ie de sport nu weer kapot??
Volgens mij gaat het vooral om lichtere medicatie die Sjef enz wel geoorloofd vinden, maar juist GEEN buut enz.

En wat is er nou ruiterbelnag aan om je paard bijvoorbeeld voor mok te behandelen en als dit genezen is gewoon te starten??
Paard heeft liever deze zalf dan dikke einschuss benen.

Men leest graag wat ze zelf willen... Helaas...
Goed dat je dit toch even aanhaalt, vrees alleen dat de meeste mensen er met liefde overheen lezen.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:35

Daar gaan we weer... Ik heb de indruk dat Anky door bepaalde mensen al in de hoek wordt geplaatst, op het moment dat ze haar mond open doet. Dat ze bewondering heeft voor het doorzettingsvermogen van haar partner en trainer is toch niet zo vreemd? Je hoeft het niet eens te zijn met z'n methode, om welke reden dan ook, maar je zult toch moeten toegeven dat hij er zeer succesvol mee is. Dat je in je eigen manier van paardrijden of paardensport niets met deze methode kunt of wilt is niet zo vreemd. Je moet denk ik over zeer veel ruitergevoel en talent beschikken, om bij Sjef Jansen te kunnen trainen.
Maar daar ging het hier niet over. Het ging over een lijst van toegestane middelen bij sportpaarden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:35

Is het niet raadzaam om gewoon over het onderwerp verder te gaan en niet (weer) te verzanden in een discussie over paardenwelzijn? Anky heeft een column geschreven waarin ze stelt dat ze bewondering heeft voor de vechtlust van haar man. Zullen we ons daar op focussen?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:02

Wat een geweldig geschreven stuk van Anky. En dat er discusies uit voortvloeien dat is logisch. Zoveel mensen, zoveel meningen en veel discussies.

Maargoed ik heb met veel plezier gelezen. En ik hoop dat Sjef nog lang niet t bijltje erbij neergooid!Anders valt er toch niet veel meer te beleven?! :=

En ja hoge bomen blijven veel wind vangen....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:49

Ik heb veel respect voor Anky en Sjef en voor hun vechtlust en doorzettingsvermogen. En voor de openheid van Anky die volgens mij totaal niet iemand is die behoefte heeft aan veel aandacht maar gewoon een column schrijft.
Ook al steun je hun 'zaak' niet, dan kun je toch zeker wel respect hebben voor hun inzet. Zonder hun stond Nederland niet eens op de kaart wat dressuur betreft maar dat schijnen sommigen hier juist te willen?
Er zijn hier mensen waarbij ik de mening niet eens meer objectief vind, zij beginnen gelijk te roepen en te schoppen zodra er hier een topic tevoorschijn komt met daar in een column van Anky.

Wat die medicatie betreft: ik heb er ook geen moeite mee om een dier te helpen met iets verdovends bij iets wat hij moet ondergaan. Dus je zou je dier niet mogen scheren als hij daarbij iets nodig heeft? Laten we ze dan maar allemaal gelijk los gaan laten op een of andere steppe....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:09

Dat is zeker waar, het is alleen geen feit dat 'wij' in Nederland 'paardendwingers' zijn. Dus zo moet je het ook niet neerzetten, denk ik persoonlijk.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:17

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners en offtopic reacties gewijderd.
Blijf bij het onderwerp aub

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:26

tagger schreef:
Daar gaan we weer... Ik heb de indruk dat Anky door bepaalde mensen al in de hoek wordt geplaatst, op het moment dat ze haar mond open doet. Dat ze bewondering heeft voor het doorzettingsvermogen van haar partner en trainer is toch niet zo vreemd? Je hoeft het niet eens te zijn met z'n methode, om welke reden dan ook, maar je zult toch moeten toegeven dat hij er zeer succesvol mee is. Dat je in je eigen manier van paardrijden of paardensport niets met deze methode kunt of wilt is niet zo vreemd. Je moet denk ik over zeer veel ruitergevoel en talent beschikken, om bij Sjef Jansen te kunnen trainen.
Maar daar ging het hier niet over. Het ging over een lijst van toegestane middelen bij sportpaarden.

Amen,

en Anky is inmiddels een publieke figuur geworden en daarom deelt ze een stukje van hun wel en wee!
Vind het meestal leuke stukjes om te lezen. En idd, Sjef is een vechter en hij moet nogal eens tegen de stroom in vechten! Hij steekt zijn mening niet onder stoelen of banken en dat vindt niet iedereen even prettig. Ik denk dat zonder Sjef de dressuurwereld niet op zo'n hoog niveau zou zijn!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:03

palo2 schreef:
Ik denk dat zonder Sjef de dressuurwereld niet op zo'n hoog niveau zou zijn!

Kijk, daar gaat weer en zijstap. Als je daar op ingaat, ga je off-topic. Ondertussen blijft er een discutable subjectieve mening over ´hoog niveau´ als feit staan.

Citaat:
Hij steekt zijn mening niet onder stoelen of banken en dat vindt niet iedereen even prettig.

Em als er tegenwind komt wordt het recht op vrije meningsuiting ter discussie gesteld door Anky *\o/*

Mijn mening is dat de Hollandse School de geschiedenis in hoort te gaan als een doodlopende weg. Een leerschool die een overgang naar 21ste eeuwse bio-ethiek in de ruiterij heeft door doen breken.

