Oplossing gevonden in lang conflict rond Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Oplossing gevonden in lang conflict rond Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:07

ja dat was idool dacht ik,ik weet niet meer hoe dat zat .

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:11

janouk schreef:
Jemig, lekker volwassen. :(
Moet een rechter zijn/haar tijd aan besteden :( omdat 2 partijen het niet eens kunnen worden over het toesturen van röntgenfoto's.

Nu krijgen partijen de gevraagde foto's en kunnen ze weer ruzie maken wat er wel en niet op de foto's te zien is en of dat is waardoor deze super pony afgeschreven is voor sport.

En de advocaten vullen ondertussen hun zakken :(:)

En je wil niet weten hoevaak dat gebeurd, dat de verkopende partij het niet vrij wil geven omdat ze weten dat ze fout zitten (ik zeg niet dat, dat hier ook het geval is.) En dat gaat dan soms zelfs om 'kleine' bedragen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:13

Westland schreef:
Komt wel vaker voor dat de mens overal een 'claim' indient zodra er aanleiding voor is. Voor een mega bedrag van 160.000, weet je toch bijna zeker wat je koopt? Natuurlijk het gaat om een dier, die kan ook kreupel raken NA de keuringen.

Kaja: dit klinkt mij niet bekend als het verhaal over Poetin. Maar wel een paard van Anky. Weet het fijne er niet precies van maar was er een paard van Anky nou goedkeurd door de DA (vanwege de naam van de eigenaar) terwijl er achteraf toch wat aan mankeerde? Paard overleed vlak na aankoop?

idool ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:14

Tja, dat geeft maar weer eens aan dat de wwarde van een paard of pony in feite gebasseerd is op lucht! Leuk om zoveel neer te tellen, maar een deukje en het loopt niet meer en is het nog slechts de slachtwaarde waard...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:19

Westland schreef:
Kaja: dit klinkt mij niet bekend als het verhaal over Poetin. Maar wel een paard van Anky. Weet het fijne er niet precies van maar was er een paard van Anky nou goedkeurd door de DA (vanwege de naam van de eigenaar) terwijl er achteraf toch wat aan mankeerde? Paard overleed vlak na aankoop?

Poetin was ziek, dat was 'achter gesloten deuren' bekend...
Poetin is al gevolg daarvan ingeslapen. Medische gegevens waren bekend, maar niet openbaar...
Komt een beetje op hetzelfde neer niet?

De beerput omtrend Idool wil ik in elk geval niet meer opentrekken.... en al helemaal niet met geruchten van 'horen zeggen' ...

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:21

Kaja schreef:
Westland schreef:

Poetin was ziek, dat was 'achter gesloten deuren' bekend...
Poetin is al gevolg daarvan ingeslapen. Medische gegevens waren bekend, maar niet openbaar...
Komt een beetje op hetzelfde neer niet?

De beerput omtrend Idool wil ik in elk geval niet meer opentrekken.... en al helemaal niet met geruchten van 'horen zeggen' ...

Dat was ik ook echt niet van plan, gaf het maar als een voorbeeld!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:33

Begrijp ik nu goed dat ze deze pony hebben gekocht voor een huizenhoge prijs en niet hebben laten keuren? Dan ben je toch van lotje getikt? Dan moet je nu ook niet zeiken. Als je zo onzorgvuldig met je geld cq aankoop omgaat, dan zal het voor hun wel niet zo'n groot bedrag zijn.... :$, moeten ze nu ook niet zeiken.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:48

Was er niet ook al iets dat ie op 1 van zijn laatste EK's was ingespoten, omdat ie niet goed was???
Was niet de eerste keer dat ie kreupel was...

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:49

vanitymay schreef:
Tja, dat geeft maar weer eens aan dat de wwarde van een paard of pony in feite gebasseerd is op lucht! Leuk om zoveel neer te tellen, maar een deukje en het loopt niet meer en is het nog slechts de slachtwaarde waard...

Wil ik net zeggen elk paard is de slachtwaarde waard en alles wat je daarboven betaald, betaal je voor een illusie.

fromaachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:49

De titel slaat echt nergens op. De rechter heeft alleen maar een tussenvonnis gewezen. Het echte spel
gaat nu pas beginnen. Dus van een oplossing is nog lang geen sprake.

Verder.... Al dat gel*l over slachtwaarde. Power and Paint is een dekhengst, of waren jullie dat even vergeten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:53

Mensen die zo'n bedrag voor een paard / pony neerleggen verzekeren niet altijd. Dat ligt net aan hoe je in de slappe was zit. Ik ken iemand die zijn paarden ook niet verzekerd had, de ene keer winnen ze wat, de andere keer verliezen ze iets.

Verder over dit verhaal, we zien vanzelf wel hoe het afloopt, al zou ik nooit een paard kopen en dan afgaan op de huidige eigenaar dat hij helemaal is goedgekeurd...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:58

Maxima zou zeggen: "de koper was gewoon een beetje dom"... en ze zou nog gelijk hebben ook!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:01

Angela schreef:
Maxima zou zeggen: "de koper was gewoon een beetje dom"... en ze zou nog gelijk hebben ook!

_O-

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:07

Er is toch meer heibeil gemaakt over PeP?
Dat er foto's waren met dat hij helemaal in de krul liep?

