‘Totilas zou een goed springpaard zijn’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:31

knooopje schreef:
ik leg toch uit dat ik de hengst kwa bouw kort vind in zijn rug,hij is zeer compackt.
dus wat snap je niet een springpaard heeft lengte nodig om te rekken tortilas mist die lengte in zijn lichaam.

Laat eens een foto zien van Totilas waarop duidelijk de lengte in zijn lijf te zien is en vergelijk deze voor de grap eens met een succesvol springpaard uit de vroegere tijden toen iets zwaarder en compacter werd gefokt. Je zult zien dat Totilas meer ruglengte heeft...En die andere paarden zijn met minder ruglengte wel succesvol over 1.60 m. geknald.

Ik snap je argument, maar in mijn ogen raakt hij kant noch wal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:32

en jij vind niet adil, dat de huidige springpaarden beter springen dan die van vroeger? :=

Totilas is een paard van nu, het zou idioot zijn om hem te gaan vergelijken met een paard van 60jaar geleden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:33

pharagirlke schreef:
Ik kan knooopje overigens wel volgen, Totilas is erg compact gebouwd... Bovendien denk ik dat knooopje net wat meer zicht heeft op springpaarden en welke het zouden kunnen en welke niet dan alle andere bokkers in dit topic bij elkaar... :=

Dat kun je niet zeggen zonder alle bokkers te kennen...Ik heb heel wat jaren springpaarden gereden en doe het nu nog steeds...

Hoewel ik op het moment alleen Duitsers onder mijn kont heb...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:33

Adil; ik geloof dat knooopje toch wat meer ervaring heeft ;) Haar profiel is niet altijd leeg geweest. No offence trouwens. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:36

pharagirlke schreef:
en jij vind niet adil, dat de huidige springpaarden beter springen dan die van vroeger? :=

Nee, absoluut niet. Vroeger werd anders gereden en anders gefokt. Ik zie nu steeds meer paarden met zo'n enorme lengte die voor gekkigheid niet meer weten hoe ze zich boven de sprong houding moeten geven...Zowel op hoger als op lager niveau zie je steeds meer paarden met een minder fijne techniek, o.a. slecht ruggebruik. En vooral in de lagere klassen vind ik dat je kunt zien dat men de paarden op snelheid laat springen en niet op vermogen...

Een compact heeft ook zijn voordelen, denk aan wendbaarheid en vermogen...

Nee, ik vind de huidige fok ZEKER NIET in alle facetten beter dan de oude fok...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:37

pharagirlke schreef:
Adil; ik geloof dat knooopje toch wat meer ervaring heeft ;) Haar profiel is niet altijd leeg geweest. No offence trouwens. :)

No offence, maar jij kent me niet, en mijn profiel geef nog geen 10% van de paarden weer die ik inmiddels allemaal heb mogen rijden...

Ayasha
Blogger

Re: ‘Totilas zou een goed springpaard zijn’

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:39

Mwa, als ze er behoefte aan heeft zal ze het zelf wel vertellen :D Durf er alsnog met een vrij gerust hart van uit gaan dat Knooopje echt wel weet waar ze het over heeft :D

Adil

@Phara: Ze heeft nu ineens haar profiel leeg gehaald...Ik heb net nog gekeken en toen stond haar hele profiel nog vol met foto's etc...Daaruit was overigens niet uit op te maken dat ze enorme prestaties neer heeft gezet. Niet dat ik dat heb gedaan...Maar met alle respect: Hoe kun je dan zeggen dat de een meer verstand heeft dan de ander als je ze allebei niet kent...
Laatst bijgewerkt door Adil op 30-11-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

pharagirlke schreef:

haha heb het net 5 min geleden leeg gemaakt dat het nu al opvalt haha ik wou even weer ordenen was een rommeltje geworden!
maar gelukkig snap je wat ik met tortilas bedoel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:40

Rustig dames ;)

Hoewel ik weinig verstand ervan heb, vind je pas het antwoord op de vraag als er daadwerkelijk met Totilas gesprongen word. Wie weet is het een paard wat de balken niet snapt (bij wijze van dan) of springt hij juist de sterren van de hemel. Het blijft gissen, hoe dan ook.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:41

magda_90 schreef:
Rustig dames ;)

Hoewel ik weinig verstand ervan heb, vind je pas het antwoord op de vraag als er daadwerkelijk met Totilas gesprongen word. Wie weet is het een paard wat de balken niet snapt (bij wijze van dan) of springt hij juist de sterren van de hemel. Het blijft gissen, hoe dan ook.