Die mening niet onder stoelen of banken steken vindt niet iedereen even leuk en leidt op Bokt tot haatdragende persoonlijk aanvallen....

Anky heeft een column. Dat geeft haar de bevoorrechte positie dat zij haar persoonlijke mening kan ventileren vanaf de kansel.
Mensen zonder column kunnen een reactie sturen die dan door de redactie niet geplaatst wordt, of op een forum als Bokt hun mening geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:02

Huertecilla schreef:
palo2 schreef:

Kijk, daar gaat weer en zijstap. Als je daar op ingaat, ga je off-topic. Ondertussen blijft er een discutable subjectieve mening over ´hoog niveau´ als feit staan.

Nu wil ik niet vervelend doen, maar er wordt al meerdere keren gezegd dat in dit soort topics snel off-topic wordt gegaan, berichten passen niet meer bij de topicstart. Dit bericht vind ik er persoonlijk wel bij passen, ook al is het een mening (duidelijk weergegeven), en haar volledige post gaat keurig over de topicstart.
Niet elk nieuwsbericht is bedoeld om over te discussieren. :)

Verder is het nu eenmaal zo dat publieke figuren hun mening beter en publieker kunnen uiten dan de buurman die zijn gras maait. Maar daar heeft Anky op haar manier voor gewerkt.

De ophef rond Scandic maakte duidelijk dat Bokt een prima medium is om een mening te ventileren, ook al waren we hier met bokt vast niet de enige.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:23

Huertecilla schreef:
palo2 schreef:

Citaat:
Hij steekt zijn mening niet onder stoelen of banken en dat vindt niet iedereen even prettig.

Em als er tegenwind komt wordt het recht op vrije meningsuiting ter discussie gesteld door Anky *\o/*

Mijn mening is dat de Hollandse School de geschiedenis in hoort te gaan als een doodlopende weg. Een leerschool die een overgang naar 21ste eeuwse bio-ethiek in de ruiterij heeft door doen breken.

Die mening niet onder stoelen of banken steken vindt niet iedereen even leuk en leidt op Bokt tot haatdragende persoonlijk aanvallen....

Anky heeft een column. Dat geeft haar de bevoorrechte positie dat zij haar persoonlijke mening kan ventileren vanaf de kansel.
Mensen zonder column kunnen een reactie sturen die dan door de redactie niet geplaatst wordt, of op een forum als Bokt hun mening geven.

Ga de vraag in dit topic ook maar stellen. Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:33

zipje71 schreef:
Ga de vraag in dit topic ook maar stellen. Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten

Anky kan ook mailen of ze hier welkom is voor les over gedragsleer en trainen volgens ´je krijgt wat je beloont´ :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:38

Huertecilla schreef:
zipje71 schreef:

Anky kan ook mailen of ze hier welkom is voor les over gedragsleer en trainen volgens ´je krijgt wat je beloont´ :(:)

En waaruit blijkt volgens jou dat Anky dit niet doet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:45

zipje71 schreef:
Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten

Jep, informatief.

http://www.youtube.com/watch?v=bEpw5-zQq4U

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:48

Vechtlust is goed of je nou voor of tegen een bepaald onderwerp bent. Ik bewonder Sjef zijn vechtlust ook, ook al sta ik niet altijd achter het onderwerp. Onverschillig zijn is funest en ik vind het echt bewonderenswaardig dat iemand zich na al die jaren keer op keer weer zijn vechtlust laat zien.

In de sport loop je samen met je paard als team ook op o.a. die vechtlust, het samen bereiken. Dat is toch fantastisch!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:25

Huertecilla schreef:
zipje71 schreef:

En wederom geen antwoord van onze "alwetende beterweter"
Vraag me toch werkelijk af waarom je er zo omheen draait.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:27

Huertecilla schreef:
zipje71 schreef:
Hebben de beterweters en tegenstanders de clinic van Anky bijgewoond bij JIM? Daarin legde ze uit hoe zij hyperflexie gebruikt. Dus helemaal niet vanaf een kansel, je kon er met je neus bovenop zitten

Jep, informatief.

Ja en wat is nav deze informatie je oordeel

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:37

Huertecilla schreef:
zipje71 schreef:

Jep, informatief.

Als dat JIM is woon ik in Duckstad.
Zeg dan gewoon dat je het niet wil horen/zien.

Bramasole, mooi gezegd!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:04

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:39

Bramasole schreef:
Ik bewonder Sjef zijn vechtlust ook, ook al sta ik niet altijd achter het onderwerp.

Ik heb hier op Bokt verschillende keren aangegeven te bewonderen dat hij zo perfect invult wat de FEI-jury invult.
Of je vindt de FEI het goed in het snotje heeft of niet is wat anders. Híj vult het perfect in.

Dat hij staat waar hij voor staat is consequent en op zich als zodanig te waarderen.
Of je de inhoud ethisch acceptabel vindt is wat anders. Daar kan je van mening over verschillen.

Ik vind het een stuk minder dat hij kritikasters actief probeert te onderdrukken. Die vechtlust gaat verder dan staan waar je voor staat en kan je agressie noemen zelfs.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:41

Huertecilla schreef:
Ik vind het een stuk minder dat hij kritikasters actief probeert te onderdrukken.

Daar heeft een bekend (paarden)advocaat een goede column over geschreven:

[ON] De publieke opinie