Anyway's ik vind dat die mensen maar eerlijk moeten zijn
En anders nemen die mensen het paard terug en krijgt die familie hun geld terug
ik hou het nu heel plat ik weer weet het, wie weet wat voor band dat meisje met haar paard heeft

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:32

Dit krantebericht geeft absoluut niet weer hoe de situatie in elkaar steekt. Als hier duidelijk en precies werd weergegeven hoe de situatie werkelijk is, dan zouden er wel een paar mensen zich vanwege hun ongegronde opmerkingen zich voor de kop mogen slaan.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:46

Mousmous schreef:
Dit krantebericht geeft absoluut niet weer hoe de situatie in elkaar steekt. Als hier duidelijk en precies werd weergegeven hoe de situatie werkelijk is, dan zouden er wel een paar mensen zich vanwege hun ongegronde opmerkingen zich voor de kop mogen slaan.

Er zal inderdaad wel het een en ander in details weg gelaten zijn.
Oh ja, mensen maak jullie vooral niet druk om de tijd van een rechter. Dit is waar zij voor betaald worden.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:57

Ze moeten niet zeuren. Als je zoveel geld voor n pony betaalt, dan mis je het ook niet als ie op is.
En ze hebben er toch een jaar lol van gehad! Dat komt neer op 10.000 per maand....valt nog mee.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:00

MarcelDufour schreef:
Ze moeten niet zeuren. Als je zoveel geld voor n pony betaalt, dan mis je het ook niet als ie op is.
En ze hebben er toch een jaar lol van gehad! Dat komt neer op 10.000 per maand....valt nog mee.

sow, en waar haal jij die wijsheid vandaan?
Vind het nogal een uitspraak... "Als ze die €160.000,- kunnen betalen zullen ze het ook niet missen".
Belachelijk zeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:01

Wel echt een gave knol om te zien zeg!

Maar het lijkt mij absurt dat je 1 jaar na de koop alsnog de koop ongedaan kan maken.
Ik weet toevallig dat je je paard tot 3 maanden na de koop terug kan doen naar de vorige eigenaar.
Denk maar aan bijvoorbeeld kissing spines.
Als de dierenarts kan aantonen ( doormiddel van een diagnose) dat die kissing spines voor de verkoop ontstaan zijn,
Mag de koop ongedaan gemaakt worden.
Kom je er achter na die 3 maanden....dan heb je pech.

Maar na een jaar?! >;)
Dat lijkt mij wel wat overdreven.
Een paard is een paard en ookal leg je er nog zo een groot bedrag voor neer,
Hij kan zich altijd bezeren en een lelijke aandoening krijgen.

Het is natuurlijk vreselijk voor je geld dat je maar 1 jaar plezier hebt gehad van dit pracht beest!
Maar wees eerlijk,
Na een jaar kan je toch niet meer zo een paard terug doen?

Ben benieuwd naar het vervolg en de uitspraak van de rechter.
Laatst bijgewerkt door Offline op 01-12-09 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:02

MarcelDufour schreef:

Dat kan jij wel zo vinden, maar het blijft een hoop geld. Of je het nu makkelijk kunt betalen of niet.
Beetje domme opmerking dit om, volgens mij, reacties uit te lokken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:07

MarcelDufour schreef:

Wie weet hebben die mensen wel jaren gespaard hiervoor.
Wie weet is het een erfenis en was de laatste wens een goeie pony te kopen.
Vind niet dat je zo kan denken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:12

Denk dat we maar de helft van het verhaal te lezen krijgen, als het al de helft is.

Oplossing vind ik een groot woord.
Maar als je even terug kijkt naar hoe die pony in de krul gebonden werd, kan je dan verwachten dat die een perfecte rug etc heeft? Sneu voor de pony dat hij geblesseerd is :(:)
En ben benieuwd hoe het verder opgelost gaan worden.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:20

Jammer dat er altijd weer de rollkur affaire erbij gehaald moet worden en dat er altijd van die jaloerse reacties komen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:21

Volgens was in één van de vorige topics over deze kwestie naar voren gekomen dat na de verkoop bleek dat P&P behandeld zou zijn geweest voor een ernstige blessure en toen al duidelijk was dat (top)sport erg zwaar zou gaan worden.
De familie Fokker zou hier niks van geweten hebben en dit pas ontdekt hebben na de aankoop en toen hij kreupel was.
Ook waren er volgens mij al wedstrijden geweest onder zijn vorige amazone waar hij niet 100% liep.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:34

even 'gegoegelt' en op horses.nl gevonden:

"Voor de verkoop in 2007 liet de familie Pasch de pony nog onderzoeken door de kliniek in het Duitse Kerken en werd de familie Fokker verteld dat de pony geschikt was voor de topsport. Rachel was op dat moment elf jaar en daarmee nog niet bevoegd een hengst uit te brengen. Daarnaast zou Power moeten bijkomen van een druk wedstrijdseizoen. De eerste maanden werd er alleen wat licht werk gedaan door de nieuwe combinatie. Zodra de training intensiever werd, in aanloop naar het eerste concours in 2008, ontstonden er problemen en werd de pony in juni 2008 kreupel bevonden. Tussen diverse veterinaire behandelingen door heeft de combinatie slechts enkele wedstrijden kunnen rijden. In oktober 2008 werd Power door kliniek De Watermolen, van Jan Greve in Haaksbergen, afgekeurd voor de sport. Bij nader onderzoek en na het verschijnen van oudere dossierstukken van de pony uit de kliniek in Kerken, bleek een oude, ooit acute peesblessure een chronische vorm te hebben gekregen. De prognose is hopeloos."

Tja, wie heeft nu gelijk? Ben benieuwd naar de uitslag..