Daar ben ik het helemaal mee eens ja. We kunnen het pas zeker weten als we hem (ooit...?) zullen zien springen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:42

Adil; nee maar daar stonden wel heel veel goede paarden in... Ze beweerd ook nergens dat zij hem wel over de 1.60 krijgt dus wat ze zelf bereikt heeft kwa rijden doet er IMO niet toe.. Ze heeft zicht op zijn bouw en daar heeft ze ruimschoots ervaring in als je het mij vraagt ;) Maar ik zal vast een ander profiel gelezen dan jij.

magda: Hangt ook van zijn instelling af, als hij niet voorzichtig wil zijn (zijn benen niet op heft, hoewel dat bij Totilas geen probleem gaat zijn volgens mij maar goed, tis maar een voorbeeld) mag hij nog zo super gefokt zijn , dan wordt het niets. :)

knooopje: ja hoor, snap heel goed wat je bedoelt en ik vind hem ook enorm (te) compact gebouwd. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:45

Dan bedoel ik phar, het hangt van zowel meer dan van zijn bouw af. Ik snap het uiteraard wel dat je naar de bouw gaat kijken om dit te vergelijken met andere springpaarden. Maar imo blijft het gissen.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:47

Adil18 schreef:
magda_90 schreef:
Rustig dames ;)

Daar ben ik het helemaal mee eens ja. We kunnen het pas zeker weten als we hem (ooit...?) zullen zien springen :D

ben je het nu wel met me eens? dit zei ik een ha lf uur geleden ook nl..

knooopje

het gaat er hier niet om hoeveel paarden je wel of niet gereden hebt!
ik heb zelf ook altijd die compackt gebouwd zijn,omdat ze voor een gewone ruiter makkenlijk bij elkaar te rijden zijn,deze paarden springen altijd mooi in de manieren en redden het echt wel tot 120/130.maare daar ga je dus niet een parcour mee in van 140 want dan komen ze niet naar de overkant.
een paard hoeft trouwens niet groot te zijn om lengte te hebben.
wat heb je aan vermogen als ze geen rek hebben?
juist niks!
paard kan een hindernis springen van 2 meter hoog,maar een 3 sprong die aan de maat staat komt hij niet door want dan komt het toch op de rek aan.
een goed springpaard heeft rek en vermogen en daar moet je wel het lichaam voor hebben om dat te doen

powerzoe

nou sorry maar ik vind totilas echt geen compact paard. verre van...

Afbeelding

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:48

pharagirlke schreef:
Adil; nee maar daar stonden wel heel veel goede paarden in... Ze beweerd ook nergens dat zij hem wel over de 1.60 krijgt dus wat ze zelf bereikt heeft kwa rijden doet er IMO niet toe.. Ze heeft zicht op zijn bouw en daar heeft ze ruimschoots ervaring in als je het mij vraagt ;) Maar ik zal vast een ander profiel gelezen dan jij.

Hoe kun je dan beweren dat knooopje toch wat meer ervaring heeft? aangezien jij mij niet kent en MIJN ervaring dus daarom ook helemaal niet inschatten kunt? Jij weet helemaal niet waar ik geweest ben, wat ik gedaan heb en wat ik nu nog steeds doe...

Maar goed het zal allemaal wel hoor, als we op die manier moeten gaan discussiëren heeft het geen zin en doe ik dus ook niet meer verder mee :evaw:

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:49

en trouwens het paard wat ik rijd en ook compact en die heeft toch
wel 140 pacoursen gelopen. en Quite easy de papa van mijn andere paard
is ook zeer compact en die spring 160 nivo. Dus het is onzin om te zeggen
dat de wat kortere paarden nooit hoger komen dan 120/ 130

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:51

maaikj schreef:
ben je het nu wel met me eens? dit zei ik een ha lf uur geleden ook nl..

Dan heb je weer niet goed gelezen. Ik heb nooit beweerd dat Totilas wel springen kan, natuurlijk zouden we dat eerst moeten zien, ik heb alleen maar aangegeven dat het qua bouw gewoon een goede springer zou kunnen zijn:

Citaat:
Qua bouw zou Totilas een excellent springpaard kunnen zijn, maar goed, dat is alleen maar mijn bescheiden mening...Let wel:Qua bouw

Citaat:
Natuurlijk weten we niks zeker zolang hij niet springt, maar om hem af te schrijven op ruglengte en dan vooral in dit geval slaat de plank gewoon mis...

Quotes van mij...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:51

powerzoe schreef:

Afbeelding

Vind ik ook. Hij is iets zwaarder, maar dat is niet per se compact...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:52

[quote="pharagirlke"]Adil; nee maar daar stonden wel heel veel goede paarden in... Ze beweerd ook nergens dat zij hem wel over de 1.60 krijgt dus wat ze zelf bereikt heeft kwa rijden doet er IMO niet toe.. Ze heeft zicht op zijn bouw en daar heeft ze ruimschoots ervaring in als je het mij vraagt ;) Maar ik zal vast een ander profiel gelezen dan jij.

magda: Hangt ook van zijn instelling af, als hij niet voorzichtig wil zijn (zijn benen niet op heft, hoewel dat bij Totilas geen probleem gaat zijn volgens mij maar goed, tis maar een voorbeeld) mag hij nog zo super gefokt zijn , dan wordt het niets. :)

knooopje: ja hoor, snap heel goed wat je bedoelt en ik vind hem ook enorm (te) compact gebouwd. :)[/quot

dank je!!!
ik hou het lekker bij een beetje B en L 160 is mij wat te hoog.
bedankt voor je complimenten!
ik zal nu mijn profiel updaten!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:55

Adil18 schreef:
powerzoe schreef:

Afbeelding

Vind ik ook. Hij is iets zwaarder, maar dat is niet per se compact...

in de rug is hij kort en om er een schepje boven op te doen!
hoe wil hij met zijn lichaam rekken met die korte hals?

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:58

jeemig moet ik meer foto's vinden. het maakt niet uit of hij een korte hals heeft, dat hebben
zoveel hengsten.
ben het met je eens dat springpaarden lente in de rug moeten hebben, maar totilas is echt NIET kort in de rug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:58

Hij is echt te compact gebouwd voor een springpaard volgens mij...

Afbeelding

Afbeelding

Zoek de verschillen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:59

knooopje schreef:
het gaat er hier niet om hoeveel paarden je wel of niet gereden hebt!
ik heb zelf ook altijd die compackt gebouwd zijn,omdat ze voor een gewone ruiter makkenlijk bij elkaar te rijden zijn,deze paarden springen altijd mooi in de manieren en redden het echt wel tot 120/130.maare daar ga je dus niet een parcour mee in van 140 want dan komen ze niet naar de overkant.
een paard hoeft trouwens niet groot te zijn om lengte te hebben.

Dat laatste ben ik absoluut met je eens. Ook dat compacte paarden in de regel makkelijker bij elkaar te rijden zijn, dat zie ik ook zo. De rest niet, door eigen ervaring ;)

knooopje schreef:
wat heb je aan vermogen als ze geen rek hebben?

Hebben compacte paarden geen rek? En wat heb je aan lengte als je geen vermogen hebt? Ik rij liever op een knol als Clinton die puur op vermogen springt dan een knol als Joel die puur op snelheid sprong (hoewel ik bij deze voorbeelden toe moet geven dat Bruggink ook een hele andere rijstijl heeft dan Demeersman) en ik denk dat een paard als Clinton ook op den duur meer succes heeft...(heeft hij al)...

knooopje schreef:
paard kan een hindernis springen van 2 meter hoog,maar een 3 sprong die aan de maat staat komt hij niet door want dan komt het toch op de rek aan.

Ehm, ik weet niet meer op welke OS Clinton (Athene....?) zelf een dergelijke combinatie in de draf viel, maar hij was zo'n beetje het enoge paard wat foutloos door die combi kwam op PUUR vermogen.